Blog

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2014-01-09

Eddig bírta a gyári akksi, 4,5 év. Új akkumulátort vettem, ezúttal is Excide (mint a gyári), csak 60 helyett 70 amperest.

Az esti indításért köszönet Csabinak, az akkumulátor-beszerzésért pedig Begének :)

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2013-12-17

A 3 és fél éves Varta akksi megadta magát, ún. kapacitásvesztés lépett fel.
Megvolt a feszültség, de indításkor elsötétült minden.
Persze hogy akkor történik mindez, amikor sietni kell.
Betolás mélygarázsban esélytelen, maradt a bikázás. Még az autóval kaptamegy bikakábelt, de az olyan szinten gagyi, hogy semmi különbség nem volt, amikor csatlakoztattuk.
Előkotortam a garázs mélyéből a régi indítókábeleket, ami még a ladás korszakomból maradt (csomagtartóban fért el az akksi). Mindjárt jobb belátásra tért az öreg Varta.
Délután kapott egy 56Ah-s Bosch-t. Szépen teker :)

Dátum felírva, számláló indul.

 
>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2014-01-09

Goodyear kuka, Nokia WRD3 felkerült. Internetes rendelés a Marsónál reggel 7kor, gumi 10-kor fent is.
Érdekes, ez nem csúszik :)

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2014-01-06

Hibajelenség:
Az ablakmosó folyadék késve ért a szélvédőre, és eleinte csak pisilt.

Hála az enyhe időnek, rászántam magam a szerelésnek.
Első gondolatom a visszacsapó szelep meghibásodása volt, ami a műanyag rostély alatt helyezkedik el. Tehát ezt le kell bontani, hogy kiderüljön a turpisság.
Maga a szelep a jobb oldali rostély alatt van, ha csak ez érdekel, akkor a karokat nem kell leszerelni. Én viszont leszedtem mindkettőt, ha már hozzányúlok jelszóval.
Összesen 7 csavart kell kitekerni (4 csillag, 3 torx), valamint a két kar egy-egy 8-as anyáját. A rostélyokat még erős műanyag patentok fogják a szélvédő alatt. Ha megindul pl. középen (ezek a patentok hosszabbak) egy lapos csavarhúzóval felfeszítve, akkor a többi már könnyen jön.

A művelet után feltárul a levéltár:)
Porszívóval nekiestem a 10 éves szemétnek. utána jöhetett a szerelés.
A szelep szétszedhető, sérülést nem láttam rajta, a membránja ép volt, így összeszereltem. Ez jó. Viszont a csatlakozó csövek gyanúsan könnyen jöttek le, ezért mind a három végét visszavágtam 1-1 centivel. Így újra szorosan illeszkedik.

Kiszedtem a törlő mechanikát átvizsgálás céljából. Sajnos teljesen száraz volt és a beszivárgó víz felületi rozsdát eredményezett a tengelyeknél. Kopás jelentkezett, de még nem kukás a tengely (kb 0.5mm). A gömbfeleknél a gyári zsír kirakódott a peremekre, így az is száraz volt.

A tengelyt egy zégergyűrű tartja a helyén, lepattintható, utána kihúzható a helyéről. Alapos zsírozás után ment vissza. A gömbfejekhez szintén tömködtem zsírt.
Most már vehet vissza a helyére.

Eredmény:
A mosó azonnal nyomja és a mechanika síri csendben dolgozik :)

>> SzervizBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2014-01-09

Mivel már minden futómű alkatrészem hibátlan a kocsiban így elérkezett a beállítás ideje is. Az összetartást sikerült minden keréken zöldbe hozni, sajnos a dőlés nem állítható....de nem vészes.

>> Tuning és extraFRC // Alfa 166 2.0 TurboBenzina // 2014-01-09

Elkészült a kilométeróra ledesítése.
Összesen 8 db Zöld színű T5 SMD ledet építettem be.
- 2 - 2 db a km és fordulat mérőhöz
- 1 - 1 db a vízhőfok és üzemanyag visszajelző
- 1 - 1 db a CHECH és KM gomb alá

Cserélhetőek még a KM számláló és az irányjelző izzók is LED-re, itt meghagytam a sima izzókat. A vízhőfok és az üzemanyag fogyás visszajelző helyére piros LED beépíthető, de azt is hagytam eredeti állapotában.

Végeredmény: sokkal intenzívebb- szebb zöld szín. Lényeges, hogy dimmelhető. egyedüli hátránya, hogy a piros tartomány és a mutatók színe narancs színűre változott.

 

A vezető oldali napellenző el volt törve és meg van ragasztva. Már így vettük a kocsit.
Viszont nagyon idegesít, hogy folyton lefittyen...úgy szépen lassan.

Sikerült bontottan szerezni másikat, lassan majd be is lesznek rakva.

Annyi a dolog szépséghibája, hogy nem világos bézs színű, mint az enyém, hanem sötét, vagy inkább szürke. Ezért párban lesz cserélve. Remélem jól fog kinézni.

 

Hátul már majdnem a vas a vason volt, úgyhogy ki lettek cserélve a fékbetétek.
A következő időszakban lényegesen kevesebbet fogok járni a kocsival, úgyhogy szándékosan "kis költségvetésű" fékbetétben gondolkodtunk a férjemmel. Így lett "roadhouse".

 

Reggel indulnék, nem indul.
Férjem megnézte...akksi.
Este már hozta is az újat és be is szerelte.

Elvileg az én 1.6 eco-mba 50 Ah-s kellene, most kapott egy EXCIDE EC550 55 Ah-s akkumulátort.
A férjem direkt olyat hozatott, ami jobban bírni fogja azt, hogy innentől kb. két évig nem járok napi 30 km-ert, hanem csak helyben 2-3 km-et.

(GYED-en leszek ugyanis, és a munkába járás helyett csak arra fogom használni a kicsikémet, hogy délután összeszedem a gyerekeket az oviból-suliból)

 

Előzmények:
Már egy ideje figyelgettem, hogy mikor a vízhőfok eléri a 90-et, de valami miatt lassítanom kell a tempón, akkor a mutató szépen elindul visszafelé. Piros lámpánál meg pl. először felmegy, majd vissza. És amúgy is később melegedik be a vas, mint korábban.
Karácsony előtt a férjem is éppen mellettem gubbasztott az anyósülésen, mikor szóltam neki, hogy figyelje a vízhőfokot.

"termosztát" - mondta - "majd kicseréltetem"

Igazából, most, hogy várjuk a babánkat, és nem dolgozom december közepe óta, és az elkövetkező 2 évben nem is fogok, így csak itt helyben mászkálok naponta 2-3 km-ert amíg összeszedem a gyerekeket, nem izgatott túlzottan a dolog.

Férjem viszont ma elintézte a termosztátcserét a jól bevált szerelőnk segítségével.

A művelet:
Ott indult a dolog, hogy le lett kapva a motorvédő burkolat, utána az útban lévő levegőcsövek lettek eltávolítva. Ehhez persze a légtömegmérő csatiját is ki kellett húzni.
A víz leengedése a termosztátnál történt, a kocsi alatt egy nagy edényben lett felfogva a hűtőfolyadék.
Az első probléma ott jött, hogy van ezen a termosztátot a hűtővel összekötő csövön van egy idióta rendszerű szorítóbilincs (1., 2. fotó). A megfelelő szerszám hiányában ki sikerült ugyan lazítani, de hogy vissza nem lehet tenni, az is biztos.
A termosztát gumitömítés helyett tömítőpasztával volt feltéve. Nagy nehezen lejött.

Ekkor jött a jó hír! :)
Csabi, a szerelőnk, egy ár-érték arányban megfelelő, 10e Ft-körüli, Vernet típusú termosztátot rendelt be a nagykerből, erre küldtek neki egy 25-30e Ft-értékű Wahler-t, ami 10 500 Ft-ba került. :) (3.fotó)

A kiszerelt és az új összehasonlításakor azonban kiderült, hogy az újon van egy bypass ágnak egy kivezetés, ami a kiszerelten (ami BEHR) nincs (4. fotó).

Na, most akkor vagy visszamegy a régi és nekifutunk mégegyszer, vagy jön a magyar találékonyság.
Utóbbi nyert, íme az eredmény (5.,6.,7. fotók): a kivezetőcsőre rá lett rögzítve egy vizcső darab egy bilinccsel, annak a végébe pedig egy Opel G Astra-bál való csavar, szintén bilinccsel. A bypass ág ledugózva. És a kocsimban landolt egy Opel alkatrész...remélem nem haragszik meg érte.

Már csak össze kellett rakni. Igenám, de ehhez kellett egy új bilincs. Még jó, hogy Csabinak este 9-kor is vannak elérhető haverjai...egyiknél volt is megfelelő méretű bilincs.

A sikeres összerakást a hűtőfolyadék visszatöltése, légtelenítése követte. Ezután beindultak a lovak - alapjáraton szépen ketyegtetve lett, amíg el nem érte a 90 fokot. Addig a termosztát előtti csövek szépen melegedtek, a hűtő felé vezető azonban hideg volt. Ez jó, a termosztát nem ereszt át.
90 fok felett kisvártatva kezdett nyitni a termosztát, majd szépen indult a ventillátor. Mindeközben a vízhőfok a 90-ről meg sem mozdult. Jó lett.

A kocsi immár itthon pihen és minden rendben.

Az idegesítő, hogy egy 20-perces műveletből két baki miatt 2,5-órás szarakodás lett.

Még annyi megjegyzés, hogy a hűtő felé vezető ágon a gumicső bevágásához illeszkedő pöcök sem esik a megfelelő pozícióba (8. fotó), de ennek nincs jelentősége.

A többi fotó, csak úgy...