Blog

>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2013-02-23

Ma Devid cartars kiseretevel meglätogattuk Csöri mestereket, mivel megközelitettük a 80 e futott kilometert, es nem kiselretezek vezerles ügyben igy csere következett (vizpumpa, görgö, szij).
Cserelödött a gäzolajszürö, es a pollenszürö is.
Köszönjük Csörgö Uraknak a munkät!

Lelégtelenítettem a fékeket, felszereltem a haspáncélt, és talpra állt a Pók.
57 nap után újra talpon :-)

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2013-02-22

A középső kipufogórész csöve eltörött a közép és a hátsó rész csatlakozásánál. Érdekes, hogy a dobnak nem volt különösebb baja, csak a cső törött el. Viszont így nagyon hangos lett az autó és a közelgő műszakin sem menne át, ezért a Győri Kwikfit-nél kicseréltettem. 15%-os akció volt náluk kipufogó alkatrészre és munkadíjra. Az új középrész MTS márkájú lett és végre újra csendes az autó.

 
>> Szerviztizes // Alfa 159 1.9 JTDm 16V 150LE // 2013-02-23

Mikor oda lépegettem a kocsinak elég keményen füstölt.Mint mikor keményen meg van írva egy csiptuning.Mondjuk nem is megy rosszul.Mikor vettem akkor monta a tulaj hogy meg van csippelve.Elötte egy 156-osom volt és az nem füstölt igy.Pedig azt meg írtam rendesen 116-bol 170-ló lett.Visszatérve a 159-re csináltam egy diagnosztikát láttamhogy a részecske szüő ki van irva belőle DTF.Mondjuk azt nem is bánom.Csak a baj van vele. Ettöl füstölhet egy picit.Akkor leszede a progit meg nézem hogy mennyi üzemanyag lett rá írva hátha ettöl füstöl ennyir.Meg néztem nagyon kevés üzem anyag van rá irva.Ettöl nem fütölhet ennyie.Vissza irtam a gyári paramétert.Akkor is füstölt.Mondjuk nem annyia.Vissza is irtam az üzemanyagot meg a turbó nyomást mert menni nem nagyo akart a gyári programmal:)Ja és volt még olyan néha az alapjárat nem volt egyenletes.Tuti hogy porlasztó csucsos.Nézegettem adalékokat tisztitokat.Gondoltam meg probálom még ezt mielött vezek csucsokst sok pénzért.Vettem egy olyat az a neve hogy SADO revalitizáló (helyre álitó) Megrendelte aszem 2600-FT vagy picit több már nem emlékszem.Kis tubusban volt beletettem a tankba és rá kellet tankolni 40-litert.Jővök megyek a kocsival és egyszer csak meg szünt a füstölés.El se hittem.Nyomta pár kövér gázt és szinte nem is füstöl.Elötte meg mikor nyomtam egy kövéret rendesen hönpölygött a füst.Ezt mindenkinek csak ajálni tudom.Ez egy fém kondicionáló.Az elkopott alkatrészeket álítja helyre.Nem igazán hittem benne.De ennyi pénzt megér.Ha nem jó több is veszett már kárba.De nagyon jó termék.csak ajálni tudok akinek ilyen problámája van.

 
>> Szerviztizes // Alfa 159 1.9 JTDm 16V 150LE // 2013-02-22

Jövök megyek az autóval.És halom hogy átul sipol valami.De csak kanyarban inkább.Ez tartot egy pár napik.Aztán már egyenesbe is kezdet sipolni a bukanoknál.Ki nemtem a garázsba meg nézem mi lehet mert már nagyon zavart.Nézem hátha bele ér valami lemez.Nem láttam semit.Szét szetem a hátso féhet és a nyereg és a fék betét volt be álva.Ki takaritottam és be zsiroztam a csuszkát azota csend van:)

 
>> Eseménytizes // Alfa 159 1.9 JTDm 16V 150LE // 2013-02-22

folyt köv.Meg látogattam pár szerelöt hátha van ötletük mi lehet a baj.Ja hiba betetem a kulcsot és nidítoztam akkor el kezdett kapdosni mint egy öreg teherautó és ugy indult vagy elsőre de inkább másodikra.De ha be raktam a kulcsot 2x-er akkor egész jól indult.De engem ez nagyon idegesitett utánna akartam járni.Tehát el mentem pár szerelöhöz.Ki olvastam a hibát.Nem volt benne.Gyanakottak gázolaj szüröre.Ki cseréltem Még nindig ugyan az a jeleség.Akkor kis nyomású szivattyú.Meg mértük a nyomáts és mevan a 4 bár az is jó.Akkor nyagy nyomású szivatyú.Az is jó.Semmi eredmény.Egyszer csak vissz viloditt az izzítás.Meg halt az egyik gyertya kiszedegettem öket és ki mértem.Mikor rakom vissza látok mögötte egy rudazatot le esve a szívó soron.Meg probáltam vissza tenni.De a kis csapantyuk be voltak állva.Meg járatam öket.Le rakodott a sok koksz.Szerintem már régota igy jártak vele.2db lamella volt csak nyitva.Sok levegöt nem kapott szerencsétlenRudaztatot vissza patintottam Izzitó gyertyák vissza.És lám meg javult pöc röff indul.Ja és mért nem volt rajt?.Mert valami kis szerelö bele ejtet egy sprés kupakat.Ez elég vicces és igy használták a kocsitÉs senki nem jött rá mi baja volt.Azért nyáron egy szívo sor takarítás ráfér.

 
>> Eseménytizes // Alfa 159 1.9 JTDm 16V 150LE // 2013-02-22

Sok válogatás után meg találtam az automat.159 bör.navi stb.
Első út haza felé.Természetesen viláit az üzem anyag lánpa.Irány a kut.Nem tankoltam csak 3000-Ft kiváncsi volta a fogyasztásra Székes fehér vár -Tata bánya nem egy nagy távolság..Mingyárt volt is egy kis furcsaság.Elég nehezen indult a kocsi csak másodikra indult el.Jöttem haza fele és feltünt hogy elég gyorsan fogy az üzem anyag.Haza értem és már teljesen üreset írt a komjuter.Féltem hogy el se jutok a kutig.Ez nagyon nem tecet.Na mindegy tele tankolat és lásuk tényleg mit fogyaszt.Hát a kuton már megint nehezen indult.Fel hivta a kereskedöt hogy baj van a kocsival.Ö meg a volt tulaj.Jó pár napig tartott a huza vona.De a kocsi még mindig nem indult.Pénzt természetesen na atakk vissza a kocsit meg nem akarta vissza vinni mert nagyon teccet.Azért ki harcoltam pár dolgot.Kaptam téli gumit meg egy kis pénzt ja meg egy turbot is.Ebbe bele mente. majd csak rájövok mi baja van.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2013-02-22

Már réges-régen le kellett volna cserélnem a motorolajat (117904 Miles), de sajnos pénz hiányában nem tudtam! Így pár ezer kilométerrel (pontosan 3346km-el) többet mentem 10 ezernél, de talán ennyi még belefér! Viszont tovább már nem húzhattam a cserét, már így is rosszul éreztem magam emiatt! Friss Selenia 20K Alfa Romeo olajat kapott a gép és az ilyenkor még szokásos szűrőket (olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő) is lecseréltem! :-)

Költségeim:
- 6L olaj: 11530,-
- levegőszűrő: 1917,-
- olajszűrő: 939,-
- pollenszűrő: 1614,-

Köszönet Zsolt155-nek, hogy egy órácskára biztosítani tudta nekem a műhelyüket és a csápos emelőjüket, és vm (NagyVad) kollegának pedig az olajcsere szettért! :-)




KM óra állása: 119983 Miles
Régi óra szerinti állás: 234528 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 83655 Km (51981 Miles)

Következő olajcsere: 126197 Miles óra állásnál :-)

 
>> Tuning és extraBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2013-02-22

Éééééss vééééégre hihetetlen 2 hónap után NÁLAM van a (!) hátsó lámpa!
Teljesen elégedett vagyok már az autóval! Már csak 1-2 dolog és kész is :)

 
>> SzervizLeZo // Alfa 156 SW 1.9 Mjet // 2013-02-21

Közeledett a 150eKm, ezért kapott az autó új szíjakat, vízpumpát, görgőket és kitakarította Csőri a vastüdőt koromtól, így az EGR és a turbó is szabadabban lélekzik.

145187km