Blog
Na kérem szépen!
Tegnap elvégeztem az első olajcserét (Selénia) illetve kicseréltem az olajszűrőt is. Viszonylag könnyen ment a dolog, az okozot némi problémát hogy a Puntonál használt edények most nem fértek az autó alá így ujjakat kellet készítenem. Na meg én sem férek be már alá olyan könnyen így a 8 -as imbuszkulcsot gyakran csak két ujjal értem el. Az olajcserét követően nekiláttam a termosztát cseréjének is. A fórumos véleményekre hagyatkozva szombatra rendeltem az autósboltban egy új termosztátot melynek ára 11000 Ft. volt. A termosztát cseréjével tovább bajlódtam mint korábban gondoltam. Elégé sok tömlővég „ gyűjtő” alkatrésze a termosztát és a gyári bilincsek csak „enyhe erőszak” hatására voltak hajlandóak lazítani talán évtizednyi szorítás után. Még bontási fázisban kiderült a 13-as villásom „torz”és csak elsarkalja a csavart, később pedig a krova törött el. Beültem a „tartalék” autóba és mentem a szülői házhoz 13-ért. Sajnos ott is elég gyatra minőségűnek tűnt a készlet ezért mindet és mindenfélét hoztam. Tulajdonképpen a szétszerelés sokkal tovább tartott mint az új beszerelése. Amikor végeztem a beszereléssel feltöltöttem a rendszert fagyállóval és kb 45 km es utazással ki is próbáltam. (Persze a maradék motorolaj és fagyálló a csomagtartóban volt na meg a szerszámos láda)
Indulás után a hűtőfolyadék hőmérséklete egyenletesen kúszott fölfelé 90 fokra+2-3 mm ig. Kb 30 másodpercig ott is maradt, majd visszazuhant 80 fokra. Az egész út során ez a ciklus ismétlődőt annyi változással, hogy a 90 fokos időszak egyre hosszabb lett. Végül már hosszú percekig tartott.Mindenesetre bekapcsoltam a fűtést és az működött, ebből arra következtettem hogy van folyadék a rendszerben.
Ma megnéztem az autó alatt van -e olajcsöpögés és ellenőriztem az olajszintet: max jel alatt áll kb. 3mm el; a hűtőfolyadék tartályba viszont a min. jel eléréséhez kellet bele töltenem kb. 1.5 dl folyadékot.Majd holnap munkába menet figyelem a hőfok mutatót.
A légtelenítés művelete:
Kiegyenlítő tartályról le kell venni a kupakot, majd alapjáraton járatni a motort. Aztán amikor a bekapcsol a ventilátor a légtelenítő csavart meg kell lazítani és "sziszegve" jön ki a levegő némi folyadék kíséretében. amikor már egyértelműen csak folyadék jön ki, akkor légtelenítve van a rendszer. ( Ha a venti nem indul el, akkor valami probléma adódik a rendszerben, szóval arra azért figyeljünk, hogy ne "főzzünk"meg semmit!)



Tankolás után beinditottam és 1 kis fura kopácsolást lehetett hallani hát azt hittem hogy hidrotőkéslett, kicseréltük, tévedtem :/


Végre kisütött a napocska.
Gyorsan lemostam az autót, átkenytem a fekete műanyagokat bumper black-el, és így háromnegyed évvel a vétel után felkerültek a matricák is.
Utóbbiakat GT cartárs szállította, a tőle megszokott kiváló minőségben.
A váltógomb fém közepe elég karcos volt, már vétel óta zavart. Most ezt is kibányásztam egy csavarnyúzóval, lecsiszoltam és felpolíroztam. Ismét jól jött az eszterga a háznál :P




A kocsitakarítás után előkaptam a nyári papucsokat és végigméregettem a profilmélységeket. Íme az eredmény:
255/35 ZR19 Michelin PS2 DOT 3808
teljes profilmélység a középső vízelvezető csatormákban és a szélső bordákban egyaránt 4-4,5 mm, a kopásjelzőtől mérve kb. 2,5 mm három abroncson, egyen pedig a teljes mélység 3,5 mm, kopásjelzőtől kb. 2 mm.
Komolyan gondolkodom, hogy cseréljek egyáltalán gumit? Vagy ezt a nyári szezont még lefutja - kb. 6-7000km-et fogok menni az őszi cseréig.
Megnéztem Réka 147-esének a nyári gumijait is.
205/55 R16 Bridgestone Turanza ER300
2 db DOT 2910, profil a kopásjelzőtől 5,2 mm teljes profil 6,2 mm
2 db DOT 4906, profil a kopásjelzőtől 2,5 mm teljes profil 4,5 mm
Az Arkangyalom (159) télijei
215/55 R16 Goodyear Ultragrip, DOT 0509, profil a kopásjelzőtől 3,5 mm teljes profil 5,0 mm
A 147-es télijei:
195/55 R16 DOT ??? (nem találtam rajta, lehet belül van?) Michelin Alpin, profil a kopásjelzőtől 4,5 mm, teljes profil 6,0 mm
UPDATE 2013.02.18: idén nem cserélek gumikat, ezt a nyári szezont bőven végigfutják. Nagy esőben azért nmajd óvatosan !
Kicseréltem az alsó turbo csövet, mivel rossz állapotban volt, egy sokkal erősebbre.
Rapro a típusa, remélem örök lesz :)
km: 170600

Ma délután szép napsütéses idő volt, úgyhogy kitaláltam egy csutakolást.
Az elmúlt hetek fagyos időjárása miatt, mo meg azért, mert majd mindennap esett valami, már három hete nem tudtam az Arkangyalt megmosni. Belül meg el lehet képzelni mit műveltek a gyerekeim a sáros cipőikkel.
Úgyhogy takarítás! Hajrá!
Először a külső mosás.
Ahogy odaártem a mosóba, láttam alig vannak (van hogy a kocsiúton áll a sor és fél órát is ott kell dekkolni), úgyhogy rácsörögtem kicsi feleségemre:
- "Szivike, gyere gyorsan, alig vannak a mosóban, és aprópénz is van nálam elég!"
- "Most indulok anyáméktól, rögtön ott leszek"
Szóval rendeztünk közös kocsimosást.
Mondanom sem kell, mindenki kidülledt szemekkel nézte a két ALFÁT a mosóban.
Hazaérve nekifogtunk mindketten a belső takarításnak. Szerencsére a gyerkőcök le tudták magukat foglalni odabent, és a ház sem gyulladt ki :)
Réka csak a szokásos "kistakarítást" végezte, engem viszont elkapott a hév és kicsit tavaszt is éreztem már.
Szóval porszívózás, műszerfaltörölgetés, küszöb és ajtókeretek áttörölgetése, ablakpucolás kívül belül, ajtókárpitok teljes kitakarítása spéci habbal és kefével, műszerfal, küszöbök és ajtó bőr és műanyag elemeinek befújása szilikonos műszerfalápolóval.
Mivel már jegfes, fagyos időre nem számítok, így felraktuk a januárban az ebay-en DROBERTO-val közösen megvásárolt bosch aerotwin ablaktörlőket.
mosó : 600 Ft
műszerfalápoló: 1125 Ft












Mivel a 8x17 ET32-as Barracuda felnik nekem beleértek hátul 4 személlyel és láttam, hogy Seriff -nek ugyanilyen felniszettje van, ezért megkérdeztem, hogy azok milyen paramérekkel rendelkeznek. 7x17 ET35. Mivel számításaim szerint ez pont jó lenne a beleérés elkerülésére és Seriffnek van GTV-je is, amin a 8"-os felni biztos elfér, ezért megkérdeztem, hogy nem akar-e cserélni. Megbeszéltük, megmatekoztuk és elcseréltük. :)
