Blog

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2013-03-02

Volt időm az első tavaszi napsütéses hétvégén autóba ülni egy laptoppal.

Kinyertem pár adatot a motorvezérlő elektronikából (ECU). Akit érdekelnek az adatok, azokból következtetést képes levonni, az örömmel olvassa tovább.Aki nem hisz a száraz tényeknek, idő előtt lapozzon!

12 év és 130 000 Km után beszéljenek a számok!
Km óra számlap szerint megtett Km: 131316. FIAT ECUscan által kiolvasott érték: 130331 Km. HOgy miből adódik az eltérés, őszintén megmondom, hogy nem tudom! Van olyan OFF-os autó a családban, amin két kijelzőn más más megtett hosszt mér, akkor is, ha egyszerre lettek nullázva ...

A Selespeed nagynyomású szivattyúja (/actuator) 33 736 alkalommal kapcsolt be, hogy feltornássza a nyomást a kívánt szintre, továbbá eddigi élete során 44 188 percig volt szolgálatban.

Sebességi fokozatok kihasználtsága:

― N (üres) : 43 300 alkalommal kapcsolva, megtett távolság ~ 4 Km
― 1 (első) : 32 037 kapcsolás, ~ 46 Km
― 2 (kettes) : 25 746 kapcsolás, ~ 3 312 Km
― 3 (hármas): 21 107 kapcsolás, ~ 8 377 Km
― 4 (négyes) : 20 565 kapcsolás, ~ 14 340 Km
― 5 (ötödik) : 27 741 kapcsolás, ~ 62 906 Km
― R (rückv.) : 28 440 váltás, és 0 megtett Km

Ebből vagy az látszik tisztán, hogy az autó sokat pályázott, vagy az, hogy elég gyorsan közlekedek ahhoz, hogy sokat legyen 5.-ben. Sajnos, ez még csak ötsebességes, MK I Selesped váltós Alfa 156-os, a hatodik fokozatról ezért nincs infóm.

Köszönöm, hogy végig olvastad ezt a blogbejegyzést!

>> AutóápolástheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-03-02

Szép idő volt ma, így felraktam a 18-as Novitec nyári kerekeim, műanyagokat leápoltam, ahogy a bőr üléseket is. Le lett mosva, és ki lett porszívózva. Jó pár óra meló :D

A téli kerekeket is megszabadítottam a mocsoktól , tisztán mennek pihenni télig!

 
>> SzervizDokika // Alfa 145 1.6 Boxer // 2013-03-02

Az Isteni gondviselésnek köszönhetően jó idő volt ma. Így volt lehetőség 1 kis szervízelésre.

Az üzemanyagszint mérő nem volt a helyzet magaslatán mert 30 liter benzin beleöntése után is csak a negyed és fél jelzések között ingadozott a mutató. Így hát szétkaptuk az öregemmel és mint a gyanúnk bebizonyosodott a csúszkán átmenő vezető "sín" az aljzatból ki volt csúszva és megszorult a csőben a bigyula :S Ezt helyretérve remekül működik most.

Mivel még nekem/nekünk új autó így még keresgélünk a motortérben... lambda szonda hely és ilyesmik.

Amíg keresgettünk meglestük a gyertyákat! Viszonylag szépek voltak, ha lehet ezeket szépnek nevezni... Drótkefével letisztítottuk, visszatettük ÉS HATALMAS MEGLEPETÉS!!! A kis dög úgy harap és "üvölt" mint eddig nálam SOHA!

A további szerviz majd csak Hétfőn vagy Kedden következik el amikor éd.apám elviszi kiolvastatni az ECU-t a fertelmes túlfogyasztás okát. Remélhetőleg amíg nem leszek itthon addigra rendben lesz minden és szaladgálhatok nyakra főre. :D

 
>> AutóápolásKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-03-02

A jó időre való tekintettel most már épp ideje volt (0302) kitakarítani az autót. Az előző postból olvasható, hogy mikor volt utoljára lemosva és isten tudja mikor volt utoljára kiporszívózva.. Bár leginkább kívülről látszódott rajta, belülről még egészen rendben volt.

Két óra alatt: az autó lemosva, felnik nagyjából letisztítva a kosztól és a fékportól, kaszni szárazra törölve, gumiszőnyegek letakarítva, nyárira átcserélve. Téli cuccok kipakolva a csomiból. Nem akarok több havat, se fagyot.. :) Folyadékszintek ellenőrizve. Minden rendben volt. Kicsit rend rakva a garázsban meg az autóban is. Ja! és kiporszívózva.. :)

Amit még kellene: belül áttörölgetni a mindent, műszerfal- és bőrápolás, nyári felnik felkészítése a szezonra és új zenék a pendrivera.. :) na és egy polír is ráférne..

>> Tuning és extraCacho // Alfa 156 Gt V6 3.0 24v // 2013-03-02

2012 szeptembere óta egy Gtv-ből származó 3.0 dübörög benne :)

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-03-02

Végre kicsit kulturáltabbá vált az időjárás, így lemostam a gépet és felragasztottuk a Q4 jelet.

 
>> Autóápolásatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-03-02

Kicseréltem a két első fékcsövet az autón, és ha már ott jártam akkor a fékfolyadékot is lecseréltem benne. meg a kézifékkötelet is lecseréltem, mert valaki egy 10 centivel hosszabbat tett fel valamikor, így mosttmár mindkét oldalt fog a kézim, és mehet az autó április 19-én műszakira :)

felújítottam a motortakarót. igaz hogy tervezek egy újabb fajtát rá, de addig legalább a mostani nézzen ki valahogy :)

 

Ma este 7-re vittem az Arkangyalt Csabi műhelyébe, mert a bal első futómű alsó lengőkar hátsó szilentjét ki kellett cserélni.
Már néhány hete beremegett a kocsi amikor 3.ban vagy 4.ben kicsit jobban odaléptem neki, azaz megpörgettem 2700-2900-ig.
Sokan egyből a féltengelycsuklóra gondolnak ilyen remegéskor. Tavaly augusztusban én is azt hittem. Szét is szedtük a jobb oldali féltengelycsuklót, azután azzal a lendülettel össze is raktuk, mert semmi baja nem volt. Nem látszódott a kehely belsején az ilyenkor jól ismert apró benyomódásnyomok. A csillag szintén pöpec állapotban volt. A szilentcsere után azonban elmúlt a remegés. Viszont láttuk már akkor, hogy a bal oldali is kezd berepedezni, de még volt benne pár ezer kilométer.
Hát, mára lefutotta az idejét a bal oldali is.
Mivel már a jobb oldalival megküzdöttünk tavaly augusztusban, most a bal oldali már rutinszerűen ment. 1 óra 10 perc alatt meg is voltunk.
Sajnos a csápos emelő éppen gyengélkedett, ezért nem tudtuk olyan magasra emelni az Arkangyalt a maga másfél tonnájával amilyen magasra szerettük volna. De így is alá tudtunk feküdni.
Én leszedtem a motorvédőt, közben Csabi szétakasztotta a kormányösszekötőt, majd kibuktatta a kerékagyat. A lengőkart vízszintesen rögzítő két csavar kétemberes volt – egy jól meghosszabbított kulccsal ketten húztuk, mire meglazult. A három kisebb, függőlegesen rögzítő csavarok aránylag könnyen lazultak, de az anyákat ellen kellett fognom. Elég szűk résen kell benyúlni és nehezen esett kézre, de sikerült. Viszont azt az anyát, amit a 19-es kulcs fog, sikerült beejtenem a bölcsőbe, de sikerült kipiszkálnom :-).
Csabi alkoholos filccel elkezdte feljelölgetni a szilent helyét – meddig kell rápréselni a lengőkarra, milyen pozícióban – majd ezt átjelölte az új szilentre.
Én kihasználva az időt készítettem néhány fotót a kocsi aljáról, kiváltképp a bölcsőről, mert néhány hete a 159-es topic a korai rozsdásodáson és az ehhez kapcsolódó alvázvédelmi technikákon pörgött. Hát nem tudom. Nekem laikus szemmel az arkangyal alja egyáltalán nem tűnik vészesnek ilyen szempontból (ld. fotók).
Időközben Csabi elkészült, úgyhogy legurítottuk a maradék sörikét, majd irány a karosprés.
A lengőkar visszaszerelése meglepően gyorsan ment. A csavarok rögzítésénél én szintén ellenfogtam. Amíg visszaapplikáltam a motorvédőt, Csabi összerakta a futóművet, majd pillanatok alatt a helyére került a kerék is.
Gyors kimosakodás után – nem tudom ki találta fel ezt a „folyékony kesztyűt”, amivel a munka kezdete előtt bekentük a kezünket, de baromi jó cucc – a csomagtér ajtó lámpájába is beforrasztottuk a Tibcsi166 által javasolt 500 ohm ellenállást és beraktuk oda is a LED-es izzót. Először a vezetékbe akartuk beforrasztani, de ott nem javított semmit a helyzeten, azaz ugyanúgy elkezdett pislákolni a csomagtérvilágítás. Így hát beforrasztottuk a szoffita izzó foglalatába. Na ez bevált…legalább is ott. Mikor hazaértem, akkor ugyanis éppúgy levette a fényerőt kb. 10 mp után, mint az ellenállás beforrasztása előtt. Szóval most nem értem mi van.
Mivel január közepén megejtettük az olajcserét, de akkor nem volt idő ezt a comp-ban is dokumentálni, most pótoltuk ezt a hiányosságot.
Ha már turkáltunk a rendszerben, ránéztünk néhány adatra is:
- DPF eltömődöttség: 70%
- Utolsó regen óta megtett távolság: 264,8 km
- Utolsó öt regen átlagos időtartama: 7,3 perc
Korrekciók:
1. henger: -0,89
2. henger: +0,45
3.henger: -0,92
4.henger: +0,35
Persze ezek az adatok néhány tizedet folyamatosan ingadoztak, majd kb. 2 perc elteltével megváltoztak:
1. henger: -0,8 / -0,9
2. henger: -0,8 / -0,9
3.henger: +0,3 / +0,4
4.henger: +0,3 / +0,4
Csabi szerint normális értékek.
A költségekbe csak a munkadíjjat számítom, mert a szilentet Erhard küldte egy korábban rendelt másik, de általam visszaküldött alkatrész helyett, aminek az árát viszont egy korábbi blogomban már feltüntettem.

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-03-01

Sajnos engem is elért egy diesel betegség. Elfáradt az alsó turbócsövem. Sikerült utángyártottat szerezni de nem tartott sokáig a boldogság, mert rövid lett. Aztán Tatán a bontóba volt olyan ami kellett. De közbe olvasgattam a neten, és voltam Pesten, vettem turbó rendszerhez való fém csövet. Így legközelebb a rövid is jó lesz, csak ki kell egészíteni a közepét egy kis vassal!

 

Abban korban van a nagyvad, hogy ilyen problémák sajnos előfordulhatnak már nála. Dr. Zé. ( ki más?? ) helyére tette a csurgatást egy kiegyenlítő-tartály és klf. vízcsövek cseréjével. Megpucolta a pillangószelepet is, mert jó dzsuvásnak tűnt. Sokkal harapósabb a verda, jóval közvetlenebb lett a gázreakció. Hurrá!