Blog

>> EgyébGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2012-11-02

Megjött ma egy csomag, benne egy gyári eü-i és egyéb kiegészítőkkel, be is tettem a csomagtartóba, méltó darab:-)

( THX szaszaSW )

>> Szerviz-=ftc001=- // Alfa 147 1.9 JTDm 177LE@394Nm // 2012-11-02

Jó rég nem írtam ide, de hát az az igazság, hogy szerencsére nem is nagyon volt mit.
Az autó nagyon keveset haladt alattunk, 10000 km alatt van az éves futása, de legalább tartós lesz :D
Eljött azonban az idő, hogy a "kötelező" dolgokon ismét átessen. Így kapott új olajat, lecseréltek minden létező szűrőjét, és átnézték az egész autót. Ennek eredménye nem lett túl lelkesítő...
Cserélni kellett a kézifék köteleket, a hátsó féktárcsát, első-hátsó fékbetéteket, két lengőkart is.
Ráadásul javításra szorul a kormánymű, cserére a kuplung, valamint az alsó turbócső is. Ráadásul biztos ami biztos alapon vezérlés cserét is kérek, mert az én tulajdonlásom alatt még nem volt, így ki tudja, elvégezték e valaha. Szóval novemberben jön a második felvonás.

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-11-02

Az ember a jót könnyen megszokja, és mivel a másikba volt ablakfelhúzó automata, ebbe meg nem, nekiálltam beszerezni egyet. Hát az elején szenvedtem vele, mert ilyent még nem raktam be, meg a kapcsolási rajz is eléggé silány volt hozzá. Aztán olvasgattam meg GTPeti segített megfejteni hogy is kell bekötni ezt a szerkezetet. Sikerült beszerelni bár kellett méricskélni hozzá, mi merre megy. Ráadásul volt +, és - vezérlése, így könnyű volt indító impulzust adni neki. Sorba húzza fel az ablakokat, és a végén még egyszer leellenőrzi.
A másik az ablaktörlő kar, amit megcsináltam mert zavart, hogy lejött róla a festés. Mindig láttam ha kinéztem a szélvédőn, az meg sűrűn megesik vezetés közbe. Meg a lapátok is le lettek cserélve mert nem tetszett ez a Bosch. Kerestem már rá olyant ami tetszik, de nem találtam. Csöri viszont valami Isteni ötlettől vezérelve elő hozott egy pár gyárit, hogy esetleg nem kell-e. Hát rá is raboltam azonnal!

 

A hosszú hetek óta különböző konstrukciókkal és felszereltségekkel zajló ajánlatkérés/-adás végére ma pontot tettünk.
Megrendeltem az autót.
Fekete színben, a 170 lovas 2.0 mjet motorral.
A Distinctive felszereltségen felül:
- fekete bőr belső
- ülésfűtés
- Blue&Me
- piros varrású kormány
Szállítási határidő 8-12 hét, tervezett átadás január.
Hogy ne menjünk haza üres kézzel, nem csak rendeltünk, hanem vettünk is egy 159-et, igaz egy kicsit kisebbet.

 

Régóta kérdés, hogy mi legyen a 156SW utódja. A gyár hivatalosan a Giulietta-t szánta, de erős fenntartásaim voltak vele. Már a forma sem lopta be magát a szívembe (maciarc), de a festett műszerfal sem tetszett igazán. Mivel a döntéshez nem árt kipróbálni a kocsit, így a menetpróbára már régóta vártam.
Hurrrráááá!
Kedvenc Alfa kereskedésembe megérkezett a tesztre szánt Giulietta, egy fehér 1,6 mjet. Az egyik leggyengébb változat. Nem baj, legalább nem a menetteljesítménnyel leszek elfoglalva. Sikerült is időpontot egyeztetni, így kora délelőtt mehettem egy nagyobb, kb. 20 perces kört vele.
A dizájn most sem hengerelt le. A kocsit minden lehetséges úttípuson kipróbáltam, jó aszfalton, "átlagos" magyar úton, kimondott rázós szakaszon, városban és kívül, "D"-ben és "N"-ben.
El kell ismernem, hogy nagyon jó autót hoztak össze, DE a kocsiba beülve és vezetve nem tört rám az Alfa-vírus okozta roham.
Aztán mégis...
A Giulietta tesztnap ellenére voltak olyan kedvesek, hogy előkerítették egy másik, régebbi tesztautójukat, egy 1,9mjet 159-et, hogy azzal is guruljak egy kört. A motorja elvileg ugyan az, mint a 156-é.
Elég volt beülni hogy rám törjön roham...
Aztán végigmentem ugyan azon az útvonalon, amin az előbb, és egyértelmű lett, hogy a 156 utódja egy 159-es lesz. A döntést csak megerősítette asszony pajti, aki mindkét kocsiban hátul ült. Szerinte a 159 nagyságrenddel kényelmesebb hátul.

 
>> EseményKrisz156 // Alfa 156 1,8 TS // 2012-10-06

Kaposújlaki évad záró találkozó Tolnától Dombóvárig 5 fős mini majd Dombóvártól Kaposújlakig 11 fősre hízott konvojozás, majd a repülőtéren egy kis gyorsulás, fotózás, beszélgetés régi és új ismerősökkel, ismét egy szép napot eltöltve alfák és alfások között.

 
>> SzervizKrisz156 // Alfa 156 1,8 TS // 2012-10-19

Elérkezett a műszaki ideje, ezért egy gyors elő vizsga melyen kiderült a hátsó lengéscsillapítót cserélni kell / monroe original/ és a hátsó keresztlengőkarokat is /monroe/. Ezek rendbetétele után tökéletes műszaki vizsga eredménnyel szaladgálhat a vas tovább.

 

Az elmúlt 662 nap adatai:
- 73.257 km
- 1.039,55 óra menetidő (43,31 nap!)
- 70 km/ó átlagsebesség
- 5.001,66 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,74 liter / 100 km átlagfogyasztás

 
>> EgyébÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-01-07

Mivel az autóhoz kaptam 4 db 15"-os lemezfelnit, gondoltam télre jók lesznek. Kicsit rozsdásak voltak ezért le lettek festve mattfeketére. Ez után jöhetett a gumiválasztás. 195/65 R15 méretben gondolkodtam és keresgéltem. A Budaguminál találtam rá a nekem megfelelőre, mint árban, mint minőségben. Hankook W442 lett a szerencsés kiválasztott. :) Na irány a gumis. A Borbás Autó-és Gumiszervíz ajánlották Sümegen. Profi szinten dolgoznak, profi gépekkel és anyagilag is korrektek. Remélem beválnak az új gumik.

 

A néhány hónapja beszerelt LED-sor kis izzói a bal oldalon hármasával kezdték megadni magukat. Már ott tartott a dolog, hogy a 48 cm-es csík több mint a fele nem világított. A jobb oldalinak viszont semmi baja sem volt. A szerelő barátom sajnos nem tudott másikat szerezni, volt viszont neki tartalékban egy fehér.
Már az első autósboltban kaptam is. Viszont, hogy garantáljam a két oldal azonos színét, inkább vettem egy párat. Otthon összenézve, a barátom által adott is ugyanaz a szín. No mindegy, legalább van tartalékom.
A régebbi LED-sorom kék volt. Piritu CarTárs jóvoltából viszont kiderült, hogy a hatályos jogi szabályozás hogyan rendelkezik a nappali menetfény kapcsán. Kék nem lehet!
De így most felszerelve a vasra, a fehér jobban is tetszik, és jobban is világít.
A felszerelés egyszerű volt. A 159 fekete lámpateste és a lökhárító között pont akkora rés van, ahová véletlenül pont ez a LED-sor fér be. Régebben csak beszírottam, de idővel kiesett. Szóval nincs mese, mindkét oldalára mindkét oldalán ragadó cellux kell. Óvatosan kell bánni a ledcsíkkal, sokszor nem szabad hajlítgatni, és csavarhúzóval vagy más egyéb szerszámmal sem szabad erőszakolni, mert be van ugyan öntve, de a vékony vezeték könnyen elszakadhat.
És akkor a fotók.

Régi LED-sor: 1, 2, kép
Új LED-sor:összes többi kép

Jogi szabályozás:
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek125

55/A. §126 (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek127

55/B. §128 (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3)129 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.