Blog
Most hogy talpon van a Pók elkezdtem gondolkodni a további feladatokon. Van még pár:
- klímakompresszor betegecske, mert az előző tulaj 3 évig be se kapcsolta és minden tömítés kiszáradt, fel kell újítani és feltölteni a rendszert
- kormányt kellene bőröztetni
- két első lengőkar + segédalváz cseréje is esedékes lenne, mert ami benne van erősen korrodált. Keretem van, lengőkar kellene + a csere után egy futómű állítás
- kéne egy emelő is a kocsihoz,mert azt nem kaptam az autóval
- bal hátsó sárvédőt kellene lefesteni, mert lejött a festék
- a kipuff feletti részt kellene rozsda mentesíteni és alvázvédőzni
Ez utóbbi kettő be volt tervezve a jövő hétre, de két hetet csúszik a fényező vállalási ideje, úgyhogy más lép előre a sorban.
Még futom a köröket hogy melyik legyen, de biztos, ami biztos ma lepucoltam a segédalvázat, holnap drótkorong kerül sorra, majd a festés. Csak el kéne dönteni, hogy milyen színű legyen....
Már az első utakon kiderült, hogy hátulról elég komoly huzat érkezik. Valami védelem kell. Nem hiába gyártják a szálfogó hálókat. Anno gyors megoldásként egy Alfás törölközőt terítettem az ülések hátára. Nem volt kérdés, hogy háló kell, de az árát egy kicsit sokallottam. A többiek hálóit tanulmányozva egyszerűnek tűnt a dolog. Egy csőkeret, amire szúnyogháló van kifeszítve.
Két buktató van:
- Hogyan rögzítem a tartó keretet oldalt és hátul a kocsihoz: Megoldás két spéci T-alakú vas tartó a két oldalra. Hátul L-alakú a hátfalra csavarozva.
- Hogyan tüntetem el a csővázra erősített háló varrását: Itt a megoldás a bevonás bőrrel.
Érdekes dolog derült ki miután a kartonból kivágott szabásminta alapján elkészült a csőből hajlított váz. Nem fért el a becsukott tető alatt. A szabásminta készítésekor elfelejtetem a tetőt…
Nos, kivágtunk egy darabot a csővázból, most már befér a zárt tető alá és a két oldalt felnyíló műanyag fedelet se éri el. Jöhet a tavasz :-))
Hozzájutottam egy 20-as mélynyomót tartalmazó komplett ládához, amiből kiugrott a hangszóró és beköltözött a gyári helyére egy Magnat kerettel és ráccsal. Így nem kellett fúrni.
Nem rossz, de HiFi versenyre nem fogok vele menni :-)
A HiFi projektet ezennel lezárom..
Mivel nem tudtam újat szerezni hát megfoltoztam a kipuff feletti hővédő lemezt a tartócsavarnál. Nem mondanám, hogy csinos lett, de a funkcióját tökéletesen ellátja.
Majd belepróbáltam a Spiderbe a JBL mélyládát. Jól mutat, de gyenge a végfok hozzá. Durván hallani a különbséget Hifonics javára.
Hiába légtelenítettem újra a fékrendszert továbbra sem tetszett. A helyi szerelőgárdával konzultálva úgy döntöttem hogy a főfékhenger is cserés lesz, de többek tanácsára nem magam vágtam neki, hanem egy helyi márka független műhellyel.
A szerelő a légtelenítés során megjegyezte, hogy milyen patentül néz ki a hátsó futómű, úgy hogy csináltam pár képet róla.
Ja és ha már alatta voltunk végre lecseréltük a benzinszűrőt is, amit augusztus óta a polcon tartok. Még az eredeti volt benne, 12 év és 137e km után már aktuális volt.
Aztán itthon majdnem infarktust kaptam, mert a képeket nézegetve felfedeztem, hogy mindkét oldalon hiányzik egy-egy anyacsavar a futóműből. Gyorsan bepaszíroztam magam a kocsi alá és pótoltam. Azért maradt el mert ki sem tudtam szedni a csavart annyira beleette magát az alumíniumba, emiatt nem került be a meghúzandó csavarok listájába tehát vissza se lett téve...
Ma megtaláltam a régi bőrápoló viaszt, ami Angliából származik és drága bőrgarnitúrákhoz adták anno a BNV-n. Szóval bekentem vele mindent ami bürke. Hősugárzóval befűtöttem a kocsiban. Holnap meglátom az eredményt.
Ami lehet, hogy a végén a nyári kerék lesz.
Szóval, ma megrendeltem. Gyári, zsír új, és nem replika. A jövő héten megkapom :-)
Sikerült megrendelni, ma át is vettem ahogyan a korábbi blogomban is irtam nem a megfelelő szenzor volt benne, a képeken látni a külömbséget, remélhetőleg megoldja a turbó nyomás gondot...Na beszereltük és a gond nem oldódott meg az uj szenzorral sem...nyomozunk tovább..
2012. november 08-án megtörtént a téli gumik átszerelése 117.360 km-nél. Ez lesz a a téli abroncsok harmadik szezonja, a nyári gumik pedig a második etapjukat zárták (6.180 km ezen a nyáron, összesen kb 10 e km.).
Költség a szerelés kapcsán ismét nem merült fel: a paksi Opel szerviz közreműködését ezúton is köszönöm.
Tavasszal a fékbetétek cseréje aktuális lesz!
Ma belül javítgattam egy keveset. a középkonzolomról 4 fül le volt törve, abból 3at sikerült pótolni, így most már nem rezeg amikor kis fordulaton járok vele.
fordulatszámmérőmnek a felső része nem világított szvl oda kapott egy új égőt, és megkíséreltem a klímakonzol világítását is megcsinálni. Vettem bele 3 új égőt de nem akarja az igazságot, még mindíg nem világít, próbalámpa hiányába nem tudtam megnézni hogy megy-e neki áram szvl így nem nagyon tudok rajta segíteni. A szivargyújtómon viszont tudtam, ott is sikerült megcsináljam a világítást, a vezetőoldalon a jobb hátsó ablaknak a gombja sem világított, de azt is sikerült megcsinálni.
Debrecenből hazafelé jövet furcsa hang jött az anyósülés felől. Olyan volt mintha egy szíj csúszna csak bent az utastérben. A fűtőmotornak van iszonyú csúnya hangja, mivel még nem szedtem szét ezért nem tudom hogy miért, de holnap erre is fény derül. :)