Blog
1 kitámasztórúd gömbfej 2hátsó felső lengőkar gömbfej,3 első stabilizátor gumi,igaz mást rendeltem, de felhasználjuk.



Pár hét múlva egy reggel nagy levegőt vettem, kipakoltam az összes alkatrészt az udvarra és elkezdtem leltározni illetve felmérni az alkatrészek állapotát. (Megnéztem az időjáráslejentést is, nem jött eső :)) A leltár meglepően jó lett, a hátsó ülőlap és egy zár hiányzott. Telefonáltam az eladónak, természetesen megvolt és pont járt felénk, ígérte, hogy elhozza. Említette még a vásárlásnál, hogy van egy csomó új alkatrésze ami nem volt része az akkori alkunak. Kértem tőle egy listát ármegjelöléssel. Megfuttattam a saját alkatrész forrásomon és a visszakapott árakat elküldtem az eladónak. Feldobtam neki, hogy az én beszerzési áraimon megveszem egyben az egészet, így neki nem kell hónapokig Amorezni meg Vaterázni mire eladja őket. Rábólintott, a hétvégén le is hozta a motyót.
Az állapotfelmérés elég vegyes képet mutatot, de ez viszonylag normális egy közel 30 éves autónál. Szétszedtem a letakarítandó cuccokat és egy ismerős elvitte gyöngyfúvatni. A galvanizálásra váró cuccokat megdrótkeféztem és megáztattam egy kis rozsdaoldóban, gyönyörű lett mind. Ahogy időm engedte esténként, hétvégente mindig molyoltam valamit, aztán amikor összejött egy normálisabb adag, akkor elvittem a galvánoshoz. Ha minden klappol, akkor jövő héten adom be az utolsó adagot a festőhöz és a galvanizálóhoz. Innentől kezdve minden bepítésre váró alkatrész teljesen új vagy felújított lesz. Persze jöttek elő menthetetlen alkatrészek (fűtőradiátor, hidraulika hengerek, olajpumpa, stb.) ezeket Unixból, 127_sud márkatárstól illetve egy helyi -valaha Sud tulaj- ismerőstől szereztem be.
Nekem is sikerül pár apróságot hazavágnom, pl alumínium cuccot nem teszünk rozsdaoldóba, mert elfogy... Az ajánlott 1/2-1 óra maratás után kivesszük a féknyergeket és nem felejtjük bent reggelig, mert kráteresre marja a belsejét és elbontja a meneteket...
Szóval pár tapasztalattal gazdagabb lettem, részben saját hülyeség, részben feledékenység miatt.
Eközben a szerelőm a motort szedte darabjaira, erről lesz a következő post.








Féknyereg és tartó alapozása és festése, plusz stabilizátorrúd,természetesen rosso színben.Segítségem is volt kromofág,rozsdamaró,smirgli,drótkorong.









Megtörtént a lámpák visszakötése, elemek finomhangolása és felkerültek a frissen fényezett elemek. Feltöltöttük hűtőt vízzel és szépen muzsikál.



A sztori még 2012 nyári. Az ablaktörlőm egyszer csak megszűnt működni, majd ilyen-olyan műszeres vizsgálatok után a kormánykapcsoló cserénél döntöttem (ablaktörlő motor működött, áramot is kapott stb.). Szerencsére kedvezménnyel 30.000Ft körüli összegért hozzájutottam egy Magnetti Marelli kapcsolóhoz, ami meg is oldotta a problémát. Viszont érdekesség, hogy a kapott "új" kapcsolón a szögelfordulás érzékelő már egy rossz kapcsolóról való hibás darab volt...de szerencsére az eredetin ezzel nem volt gond, így átszereltük, és már a menetstabilizátor hibajelzője sem világított. Röviden ennyi, májusban műszaki vizsga, meglátjuk mi szorul cserére.


Kicsit le vagyok maradva, belehúzok. Szóval alig aludtam, reggel elindultunk. Felértünk kis késéssel, az eladó addigra kitolta a garázsból az autót, szebb volt mint a képeken :) Nagyjábból átfutottuk az alkatrészhalmot, összenéztem a hirdetésből kinyomtatott képekkel, minden megvolt, plusz még ezernyi apró csetresz, elég jól szétszedve dobozokba. Felpakoltuk az autót a trélerre, irány az eredetvizsga. Az autó 2 éve garázsban volt tartva, persze, hogy leszakadt az ég. Állt a tócsa a belsejében, egy rongy kellett, hogy kimerjük. Itt minden stimmelt, indultunk tovább az okmányirodába. Egy körforgalom előtt nagyobbat kellett lassítanunk és beütött a krach! Elszakadt a spanifer, az autó átugrott a tréler korlátján és a vontató fenekében landolt. Azt hittem tökönszúrom magam. Az eleje horpadt, ez még nem lett volna vészes, mert a műanyagok eltakarják, de sajnos a gépháztető is karcolódott, repedt a gitt. Emiatt az eredeti színével kell fújni (a műanyag alá ugye jó lett volna bármilyen fekete metálszín), de az a festék csak kilós kiszerelésben kapható egy kisebb vagyonért...
Félreálltunk, az eladó elment emelőért, kb. 2 óra alatt visszarángattuk a helyére. Közben megtaláltak páran segítő szándékkal ("Jáj főnök, segítünk mink visszatenni áz áutót"), az ajtók tárva nyitva, pénz és papírok benne... Megúsztuk szerencsére és gyorsan bezárkóztunk.
Ezt tanulópénznek betudtam. Feltúrtuk a várost spaniferekért, szereztünk néhány éket a kerekek alá és elindultunk haza. A hazaút eseménytelen volt eltekintve néhány újabb záportól. Otthon betoltuk a garázsba, köréraktuk az alkatrészeket és pár hétre becsuktam az ajtót, rá se néztem mérgemben.

Ki volt égve a refimbe egy izzó, azokat "100W-os" izzókra cseréltem.
Elvileg 6000kelvin, de elmegy az 4000nek is, szép fehéren világít.
A tompítottba a hírhedt Osram Night Breaker Plus van ,ami sokak szerint szép fehér.
Most látható a külömbség......
Hozzáteszem ez a legjobb halogén izzó a piacon!
Ez első lámpás képen a sima izzó, a második képen az új kék búrás izzó látható!
Még sötétben nem tudtam tesztelni!
Kicserélődtek az indexek izzói is, viszont ezek ledeset kaptak, erre nagyon kíváncsi vagyok sötétbe :))




Régen írtam már blogot, de régen is jártam erre, most kis hiánypótlás következik. :)
Január 11-én jutottam el újra a Dinamit-Dobhoz, terveimben középdob csere volt, de még épp időben érkeztem egy flexicső cserére is, így a kettő együtt most egy hibátlan, kifújás mentes rendszert eredményezett, aminek hála végre nem akar szegény autó megfulladni alacsonyabb fordulatokon, hanem szépen gyorsul. :)
Megrendeltük az új hűtőt és az elemeket elvittük Turára a fényezőhöz. A lökhárítón sajnos sok javítanivaló akadt ami kicsit felnyomta az árat.



