Blog

Tegnap némi melegítéssel sikerült meglazítanom a fékvezeték csavarját, így sikerült csavarodás mentesíteni a bal hátsó fékcsövemet.
Aztán taktikát és beszállítót váltva sikerült fékbetétet szereznem a hátsó fékbe. Az új taktika abból állt hogy ott voltam, amikor a katalógusképeket nézegettük és nem anyagszám szerint vettük a kocsihoz illőt.
Aztán felraktam és kész.
Már csak egy ABS jeladó és a rugók belsejében való kúp hiányzik hogy talpra álljunk.
De akkor megyünk egy kört akármilyen idő is lesz, már a nyúlszőr kucsmát is előkerestem :-)))

 

Szóval ma először visszaraktam a súlyt, amiről továbbra sem tudom minek van:-)
Majd a jobb hátsó fékbe is betettem a sajátomból dugattyút. Sajnos a bal hátsó fékcsővel nem boldogultam, mert nem enged a fém fékcső végén a csavar. Jelenleg a csavarlazító dolgozik.
Mivel a kezembe akadtak a korábban Poló Cartárstól vásárolt levegő beömlők kicseréltem azokat is, ja meg feltöltöttem az akkut is.
Sajna a kocsi alatt feltűnt, hogy a hátsó dob feletti hővédő lemezt elérte a csavarnál az idő vasfoga vagyis a rozsda. Szerezni kell egyet, nincs kedvem foltozgatni :-(

 
>> SzervizMatthewGT // Alfa GT 1.8 TS "Distinctive" // 2012-11-06

Ma meg érkezett Albaalfától az 5l-es 10W40es Selénia olaj, hozzá szűrővel és a hátsó TRW fékbetétek!

 
>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2012-11-05

A gumik, amikkel vettem elég ramaty állapotban voltak, ma a gumis a négyből hármat kukásnak minősített..
Mellesleg felkerültek a téligumik, egyelőre a gyári felnikre. Némi netes kutakodás és saját tapasztalat alapján Conti WinterContactok lettek.
Tavaszig lőni kell egy garnitúra nyári gumit is lehetőleg felnikkel együtt, hogy ne kelljen cserélgetni a gumikat. De tkp. ez nem is baj, így olyan felni/gumi páros lesz, amilyet én akarok és nem valami megörökölt kerekeken kell gurulni.

>> SzervizNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2012-09-12

Az autóval motorikusan már jó ideje voltak gondok, pl. éreztem hogy a vezérlésmódosító cserés lesz. A kocsi erejével sem voltam megelégedve, úgyhogy szeptember elején itt volt az ideje hogy rendberakjuk a kocsit, mert szeptember közepén indultunk Olaszországba :)
Zé mester segédkezett a feladatban. Először kiderült hogy lyukas a kocsi hűtője, és hűtőfolyadék már alig van a rendszerben. Az autónak soha semmi baja nem volt a hűtéssel, kész csoda! Azóta méginkább tudom hogy igazán hűséges különleges autóm van, mert ilyen dolgok sem tántorították el attól hogy mindenhova elmenjünk.
Úgyhogy hűtő cserélve lett, valamint a vezérlés módosító, a légtömegmérő és a lambdaszonda. Minden szuper volt, indulunk Itáliába.
Csúcs volt az út, az autó az autópályákon egyszerűen falta a kilométereket, végre lehetett nyugodtan pörgetni a motort minden rendben volt, 150-es tempónál egyszerűen csodálatos volt az utazás. Aztán ahogy megérkeztünk és lejöttünk a pályáról, alacsony fordulaton indulásnál elkezdett küszködni a motor, megtorpant, aztán nyomtam neki gáz és fokozatosan magához tért. Nem volt semmi lefulladás gyanús dolog, csak nagyon megtorpant, erejét vesztette, aztán lassan jött meg. Aggódtam kicsit, de ha már elindultunk minden rendben volt, csak indulásnál csinált ilyet. Hazajöttünk, minden rendben volt, visszamentünk a Mesterhez. Első felindulásból megejtettünk egy teljes gyertya cserét, ami már nagyon megérett szerintem is mert én még nem cseréltem őket mióta nálam az autó. A csere jól sikerült minden rendben, de a kocsi még mindig torpant. Következő tipp, húzzuk ki a lambda szondát. Ez csodák csodájára megoldotta :) Szóval a lambda volt gyárilag rossz, mert vadi új volt. Akkor egy hétig Lambda nélkül voltunk, nem az igazi de jobb mint rossz lambdával :)
Aztán megjött a cseredarab... és azzal ugyanolyan rossz volt. Ezután Zé isteni szikrát kapott, kicserélt valamint, és irány a tesztkör. És minden tuti lett innentől kezdve, semmi torpanás, úgy megy az autó ahogy neki kell. A megoldás az volt, hogy a két japán márkás lambda szonda után egy Bosch-t raktunk be. Tanulság, a japán lambda szondák esélyes hogy nem jók a 156 TS-hez.

Nagyon köszönöm Zé-nek a türelmet és a szakértelmet :) És mostmár nagyon rendben van a kocsi motorikusan, vagy egy évet vártam erre :)

KM óra állása: 192 000 km

 
>> Autóápolásdroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-11-01

Mivel az első ülésem az ülésfűtés rekonstrukció során itt-ott bekoszolódott, ezért úgy döntöttem, hogy az, megérdemel egy alapos tisztítást (1. kép), majd egy bőrápolást (2. kép).
Már csak azért is elvégeztem ezeket, mert kiszerelt állapotban remekül hozzáférni minden részéhez.
A műveletet az AlfaCity-n vásárolt Autoglym termékekkel "követtem el".
Az azonnali eredmény meggyőző (3. kép), de tökéletes akkor lesz, ha majd teljesen "beszívja" a bőr az ápolóanyagot és selyemfényű lesz (4-5. kép).

Ami szép kívül legyen jó belül felkiáltással beszereztem két garnitúra gumi felújító készletet és nekiálltam a lefestett nyergeknek.
Mivel a homokoláshoz kicsit barbár módon sikerült kiszedni a dugattyút ezért mint azt a második képen is látni az megsérült. A pótlás egyszerű volt a sajátból. Babra munka a szétszedés és összerakás, de megérte.
Már csak egy probléma van - mint az az utolsó képen is látszik - ha a fékcső nem tekeredik meg a nyereg pont befelé áll. Valószínű a menet máshol kezdődik :-)
Ahogy néztem ezt a fékcső másik végének fordításával meg lehet oldani.

 

Az ülésfűtés javításakor szomorú dologra bukkantam. Az ülés alsó szivacsa két helyen is sérült (1. kép - piros jeleknél). A bal oldali combtámasz sérülése (2-3. kép) a használatból, a (nem megfelelő) ki-be szállásból ered. A másik sérülés jobb oldalt hátul egy durva szakadás volt, mely a színeiből ítélve nem friss, feltehetőleg szerelési gondatlanságból származik.
Mivel Erhard nem tudott nekem új szivacsot szerezni, és módfelett idegesített a meglevő állapota (minden beszállásnál eszembe jutott volna), ezért úgy döntöttem, hogy valahogyan megjavítom.
Mivel előző autómnál már bizonyított a kárpitosom, ezért ezt a munkát nyugodt szívvel bíztam rá, és nem is csalódtam a munkájában. A repedéseket ipari szivacsragasztóval megragasztotta, majd egy idegen matériával összefogatta a szivacsot a sérült részeken(4-5. kép).
Az eredmény meglepően érezhető lett: újra van oldaltartása az ülésnek és a bőr is szebben feszül rajta (6. kép).

A bontott fékeket lehomokoltuk és hőálló ezüsttel lefestettem. Szép lett. Nagy dilemma volt hogy hogyan lehetne a a dugattyú kivétele után a helyét megvédeni a homoktól, de egy huszárvágással készült bele egy műanyag dugó (3. kép)

Holnap megjön a tömítéskészlet és mehet vissza a munkahenger.
A tömítéskészlet rendelésekor szert tettem 4 Alfa matricára, még nem tudom hová kerülnek, de jó ha van itthon.
Találtam áramtalanító kapcsolót is, ráadásul "kulcsos" verzió. Király lesz. Még egy távtartót kell esztergáltatni hozzá, hogy ne álljon ki annyira.

 

Ma felkerültek a rozsdátlanított és lefestett bontott féktartó konzolok, mert nagyságrendileg jobb állapotban voltak az enyémeknél.