Blog
Váltó olaj csere gyárira. Sokkal könnyebben veszi a sebességet valami sűrű izé volt benne. 2l
Egy csodálatos erdei szakaszon Németország belsejében, éjszakai sötétségben, egy kismotoros után 20-szal haladva megértük együtt Ufival a húszezredik km-t.
Szerdán reggel elvittem a fényezőhöz a kocsit, hogy a múltkori karosszéria javítás nyomait elfedje. Szépre sikerült. (8000 Ft)
A jó időt kihasználva nekiláttam az alváz rendbetételének. Felületi korrózió jelent meg a gyárilag csupán festett felületeken. A hátsó futómű hossz-bekötőrúdjának "vályújában" pedig igen csúnya rozsda képződött a majd 9 év során.
A festett felületről könnyedén eltávolítottam a rozsdát csiszolókorong segítségével, majd alapozóval és akril festékkel lefújtam. Megfelelő védelmet nyújt, csak figyelmet kell szentelni az alsó mosásnak.
A bekötőrúd vályúja már nagyobb kihívás volt. Mivel zegzugos, a berakódott sár és a sós lé megtette a hatását. Hosszas csiszolással sikerült kiszednem a rozsda javát a fémből, majd kapott alapozót és alvázvédőt.
Pár napig büdös volt a kocsiban, de legalább nyugodt lehetek, a karosszéria téli felkészítése megtörtént.
Az indítás utáni nyivákolás erősödött, már az autó bemelegedtével sem múlt el mindíg.
Mit mondjak, elég szar volt pl a temető parkolójában forgolódni egy marha hangosan nyivákoló autóval...
Mindegy, magad uram, ha szolgád nincsen elvén nekiálltam.
A főtengely végi hosszbordás szíj tárcsa pályafutása ért véget.
A csere végülis nem volt nagy mutatvány, a legkényelmetlenebb része a szíj visszafűzése volt.
Érdekes, hogy az új Dayco tárcsa kissé különbözik a régitől, ennek pl tényleg hosszbordás a palástja, nem sima mint a réginek.
Update:
Nem kéne különböznie a palástoknak... Az én tárcsámról HIÁNYZOTT a bordázott külsőrésze, így üzemelt ki tudja mióta... :S
Ezúton is köszönöm Tentacle cartárs segítségét!
Tegnap sikerült hozzájutnom egy MacAudio MP4000-es végfokhoz, így ma először annak a kissé kopott alsó lemezét csiszoltam le, majd lefújtam feketére.
Eredetileg a zárható rész belső oldalára szerettem volna tenni, de roppant körülményes lett volna fúrni, bekötni, beállítani így kívülre került. A díszfedelet így meg kellett fordítanom.
A gyári mélynyomó kivágásába keretestül helyet kapott ideiglenesen egy 20 cm-es koax. Egyenlőre ő játssza el a mélynyomó szerepét.
Két csatornáról mennek az ajtók kettő hídba megy a mélyre.
Elég nehéz volt hátravinni a vezetékeket, de sikerült miután kivettem az anyósülést. Középen mennek a drótok.
A rádiót érdekesen szerelték be az első képen látható toldóval. Gyakorlatilag megtoldották a drótokat...
Már csak vissza kell rakni mindent a helyére.
Sok-sok kaland után megérkezett az utolsó alkatrész is a Pók-hoz egy ABS jeladó formájában. A hétvégén beugrik a helyére és remélem működni is fog :-)
u.i.
Dudál, nem jó az ABS szenzor, nem passzol a helyére...
A virágcserepeket biztos, ami biztos alapon jó vastagon lekentem hemerájttal, majd visszaraktam a rugókkal együtt a helyükre. Egész jól mutat :-)
Kéziféket is beállítottam, a féket légtelenítettem, már csak az ABS jeladó hiányzik.
Fentiek cserélve, plusz párvillamos cuccnak a hibakeresése nem sok eredménnyel.
Téli gumi fel! A múlt heti hypeból kimaradva, de jobb később mint soha.