Blog

>> Szervizdanniiy // Alfa 146 2.0 // 2012-11-07

Első féktárcsa fékbetét csere.

 
>> Szervizdanniiy // Alfa 146 2.0 // 2012-11-07

Váltó olaj csere gyárira. Sokkal könnyebben veszi a sebességet valami sűrű izé volt benne. 2l

 
>> EseményWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2012-11-03

Egy csodálatos erdei szakaszon Németország belsejében, éjszakai sötétségben, egy kismotoros után 20-szal haladva megértük együtt Ufival a húszezredik km-t.

 
>> Autóápolásaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-10-25

Szerdán reggel elvittem a fényezőhöz a kocsit, hogy a múltkori karosszéria javítás nyomait elfedje. Szépre sikerült. (8000 Ft)
A jó időt kihasználva nekiláttam az alváz rendbetételének. Felületi korrózió jelent meg a gyárilag csupán festett felületeken. A hátsó futómű hossz-bekötőrúdjának "vályújában" pedig igen csúnya rozsda képződött a majd 9 év során.
A festett felületről könnyedén eltávolítottam a rozsdát csiszolókorong segítségével, majd alapozóval és akril festékkel lefújtam. Megfelelő védelmet nyújt, csak figyelmet kell szentelni az alsó mosásnak.
A bekötőrúd vályúja már nagyobb kihívás volt. Mivel zegzugos, a berakódott sár és a sós lé megtette a hatását. Hosszas csiszolással sikerült kiszednem a rozsda javát a fémből, majd kapott alapozót és alvázvédőt.
Pár napig büdös volt a kocsiban, de legalább nyugodt lehetek, a karosszéria téli felkészítése megtörtént.

 
>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-11-07

Az indítás utáni nyivákolás erősödött, már az autó bemelegedtével sem múlt el mindíg.
Mit mondjak, elég szar volt pl a temető parkolójában forgolódni egy marha hangosan nyivákoló autóval...

Mindegy, magad uram, ha szolgád nincsen elvén nekiálltam.
A főtengely végi hosszbordás szíj tárcsa pályafutása ért véget.

A csere végülis nem volt nagy mutatvány, a legkényelmetlenebb része a szíj visszafűzése volt.
Érdekes, hogy az új Dayco tárcsa kissé különbözik a régitől, ennek pl tényleg hosszbordás a palástja, nem sima mint a réginek.

Update:
Nem kéne különböznie a palástoknak... Az én tárcsámról HIÁNYZOTT a bordázott külsőrésze, így üzemelt ki tudja mióta... :S

Ezúton is köszönöm Tentacle cartárs segítségét!

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-02-20

Tegnap sikerült hozzájutnom egy MacAudio MP4000-es végfokhoz, így ma először annak a kissé kopott alsó lemezét csiszoltam le, majd lefújtam feketére.
Eredetileg a zárható rész belső oldalára szerettem volna tenni, de roppant körülményes lett volna fúrni, bekötni, beállítani így kívülre került. A díszfedelet így meg kellett fordítanom.
A gyári mélynyomó kivágásába keretestül helyet kapott ideiglenesen egy 20 cm-es koax. Egyenlőre ő játssza el a mélynyomó szerepét.
Két csatornáról mennek az ajtók kettő hídba megy a mélyre.
Elég nehéz volt hátravinni a vezetékeket, de sikerült miután kivettem az anyósülést. Középen mennek a drótok.
A rádiót érdekesen szerelték be az első képen látható toldóval. Gyakorlatilag megtoldották a drótokat...
Már csak vissza kell rakni mindent a helyére.

 

Sok-sok kaland után megérkezett az utolsó alkatrész is a Pók-hoz egy ABS jeladó formájában. A hétvégén beugrik a helyére és remélem működni is fog :-)

u.i.
Dudál, nem jó az ABS szenzor, nem passzol a helyére...

 

A virágcserepeket biztos, ami biztos alapon jó vastagon lekentem hemerájttal, majd visszaraktam a rugókkal együtt a helyükre. Egész jól mutat :-)

Kéziféket is beállítottam, a féket légtelenítettem, már csak az ABS jeladó hiányzik.

 
>> Szervizbizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2012-11-06

Fentiek cserélve, plusz párvillamos cuccnak a hibakeresése nem sok eredménnyel.

>> Eseményvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2012-11-06

Téli gumi fel! A múlt heti hypeból kimaradva, de jobb később mint soha.