Blog
Tegapi napon érdekes utam volt. Páromtol indultam hazafelé, 30km-es távot potom 2 óra alatt tettem meg. Behavazott...de nemcsak havacska, kőkemény tökös hó hullott.
Az útszélen árokba csúszott és sorsukra hagyott autók, 2 méteres hótorlaszok, egymáson segítő autósok. Én nemis tudom láttam-e már ilyesmit. Hóláncot felraktam a két első kerékre, aki hasonló úton közlekedik melegen ajánlom ezt a műveletet, mert életet menthet!!! Egyáltalán nem csúsztam meg sehol, de ígyis max második sebességben lehetett közlekedni a havas/jeges úton.
Idézet egy újságcikkből, csakhogy képben legyen az olvasó:
"Topolya: a katonaság tankja tolta félre az útzárlatot okozó kamiont
A szerbiai katonaság tankja segített abban, hogy az autópálya topolyai szakaszánál az utat elzáró kamiont félretolják, s a mögötte feltorlódó mintegy 11 kilométeres sor végre megindulhasson.
Az autópálya eltakarításába a Vojput dolgozói mellett a szerbiai katonaság is bekapcsolódott, s egy tankkal tolják félre azokat a nyergesvontatókat, amelyek akadályozzák a forgalmat.
Időközben a belügyminisztérium tűzoltó szolgálatának mentői négy helyen áttörték az autópálya sávelválasztó kerítését , hogy az Újvidék felé haladó sávban feltorlódott 11 kilométernyi sorban várakozók vissza tudjanak fordulnak Szabadka irányába.
A nap folyamán korábban két autóbusz indult el Újvidékről az autópályán veszteglőkhöz, hogy kimentsék az autókban rekedt gyermekeket és nőket, nyilatkozta Predrag Marić, a szerbiai belügyminisztérium katasztrófavédelmi osztályának vezetője. (24sata.rs)"
Fotókat nem én készítettem, facebookrol vannak








Ma a szokásos 50 km-es körúton átléptük 15.000-dik együtt töltött km-t. Jó alkalom arra, hogy megpróbáljam összeszedni, hogy mi mindent cseréltem eddig. A cél mindig a gyárihoz hasonló állapot és az üzembiztonság volt.
A német tulaj által cserélt dolgok:
- minden szíj és feszítőgörgő (vezérlés, balansztengely, generátor)
- hátsó rugótartó lengőkarok
- bal zár elektromotorral
- hátsó fék, tárcsa+betét
- jobb külső féltengely gumiharang
- kézifékkötél
- gyertyák ( 300 Eurót fizettek értük)
- gyertyakábel készlet ( 181 ójró).
- 4 új gumi
- lengőkar az első futóműben 99 ójróért
- Szívócső, ami a levegőszűrőtől megy
- jobb hátsó lengőkar
- 2 db "Muffe" nevű valami, amit feltehetőleg olajcső összesen 25 ójróért
- Lambda szonda
- bal hátsó kerékcsapágy
- két alkalommal alvázvédelem javítása, viaszolása
- kipufogó hegesztése
Összese 5.727 Euró
Mióta nálam van a következők lettek cserélve:
- a motortartó keretet az alvázzal összekötő két merevítő
- kartervédő (vas)
- hátsó futómű festése
- hátsó kutyacsontok
- Első féktárcsa és betét
- Hátsó fékbetét és szabályozott tárcsa
- Hátsó rugótartó betét
- Akku
- Jobb hátsó ABS jeladó
- Jobb hátsó kerékcsapágy
- Főfékhenger és benzinszűrő
- Szélfogó háló (saját készítés)
- HiFi (erősítő, mélynyomó, nagy oválok az ajtóban)
- Klímakompresszor felújítás
- Tolatóradar
- Kipufogó festés
- Bal hátsó sárvédő festés
- Kormánybőrözés
- Szőnyeg
- Első embléma
- Hátsó embléma és „Spider” felirat
- Segédalváz, első lengőkarok, lengőkar tartó csavarok (gyári), első staibilizátor rúd, első kutyacsontok
- Bal első ablaktömítés a tükörnél és fékbetét kopásjelző
- Motoros antenna
- Vezérmű szíj, görgővel és feszítővel
- Balansz szíj a feszítőgörgővel
- Hosszbordás szíj a feszítővel
- Vízpumpa
- Szelepfedél tömítés
- Termosztát
- Motorolaj (Selenia Racing) és szűrő
- Váltó egy 65 ezret futott autóból
- Kuplung
- Főtengely és balansztengely szimering
- Kormányösszekötő gömbfej
- Vászontető ápolás, impregnálás
- Bőr- és gumiápolás
- Hűtőventilátor előtét ellenállás
- Balanszsúly
- Bal első ablak tömítés
- Hosszbordás szíj
- Összes izzó cseréje
- Hátsó stabilizátor szilent
- Kormányszervó olaj
- Kipufogó hővédő lemez
- Középkonzol
- Váltószoknya (bőr)
- Jobb féltengely gumiharangok
A költségeket nem mertem összeadni...
A kora este elmentünk tankolni (8,18 l/100km lett a fogyi), majd megtettük a "szokásos" 50 km-es kabriózós körünket. Közben átléptük a fent nevezett km állást.

Gondolom sokatoknak ilyen "szép" állapotú a gyári kulcsa,mint az enyém. (így vettem)
A megoldást számomra a bicskakulcsos központi zár szett hozta meg.
Végre sikerült beköttetnem a zár vezérlőmet!
Rohadtul untam már a kulcsos nyitogatást,főleg ,hogy csak a jobb oldalról lehetett.
Nyit-zár, csomagteret is tudna nyitni,de ez még nem megoldott nálam.
Indulás után a fékpedálra lépve bezája az ajtókat, majd ha leállítom az autót,vagy meghúzom a kilincset kinyílik!
Cakk-pakk kb. egy huszasomba van, tekintve ,hogy nem túl minőségi a cucc nem olcsó.
De teszi a dolgát, nagyon hiányzott már!

Reggel útra keltünk Várpalotára, hogy Csöri és édesapja kicserélje a sérült gumiharangot. Nem egy túl tiszta meló...
A képek magukért beszélnek.












Kicseréltük a hosszbordást egy ugyan olyanra...
A csere közben kellemetlen meglepetés ért. A doblemezt leszedve minden tele volt dzsuvával, a származás helyét keresve egy elszakadt belső gumiharagra bukkantunk.
Azonnal bejelentkeztem Várpalotára, hogy Csöri Mester orvosolja a problémát. A jövő hét elejére kaptam időpontot.


Mivel a Nagy Túra alatt egyre gyengébbnek tűnt a klíma, ma elmentem megnézetni. Nos, olyan kevés gáz volt benne, hogy már be sem kapcsolt. A betöltött 0,65 kg-ból 0,08-at tudtak lefejteni.
Vákuumpróba, UV-lámpás szivárgáskeresés, majd a feltöltés után a spéci szimatoló eszközzel a szökő gáz keresése sem hozott eredményt. Továbbra is rejtély, hogy hol megy el a gáz röpke egy hónap alatt. Holnap visszamegyek még egy szemlére, hátha...
A motortérben nézegetve furcsa dolgot vettem észre. A hosszbordást valami megsértette. Holnap azt is cseréljük.




Mivel ilyen sokan biztattok és érdeklődtök, belevágok. Szóval felbukkant nyáron a hirdetés a használtautón. Első ránézésre látszott, hogy a vételár minimum duplája, de inkább több benne van az autóban. Eltettem kedvencekbe, vártam pár napot, még mindig fent van. Megtúrtam a netet, mit lehet hozzá kapni és milyen áron. Hát rengeteg minden van, a legtöbb cucc baráti vagy egészen vicces áron, vágjunk bele. Felhívtam a hirdetésben szereplő számot, beszéltem az eladóval. Három évig csinálta a feleségének, de az megunta a várakozást, vettek más autót, apósa kidobta a garázsból ahol eddig állt, mennie kellett.
Küldött további képeket, nagyon meggyőző volt. Csak pár fontosabb dolog:
- teljes lakatolás, új küszöbök, új első sárvédők, hátsó ívek.
- teljes fényezés.
- felújított futómű, új rugók, gátlók, féltengelyek, szilentek, porvédők.
- felújított motor, de darabokban. új gyári méretű főtengely, első túlméretes dugók, felújított hengerfejek.
- felújított váltó.
- felújított elekromosság, generátor, önindító, gyújtástorony, hűtőventillátor.
- új kuplungszett, féktárcsák, fékcsövek, galvanizát féknyergek, új fékbetétek, mindenféle felújító szettek.
- összes üvege, műanyaga megvan
- új tetőkárpit, bőrözött kormány, váltógomb.
- újszerű zöld padlószőnyeg, kicsit elhasznált zöld kockás belső.
Mindez képekkel dokumentáltan.
Mondtam neki, hogy ha ez tényleg így van, és a papírok is rendben vannak, akkor ezt én elhozom, egy fillért nem fogok alkudozni. Megbeszéltünk egy szerdai napot a következő héten, foglalt helyet eretvizsgán.
- Én addig megkérdeztem a kollegámat, hogy ugye a te autódon van vonóhorog?
- Van.
- És tudsz szerezni trélert is kölcsönbe?
- Tudok.
- És mit csinálsz jövő szerdán? :)
Szóval eldőlt, hogy megyünk. Elkezdtem fejni az automatát, hogy kp-ben tudjak fizetni. Kedden még ebéd után ránéztem a hirdetésre, nincs ilyen számú hirdetés a rendszerben.... :(
Hívom az eladót, hogy mi van? Eladtad?
Nem adta el, csak lejárt a hirdés, nem hosszabbította meg. Azt mondtam, hogy ha az autó rendben van elviszem. Ő tudja, hogy a papírok rendben lesznek, az autó frankó, nem lehet hiba.
Elég szimpatikusnak tűnt, hogy ennyire biztos a dolgában, kicsit megnyugodtam. Persze azért aludni nem aludtam sokat....
Folyt. köv.





Tegnapelőtt megérkezett a bőr váltószoknya, ma bekerült. A beépítés előtt kapott egy bőrápolást.
Jól mutat a kormány piros varrása mellett.
Köszönet GT Cartársnak a szoknyáért!







