Blog
Elkészült a Pók! Hétfőre ígérték, de ebéd előtt hívtak, hogy mehetek érte, mert egy másikat hoznak ezért befejezték.
A polírozás kicsit nehezebben ment, mint a "hétköznapi" autóknál, a szaki szerint keményebb a lakk.
Szép lett. :-)
Hazaérve a garázsba kicsit meglepődtem, mert füst jött a kocsi alól. Benézve alá, kiderült hogy a 700 fokig hőálló festék "szárad" a kipufogón :-)
Reggel visszavittem a lefestett kipufogót a festőműhelybe és megnéztem, hogy áll a Pók.
- Az alja kész, kérdéses rész és a küszöbök lefújva. Szinte semmi meló nem volt vele a festésen kívül.
- Sárvédő lealapozva, a finom csiszolás és fújás még délelőtt meglesz
- Az első fele már kétszer átpolírozva, a hátsó csak egyszer. Hihetetlen, mintha új lenne a festés a polírozott részeken. Sajnos a kőfelverődések látszanak rendesen.
Hétfőn délután mehetek érte. :-)))
Ma ledrótkorongoztam, és lefújtam hőálló ezüsttel a kipuff középső részét, a két dobot és a katalizátort. Elvileg 700 fokig hőálló a festék, talán kibírja majd a katalizátoron is.
Mióta nálam van a Pók először mentünk esőtől nedves úton. Éjjel esett és reggel mennünk kellett a festőhöz. Mivel már nem esett természetesen nyitott tetővel. :-)
Ma elvittem a Pók-ot a helyi karosszériáshoz, hogy a bal hátsó sárvédő festését igazítsa ki - ez komplett festést jelent.
A télen észrevettem, hogy a kipuff felett részen helyenként gázos az alvázvédő azt is kijavíttatom.
Délután beugrottam és az alja más kész is, egyszerűen feljött a festék nem is volt alatta említésre érdemes rozsda. Ha már fel volt emelve lefújták a küszöböket is.
A sárvédő lecsiszolva, lealapozva és szórógittezve. Valahogy megsérült a gyári festés alatt a cinkréteg és ezért hólyagosodott fel.
Holnap csiszolás, szombaton festés.
Hazahoztam a kipufogó középső részét, azt itthon festem le.
Km óra állás: 165400
Az utolsó bejegyzés óta, nem volt semmi probléma:) Felkerültek a téligumik.....A legújabb szériás Kumho! 205/55 16". Még a gumis is megdicsérte (nem ott vettem), hogy milyen "puha" :) Amikor levették a kerekeket akkor derült fény arra, hogy a két féltengelynél a gumiharangok el vannak szakdva (külső oldali). Hál' Istennek, még időben felfedeztem. Gyors kerítettem egy hozzáértőt, mivel akihez szoktam hordani nem ért rá, az autó meg kell. A nyárigumikon vettem észre, hogy egy picit "rágja" a külső felét. Nem veszélyes, 10000 km alatt 1, 1,5 mm a félrekopás. Említettem az újdonsült szerelőnek és egyből meg is állapította, h lógnak a felső lengőkarok.....remek. Kicseréli a gumiharangokat és a két lengőkart is. Hiába, aki Alfát vesz számol ilyenekkel előre. De a "csajom" így ismét jó lesz :) Lengőkarok darabja 21000,-. Azért ez a kiadás most nem nagyon hiányzott..... De Alfa, Szerelem! Ciao!
Ui.: Tudom h el vagyok maradva fotókkal, nincs elfelejtve :)
a fűtőmotornak meglett a hibája. A tengely alsó része egy perselyben forog, és nekem a persely forgott együtt a tengelyel és néha külön is, szvl ezért sipolt. Azt találtam ki, hogy vágok a perselybe és a házba egy horonyt, majd elkalapálom a peremét, így a persely nem tud elfordulni, és újra csendes lehet a motor. Szvl vágtam egy horonyt a házba a perselyel együtt, elkalapáltam, aztán egy akksiról elindítottam a motort, és forgás közben csavarlazítóval befujtam a tengelyt hogy ne menjen szárazon, így eltünt a sipoló hangja és újra csendes a fűtésem :)
pár rezgő morgó hangot is sikerült megszüntetni. a Klímakonzolnak továbbra sem jó a világítása és nem tudtam rájönni hogy miért, egyre jobban gyanakszom hogy a világításért felelős része tönkrement a konzolban, szvl lehet veszek bele egy újat.
A Motorteret is megmostan minden irányból és szögből, mert olajfoltot találtam az autó alatt, Holnap ránézek hogy hátha hagyott már nyomot és megtudom az okát a csepegésnek.
Pár napja a METRO-ban járva megakadt a szemem egy szemtelenül olcsó tolatóradaron. Megvettem, mert hártafelé elég nehéz a kilátás.
Mivel nem akartam szanaszét fúrkálni a hátsó lököst, ezért hosszas töprengés után az érzékelőket a rendszám mellé fúrtam be. Nem feltűnő, nincs hamis riasztás a földről és a lökösről. Az egyik Alfissimo-ban láttam egy piros Novitec biturbó GTV-n ezt a megoldást, bár ott a piros kocsin bután nézett ki a fekete érzékelő.
Az elektronika az antenna alatt kapott helyet, a kijelző meg a kalaptartón hogy a sípolását jól halljam.
Ma sikerült beszereznem Phon Cartárstól egy fontos tartozékot, egy gyári emelőt. Ezentúl nem csak dísznek lesz a csomagtartóban a pótkerék, ha szükség adódik fel is tudom majd rakni. Remélem, sose kerül rá sor...
Másnapi történet:
Szóval, izé, Giovanni megint kavarja. Nem fér bele az emelő a pótkerékbe :-(