Blog
Ma reggel kb 1/4-ig volt a tankom kicsit alatta , ezért induláskor megtankoltam a kicsikét.
A kilóméteróra állása 70990 km , 50,61 litert nyelt be, és mindez 20391 ff-omba fájt.
Együtt megtett kilómétereink száma: 550 km ------> Minden egyes km élmény volt eddig vele :)
Kicsit zavart hogy erosebb basszusnal recsegest hallottam hatulrol.
Azt hittem, hogy a melynyomo felett elhelyezkedo fedel nincs rogzitve rendesen.
Az elozo tulajdonos is ebben a hitben volt mert ki volt veszitve a fedel zsepivel (nem latszott :) en is azt probaltam alkalmazni).
Kiszedtem a fedelet es recseges nem volt, szoval 100%-ban biztos voltam, hogy a fedellel van a baj. Jobban kifeszitettem a feszito rugokat, hatha. De nem. :(
A hiba okozoja rohelyes:
Ami recsegett olyan erovel az nem mas mint: a vaszon/karpit!
Nem a fedel mozgott hanem a vaszon ami a fedelen volt.
Megoldas: elvettem a konyharol egy mosogato szivacsot levagtam a kemeny reszet, majd a puha reszet is kettevagtam egy konyhakessel, hogy ne legyen olyan vastag es ezt nagyon egyszeruen betettem a muanyagfedel es a karpit koze.
A hangrendszer most mar tokeletes! Recsegesnek nyoma nincs. :)
Diagnostika
Motorolaj Selenia Racing 10W-60 5liter
Olajszuro Alfa 156 JTS
Levegoszuro Alfa 156 2.4 JTD
Pollenszuro carbon Alfa 156
Fektarcsa hatso Alfa 156 x2
Fekbetetek hatso Alfa 156
Kezifek kotel
Munkadij - Kotelezo revizio
Munkadij - Olaj cartel menetjavitas helicol
Munkadij - Hatso fektarcsa, fekbetet, kezifek kotel csere.
Nagyjabol ezek voltak.
http://alfaromeoszerelem.hu/szolgaltatasok
Mikor megvettem az autot kaptam 2 gyari kulcsot + szerviz kulcs vagy mi annak a neve. :)
Az elso kulcs jo volt, csak nagyon utott-kopott allapotban.
A masodik kulcs jo allapotban volt, az emblema tisztabb, a fem resze majdnem uj a burkolat is ujnak tunt amig az oldalat meg nem neztem. Valaki probalta szetszedni es az oldala vegig fel volt "szantva". Nem volt szep latvany. :)
Szoval volt egy nagyon hasznalt viszonylag rossz allapotu kulcsom es egy "uj" kulcsom megrosszabb allapotban. :)
Rendeltem E-bay-rol egy uj kulcsburkolatot 156-ra. Ha jol emlekszem postaval egyutt volt 4500. A nagyon rossz allapotu kulcsot elkezdtem szetszedni, annak mar nem volt veszitenivaloja.
Rajottem a titokra: ez emblemat ovatosan ki kell szedni, ketoldaulval van odaragasztva ami elegge erosnek bizonyult. Az emblema alatt van egy kis csavar. Ezt a kulcsot melynek a szele fel volt "szantva" valaki brute-force megoldassal probalkozott sajnos letort egy kis kondit az elektronikarol, nekem sikerult vissza forrasztani es most tokeletesen mukodik ez a kulcs is.
Megjott az uj burkolat.
A mukodo es hasznalt kulcsot ovatosan szetszedtem, az elektronikat betettem az uj burkolatba, az uj burkolat kapta a szebbik logot es a jobb allapotu fem kulcsot.
A masik elektronikat betettem az addig hasznalt burkolatba a regi logoval es a regi fem kulccsal, potkulcsnak tokeletes.
Jelenleg a kulcs ugy nez ki mintha vadonat uj lenne. :)
Uj eredeti Alfa logot rendeltem japanbol.(2db +5000Ft)
Mikor megvettem az autot 4.-en lattam, hogy a kijelzo nem eles, sot sotetedik es olvashatatlanna vallik. Az elozo tulajdonos felhivta a figyelmem, hogy ez egy tipus hiba, mikor meleg van az utasterben elsotetedik/"osszefolyik" az LCD.
Olvastam tobb forumon es lattam hogy az utolso 156-os modelnel(2003 kulso facelift) ezt a hibat kikuszoboltek. Elmentem egy bontoba es vettem egy 2004esbol valo LCD kijelzot. (10.000Ft)
A forumon elolvastam a csere menetet is. Kiszerelve a kesztyutarto, az autoradio ki(kulccsal) es felso LCD resz kiszerelve. Sajnalattal tapasztaltam, hogy aki elotte probalta szerelni teljesen "kitepte" az egesz LCD egyseget a helyerol, csak a 2 hatso csavar tartotta, az osszes tobbi potyogott ki. Nem gond, nem latszik es jol tart igy is. :)
Azt meg megemlitenem, hogy a kulso faceliftes modelnel 2003+ az LCD kisebb. Valojaban az LCD ugyanakkora mint a regiben csak a muanyag resz felet elfedi es az LCDnek csak a fele van vezerelve elektronikusan, azaz fizikailag a 2 LCD azonos.
LCD reszet kicsereltem, jo volt csak az elektronikus vezerles nem a foegysegbol jon hanem az LCD elektronikai reszerol amirol azt hittem hogy az LCD hattervilagitasaval foglalkozik.
Ezert ezt a megoldast talaltam: LCD(uveg lap), szin folia,LCD hattervilagitas - az uj modulbol. Ehhez tarsitottam a regi elektronikat.
Az eredmeny tokeletes. Nincs tobb gond a sotetedos, elfolyos LCD kijelzovel. :)
Barkit erdekel egy reszletesebb leiras, nyugodtan szoljon, segitek.
A megoldas erre a hibara viszonylag olcso.
Vettem egy új akksit, mert a mostani nem bírta a hideget, meg, hogy nincs napi használatban az autó. A választás erre esett, miután többen ajánlották fórumon: ZAP Silver 80ah 700A. Két év garancia van rá és az ára is kedvező volt.
Elég passzentosan, de befért: 276*175*190mm

Ma megérkezett a géphez a bőr fogantyú a két első ajtóhoz.
Egyenesen Olaszországból, valódi bőr .
Fel is tettem rá és nagyon szépen passzol rá igaz nem volt olcsó, de kellett mert az előző tulaj gyűrűje kicsit összekarcolta. Egyben esztétikus is és védi is egyszóval nekem megérte!




Lehet maradinak tűnik részemről,de mindig is akartam bele egy gyári rádiót.Itt sikerült a hirdetések között vennem egyet 5000 pénzért de le volt tiltva kód meg nem volt.Még szerencse ,hogy van egy srác Fehérváron aki bármit ki tud kódolni (rádiók,vezérlők ....stb). Kód megfejtve 5000 pénzért.Már csak a gyári barna színe nem tetszett mert abszolut nem passzolt a középkonzolhoz(karbonos).Másik ismerős szétszedte, elejét postáztam Pécsre (vtnpecs.hu) ahol 2 nap alatt karbonosra készítették el (3000 pénz+440 pénz posta).Ismét haver aki visszarakta és betettük a gépbe.
Végre van benne gyári rádió de kinézetre mégis egyedi!


