Blog

Sok-sok heti várakozás után, ma végre megjöttek a hátsó rugó ütközőbakjai, a "kúpok" vagy legújabb megnevezésük szerint a "virágcserepek".

Összehasonlításként mellé tettem a régit. Szerintem érthető miért hajtottam az újat :-)

 

Sikerült 12-es imbuszt szereznem így feltöltöttem a váltót olajjal. Nagyon kíváncsi voltam mennyi hiányzik a múltkori olajtócsa miatt. A fő gond, hogy mivel lehet betölteni az olajat. Nos, egy kiszolgált zuhanyrózsa csövét vágtam le és műanyaglapból elegáns tölcsért hajtottam. Profibbat a boltban se lehet venni :-)) Nos 2 dl-t töltöttem rá, ebből a harmadik képen lévő mennyiség lejön, ennyi jött "vissza". Szóval tényleg nem sok hiányzott.
Aztán felkerült a kartervédő is...
...megjöhetnének már a hiányzó alkatrészek a hátsó futóműhöz...

 

Visszakerült a hűtő alá a tartólemez :-)
Lepucoltam és lefestettem az alsó takarólemezt, mert az elmúlt pár idő (Szeged előtt került fel) már nyomokat hagyott rajta. Szárad...
Akit esetleg érdekel a rajta lévő feliratokat is lefényképeztem. www.karter.ru - Az enyém egy 147-hez szántból van átalakítva.
Kicsit jobban körülnéztem a csomagtartóban is. Lebontottam a kárpitot és találtam valamit, amiről nem tudom hogy mi az.
Aztán szemügyre vettem az eredeti Alfás szerszám készletet, arra emlékeztet, amit anno a Samara-hoz kaptam :-)

 

Mivel a hátsó futómű hiányzó alkatrészei még mindig nem érkeztek meg, tegnap új projektbe kezdtem.
Már régóta terveztem, hogy a hűtő alatti tartót felújítom, ezért motorvédő le, lemez le (szerencsére megtaláltam a manuál 2700 oldala közt a vonatkozó oldalt, így bátran vágtam neki, mert tudtam hogy nincs buktató) drótkorong ráugrik + rozsdamaróval beken. Ma újabb drótkorong + Ro55 kezelés után lefújtam alapozóval. Holnap mehet rá a matt fekete...

 

Ma délután sikeresen visszaoperáltam az újravarrt ablakot.
Tanulva a repedés történetéből a felszerelés előtt hősugárzóval alaposan befűtöttem, nem is lett gond.
Köszönet KGBMAN Cartársnak a segítségért, nélküle nehezen lett volna új ablakom.

 

Ma kiszedtem az akkut. Letisztogattam, a Cartársak segítségével megállapítottam, hogy 2002.06.04-i gyártmány. Szóval nem mai gyerek.
Töltöttem bele ioncserélt vizet, mert az eredeti helyén nem nagyon lehet hozzáférni. Gondolom eddigi gazdái se nagyon fértek hozzá,mert 8 pohárral fért bele, ami 1(!) liter.
Visszarakáskor tettem alá egy keményebb szivacsot, mert a pánt kissé lazán tartotta.
Ja és végre sikerült beszerelnek az áramtalanító kapcsolót is. Ehhez kellett két db távtartót csináltatnom műanyagból hogy ne álljon ki a kapcsoló szára és egy combos kábelt két saruval.
Most már nem kell leszedni a sarut :-)

 

Tegnap némi melegítéssel sikerült meglazítanom a fékvezeték csavarját, így sikerült csavarodás mentesíteni a bal hátsó fékcsövemet.
Aztán taktikát és beszállítót váltva sikerült fékbetétet szereznem a hátsó fékbe. Az új taktika abból állt hogy ott voltam, amikor a katalógusképeket nézegettük és nem anyagszám szerint vettük a kocsihoz illőt.
Aztán felraktam és kész.
Már csak egy ABS jeladó és a rugók belsejében való kúp hiányzik hogy talpra álljunk.
De akkor megyünk egy kört akármilyen idő is lesz, már a nyúlszőr kucsmát is előkerestem :-)))

 

Szóval ma először visszaraktam a súlyt, amiről továbbra sem tudom minek van:-)
Majd a jobb hátsó fékbe is betettem a sajátomból dugattyút. Sajnos a bal hátsó fékcsővel nem boldogultam, mert nem enged a fém fékcső végén a csavar. Jelenleg a csavarlazító dolgozik.
Mivel a kezembe akadtak a korábban Poló Cartárstól vásárolt levegő beömlők kicseréltem azokat is, ja meg feltöltöttem az akkut is.
Sajna a kocsi alatt feltűnt, hogy a hátsó dob feletti hővédő lemezt elérte a csavarnál az idő vasfoga vagyis a rozsda. Szerezni kell egyet, nincs kedvem foltozgatni :-(

 
>> SzervizMatthewGT // Alfa GT 1.8 TS "Distinctive" // 2012-11-06

Ma meg érkezett Albaalfától az 5l-es 10W40es Selénia olaj, hozzá szűrővel és a hátsó TRW fékbetétek!

 
>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2012-11-05

A gumik, amikkel vettem elég ramaty állapotban voltak, ma a gumis a négyből hármat kukásnak minősített..
Mellesleg felkerültek a téligumik, egyelőre a gyári felnikre. Némi netes kutakodás és saját tapasztalat alapján Conti WinterContactok lettek.
Tavaszig lőni kell egy garnitúra nyári gumit is lehetőleg felnikkel együtt, hogy ne kelljen cserélgetni a gumikat. De tkp. ez nem is baj, így olyan felni/gumi páros lesz, amilyet én akarok és nem valami megörökölt kerekeken kell gurulni.