Blog

A nyekergésnek két okát véltük felfedezni tegnap:
- a jelenlegi szíj "minősége"
- a jelenlegi szíj kicsit lazának tűnik, az első 1-2 centin könnyű mozgatni, utána keményít be a feszítő

Szóval rendeltünk egy kicsit jobb fajtát és 5 mm-el rövidebbet.
Megjött, felraktuk. Nyekergés eltűnt.

 

A jó idő megérkeztével rá kellett jönnöm, hogy a klíma nem működik, pedig tavaly felújíttattam a kompresszort. Valahol megszökött a gáz.

Ma elmentünk egy töltésre. A felragasztott gyári matrica szerint 0,65 kg gáznak kellene benne lennie, de csak 0,030 kg volt meg olaj. A nyomáspróba nem mutatott hibát, fél órán át tartotta a 16 bar-os nyomást a rendszer.
Fel lett töltve friss gázzal, olajjal és fluoreszkáló folyadékkal. Pár hét múlva úgyis jövünk műszakira, akkor megnézzük, hogy hol szivárog.

A hosszbordás is egyre lelkesebben nyekereg indítás után, így megrendeltem egy új Conti szíjat. Holnapra az is itt lesz.

 

300 km-t mentem, ürült a teletank tiszta benzin. Teletöltöttem E85-el. 23 liter ment bele, ami 7,64-es fogyinak felel meg (nem rossz). Mentem még vagy 30 km-t, kb. harmadnyi etanollal. A kocsi viselkedésén azonnal észre lehet venni, kis fordulaton nyomatékosabb lett. Kiolvasva, nincs hibaüzenet:

"READING ERROR CODES:
Nincs hibakod
READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 208 502,9 km
FRA önbeállítási paraméter: 14,4
TRA önbeállítási paraméter: 8 "

 

Megtett km: 11.662 km
- 1.040,30 liter tankolt üzemanyag
- 8,92 liter / 100 km átlagfogyasztás
- 7,00 liter/100 km minimális fogyasztás
- 12,32 liter/100 km maximális fogyasztás

 

A múltkori áramtalanító kiiktatás, majd "reset" óta csak benzin van a tankban. 280 km megtétele után az eredmény:
"2011.06.13. 20:25:48
CONNECTED TO:
ALFA SPIDER 2.0 TS 16V
Bosch Motronic M2.10.4 Injection (TS 16v)
READING ERROR CODES:
Nincs hibakod"

Tehát minden rendben. Már csak az a kérdés, hogy az áramtalanító esetleges kontakt hibája, vagy a fele E85 által előidézett olyan működési szituáció okozta, amit az ECU nem tudott értelmezni. Hamarosan félig lesz a tank, töltök rá bioizét, akkor kiderül.

Lehet, hogy mégsem kell lambdát vennem?

 

A múltkori spekulációm után kiszereltem a két éve berakott áramtalanító főkapcsolót. Majd 200 km után nem jött elő az FRA hiba. FRA és TRA rendesen szabályoz, mozog az érték.

A változatosság kedvéért, most lambda integráló van, de a lambda cserével már számoltam, mert az előző gazdája valami azonosíthatatlan univerzálist tett bele. Én meg jobban szeretem a gyári állapotot :-(
u.i.:
A lambda hiba minden áramtalanítás után előjön, törölve már nem.

 

Érdekes feladat volt az ajtókárpit leszedése. Másképp van felrakva, mint az összes többi eddigi autómé...Rengeteg a csavar:
- kettő a zsanér felőli oldalon (2. kép), ja és a tükör háromszöget is le kell venni, azt is egy csavar tartja
- kettő az ajtó alján (3. kép)
- kettő a zseb két végén (a hátsó vagy 10 centi hosszú)
- egy a hangszóró alatt (4. kép)
- egy a kilincs alatt
- egy az ablakemelő kapcsoló alatt (5. kép)

Ablakemelő kapcsolót és a kilépő lámpát ki kell szedni, majd az egész kárpitot felfelé emelve le lehet akasztani a tartó hengerekről (6. képen látni egy ilyet, az a fehér henger az). Ezek után a magas sugárzó vezetékét lecsatlakoztatva leemelhető a kárpit. (9-10-11. kép)
Az ablak tömítését a kis tartópöckökbe pattintott műanyag sín tartja. A 9. képen lévő hosszúkás nyílásokba illeszkedő műanyag pöckökön van. A legegyszerűbb lehúzni hosszában. Az üveg mögött is egy ilyen megoldás tartja a külső oldalt. Lehúzott ablaknál némi ügyeskedéssel kiszedhető. A 7. képen jól látható a kopás, emiatt akadozott az ablak, mert a kopott részen nem csúszik az üveg.

A visszarakásnál nem árt, ha még egy helyen hajlik az ember ujja. Ha nem, egy nagyobb csavarhúzó segít a bepattintásnál. Egyszerűen rá kell nyomni a sínt a patentokra. (Valamit tudhattak 14 éve, mert még mindig működik a patent.) Harmadikra sikerült is, mert az első két alkalommal nem találtam a helyes pozíciót. A 9. képen látni, hogy az ajtó végénél is van két patent, ha nem találjuk el a pozíciót, ezek nem illenek a helyére.

Próba, ablak fel és le. Most már könnyen megy, nem akadozik, de továbbra is nyekereg. Az emelő szerkezetet tanulmányozva egyértelmű, hogy némi kenésre szorul. WD40 leugrott a polcról, psssz, psssz, és mint az új.

Mehet minden vissza. Most jött a fekete leves. A kárpitot nem egyszerű visszaakasztani a hengeres izékre. Közben az ablakemelő csatija leesett a kárpit mögé. Persze már betekertem az összes csavart, mire észrevettem. Szedhettem le újra, mert mögé benyúlni lehetetlen.

Végül is minden sikerült, csendben és akadálymentesen siklik az ablak.

 
>> Eseménycoco156.20.TS // Alfa 156 sedan // 2012-12-04

Üdv olvasó.
Leírnék egy balszerencsés történetet. Remélem ezzel vége lesz a sorozatnak.
Ez év szeptemberében vettem az autóm. A régi tulajról inkább egy szót sem szólok. Nem is nagyon akartam megvenni, mert láttam a sok problémát, de úgy gondoltam megmentem tőle... Hazafelé még nem is volt gond. Másnap láttam fogyott az olajból. (250km hazáig) Ok. Jelenleg, megyek vele valamennyit, felmérem mire kell elsősorban költeni... gondoltam. Első lépés, két hét után, megállt a generátor. Levettem a jobb oldali kereket, hogy jobban lássam mizu. Jó hogy nem esett ki sehol... Az összes gömbfej, szilent közé, szinte az ujjam is befért volna. Ok. Minden csere. Egyik klubtárs javaslatára, elküldtem feljavítani a gömbfejet egy Érdi céghez. Ő esküszik rá, jobb mint venni egy olcsó után gyártottat. Ok. Majd egy hónap alatt összejött minden. Csak a generátorral nem bírtam otthon. Összeraktam a futóművet, majd GO a szerelő. Elvállalta!! Este hívjam... Nincs kész. Reggel nincs kint a régi generátor... Este végre meglett. Két nap, két ember munkája. Huh. Mennyi?? 12 pénzt kért, mert a munka ennyit ér, de ezen az autón 65-öt. De gondolta, találkozunk még.... Két hete, egy előzés után, szépen beálltam a sor elejére és ráálltam a 130-ra. kb. 300 méter nyugodt tempózás után, olyan volt, mintha bele-bele fékezgetnék. Egyszer csak csattogás. Azóta kiderült, a lehúzó gyűrűk törtek. ............... De nem adom fel! Beleszerettem. Mivel a hűtöm sem volt az igazi, szórta is az olajat, a harmadikat dupla kuplunggal voltam kénytelen beletenni, (hogy ne recsegve vegye) Így úgy döntöttem, hogy a minden hónap és kisebb javítások helyett, veszek egy donort. Most, szombaton 8.-án megyek érte. Motor, váltó hűtő kipuff csere. Talán még kormányszervó is. Nos remélem ezután már tényleg vége lesz és lehet autózni. Tanulság!! : : : Persze ezzel a 2 Literes motorral, ez szedi a lábát rendesen, de nem sport kocsi. A rendszeres karbantartás mellett, azért hálás azért is, ha lehetőleg kerülöd a kátyúkat. Ha bekötsz egy vezetéket, jó ha igényesen teszed, mert biztos hogy vonz magával egy teljesen más jellegű problémát. A testkábeleket nem árt negyedévente után ellenőrizni. Városon kívül kilencven, autópályán lekötözött lábú szigorú százhúsz, fogyasztás 6,5. Bemértem. Sietve, mindig a sor elejére ugorva, akár elérhetjük a 15-17 litert is. Szóval megtanultam mit mikor lehet vele és remélem jó gazdija és ő hű társam lesz addig, míg nem telik a másik álomra ALFA ROMEO 159. Egyenlőre ennyi. A fejleményekről még beszámolok. Vigyázzatok magatokra és autótokra. Üdv. coco156.20.TS

 

Ma egy ambuláns vizsgálat erejéig meglátogattuk Csörit. A kocsit felemelve és a kerekeket kézzel megforgatva egyértelmű volt, hogy a bal hátsó kerék furcsa hangokat ad. Beülve, meghallgatva még egyértelműbb lett. Hogy idézzem:
- tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak
Köszönjük Bulgária!
(Mi lett volna, ha 18" vagy 19"-os kerékkel??)

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-12-06

A hétvégi (1202) erőlködés után, ami csak esőből lett havas eső, aztán fél órás hószállingózás.. mára (1204) összeszedte magát és hóval borította estére a tájat. Még szerencse, hogy tegnap este kicseréltem a szőnyegeket az alfa logós gumiszőnyegekre és hogy már a téli gumik is fent vannak. A fagyálló rendben (-28fok) - mindaddig amíg a vízhűtőm újra el nem kezd ereszteni.. :S

Idén több mint két héttel korábban érkezett az első hó a tavalyihoz képest (111221).

Fotók (1206)

[Költségeim: jégoldó 399Ft]