Blog
Klima kompresszor csere ami nem igazan lett jo annak ellenere hogy gyartotol nem uj csak felujitott.akciosan is nagyon draga dolog. az uj 1300 Eur.
Elso hidegek bekoszontevel termosztat csere :-(
Meglátogattam a gumisomat, hogy megszakértse a helyzetet. Jó és rossz hírek is vannak.
- A felniket nem érte kár. A gumis szerint nagyon jó anyagból lehetnek.
- A gumikon (mind a négyen) látni, ahol megütötte a perem a futófelületet. Ezen a ponton, kicsit "laposabb" a gumi. Nem vészes, de látni ahogy a kiegyensúlyozó gépen forgás közben változik a sugár.
- A legrosszabb, hogy elérték a téli kopásjelzőket. Kb. 32e km-t mentek. Jó csapaton ne változtass felkiáltással meg is rendeltem egy ugyanilyen garnitúrát. Csütörtökön itt van.
Gondoltam mig el nem jutunk a vakuumcso cserejeig, erdemes lenne kiutnom a hibat (a csovet megszakertettem atmeneti jelleggel egy kis mindenrehasznos ducktape segitsegevel), igy rendeltem egy remeknek hitt SainSpeed ELM327 Bluetooth OBD2 CAN Interface-t. Ha minden igaz holnapra meg is jon, le is toltottem mar a Torque appot a telefonomra. Ezekkel elvileg telefonrol megszakerthetem a computert, alig varom :)
Ha valakinek van ezzel tapasztalata, kerem ne tartsa magaban. :) Koszonom.




Megérkeztek a téli gumik. Persze nem új.
Michelin Pilot Alpin PA2
Majd dobom fel a kocsira lassan...ideje lenne!
Mielőtt valaki megjegyezné, hogy nem tettem a kerekek alá semmit, az ne izguljon, mert nem sáros volt a kerék. :-) Egy kis port hiphop letörlök a bőrről.



Mióta nálam van a hintó most először tankoltam bele Shell kúton. Konkrétan a Shell V-Power Nitro+ üzemanyagot próbáltam ki. Ég és föld ahhoz képest, amit itthon tankolok.
+ jobb teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás
- drágább (0,08 €-val:), legközelebbi Shell kút 35 km-re van
A múlt hét végén megjött a bontott garázskapu. Amíg a héten nem voltam itthon, elkezdték a beépítését a régi nyári konyhába. A falat kibontották, az áthidalókat beépítették az iparosok. Most "köt". Remélem a héten elkészül, és akkor a Pók beköltözhet. Itthon tudja a téli álmát aludni.
update 2012.12.03.
Mire hazajöttem fényképezni berakták a kaput és körbe pucolták. Annyira meglepődtem, hogy elfelejtettem fényképezni :-)
update 2012.12.08.
Beszereztem az új garázs elektromos rendszerének néhány elemét (biztosíték doboz, 3 kismegszakító, neon lámpa a plafonra, kapcsoló hozzá, egy dupla konnektor, elosztó doboz, és némi vezeték), és elkezdtem a rendszer építését. Áram már van a tiplik befúrásához, de még csak ideiglenes. Ha a tiplik bent lesznek, akkor kezdődhet a véglegesítés. A 30W-os neont is bekötöttem ideiglenesen, de elég kevéske a fénye. Még vagy 3 kéne...
Folytatás holnap.
update 2012.12.09.
Elkészült az elektromos rendszer. Van a neon a plafonon (Nem is olyan gyenge, fentről határozottan elég a fénye.), három kismegszakítónk a három fázishoz, és egy dupla konnektorunk.
Takarítás keretében 5 talicska cucc kiszállítása (fát tároltunk eddig itt) és a falak söprése.
A kályhát sajnos nem tudtam beüzemelni, mert a kürt rövid.
Ja, és lefúrtam a hengerzárat a kapuról, mert nem kaptam hozzá kulcsot. Beugrott egy új hengerzár.




Hazaértünk. Összesen 2.394 km-t tettünk meg.
Életem legunalmasabb útja volt. Olyan tempóval ami nem Alfához méltó. (országút 80 - pálya 120 - nem beszélve a rengeteg korlátozásról)
Ehhez járult még:
- Belgrádig szinte semmi látnivaló sincs. (1. kép másfél órán keresztül)
- A kénes üzemanyag okozta kérdés, hogy mit tett tönkre? (11,5 liter ment bele) Egyenlőre úgy néz ki, hogy megúsztuk. Amint friss nyálat (Shell) kapott helyreállt a fogyasztás és a motorhang. Hazafelé már semmit sem lehetett érezni.
- A rettenetes utak. Minden idegszállal a kátyúkat kell lesni. Bulgáriában a felező vonalon láttam kb. fél méter mély, 30 centi széles és 2 méter hosszút is. Kátyúban kitört kerekű kamiont is a szembe sávban. Mégpedig 1 (!) számjegyű főúton!!!! Nem beszélve a 8-10 centis lépcsőről ugyan ezen, a 4 sávos részen. Hiába mentem 80-al, 4 fémes csattanás. A gumikon (peremvédősek) nem látok semmit, a felniken sem. Holnap elviszem a gumishoz. Az első kerékcsapágyak viszont tuti kukása lettek. De lehet, hogy a hátsók is. Ez így még a kisebbik gond, mert haza tudtunk jönni, de az a bizonyos zabszem onnantól (1.600 km volt még) végig a ott volt a bizonyos testrészemben.
- A rendőrök jól láthatóan mindkét országban a külföldiekre vadásznak. A helyiek emiatt nem is foglalkoznak a szabályokkal. Simán előzgetik a rendőrautókat is.
- Kutya, macska, (tehén, lovas kocsi, vagy akármi), bárhol, bármikor megjelenhet Bulgáriában az utakon. Nem is igazán értem, hogy hogyan úsztam meg, hogy egyet elüssek. (Az utolsó kép az autópályára rávezető főúton készült, remélem kivehető a lovas kocsi.)
Pozitívumok:
- A bolgár sörök kiválóak! (pl. Kamenitza, Zagorka)
- A "Mastika" nevű ánizspálinkájuk (47 fokos) kiváló!
- Az emberek mindenütt nagyon barátságosak.












Ma Tibi nekiállt kipucolni Gyöngyöm hűtőfolyadéktartályát, mert valami barnás olajszerű anyag gyűlt ki benne, és jobbnak látta megnézni, kipucolni.A művelet mindennel együtt két órát vett igénybe, meg némi ultradermet:)Most szép tiszta lett, meg fel lett töltve fagyállóval is.