Blog
Sikerült 12-es imbuszt szereznem így feltöltöttem a váltót olajjal. Nagyon kíváncsi voltam mennyi hiányzik a múltkori olajtócsa miatt. A fő gond, hogy mivel lehet betölteni az olajat. Nos, egy kiszolgált zuhanyrózsa csövét vágtam le és műanyaglapból elegáns tölcsért hajtottam. Profibbat a boltban se lehet venni :-)) Nos 2 dl-t töltöttem rá, ebből a harmadik képen lévő mennyiség lejön, ennyi jött "vissza". Szóval tényleg nem sok hiányzott.
Aztán felkerült a kartervédő is...
...megjöhetnének már a hiányzó alkatrészek a hátsó futóműhöz...
Visszakerült a hűtő alá a tartólemez :-)
Lepucoltam és lefestettem az alsó takarólemezt, mert az elmúlt pár idő (Szeged előtt került fel) már nyomokat hagyott rajta. Szárad...
Akit esetleg érdekel a rajta lévő feliratokat is lefényképeztem. www.karter.ru - Az enyém egy 147-hez szántból van átalakítva.
Kicsit jobban körülnéztem a csomagtartóban is. Lebontottam a kárpitot és találtam valamit, amiről nem tudom hogy mi az.
Aztán szemügyre vettem az eredeti Alfás szerszám készletet, arra emlékeztet, amit anno a Samara-hoz kaptam :-)
Mivel a hátsó futómű hiányzó alkatrészei még mindig nem érkeztek meg, tegnap új projektbe kezdtem.
Már régóta terveztem, hogy a hűtő alatti tartót felújítom, ezért motorvédő le, lemez le (szerencsére megtaláltam a manuál 2700 oldala közt a vonatkozó oldalt, így bátran vágtam neki, mert tudtam hogy nincs buktató) drótkorong ráugrik + rozsdamaróval beken. Ma újabb drótkorong + Ro55 kezelés után lefújtam alapozóval. Holnap mehet rá a matt fekete...
Ma délután sikeresen visszaoperáltam az újravarrt ablakot.
Tanulva a repedés történetéből a felszerelés előtt hősugárzóval alaposan befűtöttem, nem is lett gond.
Köszönet KGBMAN Cartársnak a segítségért, nélküle nehezen lett volna új ablakom.
Ma kiszedtem az akkut. Letisztogattam, a Cartársak segítségével megállapítottam, hogy 2002.06.04-i gyártmány. Szóval nem mai gyerek.
Töltöttem bele ioncserélt vizet, mert az eredeti helyén nem nagyon lehet hozzáférni. Gondolom eddigi gazdái se nagyon fértek hozzá,mert 8 pohárral fért bele, ami 1(!) liter.
Visszarakáskor tettem alá egy keményebb szivacsot, mert a pánt kissé lazán tartotta.
Ja és végre sikerült beszerelnek az áramtalanító kapcsolót is. Ehhez kellett két db távtartót csináltatnom műanyagból hogy ne álljon ki a kapcsoló szára és egy combos kábelt két saruval.
Most már nem kell leszedni a sarut :-)
Tegnap némi melegítéssel sikerült meglazítanom a fékvezeték csavarját, így sikerült csavarodás mentesíteni a bal hátsó fékcsövemet.
Aztán taktikát és beszállítót váltva sikerült fékbetétet szereznem a hátsó fékbe. Az új taktika abból állt hogy ott voltam, amikor a katalógusképeket nézegettük és nem anyagszám szerint vettük a kocsihoz illőt.
Aztán felraktam és kész.
Már csak egy ABS jeladó és a rugók belsejében való kúp hiányzik hogy talpra álljunk.
De akkor megyünk egy kört akármilyen idő is lesz, már a nyúlszőr kucsmát is előkerestem :-)))
Szóval ma először visszaraktam a súlyt, amiről továbbra sem tudom minek van:-)
Majd a jobb hátsó fékbe is betettem a sajátomból dugattyút. Sajnos a bal hátsó fékcsővel nem boldogultam, mert nem enged a fém fékcső végén a csavar. Jelenleg a csavarlazító dolgozik.
Mivel a kezembe akadtak a korábban Poló Cartárstól vásárolt levegő beömlők kicseréltem azokat is, ja meg feltöltöttem az akkut is.
Sajna a kocsi alatt feltűnt, hogy a hátsó dob feletti hővédő lemezt elérte a csavarnál az idő vasfoga vagyis a rozsda. Szerezni kell egyet, nincs kedvem foltozgatni :-(
Ma meg érkezett Albaalfától az 5l-es 10W40es Selénia olaj, hozzá szűrővel és a hátsó TRW fékbetétek!
A gumik, amikkel vettem elég ramaty állapotban voltak, ma a gumis a négyből hármat kukásnak minősített..
Mellesleg felkerültek a téligumik, egyelőre a gyári felnikre. Némi netes kutakodás és saját tapasztalat alapján Conti WinterContactok lettek.
Tavaszig lőni kell egy garnitúra nyári gumit is lehetőleg felnikkel együtt, hogy ne kelljen cserélgetni a gumikat. De tkp. ez nem is baj, így olyan felni/gumi páros lesz, amilyet én akarok és nem valami megörökölt kerekeken kell gurulni.
Az autóval motorikusan már jó ideje voltak gondok, pl. éreztem hogy a vezérlésmódosító cserés lesz. A kocsi erejével sem voltam megelégedve, úgyhogy szeptember elején itt volt az ideje hogy rendberakjuk a kocsit, mert szeptember közepén indultunk Olaszországba :)
Zé mester segédkezett a feladatban. Először kiderült hogy lyukas a kocsi hűtője, és hűtőfolyadék már alig van a rendszerben. Az autónak soha semmi baja nem volt a hűtéssel, kész csoda! Azóta méginkább tudom hogy igazán hűséges különleges autóm van, mert ilyen dolgok sem tántorították el attól hogy mindenhova elmenjünk.
Úgyhogy hűtő cserélve lett, valamint a vezérlés módosító, a légtömegmérő és a lambdaszonda. Minden szuper volt, indulunk Itáliába.
Csúcs volt az út, az autó az autópályákon egyszerűen falta a kilométereket, végre lehetett nyugodtan pörgetni a motort minden rendben volt, 150-es tempónál egyszerűen csodálatos volt az utazás. Aztán ahogy megérkeztünk és lejöttünk a pályáról, alacsony fordulaton indulásnál elkezdett küszködni a motor, megtorpant, aztán nyomtam neki gáz és fokozatosan magához tért. Nem volt semmi lefulladás gyanús dolog, csak nagyon megtorpant, erejét vesztette, aztán lassan jött meg. Aggódtam kicsit, de ha már elindultunk minden rendben volt, csak indulásnál csinált ilyet. Hazajöttünk, minden rendben volt, visszamentünk a Mesterhez. Első felindulásból megejtettünk egy teljes gyertya cserét, ami már nagyon megérett szerintem is mert én még nem cseréltem őket mióta nálam az autó. A csere jól sikerült minden rendben, de a kocsi még mindig torpant. Következő tipp, húzzuk ki a lambda szondát. Ez csodák csodájára megoldotta :) Szóval a lambda volt gyárilag rossz, mert vadi új volt. Akkor egy hétig Lambda nélkül voltunk, nem az igazi de jobb mint rossz lambdával :)
Aztán megjött a cseredarab... és azzal ugyanolyan rossz volt. Ezután Zé isteni szikrát kapott, kicserélt valamint, és irány a tesztkör. És minden tuti lett innentől kezdve, semmi torpanás, úgy megy az autó ahogy neki kell. A megoldás az volt, hogy a két japán márkás lambda szonda után egy Bosch-t raktunk be. Tanulság, a japán lambda szondák esélyes hogy nem jók a 156 TS-hez.
Nagyon köszönöm Zé-nek a türelmet és a szakértelmet :) És mostmár nagyon rendben van a kocsi motorikusan, vagy egy évet vártam erre :)
KM óra állása: 192 000 km