Blog
Mivel az első ülésem az ülésfűtés rekonstrukció során itt-ott bekoszolódott, ezért úgy döntöttem, hogy az, megérdemel egy alapos tisztítást (1. kép), majd egy bőrápolást (2. kép).
Már csak azért is elvégeztem ezeket, mert kiszerelt állapotban remekül hozzáférni minden részéhez.
A műveletet az AlfaCity-n vásárolt Autoglym termékekkel "követtem el".
Az azonnali eredmény meggyőző (3. kép), de tökéletes akkor lesz, ha majd teljesen "beszívja" a bőr az ápolóanyagot és selyemfényű lesz (4-5. kép).
Ami szép kívül legyen jó belül felkiáltással beszereztem két garnitúra gumi felújító készletet és nekiálltam a lefestett nyergeknek.
Mivel a homokoláshoz kicsit barbár módon sikerült kiszedni a dugattyút ezért mint azt a második képen is látni az megsérült. A pótlás egyszerű volt a sajátból. Babra munka a szétszedés és összerakás, de megérte.
Már csak egy probléma van - mint az az utolsó képen is látszik - ha a fékcső nem tekeredik meg a nyereg pont befelé áll. Valószínű a menet máshol kezdődik :-)
Ahogy néztem ezt a fékcső másik végének fordításával meg lehet oldani.
Az ülésfűtés javításakor szomorú dologra bukkantam. Az ülés alsó szivacsa két helyen is sérült (1. kép - piros jeleknél). A bal oldali combtámasz sérülése (2-3. kép) a használatból, a (nem megfelelő) ki-be szállásból ered. A másik sérülés jobb oldalt hátul egy durva szakadás volt, mely a színeiből ítélve nem friss, feltehetőleg szerelési gondatlanságból származik.
Mivel Erhard nem tudott nekem új szivacsot szerezni, és módfelett idegesített a meglevő állapota (minden beszállásnál eszembe jutott volna), ezért úgy döntöttem, hogy valahogyan megjavítom.
Mivel előző autómnál már bizonyított a kárpitosom, ezért ezt a munkát nyugodt szívvel bíztam rá, és nem is csalódtam a munkájában. A repedéseket ipari szivacsragasztóval megragasztotta, majd egy idegen matériával összefogatta a szivacsot a sérült részeken(4-5. kép).
Az eredmény meglepően érezhető lett: újra van oldaltartása az ülésnek és a bőr is szebben feszül rajta (6. kép).
A bontott fékeket lehomokoltuk és hőálló ezüsttel lefestettem. Szép lett. Nagy dilemma volt hogy hogyan lehetne a a dugattyú kivétele után a helyét megvédeni a homoktól, de egy huszárvágással készült bele egy műanyag dugó (3. kép)
Holnap megjön a tömítéskészlet és mehet vissza a munkahenger.
A tömítéskészlet rendelésekor szert tettem 4 Alfa matricára, még nem tudom hová kerülnek, de jó ha van itthon.
Találtam áramtalanító kapcsolót is, ráadásul "kulcsos" verzió. Király lesz. Még egy távtartót kell esztergáltatni hozzá, hogy ne álljon ki annyira.
Ma felkerültek a rozsdátlanított és lefestett bontott féktartó konzolok, mert nagyságrendileg jobb állapotban voltak az enyémeknél.
Az ülésfűtés hiánya a sofőr oldalon, már megvételkor feltűnt, és sejtettem, hogy szétégett vagy elszakadt valahol a fűtőszál, bármennyire is magyarázta az eladó, hogy: működik-működik, csak nem fűt ez annyira. Ezt a hibát már jóval korábban szerettem volna kijavítani, de nem volt szívem lenyúzni és szétszedni a gyönyörű bőrülést. Az első telet még elviseltem nélküle (bár annyira nem is hideg a bőr, mint azt sokan képzelik), de most a hidegek közeledtével, neki akartam látni a hiba elhárításának. Illetve, ha van ilyen extra az autóba, akkor az működjön már!
Miután kiszedtem az ülést és az alsó ülésszivacsot, már könnyen hozzáfértem a meghibásodott alsó fűtőpárnához.
A probléma orvoslására három féle megoldás kínálkozott:
1. Gyári új fűtőpárna (1-2. kép) (51737177) beszerzése 27.000,-Ft-ért.
2. Utángyártott fűtőpárna beszerzése (20-25 ezer Ft-ért).
3. A rossz fűtőbetét javítása.
Mivel nem szeretek tékozolni, és szeretem a kihívásokat, a 3. megoldásra tettem voksomat. Figyelembe vettem a Cartársak jó és rossz tapasztalatait, az ülésfűtés javítással kapcsolatban. Továbbá 156er Cartársunk ülésfűtés javítással kapcsolatos blogja is sokat segített.
A fűtőpárna felépítése:
A fűtőpárna egyáltalán nem bonyolult felépítésű (3. kép). Ára ehhez képest indokolatlanul magas.
1. Párna.
2. Magas ellenállású vezeték.
3. Hőmérséklet jeladó.
4. Kábel.
5. Csatlakozó.
6. Védő matricázások.
7. Kétoldalú ragasztó.
A fűtőpárna javítása:
1. A fűtőpárna óvatos lefejtése (kétoldalú ragasztó) a szivacsról.
2. A csatlakozó áthúzása a szivacson.
A meghibásodás okainak keresése, következtetések:
A szakadás, már a huzat leszedésekor láthatóvá vált (4-5. kép). Véleményem szerint a szakadás közvetlen okozója a szivacs árkában, keresztben futó üléshuzat feszítő vas.
Viszont, jól látható, hogy a fűtőpárnát nem a megfelelő helyre ragasztották a gyárban (6-8. kép), hanem előrébb és így a párnára ragasztott nyúlás gátló nem tudta megvédeni a fűtőszálat a drót okozta igénybevételtől.
További észrevétel, hogy a párna ragasztója összeszereléskor összeragadt és így került felhelyezésre (9. kép).
A javítás után kerülni kell az ülésre ható nagy-, és koncentrált terheléseket (pl.: beletérdelés), legfőképpen a huzatot feszítő drót környékén.
A fűtőpárna javítása:
1. A nyúlás gátló védőmatrica óvatos eltávolítása (10. kép).
2. A szakadás pontos detektálása.
3. A megmaradt szigetelés elvágása a szakadás helyén.
4. A vezeték cérnáktól való kiszabadítása a szakadástól mérve ~80-80 mm-re.
5. A szétégett kb. 15 mm-es részt kivágása.
6. A két vezetékvég blankolása 10-10 mm-re.
7. ~40 mm-es zsugorcső felhúzása a vezetékre.
8. A leblankolt rész forrasztóolajjal való bekenése.
9. A vezetékek összeforrasztása jó minőségű forrasztóanyaggal.
10. A zsugorcső ráhúzása a javított szakaszra.
11. A rövidült vezeték kisebb ívekben történő meghajlítása.
12. A vezeték hozzávarrása a párnához (11-12. kép).
13. Nyúlás gátló szalag visszaragasztása Loctite 595-el.
14. Kétoldalú szőnyegragasztó (pl.: 3M) felragasztása a párna széleire.
15. A vezeték szakadásmentességének ellenőrzése multiméterrel.
A fűtőpárna visszaszerelése:
1. A kétoldalú ragasztó lehúzása.
2. A párna szivacsra ragasztása, ügyelve arra, hogy védőmatrica az árokban középre és az árok legaljára kerüljön.
3. A csatlakozó áthúzása a szivacson.
Nagyon bízom benne, hogy a javítás nem tiszavirág életű lesz, és több télen keresztül élvezhetem a langyos bőr nyújtotta kényeztetést.
UPDATE (2016.09.06.):
A fűtés élettartama tiszavirág életűnek bizonyult. Két használat után ismét tönkrement. 2013-ban ismét nekifutottam a javításnak. Sokat nem kellet keresnem a hibát. Ugyanott volt elszakadva.
A másodszori javátás annyiban tért el az elsőtől, hogy nem csupán összeforrasztottam a vékony nagy ellenállású vezetéket, hanem kivágtam az üléshuzat drótja alatt mindkét oldalon ~5 - 5cm-et, és ennek helyére sima 1,5 mm2-es sodrott rézvezetéket forrasztottam be. Így a drót alat levő vastagabb keresztmetszetű vezetékszakasz már nem tud elszakadni. Teljesítménycsökkenés nem érezhető.
Az ülésfűtés a negyedik szezonját kezdi meg alattam, így a technológia sikeresnek minősíthető.
Most már csak a javítás után rögtön elpukkanó jobb egyes ülés fűtését kéne megcsinálnom. :)
Laza kirándulás volt napirenden, a Forggensee környékén és a tavon. Hajókázással, városnézéssel és kabriózással
1-2. kép: A hajó és a tó. Maga a tó egy felduzzasztott tó, az 50-es években zárták le a víz útját. Több település is víz alá került. A tavon elektromos hajók járnak. A hajón sok képet állítottak ki az elöntésről.
3-6. kép: A gátrendszer és az erőmű. Miután hajóval oda-vissza megjártuk a tavat körbe is jártuk. Az erőmű sok műszaki, a tó meg sok egyéb látnivalóval szolgált.
7-9. kép: Lechfall a tavat tápláló folyó vízesése és kanyonja
10-12. kép: Füssen – városnézés. A képen látható bajor étteremben nagyon jót ettünk.
Szerkesztés alatt.
Addig is...
Alternatívák:
Dayco: Nekem úgy tűnik, hogy már nem olyan tartósak, mint a "156 időkben". (Lásd 159 topic...) A kép már az új verziót mutatja. A régebbi hasonlóan nézett ki, mint a régi Contitech.
Ruville=INA, lévén ugyanahoz a konszernhez tartoznak (Schäffler). Könnyen lehet, hogy a Dayco-tól származik.
A Corteco-t a BMW-sek cserélik szorgalmasan (Erhard írta).
Az Akron Warbinál 2 évet bírt. Kerülendő.
A Gates egy cartársnál rövid idő alatt széthullott.
Febi: Valószínüleg ez is Dayco.
Én hosszas mérlegelés után Continental VD1065 szíjtárcsát vettem. Ez már az "új verzió", eredetileg nem így nézett ki.
Kép 1.
Kép 2.
Kép 3.
Kép 4.
A csere menete:
...jól le van írva droberto cartárs blogjában.
Kieg.: Meghúzási nyomaték kb. 25Nm, a menetre ajánlott csavarrögzítő pasztát is tenni.
Szöveg és további képek jönnek.
156500 km
Vettem egy garnitúra Fulda Kristal Montero 3 téligumit, 185/65R15 méretben.
82500 km-nél Megtörtént a vezérlés és olaj csere, és az egyik izzító gyertyát is ki kellett cserélni, de ha már szét bontottuk egyúttal kapott új fagyállót és új ablaktörlő lapátokat előre hátra!