Blog
Féklámpa kapcsoló csere történt, mivel egyik féklámpa sem világított. FACET márkájú került bele.
A mai nappal felkerultek a vatta uj fekete sportcipok a kocsira, nevszerint Falken HS449. A valasztasban nagyban segitett, hogy szinte az osszes gumiteszten jol szerepelt, altalanban az elso 5-ben.
Ideje volt mar, mert a meglevo teligumi szett (Continental+Pneumant) mar 9+ eves volt, ami kulsore nem latszott rajta. A haza ut soran nagyon meg voltam vele elegedve, csendesen zummognek es nem mellesleg hatarozottan javitanak az auto konforterzeten. Ezzel megoldodott a - honnan jon a zakatolo hang - c. kerdes is.
A tuning masik resztvevoje egy kerekor szett, mivel lattunk mar hollandiaban IS teglara felpakolt autot...
Mindezek mellett napokon belul kap az auto egy uj gyertyaszettet, olajcseret, legszurot es egy futomubeallitast is.
allas: 221000 km
(a kepen a gumi gyari fenykepe, ill a kerekor szett csomagolasa a regi csavarokkal)


- INA vezérműszett
- GRAF fémlapátos vízpumpa
- BGA hidrotőkék
- 10db fagydugó
- Olajszűrő
- Gyújtótrafó
Folyt köv...

K&N betét ki, BMC meg be.Gyári égők ( maradék hátsók ) ki, Ledek meg be.Aztán mentem 1 gyors etapot, megzavartam a ménest, nagyon durva.....:-)







újra szól a 6lövetű, avagy hogyan hörög a boxer.)
Mikor megvettük az autót, a csomagtérajtó és a hátsó lökös kicsit megvolt nyomva, haza hozatal után 3 hét múlva el is készült a javítás, nem volt vészes, karosszéria 10 000 pénz fényezés 25 000



Az ablakmosó szivattyúra csatlakozó, műanyag csövek szinte beton keménységűre öregedtek és az egyik el is tört. Sajnos a szivattyú csatlakozását is letörte, a megragasztani nem lehetett, cserélni kellett.
A szivattyúval együtt a csöveket is kicseréltem. A hátsó szélvédő ablaktörlőjéhez menő, sajnos a kárpit alatt volt eltörve, így oda 2m hosszúságban új műanyag csövet húztam be.
Áldozatok nélkül sajnos nem ment: a csomagtér ajtó műanyag borítása vagy a snitzer éle csúnyán elvágta az egyik ujjamat. A bónusz estére egy tetanusz injekció lett.










Ma kb. 750 km várt ránk. Szeged - Belgrád - Nis - Szófia - Plovdiv útvonalon.
Egyenlőre csak gondolatok:
1. Ennyi rendőrt még életemben nem láttam az utakon! Szerbiában majd minden sebességkorlátozásnál mértek. Bulgáriában "csak" mindenhol ott voltak. (Meg nem állítottak.)
2. A sebességkorlátozásokat SZIGORÚAN be kell tartani, lásd 1-es pont.
3. Ezzel a tempóval iszonyúan unalmas utazni, főleg a sík területeken.
4. Az út an block rettenetes. Soha többé nem fogok panaszkodni a magyar viszonyokra. Két jellemző példa. Bulgáriába átérve a négy sávos úton egy híd csatlakozásnál kb. 10 (!!!!) centis lépcső. 80-al mentem, semmit se tudtam csinálni. Nagyon úgy néz ki, hogy az első csapágyak cserések lesznek. Másik: Szófia elkerülő, szembe sáv. Újnak kinéző Volvo kamion áll kitört első kerékkel. Mekkora kátyú kell ehhez?? A forgalom a megengedett 90 ellenére 50-60-al megy az ú állapota miatt.
5. Szerbián keresztül 11,5 Euro autópályadíjat kell fizetni.
6. A Bulgár matrica egy hétre 5 Euro.
7. Eurót mindenhol elfogadnak.
8. Szerbiában találkoztam 20, azaz húsz km-es sebességkorlátozással az autópályán!!! Természetesen rendőrök ott is ott voltak.
9. Nagyon nem egyértelmű, hogy a kereszteződés feloldja-e a sebességkorlátozást. Néha km-ekkel később van ott a feloldó tábla. (Természetesen nyílegyenes, relatíve jó úton.) Aki a magyar pénzbeszedős rendőrségről beszél, jöjjön el erre!
10. Természetesen egyik határon sem ismerik az utolsó kiadású füzet személyit. Legalább kétszer kellett visszaadni, hogy fogadják már el, hiszen érvényes!
11. A Szerb-Bulgár határ két oldalán elég bőkezűen mérik a sebességkorlátozó táblákat. Még a Szerb oldalon két nyílegyenes szakaszon is ott virított az 50-es tábla, természetesen rendőrökkel. A másik oldalon 60-90-50-100-60 kombináció egymástól 20-50 méterre, egyenes úton. Most akkor mi is a logika?
12. Bulgár határ, útlevél vizsgálat után "Vignette" (vagy valami hasonló) felirattal. Kérek egyet, válasz NINCS, majd a kúton. (Természetesen csak a helyi nyelvet beszéli a hivatalos emberke.) Határ után konténer, hasonló felirattal Emberke hasonló válasszal, de legalább angolul. Miért ül ott, ha nincs matricája? Kút, sehol senki, bent szól a TV. Kagylóskút, van matrica.
13. A bulgár határőr hölgy franciául akar velünk társalogni.
Hirtelen ennyi...












3
572