Blog
21 km után hibaüzenet nélkül vagyunk!
Az első pár km-en kicsit rángatott, de aztán helyreállt a rend és egy jót kocsikáztunk.
READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 207 176,3 km
FRA önbeállítási paraméter: 12,8
TRA önbeállítási paraméter: 80
Tegnapelőtt - a végül is meg nem tartott találkozóra készülvén - meglepve tapasztaltam, hogy a motoros antennám nem megy ki. Tegnap végigmértem a vezetékeket, feszültséget és vezérlő 12V-ot kap, ahogy kell. Szétszedve látszott, hogy a mechanika van megszorulva. A fogaskereket feszültek össze, mert az a műanyag lap, amire felépítették az egészet enged és elmozdulnak a tengelyek. Érzésre túl nagy erőnél kapcsol le a motor.
Ma megkerestem az elsőnek vettet, amiben túl rövid a kitoló szál. A kettőből csináltam egyet és beraktam.
Remekül működik, érezhetően kisebb erőre áll le, talán tovább bírja.
Miután már napok óta a netet bújom FRA hibakód ügyben újra nekiláttam. Egy lengyel fórumon olvastam (köszönet a gugli fordítónak), hogy nagyon sok érzékelő adatainak az eredménye a hibaüzenet. (Többek közt a km jeladót is említették.) Továbbá a tisztán látás és az analizálás megkönnyítése érdekében egy reset-et javasoltak.
Korábban furcsa volt, hogy a hibatörlés ellenére az érték (FRA=35,6; TRA=-6) mindig ugyan annyi volt. Az első kép kiolvasása is ezt mutatta.
Majd jött a reset, amit az áramtalanító kapcsolóval könnyen ki lehetett vitelezni. A második teszten lehet látni, hogy a TRA elindul felfelé, majd a harmadik grafikonon szépen beáll egy új értékre. FRA maradt nulla.
Az második grafikon végén volt egy lambda integráló hibaüzenet, de a törlés után már nem jött elő.
Ha az időjárás engedi megyünk egy kört és utána újra megnézzük a helyzetet.



Találtam a garázsban egy hűtőventilátor előtét ellenállást. Pontosabban kettőt találtam, de az egyiknek a ponthegesztése odavan, így csak az egyik használható. Betettem a pókba. Az alsó tűnt megviseltebbnek, úgyhogy oda. (Anno a 156-ból lettek kiszedve.)
Mindkettő ledobta a zöld védő réteget, tehát vagy a ponthegesztést kell megoldani, vagy még egy kell.
Megmértem a lambda fűtőszálának ellenállását is. 4,7 ohm, a neten 3-at találtam. Lehet, hogy nem gyárira cserélte az előző tulaj és amiatt van az FRA hibaüzenetem, hogy nem folyik elég nagy áram a lambdán??
Sokszor volt már topik téma, hogy mit mutat a vízhőfok műszere. Ha már rá volt dugva a számítógép utána néztem. Tényleg 80 fok az a bizonyos vonal.


Ma megvolt a nagy műszaki mustra.
Kaszni: Bal hátulja a "C" oszlopnál és a hátsó lámpánál kapott. Ezt már a múlt héten a festégrétegvastagság mérés is jelezte. Az aknából nézve megállapítottuk, hogy volt befogva húzatópadon, ennek látszottak enyhén a nyomai. Ennél a pontnál majdnem megfagyott bennem a vér. Viszont a váznyúlvány elöl teljesen ép volt, minden elem csavarozása a rugós alátétekkel együtt mindenütt gyári, kivéve a bal hátsó elem. Az tutira javítva volt. Benéztünk a kárpit alá is mindenhol ahol csak lehetett. A bal hátsó lámpa környékén a csomagtér kárpit alatt látszott a javítás nyoma, de profin, szakszerűen volt javítva. Feltételezhetően a sérült elemet húzatták ki, ezért lehetett befogva.
Motortér: A motortér rendben, a csavarokon nem látszott nyoma szétszerelésnek. Szépen jár, szépen szól, szépen húz. A klímagenerátor egyik csövén volt 2 csepp olaj. Az olaj tiszta volt, nem jöttünk rá honnan mehetett oda. Hideg motorral néztük, nem melegítette elő az eladó.
Futómű: A futómű mindenhol rendben, ép, nem látszott nyoma különösebb utómunkálatnak, a szilentek gyáriak. Féktárcsa gyári, kb. 2mm válla van. Fékbetétek rendben voltak. A bal hátsó guminak a belső fele enyhén jobban kopott volt.
Computer: A szoftveres olvasás alapján a motorvezérlő szerint 68ezer van benne, az óra 70865-öt mutat. Teli volt viszont elektromos kontakthibát jelző hibakódokkal. Az eladó ezt nem látta. A férjem megkérdezte tőle mosta-e a motort. Azt mondta igen. Felülről. De meg is ilyedt, mert utána különféle anomáliákat tapasztalt, de aztán elmúltak. Hát igen - beáztak a csatlakozók, innen a hibakódok. Egyik hibakód sem volt már élő.
Működés: azon kívül, hogy a helyzetjelző nem világított minden más tökéletesen működött. Mivel az eladó műszakiztatja, a helyzetjelző izzóit úgyis ki kell cseréltetnie. Menet közben nem zörög, nem csörög, csak a szokásos beltéri zajok, ami minden kocsiban megvan...talán egy Bently-ben nem.
Naggyából ennyi. Remélem nem felejtettem ki semmit.




A motorfelújítás most nem kifizetődő, ráadásul túl soká tartana. Használt alkatrészekkel meg nem akartam összerakatni. Marad hát a donor motor. Marklarnak elvileg volt 2.0-es, de az a blokk teljesen üres, az 1.8-ast meg nem akartam. Pepe155 cartárs most eladja a felújított motorú 155-ét. A motort Schulek Béla csinálta és elég szépen húzott. A motort Érden kiszedtük és elkerűlt a szerelőhöz. Sajnos csak hét végén tudtam egyáltalán vele foglalkozni de megérte. Sok kis dolog volt, ami az új szívben rossz volt. A generátor egy merő zúgás, a hengerfej leömlőénél rosszak a menetek. Amúgy megkapta a motor az új vízpumpát és az új termosztátot. Kapott még új olajat szűrőstül, új hűtővizet, új váltóolajat, új kuplung kinyomócsapágyat, új kihajtótengelyt a jobb oldali féltengelyhez csapágyostúl
A holtpont-jeladó vezetékét meg kellett csinálni, mert a vezeték 20 év után elszakadt.
Visszakerűlt a szelepfedelem és a szívósorom is. Sajnos a hűtőventilátorom nem műdödik. Már leteszteltem: a hőgomba a rossz.
Egyszer bezárt a központi záram, egyszer nem.
Mindig rázárt, de azonnal vissza is nyitott. Nem tudtam becsukni az autót.
Ma járt villamossági szerelőnél, állítólag nagyon koszos volt a központi zár motorja.
Kipucolta, most működik.
Remélem így is marad. :)
(+ megcsinálta a csomagtér világításom is)
András bácsitól "beújítottam" 4 db gyári Bose 16-os hangszórót...kíváncsi vagyok milyen változás történik majd hangzásban...:)
Eladásra került 2014.12.02.-én Manky cartárs gépében él tovább! :)

Az új motorhoz egy olajhűtő is rendszerbe kerül. A rendszer részei:
- termosztátos adapter
- páncélozott hidraulika csövek a hozzá tartozó csatlakozásokkal
- Racimex olajhűtő (PN 50054) - a vizes intercooler alatt pont elfért
Még azt kell kitalálni,hogy olajcserekor a hűtőből és a csövekből is hogyan kerüljön ki az olaj.
