Blog
Már egy ideje nem tartották meg a telók a csomagtér ajtót. Szerencsére Farilane cartárstól beszereztem sok egyéb cuccal egyetemben egy jó adag csomagtér ajtó teleszkópot is, így, volt mire kicserélni. :)
A mai nap 245 km kocsikázással telt. Néha megálltunk nézelődni, de az időjárás nem volt éppen kegyes.
1.kép: Valahol Ausztriában
2-3 kép: Sankt Johann in Tirol
4-5 kép: Sylvensteinspeicher - felduzzasztott folyó. Sajna sz eső eleredt, így nem volt idő körülnézni.
6. kép: Isartal - fizetős magánút, de még így esőben is magyar szemmel hihetetlen vidék.
7. kép: Itt ebédeltünk, de meg nem tudom mondani, hogy hogy hívják ezt a helyet.
8. kép: Garmisch-Partenkirchen - rövid városnézésre álltunk meg, de a hideg visszakergetett a kocsiba.
9-10. kép: A szállás előtt: Hotel Alpenperle
A mérleg:
- 11 nap
- 5 ország
- 2.819 fénykép
- 2.809 km
- 224 liter benzin
Néhány hágó:
- Gschütt - 969m
- Flüelapass - 2.383 m
- S. Bernardino - 2.066 m
- Simplon - 2.005 m
- Furka - 2.436 m
- Gotthard - 2.106 m
- Novena -2.478 m
Természetesen voltunk Arese-ben is, de zárva volt :-(
A Túra alatt mindössze kétszer kellett a Pók műszaki helyzetével foglalkoznom:
1. A harmadik napon tűnt fel, hogy a jobb oldali ajtó határolója kattog. A két tartócsavart kellett meghúzni egy 10-es kulccsal.
2. A hágó túra előtt egyre hangosabb zörgő hang jött a bal keréktől az úthibákon. A féktárcsa melletti lemez zörgött a tárcsán. Szerszám nélkül, kézzel távolabb tudtam húzni, a probléma megoldva. A csavarokat ellenőriztem, meg voltak húzva. (A melegedéstől húzódhatott el?)
Olajat alig észrevehetően fogyasztott a TS, a pálcán kb. 2 mm. (Ebben benne van hazafelé kb 1.000 km olasz/osztrák autópálya a megengedett max tempóval.)
Hazaérve, ma kiolvastam a compot is:
"READING ERROR CODES: Nincs hibakod"
Az úgy történt, hogy tavasszal új színt álmodtam a téli 17-es felniknek. Nemrég el is készült a szín tökéletes lett egyedi sötétszürke de felrakva nem nyerte el a tetszésemet sőt kifejezetten rondának találtam az összképet a fehér színnel (1. kép)! Még szerencse, hogy ősszel lecsaptam egy 18-as gyári felnigarnitúrára amit olyan áron árultak itt az amorén, hogy nem volt szívem ott hagyni! Igaz ezt szántam a következő nyári szettnek azonban ezt a gondolatot gyorsan elhessegettem miután felhívtam Dr Jimmi T.-t akiről tudtam, hogy 18-as téli gumijai vannak viszont csak egy felnigarnitúrája ezért felajánlottam egy cserét: adom a 17-es komplett kerekeimet Ő pedig cserébe adja a 18-as Sottozero II-es Pirelleiket! A csere-bere pénteken le is zajlott az átszerelés saját kezűleg történt és láss csodát a bordó metálhoz nagyon passzol!
A jövő nyári felni projekt pedig most van folyamatban a grafit QV-k valószínű eladósorba kerülnek tavasszal de ez még a jövő zenéje!
’1.kép: Salzbergwerk - Berchtesgaden - Németország. A még ma is működő sóbányába lehet lemenni. Egy órányi a túra a föld alatt. A túrához speciális kezeslábas ruhát kaptunk. Nagyon csinosan állt. A túra során érintett csúszdákat látva nem véletlenül kaptuk. A rendelkezésre álló sókészletet úgy jellemezték, hogy egy 1,5 km hosszú és 1 km átmérőjű tojás. Még pár száz évig kitart.
2-3. kép: Jennerbahn - Berchtesgaden - Németország. Hosszú felvonópálya, menet közben a kabint át is teszik egy másik kötélpályára. Tiszta hegyi levegő, felejthetetlen kilátással, és finom kajával a hegytetőn.
4-5. kép: Königssee - Németország. Egy igazi hegyvidéki tó, jéghideg vízzel és totálisan védetten. 1920 óta elektromos hajók járnak, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. A tavat körbevevő sziklák visszaverik a hangot, a hajó kapitánya trombitán játszott is egy dalt, amit a visszhang vissza is játszott.
6-7. kép: St. Bartolomä - Königssee - Németország. Bajorország talán leghíresebb temploma. Jót sétáltunk a vízparton.
8. és 11. kép: A Pók a parkolóban, Königssee.
9. kép: A Jennerbahn a háttérben
10. kép: Igen, ott a háttérben, középen, a hegycsúcson ott a Kehlsteinhaus, amit mindenki Sasfészekként ismer. Most nem látogattuk meg, mert már párszor voltam fenn. Majd a legközelebb.
Előkerült minden amit nem szeretek: téli gumi lemezfelnin gyári "tojástartós" dísztárcsával és gumiszőnyeg.
Nyári kerekek lemosva gumi+ alufelni, megjelölve, hogy hol futott.
A hideg idő beköszöntött. Itt az ideje a téli álomnak. A kerekeket 0,2-el túlfújtam, folyadékszintek rendben. Azaz mégse, alvás előtt – igaz csukott tetővel – még egy 40 km-es örömautókázás, csak utána tente.
Km óra állás: 158.187 km
A szezonban kb. 8.400 km-t mentünk, ebből 2.809 volt a Nagy Túra II., a második Alpok körút. Már körvonalazódik a jövő évi is a Bodensee-hez.
Szép álmokat, álmodj lobogó hajú száguldásról, csodás tájakon és kanyargós utakon!
Mivel az anyósülés oldali kárpit elengedett,és vezető oldali kárpit is erősen koszos volt,még jomultkorjában beszereztem egy pár új kárpitot(mégegyszer köszönöm TZoli155 nek:).Az ülés viszont vállalhatalanul koszos,igy bő vanish -es vízzel ki lett kefélve,mától megint olyan mint az új!
Ma sikerült a fékeket felújítani.Gyorsan kicseréltük az első tárcsákat és betéteket,de a hátsó munkahengereket meg kellett erőszakolni hogy visszaálljon az eredeti helyére.
Brembo első féktárcsa: 10025 Ft/db
Brembo első fékbetét : 10025 Ft/gar
Brembo hátsó féktárcsa : 4290 Ft/db
Brembo hátsó fékbetét : 7960 Ft/gar.
Szállítás :1620 ft.
Hálás köszönet László Istvánnak és az autóalkatrész webáruháznak,akik gyorsak,segítőkészek és véleményem szerint versenyképes árakkal vannak a piacon.
Csak ajánlani tudom mindenkinek..
Hegyről le, s ereszd el a hajad :-D Hibakód eltűnt! Köszi GTPeti