Blog

A bulgáriai túrára tekintettel megnéztem a Párduc lelki világát:

ECU ISO Code: FD 86 E9 08 49
2012.11.25. 10:35:24
CONNECTED TO:
ALFA 159 2.0 JTD 16V
Bosch EDC16C39 CF5/EOBD Diesel Injection (1.6, 1.9, 2.0)
--------------------------------------------------------------
SW változat: 4242
Homologizációs szám: 9394M
Programozás dátuma: 11/16/2010

READING ERROR CODES:
Nincs hibakod

Akkumulátor feszültség : 12,238 V
Kilométer számláló: 74610,8 km
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Túlpörgések száma: 0
Írások száma: 1
Részecskeszûrõ állapot: nincs eldugulva
Részecskeszûrõ eldugult: 28,64 %
Regenerálási idõ százaléka: 0,000 %
Erõltetett regenerálás állapota: Nem aktív
Utolsó DPF csere km-száml.: 74530 km
Km-állás utolsó regen óta: 146,5 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 643 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 552 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 630,66 °C
Regenerálások teljes száma: 127
Olajcserék száma: 3
Olaj elhasználódás foka: 52,99 %
Utolsó olajcsere km-száml.: 58049,0 km
Következõ olajcsere távolsága: 18500 km

Végül megnéztem, hogy hogyan dolgozik a korrekciós rendszer. Hidegindítás után mindegyik elindul és láthatóan teszi a dolgát.

 
>> EgyébTrilla // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2012-11-25

Az autót külföldön találtam, eredetileg francia. Egy ideje nézegettem Crosswagont, nem olcsó és nagyon ritka. Szerencsére törésmentes, bár első és hátsó lökhárítókon francia módon parkolás nyomai vannak. Lényeg az volt hogy ne legyen törött, motor és hajtás csendes legyen. Szerencsére ezek makulátlanok.
Behoztam az országba és felkészítettem vizsgára.
Első-hátsó féktárcsa, fékbetét, felső lengőkar szilentek, klímakompresszor csapágy, hosszbordás szíj, akkumulátor, termosztát.
Hibátlanul levizsgázott 2 évre, friss műszaki, törzskönyv, rendszám.
Megtalálta a gazdáját, remélem sok örömet fog neki szerezni!

 
>> EseményÉjfúria // Alfa 159 1.9 JTDM SW // 2012-11-25

Az elmúlt pár hétben majd kétezer kmt pakoltam a Fúriába, és nem figyeltem rendesen, igy majdnem lecsusztam a soknullás km-állásról... Igazából még így is, de a 100.001 legalább szimmetrikus :)

Éjfúria tökéletesen rohangászik az utakon, mióta velünk van, rendesen cáfolva az "alfa nagyon szervízigényes" közhelyet...
Nagyon szeretem vezetni, 4-5 órás utak után is frissen pattanok ki az ülèsből, nem vagyok elgémberedve, mint más autókban. Nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy ő a második szerelmem :)

>> AutóápolásHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-11-24

Ha már le van véve az első lökös gondoltam leápolom az Alfák gyenge pontját. Levettem az intercooler hűtőt, csiszolás, alapozás....ahogy kell! Meg még találtam pár üreget amit kifújtam.

 
>> SzervizPeti156Sw // Alfa 156 Sw 2,4 Jtd M-jet 20V // 2012-11-24

Sikerült hozzájutnom két hátsó lengéscsillapítóhoz, egész jó állapotban egy Komárom-Esztergom megyei Alfa bontóból+ vettem hozzá 2 hátsó Monroe rugót, most már nincsenek érdekes hangok, és nem úgy néz ki mint a rakéta ha 5-en ülünk benne + Vettem egy Bosal hátsó dobot, mivel a gyári már elég rendesen kezdett szétnyílni. Ezzel kicsit gondban voltunk, mert az eredeti ovál alakú volt, viszont ez az után-gyártott négyzet alakú, de az egyik pánt hajlításával sikerült úgy eligazítani, hogy nem veri a kasznit + 2 hátsó kézifék bovden lecserélve, ezt még a nyáron meg akartam csinálni, azóta kicsit felejtődött, de csak meg lett ez is + 2 első tompított izzó csere, Osram-ra. Remélem tovább bírja mint az előző Osram (2 hónap) + Két első ablaktörlő + Gázolajszűrő cserélve+ Pollenszűrő csere + Levegőszűrő csere + Selénia WR megvéve + Szűrő, ezt majd jövő hónapban cserélem, most 10 ezernél járok még az előzővel, ugyan ez van benne most is. Fékolaj, és váltóolaj is meg van, utóbbit már csak meg kell találni hova kell betölteni. A leeresztője megvan, az eléggé szem előtt van, de az utántöltő, na az nekem még jó kérdés, már nem akartam szétbontani a fél motort. Magyarázat: 2,4 Jtd M-jet - mint ezt tudjuk igen csak össze van minden zsúfolva. Biztos kényelmetlen is annak a 175 lovacskának :)

 

A nyughatatlanságom és a gyári állapotra való törekvésem két újabb projektet szült:
- Hátsó szilent csere, mert a súlycserekor megrángatva némi mozgást véltem felfedezni a jobb oldalon. Szilent kell.
- Vezető ablak le- és felhúzásának megoldása. Mióta megvettem lelkes nyekergéssel és akadozva megy le és fel. Az okot kutatva feltűnt, hogy az ablakhoz simuló külső gumi szőrös része elkopott és ehhez tapad az üveg.

Szóval, a két szükséges alkatrész ma megjött...

 

Már régóta nem tetszett a súly a kocsiban. Túlságosan lágy volt a gumírozása, lötyögött. A lötyögés meg kopogással társult, mert a pozicionáló csavaroknak ütődött.
Már régebben beszereztem egy cseredarabot, amit a megkülönböztetés végett anno szürkére festettem.

Ma felraktam, kipróbáltam. Vége a kopogásnak.

 

550 km után ismét kiolvastam az ECU-t:

"READING ERROR CODES:
1: 66 - FRA önbeállítási paraméter - No help available
Az ok erre a hibara Nyitott aramkor
A hiba aktualis statusza Idoszakos / Jelen
The error counter value is 64

READ PARAMETERS:
FRA önbeállítási paraméter: 25,6 "

Szóval újra itt az FRA hiba, viszont minden működik. Újra megejtettem egy reset-et.
Már arra is gondoltam, hogy esetleg az áramtalanító főkapcsoló járatja velem a bolondját, esetleg kontaktos és néhanapján megszakítja az áramkört és az kavar be. Ha holnap időben hazaérek átkötöm.

 
>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-05-26

Alapos mosás egy NEM viaszos samponnal, majd viaszolás színezett anyaggal.

Szép lett. A második és a harmadik képen látható a különbség.

 

Jelentem kicsi, de annál lelkesebb csapatunk megtartotta az első "Tuor de Balaton"-t.
A gond ott kezdődött, hogy Balatonalmádiban a megbeszélt helyet, a Shell kutat keresve rá kellett döbbennem, hogy olyan ott nincs. Csak Agip, de ott is megtaláltak minket White Lady-ék.
Majd Balatonfüreden csatlakozott hozzánk a szemből érkező sárga Spiderrel Csöri.
Még nagyobb meglepetésre pedig befutott egy új Spiderrel egy új Cartárs (BlueMoon), aki nemrégen vette a kocsit és már követi a topik eseményeit.
Kb. fél órás beszélgetés után elindultunk Tihanyba, ahol már csak ketten kompra szálltunk.
Kompozás után kiadós ebéd a tervezett helyen. Ott feltűnt, hogy az egyik fickó érdekesen beszél magyarul. Később odajött hozzánk és elbeszélgettünk, olasz volt és sokra értékelte az Alfa mániánkat.
Ebéd után Siófok felé vettük az irányt. Az egykori 156 tali színhelyén még egyet dumáltunk. Totti is csatlakozott hozzánk egy OFF 166-al (!) majd elváltunk!
Innentől irány haza…
A teljes kört sajnos csak egyedül tettem meg. Reggel Almádiban mentem fel a 71-esre és a kört megtéve ugyanott mentem le róla Veszprém felé.
Összesen 260 km és 198 fénykép, jó volt. Annak ellenére sikerült leégni, hogy indulás előtt napolajjal bekentük magunkat. :-)