Blog

>> Tuning és extraÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-01-07

A fejegységet már az autóval együtt vettem ami egy USB-s Lg LAC-5600R. A pendriven pedig egy nagyon kedves ajándák ficeg. Az első gyári hangszórópár kuka volt, ezért is szerettem volna kicserélni. Alpine SPG-17CS hangszórót választottam. Gondoltam, akkor legyen egy kis mély is hátul. Sikerült vennem egy Infinity mélyládát (300 W RMS, nekem bőven elég), amit egy Magnat erősítő kerget. Az első hangszórópárt csak beszórtam gyorsan. Még hátra van a csipogók és a hangváltók szerelése. Majd ha lesz hozzá kedvem.

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2012-11-20

Castrol Edge FST olaj,minden szűrővel....Km állás:190500

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-11-20

Végre megérkezett a sport MOMO 3000 típusú pedálszettem!
Kellett már, sokkal esztétikusabb,mint az elkopott gumik :)
1hónapot vártam rá, pár ezer km-t megtett míg ideért :))

>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-11-20

Nekiálltam pár hete lefalazni az EGR szelepet, mert hát az ugye milyen jó,ha mindenki lefalazza, akkor Én miért ne?

Megtörtént, leszabtuk a lemezeket, összeraktuk, kész is!
Indulás, semmi hiba üzenet,vagy ilyesmi, frankó lesz gondoltam!

Másnap kellett az autó, padlógáznál bizonyos fordulatok között erős torpanást éreztem, egymás után többször is!

Írtam a srácoknak,hogy összefügghet az EGR falazással?
Állításuk szerint nem.

Óóó, király, vehetek légtömegmérőt!!
Még kb. 2hétig így használtam (nem volt rá perpill kredit) mikor úgy döntöttem tegnap,hogy kivesszük a "dugókat". Veszteni nem vesztek semmit, ha ugyan olyan ,visszarakom.

Láss csodát az torpanás/torpanások megszűntek, végre lehet normálisan előzni!

Akinek ilyen gondja van ,és falazott az EGR-je érdemes tenni egy próbát bekötött szeleppel is...

 

Ma néhány hágót érintve körutazást tettünk Svájcban.

1. Simplonpass (2.005 m) - Eredetileg vonattal mentünk volna a hágó alatti alagúton, de vagy másfél órát kellett volna várni a vonatra, így nekivágtunk. Nagyon jó minőségű út és igazi hegyi táj várt minket.
2. Furkapass (2.345 m) – Az első komoly hágó, a Karcsi ajánlotta a figyelmünkbe, mert ő már járt erre vonatta.
3. Furkáról lefelé menet megebédeltünk. A étterem/hotel a semmi közepén van. Elképzelni sem tudom, hogy mit csinálnak itt az emberek. Svájchoz méltóan nem volt olcsó az ebéd.
4. Tankolás Svájcban – az automata kút érdekesen működik. Először lefoglal a kártyáról 100 liternyi üzemanyagot, majd tankolás után pár nappal a felesleget visszautalja. Szegény kutas alig tudta elmagyarázni, hogy miért ekkora összeg jött SMS-ben.
5. Gotthardpass (2.106 m) – A „klasszikus” svájci hágó. Több út is vezet felfelé, mi a legrégebbi macskakövest (!) választottuk.
6. Passo della Novena (2.478 m) – A következő hágó, itt még volt hó is rendesen.
7. Kávészünet Svájcban – Mivel a vonatra időre kellett menni, maradt időnk egy kávéra, Svájchoz méltóan nem ez volt a legolcsóbb kávé az út során.
8. Vonatra szállunk (Simplon alatt) – Egyszerűen fel kell járni a vasúti kocsikra és az átvisz a zalagúton. Kb. 20 percig mehettünk, saccra legalább 60-al. Klausztofóbiásoknak nem ajánlom.
9. A szállás GPS adatai.

A szálláson vacsoráztunk, immáron a korábbi tapasztalatok alapján olyat is rendeltünk, amit éppen másnak vittek. A görög salátát is izgalmas volt elmagyarázni.

 

Az eredeti program szerint ma mentünk volna a hágókat megmászni, de mivel tegnap is megtettünk pár kanyart, ma inkább az édes semmittevés mellett döntöttünk.
A napot kocsimosással kezdtük, mert az elmúlt napok esős időjárása kissé szalonképtelenné tette a Pókot.
A mosakodás után találtunk egy nagyáruházat, amit meg is látogattunk, hogy készleteinket felfrissítsük. Itt találkoztam a tatával, aki szembe fordult be a körforgalomba. (3 kép)
A tópartra érve azonnal segítő kezeket kaptunk, egy matrózruhás emberke segített üres parkolót találni, parkoló-, ill. motorcsónakjegyet venni. A motorcsónakkal be tudtunk menni a szigetekre.
Először a távolabbi szigetre mentünk, ahol meg is ebédeltünk. A szűk utcák nagyon hangulatosak, nagyot sétáltunk. Később visszajöttünk az első, kisebbik szigetre. Itt egy fagyi volt a menü. A botanikus kertet már nem látogattuk meg, inkább üldögéltünk. A partra visszatérve tettünk egy kört a városban, majd elindultunk hazafelé.
Útközben megálltunk megnézni a „Castello di Vogogna”-t, illetve a körülötte lévő falut. Furcsák voltak a kőházak.
Végül megvacsoráztunk a szálláson.

 
>> Egyébatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-11-19

pár képecske :)

 

A téli kerekek felszerelésekor tűnt fel, hogy a jobb hátulját egyáltalán nem fogja meg a kézifék. Már korábban elég soványnak tűnt a kézifék, valószínűleg ezért.. :)
Mivel a bowden decemberben lett cserélve, ezért gyanítottam, hogy nem azzal lesz a gond. Ez be is igazolódott. Aláfekve az látszott, hogy a bowden vége egyátalán nem reagál arra, hogy a kézifék be van húzva vagy ki van engedve. Először azt gondoltam, hogy a végén lévő záró anya akadt el a nyeregbe, mert a bal oldalon történt már ilyen.
De, nem ez volt a probléma, hanem maga a kengyel (amit a bowden meghúz és ami mozdítja a fékdugattyút) nem akart megmozdulni, a spirál rugó nem tudta visszahúzni, fogóval is elég nehéz volt elfordítani.
Nem szedtem még szét ilyet és nem is akartam erőltetni, anélkül, hogy utánanézek, ezért, csak annyira húztuk, amennyire lehet. Így is látszott, hogy a tengely bezony korrodált. Megnyomattam tiszítóspray-vel, majd megcsiszoltuk a tengelyt, majd megint tisztító spray végül zsírspray. A kitartó mozgatásnak köszönhetően egész jól mozgott végül.
Összeraktuk és most jó. De sajnos szerintem nem lesz tartós megoldás, gyanítom, hogy a téli latyak + só megint haza fogja vágni.
Jótanács: a kengyel tekergetés közben figyeljünk a dugattyúra. Annyira belemerültünk a kengyel oda-vissza tekergetésbe, hogy nem vettük észre, hogy elég szépen kitoltuk a dugattyút, de még időben észrevettük. Visszatekerni ezt a dugattyút meg nem egyszerű ugye, mert orsós, tehát tekerni is kell visszanyomás közben.. :)

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-11-19

Még mindig. A tegnapi csavart is kiszedtem. Erő se kellett hozzá, csak jó szerszám. Most apámat várom, hogy kicserélje a rezó csövet. Utána megy vissza. De szerintem majd csütörtökön, mert holnap nem lesz időm.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-11-19

A téli kerekek felszerelésénél tűnt fel, hogy a BH kerék felfelé mozgatásakor fent, a toronynál koppanik valami, ezért hát beszereztem két szilentet (köszönet Erhard kollégának) és nekiestünk otthon kicserélni.
Az eLearn jól leírja a csere menetét, és egyáltalán nem tűnt vészesnek. Valóban nem is volt az. Kényelmes tempóban, két embernek a dobbetétek cseréjével együtt (a meglévők ki voltak szakadva, ezért András bácsitól szereztem be, jó állapotúakat) is 3 órát vett igénybe. Mondjuk az is hozzátartozik, hogy augusztusban lettek cserélve a lengéscsillapítók és a rugók, szóval a csavaroknak még nem volt sok idejük berohadni. :)
Teendők

Gólyaláb kivétel:
- bár ezt az eLearn nem így írja, de érdemes a toronynál a rögzítőtányér csavarját meglazítani először
- bár az eLearn írja, de az ABS csatit nem volt bátorságom kiszedni, kiindulva abból, h a 155nél is iszonyatosan be tud rohadni. Nem is volt szükséges, csak a későbbiekben több odafigyelés szükséges. :)
- stabilizátor pálca anyát leszedni (imbusz + 17es csillag)
- a kerékagyat a lengéscsillapítóra rögzítő csavart kiszedni (19es csillag/villás-ok)
- az alsó, a kitámasztó karokat rögzítő csavart kiszedni (19es csillag/villás az anyához és 14es villás az "apához"). Itt figyelni kell arra, hogy az agyat a fékkel együtt fogjuk, ne essen le, nehogy az ABS kábel ill. a fékcső megsérüljön. Érdemes vmi tuskót odatenni, amire rá lehet tenni az agyat, hogy ne fékcsövön lógjon
- a már meglazított tányért rögzítő csavart kiszedni (22es csillag/villás). Itt azért nem árt ha valaki közbe fogja lent a lengéscsillapítót, h nehogy kiessen, bár a szilent jó esetben elég jól be van szorulva a toronyba
- a gólyalábat így már ki lehet venni, figyelve az ABS kábelre és a fékcsőre

Toronyszilent levétel:
- rugóösszehuzatókkal a rugót összehúzni
- szilent rögzítő anyát lecsavarni
- régi szilent le
- új szilent vissza.

Az új szilenttel nekem annyi problémám volt, hogy az alul lévő részen a lyuk nem volt teljesen kör alakú, volt benne egy kis "levágás", valószínúleg gyártáskor, mikor a mellette lévő kis lyukak csináltak, akkor mozdult az anyag, ezért tűnt el a kör alak (1. kép). Ez szerencsére nem okoz nagy gondot, egy sima lyukreszelővel korrigálható könnyedén a dolog.

A gólyaláb visszaszerelése éppen fordított sorrendben zajlik.

Érdekes volt, hogy a régi szilenten külsőleg semmi probléma nem látszott, már meg is ijedtem, hogy felesleges volt megvenni. Annyi látszott csupán, hogy a gumibordák kicsit kopottabbak, de nem gondoltam, hogy az sokat számít. Pedig igen, kicserélve egyáltalán nem koppan.