Blog

>> SzervizAndyka // Alfa 146 1.6 boxer // 2012-11-24

Egyszer bezárt a központi záram, egyszer nem.
Mindig rázárt, de azonnal vissza is nyitott. Nem tudtam becsukni az autót.

Ma járt villamossági szerelőnél, állítólag nagyon koszos volt a központi zár motorja.
Kipucolta, most működik.

Remélem így is marad. :)

(+ megcsinálta a csomagtér világításom is)

 
>> Tuning és extraMatthewGT // Alfa GT 1.8 TS "Distinctive" // 2012-11-24

András bácsitól "beújítottam" 4 db gyári Bose 16-os hangszórót...kíváncsi vagyok milyen változás történik majd hangzásban...:)
Eladásra került 2014.12.02.-én Manky cartárs gépében él tovább! :)

 
>> Egyéb[k i z z o] // Alfa 75 2.0 Turbo // 2012-11-24

Az új motorhoz egy olajhűtő is rendszerbe kerül. A rendszer részei:

- termosztátos adapter
- páncélozott hidraulika csövek a hozzá tartozó csatlakozásokkal
- Racimex olajhűtő (PN 50054) - a vizes intercooler alatt pont elfért

Még azt kell kitalálni,hogy olajcserekor a hűtőből és a csövekből is hogyan kerüljön ki az olaj.

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-11-24

Megy- megy megy. S csak a folyadékokat kéri:
-kapott pár "csepp" fékfolyadékot
-kis szervó olaj is hiányzott
-ablakmosó természetesen
-olajat inkább (olyan 5-6dl/1000km)
S benzint is. Volt egy magasabb átlag 12L!?. A tegnapi 474km/48,93L
az az 10,3 as átlag...

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-11-23

Sajna nem sokáig bírták a jó kis emelt fényű izzók, a balos elszált, így most sima unix-os izzót vettem, ennek is elég jó fénye van remélem ezek tovább fogják bírni.
Párba cseréltem.

Pedig olyan jól indult a reggelem. Megittam a szokásos kv adagomat, munkaruhát öltöttem és elindultam dolgozni. Reggelente 2-ik sebességben haladok max 2500-as fordulattal, hogy melgedjen a moci, meghát ugye nem sietünk sehova álmoskásan. Ma sem volt másképp...
Szóval közeledtem a munkahelyre és az utcában van egy igen éles és beláthatatlan kanyar, ezért egy tükröt is raktak a kanyarba segítésképpen. Én már a sövény mellett jártam, amikor megjelent egy kamion elég nagy sebességgel a kanyarban, gondolván levégva azt rámrántva a kormánnyát. nemláttam jobb menekülési utat, mint a sövény felé rántani a kormány. Okés is lett volna a dolog, ha mondjuk megvárja, hogy visszatolassak, de nem így történt. Úgy kb 3 másodperc várakozás után megindult előre mégjobban szorítva engem a sövény felé. A maga után húzott pótkocsi pedig egyre közelebb került a kocsim elejéhez. Vége az lett, hogy menekülnöm kelett, így végigdörgöltem akocsi oldalával a sövényt, még a tükröt is behajtotta. A kamion ugye mint aki jólvégezte dolgát otthagyott mint eb a sz*rját. Rendszámát sem tudtam leolvasni. Alig vártam, hogy beérjek munkára (kb 200méterre volt a helyszíntől), hogy felmérjem a kárt. Az egész oldal végigkarcolászva, de remélhetőleg polírozással megoldható lesz a dolog. Kolega is nézte, szerinte is kihozza a polír. Haza is dobtam rögtön idegességemben, hogy fater mossa le a nap folyamán és menjen neki polírpasztával.
Remélem sikerül eltüntetni a karcolásokat, ahogy néztem "csak" a lakkon érte, nem mnet le a festékig. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem horpadt be sehol...vagyis eddig nem vettem észre :-/

Ma végre életet leheltem a csomagtartó stekkerébe.
Kicsit sokáig tartott míg rájöttem, hogy hiába van a műszerfalnál két "12V-os csatlakozós" biztosíték, azok közül egyik sem a hátsóra vonatkozik.
Tegnap véletlenül a használatit böngészve bukkantam rá, hátul az SW-s résznél, hogy ott van a biztosíték. És természetesen az volt elolvadva (1. kép).

Fontos:

Ha biztosítékot cserélünk, nagyon ügyeljünk a biztosíték minőségére. Főleg a késesnél. A silány minőségű biztosítékkal akár felgyújthatjuk az egész autónkat. A legfontosabb, az olvadó rész kialakítása, és a kés, lemez vastagsága. Ha nem elég vastag, akkor nincs megfelelő kontaktus és megnőhet az ellenállás, melynek során felforrósodhat a vezeték és tönkre mehet az egész kábelköteg. Sőt...
Erről itt többet olvashatsz.
Mindenki kerülje a silány kínai biztosítékokat!

Ha már múltkor elkezdtem a stekker szétszedését, most azért befejeztem (2-3. kép), mert izgatott, hogy van benne izzó és mégsem világít.

A foglalat kiszedése:

- Ajtócska levétele.
- Fém hüvely (gyakorlatilag maga a csatlakozó) kiszedése a piros műanyagból, a két belső pöcök pici laposcsavarhúzóval történő benyomásával.
- Stekker lehúzás.

Sajnos az aljzat sosem fog világítani, mert csak két vezeték megy rá (4-5. kép).
Bár a csomagtér világításra rá lehetne kötni...

Miután felraktam a téli kereket, eltettem a nyárit (1. kép). Gondosan lemostam őket gőzborotvával, letörölgettem a felnit, a gumit pedig leápoltam CRC fényezővel és megmértem a profilmélységet is.
A ti felnivel kapcsolatos tapasztalataimat ide írtam le.

Számvetés:

Sajnos begyűjtöttem egy sérülést a jobb hátsóval (2. kép) a saját bénaságom következtében. Túl kis ívben fordultam, és felmentem egy szögvassal burkolt járdaszigetre.
A sérülést majd tavasszal javítom.

Futásteljesítmény a szezonban:

3.878 km

Futásteljesítmény összesen:

3.878 km

Kopás:

A profilmélységet a szélső bütyök belső élénél mérem. Az első szám a menetirány szerinti bal-, a második a menetirány szerinti jobb oldal mérete.

1. - JE 2. - BE
3. - JH 4. - BH

1. - 5,7 - 5,5 mm 2. - 5,4 - 5,6 mm
3. - 5,7 - 5,8 mm 4. - 5,6 - 5,5 mm

No, hát eljött az idő (ha még az igazán hideg nem is, de mostanában úgysem használom), hogy lecseréljem a nyári kerekeket, télire.
Visszakaptam a SW-t, így rettenetesen alacsony és elég picike alatta a 205/55 R16 méretű kerék. Csaknem 20 mm-rel lejjebb van mint a ti kerékkel. Vigyáznom kell vele, mert mindenhol leér a motortartó bak.
A gumikat leápoltam az azóta megvett CRC gumiabroncs fényezővel. Azért ilyen fényes a képeken a gumi, mert egyrészt friss, másrészt még van rajta a ráfújt Prevent ápolóból.

Amikor leszedtem a középkonzol oldalsó burkolatát, akkor világosodtam meg, hogy miért is áll ilyen kajlán a kormányoszlop alsó takarója. A térdlégzsák házára felragasztott tépőzár ellendarabok leváltak a felületről (1. kép). Apró hiba, de ezt nem gondolták át teljesen. Gyakorlatilag 1,5 cm2 kétoldali ragasztó tart egy egész nagy matériát, mely a kormányoszlop mozgatásakor, ráadásul még igénybevételnek is van kitéve.
A javítás menete:
- A tépőzárak összevadászata (2. kép).
- A kétoldalú ragasztó eltávolítása a tépőzár darabokról.
- A térdlégzsák zsírtalanítása.
- A tépőzár darabkák visszaragasztása a helyükre (3. kép) sziloplasztos ragasztóval (Pl.: Loctite 595).