Blog

Ma némi kocsikázás után sikerült Phon Cartárstól mindazt beszereznem, amivel a Pókot gyorsan talpra lehet állítani.
Igazából az első alvázkeretért mentem, de a nagy turkálásban szemet vetettem két komplett "gólyaláb"-ra is. Kicsit jobb állapotban van mint az enyémek, egy festés és mehet a helyére. Nem kell szétszerelnem a sajátomat, illetve nem sürgős.
A keret sokkal jobb állapotban van, mint az enyém, szinte rozsdamentes. A második/harmadik képen látható ugyan az a részlet. A negyedik-ötödik képen a régi és az új gólyaláb…

 

Nekiálltam az elejének is. A telóvédő gumi kukás, már van helyette, csak cserélni kell. Fékbetét és tárcsa szintén kukás, az is van.
Némi rozsdátlanítás, festés és minden megy vissza a helyére.
A segédalvázzal nem fogok kínlódni, veszek egy bontottat, amit helyre hozok festésileg és komplett csere lesz, ami most van benne megmarad tartaléknak. Stabrúddal együtt kellene szerezni egyet...
Kicsit bután néz ki most a Vas, nincs ki - illetve - nincs fenn mind a négy kereke :-))

 
>> EgyébWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2012-10-27

Október... s a hó betemetett... egyenlőre maradunk a parkolóban, téli gumik hiányában. Nem gondoltam volna, hogy a múlt hétvégi nyári idő után egyik napról a másikra beköszönt a tél.

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2012-10-27

A multkori map szenzor takaritás utánn felirtam az alkatrész számát ami : 0 281 002 215
picit nyomoztam az interneten és kiderült hogy ez a 100 kw -os motorhoz való, az enyém viszont már a 103 kw-os amihez viszont minden internetes oldalon ezt a számú szenzort ajánlják: 0 281 002 844, tehát ez egy 40 eurós alkatrész, meg lett rendelve remélem hogy megoldja a problémát :1. kép ami az autóban van 2. kép ami bele való.

 
>> Tuning és extraAzzurro // Alfa 145 Quadrifoglio Verde 2,0 // 2012-10-27

Rég vágytam már egy xenon szettre, mivel nagyon tetszett. Vásároltam egyet, és ma beépítésre került. Végeredmény fantasztikus lett. Most már ezzel is bővült az autó extrái. :-)))

 

Hát igen ennek is el kellet jönnie, bár már egy hónapja hogy elment a 156 sajnos csak most volt időm beblogolni, picit hiányozni fog de kárpótolja a dizel...vagyis remélem.. sajnos 2ét autó feleslegessé vált számomra ezért a 156 nak mennie kellet, nem vitték messzire szóval itt ott azért összefutok vele....egyébként az autót a 17es felnik és a tuning lámpák nélkül adtam el, a felnik továbbra is szolgálatot fognak teljesiteni egy 3.2-es gtv-én :))

 

Szegény embert az alkatrész utánpótlás is húzza...
A jobb hátulját majdnem sikerült összeraknom, csak mint kiderült az újonnan beszerzett kerékcsapágyon kevés a lyuk. Négy kerékcsavarnak van csak hely, míg a tárcsán és a felnin 5 van.
A bal hátulját majdnem sikerült összerakni, csak fékbetét nem passzolt a helyére, mert mint kiderült ebben már az újabb fék van.
Alkatrészbeszerzés indul...
Rugó egyenlőre nincs benne sehol, ahhoz meg a bele való kúp hiányzik :-((

 

Nagy nap a mai. Reggel úgy ébredtem, hogy a mai nap éppen jó, hogy elkezdjem összerakni a Vasat. Ennek szellemében reggel felkerült a helyére a stabilizátor, majd a délelőtt folyamán a az újjá varázsolt hátsó kipufogó is.
Mindkét oldalon felkerült a felső lengőkar, segítségükkel a stabrudat sikerült beállítanom középre, majd az alsó lengőkarok és a teleszkópok is a helyükre kerültek.
A csavarokkal kicsit gond volt, mert azt tudtam, hogy melyik oldalra valók, de a hosszuk nem stimmeltek. Hála a korábbi fényképeknek mindennek meglett a helye :-)
Sajnos a rugóba való bakom még nincs...

 
>> Szervizalfaszabi // Alfa 156 2.0TS SW // 2012-10-27

Nagy munka árán sikerült az alvázat teljesen újjá varázsolni szakemberek segitségével,köszönöm nekik!

 
>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-10-27

Időjárásilag ugyan még ráértem volna, de nov.1-től Ausztriában erősen ajánlott a téligumi, és időnként mennem kell arra, így átszereltem.
Háát, megnyertem a háborút, de kemény csaták voltak. Először is qrva nehezek a kerekek, aztán nagyon lent van az autó alja, alig fért alá a krokodil emelő, ráadásul mivel füvön szereltem, még alá is kellett tennem egy bútorlap darabot, mert besüllyedt a földbe. A 3. keréknél megadta magát a bútorlap, az emelő kereke egyszerűen belesüllyedt, nehéz a vas. A gyári 17-es felni és a féknyereg között nagyon kevés hely van, elöl pedig max. pár milliméter. Igaza volt az előző tulajnak, nagyon kell figyelni télen, mert ezzel a kerékkel lejjebb van az autó, így ott is leér az alja ahol eddig nem. A téli kerekeket a kocsihoz kaptam, így "nem kerültek semmibe", 225/50R17 Vredestein Wintrac Extreme