Blog
Skull kocsiján láttam ilyen árnyékolókat. Nagyon jó, minőségi és masszív cucc. Autóspecifikus, így nem kell barkácsolni vele, könnyen levehető és a saját tokjában tárolható, és az üveg szabadon mozgatható mellette.
Csak kevés helyen kapható, Skull Pozsonyban rendelte ugyanott ahol az övét. Mivel nem olcsó ezért filóztam rajta egy kicsit de aztán úgy döntöttem megveszem, megér ennyit az hogy tökéletesen odaillilk és nem fog szétesni 2 hét után.
150EUR volt az ára.






kerékcsere után, mikor először mentem messzebbre, durva gyorsításnál 1-2-3-ban felfigyeltem egy alulról/elölről jövő súrlódó hangra. 2 kemény anyag összeérése ad ilyen hangot. Először a felni ragasztott súlyára gyanakodtam, hogy elér valamit megfelelő helyzetben mert ilyen esetem már volt a 156-tal. De miután levettem a kereket és felraktam mankót, akkor is megmaradt a hang. Még jobban körülnéztem mindent most a hátsó kerék lett gyanús, hogy eléri a dobbetétet illetve a lökös alsó belső peremét, mert ott láttam kopást, de az nagyon hihetetlennek tűnt, aztán tovább hallgattuk és inkább elölről és alulról jött a hang. Közben azért használtam a kocsit, óvatosan haladva semmi baja nem volt. Szombaton elmentünk Szlovákiába Skull barátomat meglátogatni, és elhozni tőle az árnyékolókat. No az Ő munkahelyén a műhelyben felemeltük és kiderült hogy mi a baj. Kb. váltógomb vonalában a kardán alagutat áthidalja, merevíti egy fém konzol. Ezen van egy kábel rögzítő fül. Egyszer a múltban kaphatott egyet ez a lemez és elgörbült, így a kábelrögzítő nagyon közel került a kardánhoz (pár mm), és hirtelen terhelésnél a kardán mozdult annyit hogy összeértek, ez adta a hangot. Érdekes az hogy nem emlékem arra hogy a gumicsere után leütöttem volna az alját, tehát valószínűleg régebbi a dolog, viszont fura az, hogy a nyári kerekekkel nem csinálta. Lehet hogy pont annyit fog vissza a teljesítményből a 19"-os kerék?
Elsősegélyként egy veszítővassal visszahajlítottuk annyira hogy ne érjenek össze, így most csendben van és mihamarabb elviszem szerelőhöz, aki majd leszereli és kiegyenesíti a konzolt.
Már egy ideje nem tartották meg a telók a csomagtér ajtót. Szerencsére Farilane cartárstól beszereztem sok egyéb cuccal egyetemben egy jó adag csomagtér ajtó teleszkópot is, így, volt mire kicserélni. :)
A mai nap 245 km kocsikázással telt. Néha megálltunk nézelődni, de az időjárás nem volt éppen kegyes.
1.kép: Valahol Ausztriában
2-3 kép: Sankt Johann in Tirol
4-5 kép: Sylvensteinspeicher - felduzzasztott folyó. Sajna sz eső eleredt, így nem volt idő körülnézni.
6. kép: Isartal - fizetős magánút, de még így esőben is magyar szemmel hihetetlen vidék.
7. kép: Itt ebédeltünk, de meg nem tudom mondani, hogy hogy hívják ezt a helyet.
8. kép: Garmisch-Partenkirchen - rövid városnézésre álltunk meg, de a hideg visszakergetett a kocsiba.
9-10. kép: A szállás előtt: Hotel Alpenperle










A mérleg:
- 11 nap
- 5 ország
- 2.819 fénykép
- 2.809 km
- 224 liter benzin
Néhány hágó:
- Gschütt - 969m
- Flüelapass - 2.383 m
- S. Bernardino - 2.066 m
- Simplon - 2.005 m
- Furka - 2.436 m
- Gotthard - 2.106 m
- Novena -2.478 m
Természetesen voltunk Arese-ben is, de zárva volt :-(
A Túra alatt mindössze kétszer kellett a Pók műszaki helyzetével foglalkoznom:
1. A harmadik napon tűnt fel, hogy a jobb oldali ajtó határolója kattog. A két tartócsavart kellett meghúzni egy 10-es kulccsal.
2. A hágó túra előtt egyre hangosabb zörgő hang jött a bal keréktől az úthibákon. A féktárcsa melletti lemez zörgött a tárcsán. Szerszám nélkül, kézzel távolabb tudtam húzni, a probléma megoldva. A csavarokat ellenőriztem, meg voltak húzva. (A melegedéstől húzódhatott el?)
Olajat alig észrevehetően fogyasztott a TS, a pálcán kb. 2 mm. (Ebben benne van hazafelé kb 1.000 km olasz/osztrák autópálya a megengedett max tempóval.)
Hazaérve, ma kiolvastam a compot is:
"READING ERROR CODES: Nincs hibakod"
Az úgy történt, hogy tavasszal új színt álmodtam a téli 17-es felniknek. Nemrég el is készült a szín tökéletes lett egyedi sötétszürke de felrakva nem nyerte el a tetszésemet sőt kifejezetten rondának találtam az összképet a fehér színnel (1. kép)! Még szerencse, hogy ősszel lecsaptam egy 18-as gyári felnigarnitúrára amit olyan áron árultak itt az amorén, hogy nem volt szívem ott hagyni! Igaz ezt szántam a következő nyári szettnek azonban ezt a gondolatot gyorsan elhessegettem miután felhívtam Dr Jimmi T.-t akiről tudtam, hogy 18-as téli gumijai vannak viszont csak egy felnigarnitúrája ezért felajánlottam egy cserét: adom a 17-es komplett kerekeimet Ő pedig cserébe adja a 18-as Sottozero II-es Pirelleiket! A csere-bere pénteken le is zajlott az átszerelés saját kezűleg történt és láss csodát a bordó metálhoz nagyon passzol!
A jövő nyári felni projekt pedig most van folyamatban a grafit QV-k valószínű eladósorba kerülnek tavasszal de ez még a jövő zenéje!




’1.kép: Salzbergwerk - Berchtesgaden - Németország. A még ma is működő sóbányába lehet lemenni. Egy órányi a túra a föld alatt. A túrához speciális kezeslábas ruhát kaptunk. Nagyon csinosan állt. A túra során érintett csúszdákat látva nem véletlenül kaptuk. A rendelkezésre álló sókészletet úgy jellemezték, hogy egy 1,5 km hosszú és 1 km átmérőjű tojás. Még pár száz évig kitart.
2-3. kép: Jennerbahn - Berchtesgaden - Németország. Hosszú felvonópálya, menet közben a kabint át is teszik egy másik kötélpályára. Tiszta hegyi levegő, felejthetetlen kilátással, és finom kajával a hegytetőn.
4-5. kép: Königssee - Németország. Egy igazi hegyvidéki tó, jéghideg vízzel és totálisan védetten. 1920 óta elektromos hajók járnak, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. A tavat körbevevő sziklák visszaverik a hangot, a hajó kapitánya trombitán játszott is egy dalt, amit a visszhang vissza is játszott.
6-7. kép: St. Bartolomä - Königssee - Németország. Bajorország talán leghíresebb temploma. Jót sétáltunk a vízparton.
8. és 11. kép: A Pók a parkolóban, Königssee.
9. kép: A Jennerbahn a háttérben
10. kép: Igen, ott a háttérben, középen, a hegycsúcson ott a Kehlsteinhaus, amit mindenki Sasfészekként ismer. Most nem látogattuk meg, mert már párszor voltam fenn. Majd a legközelebb.











Előkerült minden amit nem szeretek: téli gumi lemezfelnin gyári "tojástartós" dísztárcsával és gumiszőnyeg.
Nyári kerekek lemosva gumi+ alufelni, megjelölve, hogy hol futott.
A hideg idő beköszöntött. Itt az ideje a téli álomnak. A kerekeket 0,2-el túlfújtam, folyadékszintek rendben. Azaz mégse, alvás előtt – igaz csukott tetővel – még egy 40 km-es örömautókázás, csak utána tente.
Km óra állás: 158.187 km
A szezonban kb. 8.400 km-t mentünk, ebből 2.809 volt a Nagy Túra II., a második Alpok körút. Már körvonalazódik a jövő évi is a Bodensee-hez.
Szép álmokat, álmodj lobogó hajú száguldásról, csodás tájakon és kanyargós utakon!



Mivel az anyósülés oldali kárpit elengedett,és vezető oldali kárpit is erősen koszos volt,még jomultkorjában beszereztem egy pár új kárpitot(mégegyszer köszönöm TZoli155 nek:).Az ülés viszont vállalhatalanul koszos,igy bő vanish -es vízzel ki lett kefélve,mától megint olyan mint az új!