Blog
A télen sikerült lekarcolnom a gépet az Aréna Pláza egy szűk járatában... A lököst újra kellett fényezni, sárvédőt sikerült szerezni gyári színűt és nem utángyártottat a régi már amúgy is rohadt. A fényezési munkákat Zoli barátom végezte szuper lett! Ki lett javítva még pár kisebb hiba, a küszöbök aljai maradtak csak a télnek így nemindulunk neki. A szuper földút lepattogtatta a festéket egy csomó helyen.




Az előző "szakemberek értő hozzáállása" végett nem működött jól a központi zár eddig, illetve az indítókulcs is menthetetlen állapotba került az idők során ( rommá gányolták/forrasztgatták a kulcsot sajnos ).
Reggel leadtam a verdát a XVIII. ker. Sallai úton megtalálható villamossági műhelybe, délután jött a telefon ( benne a kérdéssel a szerelőtől: nem csuklottál? Mondtam, nem, de miért is? Jött is a frappáns válasz: Akkor rohadna le a keze annak a par....t fas......ó etc., etc. :))) ), hogy kész a gyönyörű Alfád, jöhetsz érte.
A képen látható, hogy mi lett kiszedve a bellából... Ez a káosz komolyabb gondot is okozhatott volna előbb-utóbb.
Szóval megoldódott ma ez is, van pittyegve nyitás-zárás.
A srác szerint ezt a súly könnyítést a fogyasztáson is éreznem kell majd... :)

Két nappal a haza hozatal után, reggel nem indult a kocsi. Most volt időm, pénzem, hogy lecseréljem a bűnöst: az akkumulátort. Kapott egy 72Ah-s Banner akksit a benne lévő 60Ah-s helyett.
Sírni fogok. Már, amikor elmentünk meglesni, akkor is megkönnyeztem. Élőben jobbat mutat. Nagyon durva. Nagyon jól dolgoznak a srácok. Isten, isten!
A tető durva, fényes, mint ha üveg lenne...

Régóta halogatott dolog volt, már csak azért is,mert 4db van benne (egyik drágább,mint a másik) és a hibaüzenetek sem voltak egyértelműek. Az autó is viszonylag jól működött(nem fogyasztott 15 litert), leszámítva a felső fordulatszám tartományban tapasztalható erővesztést. A hibaüzenetek lambda 1. és 2., illetve katalizátor. Kisakkoztuk, hogy a felső lambda hibás működése okozhatja a katalizátor és a 2. lambda hibajelének dobálását. A kiszerelésre kaptam ötleteket, melegen próbáljuk kitekerni és vadul fújkálni előtte csavarlazítóval. Fújásból nem volt hiány, nem akartam otthagyni a kocsit beszakadt menettel a Ferinél. Első mozdulatra megindult, úgyhogy nagy kő esett le a szívemről. Hogy megoldódott-e most a problémám? Töröljük a hibaüzeneteket és ha lesz időm megkergetem a vasat. A tapasztalatokról majd később beszámolok.


Ezt is szerettem volna már rég megcsinálni,de ahogy néztem erre sem csak egy féle megoldás létezik. Kaptam ötletet a hammerite-tól a sima tesco-s fékfestékig... A profik kiszerelik a nyergeket, szépen előkészítik, lefújják a megfelelő színre, majd pár nap száradás után összeszerelik. Na ennyi időm nekem nincs erre! Vettem egy foliatec fékfestéket ami tartalmazza az alapozót meg a festéket és a lakkot is. A féknyereg tisztításához réz drótkorongot és egy féktisztító sprayt. Színben az aranyra esett a választás(a'lá brembo oro :D), mondván mindenki pirosra festi, én mást szeretnék!.
Az első féket teljesen lebontottam, nyereg a levegőben lógott, a kengyelt is leszedtem. Dróttal átpucoltam, lefújtam tisztítóval. Kikevertem a festéket a lakkal majd a gyerektől elcsórt ecsettel elkezdtem festegetni. Egy merő borzalom! A lefestett részekbe rendre belenyúltam, az ecset elkezdte hullatni a szőrét, a keverő tálkán valahogy keletkezett egy lyuk... Kész armageddon! A hátsót már csak félig bontottam szét, de az is hasonló borzolta az idegeimet. A festék elvileg egy óra alatt porszáraz, ez nem igaz! 2 óra száradás után úgy raktam össze Ferivel a féket, hogy itt-ott még beleragadtam a nyeregbe. GT-től kapott feliratokat is feldobtam rá, a félkemény festékbe gyakorlatilag bele diffundált a vékony matrica:).
A végeredmény szép lett, de soha többet nem csinálok ilyet! Ezt ha az ember szépen akarja megcsinálni, bízza rá szakemberre vagy szánjon rá pár napot és egy doboz nyugtatót. De lehet a rutintalanságom és az idő szűkössége miatt volt ilyen szenvedős...



Ma ismét csomag érkezett: vadiúj gyári Bosch légmenyiségmérő,a Marelly helyére ugrott be,továbbá hoszbordás vezető illetve feszitő görgő, 5 új Denso izzitó gyertya, valamint 2 l váltó olaj igaz nem tutella, de reméljük ezis megteszi :) bővebben a műtétek utánn :) u.i: még a jó multkor átkerült a sport légszűrő a 166-ba igy most ezt is dokumentálom :)







Mivel kicsinek tartottam a 75 Ah akku kapacitását a 2.4-es motorhoz ezért lecseréltem egy nagyobbra. Exide Premium 85Ah 800A

A mai napon Zé. és Töki mesterek által lecseréltetett a két első felső lengőkar ( Delphi ), és az első stabilizátor pálcák.
A korábban megvásárolt komplett ABS is beépült a rossz régi helyére ( halleluja, működik - nincs üvöltve arcba világító piktogram a műszerfalon! ).
Futóműállítás a Norauto-nál. Ez utóbbi még korrigálásra szorul... :S