Blog
A horvátországi kirándulás után elérkezett az olajcsere ideje és meg is történt. Olaj és minden egyéb szűrő cseréjével együtt, amit ilyenkor cserélni kell. Egy éjszaka ácsorgás a műhelyben, hogy a régi olaj mind eltávozzon és utána jöhet a finom friss olaj és a szűrők.
A féléves pihenőnek éppen, hogy vége és újra álldogálás következik a kinyomócsapágy hibájából, de szerencsére a szerelőm vállalta a sürgősségi javítást és így el tudtam indulni Horvátországba. Egy laza 3000km-re tettem próbára az új kuplung szerkezetet és működik. :)
Gyönyörű szombati napra ébredtünk. Ezennel készen lett Alfuszra a ZENDER kit teljesen most már felnik is megvannak :)

Volt egy kis időm, kedvem volt valamit barkácsolni. Gondoltam ejtsünk meg egy EGR karbantartást. Gondoltam sosem volt még tisztítva, biztos kormos, bár problémát eddig nem tapasztaltam. Húzott is a kocsi, nem torpant, de mégis menjünk elébe a későbbi problémáknak.
A tanulság: Kevés szerszámmal ne állj neki ilyeneknek.
A művelethez kell 8-as, 10-es és 13-as kulcs. Na nekem van sokféle szerszámom, de villáskulcsból ilyen méret nincs, csak ez az univerzális, állítható, ami sok mindenre jó, de erre pont nem. Csillagkulcsból sincs ilyen méretű. Úgyhogy már a motortakaró levételével is megszenvedtem, le sem írom, hogy hogyan. :S
Ezután jött a 8-as kulcs hiánya. Öcsém mondta, hogy ahol a motorjait tartja, van dugókulcs készlet. Nosza átgurultam oda, s pikk-pakk lekerült az EGR szelep. Annyira nem volt kormos, de azért volt mit tisztítani rajta. Megtettem, visszaraktam, minden ok.
1 nagy tanulság azért van: be kell szereznem egy ilyet: http://bit.ly/Qw46xI
Már folyamatban van :)
Képek nem készültek, de a leszerelést ezen videó tanulmányozása után csináltam: http://www.youtube.com/watch?v=1go_PUmx0WE
Remegett a jobbos külső tükör. Többeknek volt már hasonló problémája. A tükörlap sarkát benyomva a másik oladalon alá lehet nyúlni és ki lehet pattintani. A műanyag konzolra rá van ragasztva a tükörlap. A fele elvált, ezért remegett. Leszedtem a maradékot, és adtam neki új ragasztót. Most sem tökéletes (egy kicsit most is remeg) de bőven a vállalható határon belülre került.
Sikeresen átléptük a 200.000-et és ennek örömére mindjárt meg is ejtettem egy nagyobb szervizt. Komplett vezérlés, ilyen-olyan görgők és ehhez kapcsolódó apróságok, tömítések, vízpumpa, ez-az... ripsz-ropsz meg is volt a 200 000 forintban is :) Lényeg, hogy minden klappol. Már csak egy gyertyaszettel kellene megajándékozni a kicsikét... elég jól bírják a 100e km-re garantált NGK-k, de nem akarom ezt sem húzni a végtelenségig :)
Szóval ez a következő program.
Már említettem a 156 topicban is, hogy érdekes hangot hallani hátulról / jobb oldalról.
Akkor jelentkezik, mikor pl. egy nagyon enyhén mélyebben fekvő csatornafedélen áthajtok.
Olyan hang, mintha teljes tenyérrel ráütnék egy kartondobozra. (Ezt a hangot német fórumokon is többen így fogalmazták meg.)
Úgy tűnik igazából nem is "belehajtáskor", hanem éppen a csatornafedél elhagyásakor jön a puffanás. A lengéscsillapító a legvalószínűtlenebb, ezeket bemérettem, illetve cseréjük másnál sem hozott javulást.
Sokan emlegetik (szokás szerint német fórumokon) a kerékagy tartójába préselt szilentet. Szóba került még a toronycsapágy, de ez nem olyan valószínű.
Ha esetleg valakinek volt már ilyen problémája és tudja a megoldást, szóljon!
Hosszlengőkarokat és ezeket a szilenteket mindenképpen akarok cseréltetni. Azon viszont gondolkodom, hogy egyből keresztlengőkarokat is vegyek-e. (Illetve stabrudat is... Ez esetben komplett lenne a felújítás.)
A hátsó rugók cseréjén is gondolkozom. Van egy olyan érzésem, hogy minimálisan jobban ül az autó hátulja, mint kéne. (Ez további 15-20eFt-ot jelentene.)
Minden észrevételt és javaslatot szívesen fogadok!
Update: Megrendeltem hátulra a lengőkarokat és a szilenteket. Ennyit igazán megérdemel az autó 200K-nál.




Selenia 20K Alfa Romeo 2 liter utántöltögetni. Eddig az olajcsere óta, 2 litert evett meg.
Megdöglött, cellazárlat cca július 20-án, persze viharban, persze nem a garázsban, hanem pár kerülettel odébb fizetős parkolóhelyen. Lett bele úja hiperVarta.
2012. 08. 29 - én jöttem haza a vassal Belgiumból. Ugyanis a két hónappal ezelőtti átvételnél nem nagyon volt időm, különösebben semmire, menni kellett. Az eladót azért megeskettem, hogy ugye nem fog cserben hagyni? :) Kifelé menet vettem észre, hogy a vízhőfok nem nagyon akar feljebb menni 70-75 foknál. Ok. Fasza. Még egy meglepetés.....Németország közepén elfogyott a bal első fékpofáról a ferodol. Hurrá! Odaértem Belgiumba, ott felrakattam új első betéteket (140€).
A lényeg, h most van egy kis időnk "egymásra". Megejtettem a nagyszervízt is, amit két hónappal ezelőtt kellett volna, csak hát akkor nem volt rá idő. Km: 161200
Lista:
2db első féktárcsa (Jurid, 284mm)
2db hátsó féktárcsa (Jurid)
első-hátsó fékbetétek
termosztát (EPS)
összes szűrő (csak MANN filter)
vezérlés (feszítők, görgők, szíj, vízpumpa -- Gates, Ruiville)
hosszbordás szett (feszitő, görgő, szíj -- Ruiville)
motortartó bak (felső kutyacsont, hátsó-alsó)
olaj (Selenia Wrd 5-40)
És a piszkos anyagiak.... anyagköltség: 164000 Ft + szerelés 25000 Ft = 189000 Ft
Így most teljesen rendben van az autó, így már tudok benne bízni! Az autó beállt fóliázásra is (Rs-shark hővédős), így már a nap sem melegít üvegen át + elegáns fekete ablakai vannak!!! Természetesen műbizonylattal! Egy itteni írás alapján pedig kicseréltem a nem világító műszerfalizzókat.
Továbbá kapott még két darab használt gumit hátra, csak két hónapra kell, utána mennek fel a téliek.
2db használt Michelin: 8000 Ft volt szereléssel (szerintem ajándék)
Beújítottam továbbá 4db 205/55 16" Kumho téligumit is (80000 Ft)
Végszónak h mennyit is költöttem az autóra (meg később én is vissza tudom nézni:)
Nagyszervíz szereléssel együtt: 189000,-
Két darab használt abroncs: 8000,-
4 db Kumho téli: 80000,-
Fóliázás: 45000,-
322000,- a vége :)
Hamarosan jönnek a fotók is!