Blog
Bicske környékén belement egy k...ög fekete félcsillagos romcshalmaz drágaságomba... család bennt ült, szerencsére nem lett nagy baj..., de baromarcú elment...
Hála baráti körben lévő karosszériás team-nek, újra szép az autó:
Lökhárító, motorháztető javítás, festés, lökhárító- és lámpa tartó javítás, lámpák, műanyag javítása, egyben egyéb festékhiány- és vezető ülés javítás.
Köszönet érte...
A mergás bunkó meg dög@&°%+ és roh~ˇ˘˛°#}+!!!!
Csaknem két évnyi kosz gyűlt már össze a motortérben, egy ideje már rendbe akartam tenni. Egy gőzös tisztítás lett a megoldás, most olyan, mintha új lenne az egész motortér. Még a motorháztető belső része is teljesen meg lett tisztítva. A munkát a kalocsai reptéren megismert gőzös autómosó cég végezte.
Szokásos szombat délelőttként indult, reggeli, bepakolás, indulás a Mamáékhoz. Marcinak pisilni kellett, így a börcsi pihenőbe kimentünk, beguruláskor, mikor kinyomtam a kuplungot megállt az autó, és nem indult. Reléket nézegettem, minden jónak tűnt, AC kapcsolt, befecskendező hibajel világít. Pár telefon, de senkinek se volt konkrét ötlete, viszont egy nagyon rendes középkorú Úriember (így nagy Ú-val) felajánlotta hogy segít bármiben, megpróbáltuk behúzni, sikertelenül. Megköszöntem a segítségét...Közben a tréler hívás előtti utolsó pillanatban beugrott, hogy itt van a laptop és az OBD kábel is, összedugtam, fordulatszám jeladó hiba (P0335). Töröltem a hibát és láss csodát elindult, szépen járt a motor. (hogy a törlésről, vagy még inkább a kihűléstől indult azt nem tudom). Gondoltam elmegyek a lébényi lehajtóig, ott ha esetleg leáll, már egyszerűbb vontatni mint a pályán. A lehajtónál, ugyanaz a szitu, kikanyarodáskor leállt. Szerencsére nem jött senki, nem kellett megállni, így elgurultam a Mosonszentmiklós tábláig. Onnan eltoltam a köv bekötőútig (100m), közben egy nagyon jófej biciklis segített tolni (már a második, segítőkész ember fél órán belül!!!). Hívtam Apóst jöjjön értünk. Közben eltelt egy jó fél óra de most már nem indult sehogy se. Hazavontattuk, másnap persze indult pöccre. Az utcában lévő szerelő srácot bíztam meg a javítással (RPM Max szervíz). Megrendelte a jeladót, kicserélte, az autó megy, holnap kiderül mit mutat hosszútávon. A P1172-es hiba visszajött, de a többi eltünt. Remélem a legjobbakat
Ezzel eldicsekednék:
Befejeztem az autó külső tuningját. Szerintem pont ennyi kell, és elegendő. A művet Leiner András fotós ismerősöm végezte, ezért ezer köszönet ő neki. Lehet fordulni hozzá bizalommal fóliázással kapcsolatban:) telszáma nálam kérhető...
Ismét egy kis pénz kiugrott az ablakon!Műszaki + kormány összekötő szerviz.
Sajnos amivel vettem az autót az egy kis amperórás aksi volt és az nem igen bírta a kiképzést de most kapott egy nagyobbat remélem ez jó lesz!
Tegnap cseréltünk jobb első motortartó bakot a gépben. Vagy másfél óra volt leszenvedni úgy össze volt állva a csavarjával. A hosszbordás szíj le, a bak komplett tartóöntvényestől ki, majd fleeeex! És legnagyobb döbbenetünkre egy 4 kilós vasdarab hullott ki a kettéflexelt bakból.
Nem tudom mire volt jó az ott benne, de az egész tartóöntvény bakkal együtt egy kicsit 19.századi. Brutális vas öntvény, benne brutális vaspogácsa. Mi ez gőzmozdony??? :-))
Az új bakba nem fért vissza a vasdarab, úgyhogy marad macskákat hajigálni. Viszont a váltási problémáim megoldódtak. Az összes(!) bakot ki kellett cserélni, és így nem zakatol váltáskor. Szépen finoman működik. A difi kottya még mindíg hallatszik, de így már közel sem hat olyan vészesnek. Plusz olyan halk lett az autó, hogy nem ismerek rá :-) Pedig eddig se volt egy üvöltő szörny.
Közben megtalálta a szerelőm a mostanában előjött dohogó hang okát is. Kikopott a műanyag motorburkolat a rögzítőcsavarok gumipereménél. Ha kézzel lenyomom a műanyagot, eltűnik a dohogás. Hétvégén javítva lesz.
Olajcsere is megvolt, Selénia WRD, szokásosan 15e után. Az olajfogyásom 15e alatt ismét 2dl volt.
2011.04.14.
Végre megvalósulhatott egy régi projektem és Olaszországban a Ragazzon S.r.l-nél felkerült az autóra egy komplett kipufogórendszer!! Voltam már náluk nemrégen a 166 V6 Turbóval és őszintén megmondva nehezen tudtam elképzelni, hogy azt az "alkotást" felül lehet múlni!?
Nos, nekik SIKERÜLT!! :-)
Ijesztő "mennydörgés"-hez hasonlatos hangja lett a rendszernek a "szokásos" V6-os "gurgulázás" mellett. Hazafelé útközben sokszor úgy éreztem, mintha csak egy versenyautóban ülnék!! Azóta alig várom, hogy beindítsam a verdát és odaléphessek neki!!!
Tegnap lecseréltük az olajat(Selenia 20k for Alfa Romeo),olajszűrőt,pollenszűrőket,levegőszűrőt.
Egy ideje már baj volt az autó stabilitásával,a hátsó lengéscsillapítók sajna feladták a szolgálatot.De mióta beletettem az ujakat,lehet vele kanyarodni...:)