Blog

>> EseménySzilárd // Alfa Spider / GTV 2.0 T.SPARK 16V // 2011-03-29

Ma végre újra felkerültek a nyári gurulók...
Az egyik gumiban még egy csavart is találtak,de szerencsére javítható volt.
Hamarosan kap egy teljes belső kárpit és bőrtisztítást is a GTV.
Így indulhat újra a szezon!

Óraállás: 83.983km

 
>> Tuning és extraG-MANN🍀 // Alfa GT 1.9 JTDm Distinctive "Q2 style" // 2011-03-31

Sikerült néhány újabb kiegészítőt beszerezni a Q2 stílus jegyében. :-)
Az inox tükörbetéteket ma fel is raktam. (Megjött az új belső küszöb is inox betéttel, Q2 felirattal, és az új alu betétes díszrács a lökhárítóba. Amint lesz egy kis időm, ez is felkerül. :-))

 
>> Tuning és extraBelga // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 Grand Prix 3.0V6 // 2011-03-31

Ma megerkezett az Ate Super Blue Racing fekolaj a Dutch Power Trding-tol. A fekolaj - mint a nevebol is kiderul - tenyleg kek szinu, igy remelhetoleg a csere es legtelenites vizualis elmeny lesz majd. :)

Dry boiling point: 280deg
Wet boiling point: 198deg !!!

 
>> SzervizArno166 // Alfa Spider 2.0 TS 16V // 2011-03-31

Pöccre indult a motor, hangja hibátlan, mint az óramű! :)) Az elektromos tető nem akar teljesen becsukódni. Valószínűleg valamelyik végállás kapcsoló, vagy szelep rosszalkodik a hidraulikában. Futómű állítólag pöpec, kipuffrendszert kapott még odakint újat, fékek szintén rendben. Lassan mehet vizsgára!

 

Tegnap felrakattam a nyári gumikat. A téli felnik maradnak. Jövő nyárra 17-es új felnik, új gumik lesznek :). Azt nem értem, a gumik cseréjénél mi került 7000-be..
+ 2000-ért állítólag defektet is javítottak..

 
>> AutóápolásImyx // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2011-03-31

Kitisztíttattam a bőrt :). Egész jó lett.

 

Ma észrevettem, hogy a hűtővíz folyamatosan melegszik, annak ellenére, hogy a kinti hőmérséklet 22°C volt. És amikor elérte a 90 fokot, már gyanakodtam. Amikor a 110-et, már biztos voltam. Nem hallottam bekapcsolni a ventillátort. Félreálltam, megnéztem a reléket, de azok jók voltak. Gyorsan (lassan) hazajöttem vele. Reggel megyünk dokihoz.

>> Tuning és extrakalizsoli // Alfa 156 2.5 V6 upgrade 3.2 V6 GTA look // 2011-03-31

Megtörtént a fék beépítése és az oljacsere. A Csörgő családi műhelyben egy kellemes délelőttöt töltöttem el ismét. :-)

 
>> EseménySKrisz // Alfa 159 SW TI 2.0 JTDm 170 Bhp // 2011-03-28

Gondoltam amíg még friss ropogós a Kicsike, el kellene menni fotózni egyet. Természetesen nem árt a profi segítség sem, így az utasülkést elfoglalta egyik kollégám, aki ezeket a képeket elkövette :))) Van jónéhány jól sikerült darab, de a postaban találhatók azok, amik igazán figyelemre méltóak lettek :)

>> Tuning és extraMénrót // Alfa 147 JTD // 2010-05-06

Belső világítás átalakítás: Mivel a személygépkocsikban olyan belső világítást csinálnak hogy még Kr.u 18. században a lovaskocsikon gyertya/bura technológia nagyobb fényt adott mint ami ezekben a gépsárkányokban van (főleg az alfákban), így hát ki kellett valamit találnom.
Na de persze bemegy a lovaskocsis paraszt a homasitába és vesz egy ledtáblát azt kész.
Ha-Ha-Ha. Ebben ez nem olyan egyszerű, mivel a címben is szerepelt, a KÖCSÖG.... van a 147-ben. Persze más márkájú szekerekben ezt még nem szerelték (2 éves francia autókban biztosan nem).
Szóval két (három) okból szerelünk ledet a szekérbe:
1. világosabb legyen (jobb fényhatás)
2. kevesebb fogyasztás
(3. design)

Na jó, a 2. az már ki is esett:
Jelenség (probléma): próba áram --> nincs meg a megfelelő terhelés (szakadás) --> gyorsan vegyük el az áramot (can-bus) --> nincs áramom !!!

Szóval jön a megoldás: a [w] különbséget el kell diszipálni (elfűteni).
Kivitelezhető az 1,(3) pont.

Szempontok: egy mozdulattal vissza lehessen alakítani, hatás fok (persze ez volta cél :) ) ne legyen gányolás --> elegancia.