Blog
friss műszaki,új kipufogó rendszer,új féktárcsák,új termosztát most meg jön majd az új lengéscsillapító.sok sok kedvezménynek hála "olcsón megusztam!:)
Amióta nálam van az autó, a 3 darab tekergethető fűtés/klíma szabályzó közül az egyikben ki volt égve a világítás, ami eléggé zavart, főleg hogy télen a sötétben nem világított. Mivel hogy tudtam, hogy az egész középkonzolt szét kell szedni a művelethez, nem siettem el a dolgot. Azonban egyszer csak kiégett a fordulatszámmérő egyik izzója, nem volt zavaró de gondoltam akkor rászánom magam a dologra. Vettem kb. 20 darab rizsszem izzót, hogyha már ennyire szét kell szedni a dolgokat, kicserélem az összes izzót, nem csak a rosszakat.
A fordulatszámmérővel kezdtem, elképesztően egyszerű és komplikáció mentes az izzócsere ennél a műszernél, sok más autótípus megirigyelhetné. Persze az is igaz, hogy a cső/henger kialakítás miatt ilyen egyszerű. Gyorsan megvolt.
A középkonzol szétszedésem sem bonyolult, főleg ha az ember nem elsőre csinálja (elsőre azért eltart egy ideig mire mindenre rájön az ember). A lényegre térve, a tekergetős gombok egy fehér dobozhoz tartoznak, amit nem könnyű kiszedni (el kell forgatni jobb kéz felé, majd óvatosan kihúzni). Aztán a dobozt kell szétszedni, itt ért a meglepetés. A dobozban lévő izzók egyrészt nem szabványos rizsszem izzó méretűek, hanem kicsit kisebbek, másrészt foglalatban vannak (mindenhol máshol csak simán foglalt nélkül vannak). Szóval a foglalatba még bele se nagyon lehet passzítani a kicsit nagyobb izzókat, valami áthidaló megoldást kellett találni. Tudom, hogy sokan beleforrasztják valahogy, én azonban a ragasztás mellett döntöttem. Szerencsére a rizsszem izzóknak szabadon van a 2 db lába, amit széthúztam, méretre vágtam, belehelyeztem a lyukba, hogy érintkezzenek a lábak, majd egy kis cellux darabbal rögzítettem. Ezután kipróbáltam a kocsiban, hogy működnek-e. Miután láttam hogy igen, ragasztó pisztollyal leragasztottam a lábakat. A foglalatokat beleragasztottam a doboz tetejébe, hogyha kellenének meglegyenek. Összességében elég masszív, működő megoldásnak tűnik a ragasztás, remélem hosszútávon is beválik :)
Ezek után összeraktam a középkonzolt, ha már szétszedtem alaposan kitisztítottam mindent. Pl lemostam a műanyag borítást, és kitisztítottam sűrített levegővel a hőmérőt (állati poros volt).
Ha már benne voltam, kicseréltem a hátsó rendszámtábla világítást is, mert az egyik izzó nem égett. Mostmár szerencsére kint, és bent is minden szépen világít :)
Update (2011.11.20): a ragasztó nem vált be, sorra kialudtak az izzók pár hét után. A ragasztót leszedtem, és ezúttal forrasztással rögzítettem az izzókat. Jó masszívak lettek, minden szépen világít ismét, remélem ez már végre tartós marad. Új képet raktam be.









Elkezdtem előkészíteni a lakatoláshoz/erősítéshez a kocsit. Lecsupaszítottam,de még van némi munka hátra.



Közeledik a májusi műszaki,a futóművem már 89 410 km már zörög, első felső lengokar csere, első alsó lengokar szilenttezés,stabilizátor csere, első hűtött féktárcsa csere (Brembo) 4 garnitúra fékpofa (Brembo), hátsó lengokar szilenttezés,kézifék bovden csere, gázolaj szúró csere
Eljött az olajcsere ideje 80 000 km ,CASTROL EDGE Sport 0W-40 olaj és persze olajszúró csere,az olaj ingyen volt igy olcsón megusztam
2011.03.25. Az átvétel megvolt életem első új Alfa Romeo -jánál :) Sokmindent írhatnék, de felesleges. Ezt az érzést leírni úgysem lehet :)




Egy gondos gazda használtautó vásárlás után szervizzel kezd. Főleg azok tükrében, hogy ezen az autón az olajcseréken kívül még mást nem csináltak. Akik ismerik a TS motorokat azoknak nem kell mondani, hogy egy 63 ezer km-es vezérműszíjnak ami ráadásul már 12 éve hajt minden egyes motorfordulat ajándék.
Kapott a gép egy új vezérléskészletet balansz szíjjal, szűrőket, fékfolyadékot, Selenia Racinget, fagyállót és két első gumifékcsövet.
Ezután kipucoltuk az egész motorteret és lemostuk az autó alsórészét. Most olyan mint újkorában.
A mai nap a műszaki és az eredetvizsga jegyében telt. A vizsga ugyan júniusig érvényes (volt), de a forgalmiban az autó színe barna volt, és a környezetvédelmi osztály sem volt helyes. Mivel az átírás forgalmi cserével jár, így elé mentem a dolgoknak és kijavítattam az NKH-nál a hibákat, és mellette egy új műszakit is kapott a gép.
Ezután egy gyors eredetvizsga következett, így hétfőn reggel mehetek is az okmányirodába névre venni a kocsit.
km: 63.110





Par hete felfigyeltem egy hirdetesre az adok-veszekben.Andras bacsi hirdetett 2 db joallapotu 225/45 R17 es Vredestein Ultrac Sessanta gummat. Azonnal pattantam a hirdetesre, köszönet erte Andras bacsinak amiert megvarta mire odaerek ertük ! :)
Igy van tartalek nyari gumim is...


Ma kicserélődött az embléma az autó orrán.
Vettem gumibakokat a hátsó rugókhoz, hogy ne üljön annyira az autó feneke, nem sokat emelt rajta, de mintha így már nem ért volna bele a kerék a sárvédőbe a komolyabb huppanóknál. Kicseréltem a gumikédereket az ajtóknál, így már sokkal barátságosabb ránézni. Felkerült a helyére a lámpa takaró műanyag elem is. Meg elkezdtem behúzni a fesz kábelt, a majdani mély ládának. Az akku sarutól a hátsó ülésig jutottam. Kicsit olyan érzésem volt, mintha direkt ennek a kábelnak már elő lett volna készítve a hely. Sajna valaki már megbontotta a küszöbrésznél a műanyagokat, és nem sok rögzítő bolhát hagytak épségben...





