Blog
egy kedves cartárs autója volt,lényegében teljesen gyári állapotban,1-2 apróbb-kisebb hibákkal.
Nekem igazán -őszintén bevallom- a piros,csíklámpás 1.7es Boxer az igazi.
ez volt ami miatt megvettem.
- hazafelé félúton szétment a bal hátsó csapágy,aztán elkezdett nyikorogni-ropogni az egész hátulja,70-es tempóval lassan de biztosan hazaértünk.Másnap mindjárt az első az autós bolt volt.
-vásárlás utáni másnap,még a szerelés előtt,kocsi takarítás volt kivül-belül,mikor a mosásnál döbbenten vettem észre,hogy az első szélvédőn befolyik a víz (nem kicsit,nagyon) már javítva!
- kipufogó tömítés is cserére szorult,ezt tudtam,mert az előző tulajjal a vásárláskor megbeszéltük,nekiálltam kicserélni,csak aztán megnehezítette a dolgomat,hogy a tőcsavaron megvolt szakadva a menet,leleményes emberként ezt is gyorsan orvosoltam :)
-légszűrőt lecseréltem sport légszűrőre
-bőrhatású könyöklőt raktam bele
-4hangszórót és az eddigi összes Alfámat végigjárt rádiónkat :PP
-lényegében jó kis autó,de még sok-sok munka van vele,hogy olyan legyen,amilyen az elképzeléseimnek megfelel.
költségeim:eddig csak : - könyöklő
- csapágy
- sport légszűrő
Ma elgurultam és lecseréltettem a már öregecske nyári gumikat. Kléber Dynaxer HP2 került fel a Michelin-ek helyett. Nem ment zökkenőmentesen a csere. Polip nem ment alá a kocsinak, így az udvaron egyenként kellett megemelni. plusz a bal első kerék a centírgépen eléggé ütött így sajna ott kellett hagynom görgőztetni. Addig míg készen lesz mankókerék és max 80as döcögés következik....



Úgy néz ki jön a tavasz, ezért felkerekedtem és lecseréltem a téli garnitúrát a Q2 felnikre :)
Köszönet érte Halesznak, hogy megvált tőle a kedvemért :P
a képeket is köszi Zsóti :)










Ma elmentem Dunakeszire, és végre elhoztam a kipufogó véget, ami még szebb mint vártam. :) Króm, rozsdamentes acél, és még perforált is, bár ez még mindig nem teljesen tiszta miért jó, de jó. :D Képet sajnos nem tudtam róla készíteni, mert összesen kb. 20 percig volt nálam, már adtam is le a műanyagozás miatt, szóval itt van digitális verzióban. :)
Ha már ott jártam elvittem FanatX-es kontakt emberemhez, Dávid lakásához a lököst, jövő héten neki is esnek remélhetőleg. :) Visszafelé pont jókor csörgött, Váci úton egy balossal már ott is voltam az angyalföldi műhelyüknél, és mindent megbeszéltünk. Volt néhány tervem, végül született egy olyan megoldás, amire eddig nem is gondoltam, de mindent visz! Nagyon jó lesz, már alig várom. :)



Nos, az eredeti tervek szerint a www.alfagtv6.com-n talalhato javaslatok alapjan keszitettem volna el a fek atalakitast. Eszerint a fektarcsa mogott elhelyezkedo gyurure hegesztessel kerultek volna rogzitesre a felnicsavarok. Vegulis ugy dontottem, hogy nem ezt valasztom, mert kicsit ganyolas szagu a dolog... igy mivel pont itthon tartozkodtam Magyaro-n, megkerestem a LacUS altal regebben ajanlott Gepesztuning-t, es hegesztes helyett ricnis profi kerekcsavarokat sajtoltattam a tarcsaba. A kivitelezes villamgyorsan ment, a munkadij minimalis volt - annak ellenere, hogy minden furatot fel kellett boviteni, es a ricnis csavarokbol leesztergalni. Ujabb elegedett ugyfelet szerzett a ceg. :) Nincs mas hatra, mint becsomagolni a borondbe a kesz tarcsakat es visszarepulni Belgiumba. :)


Egy hónap után újra menni kellett. Ezúttal az egész családot becsomagoltam, hogy ne legyen taxis érzésem. Matyi vette a lapot, egyet dumált és csicsergett, majd elaludt. Az éves szlovák matricát persze eladtam, így vehettem újra 7 naposat, 7€-ért. Remek üzletember vagyok... Nagyszombatig majdnem megszültem, hogy járjon élete végéig 30 km/h-val, aki a 3 sávos üres pályán bevezette a 110-es maximumot. Szerencsére 20 km után újra 130 lett a limit, így egy ideig az volt a fő téma, hogy hova a fenébe megy ennyi Ford. A Fordosok éppen ezt az esős, nyálkás, undorító napot választották ki, hogy ritka és kirívó csodaautójuk rendez vous-t adjon 500 másik ritka csodaeskortnak és szürkemondeónak. Ennek ellenére pici csodálatot odacsempésztem a szívembe, már csak az eső miatt is.
A múltkor Nemsova felé vettem az irányt, hogy faluzva araszoljak Jicin felé, de a csehek fetise, hogy minden falu 20 km hosszú, így most próbálkoztam. Ha már matricát vettem, egész Púchovig mentem a szlovák oldalon és meglepően jó és élvezetes úton kapcsolódtam rá a faluzós útra. Ami a vicc, hogy a GPS szerint kilométerre ugyanannyi a két út, ami első körben hihetetetlen, másodikban meg még inkább, hiszen faluzás helyett autópályáztam, mégis veszítettem jó 10 percet. Vagy csak simán túlzásban vittem a szabályok betartását? Egyszer kiszámolom, ha gazdag leszek és hülyeségekre is lesz időm.
Odaértünk. Az gázolaj mutatója fél tanknál járt, a hólyagom az utolsó vörös csíknál. Ez csak akkor volt érdekes, mikor kiderült, hogy nincsenek kulcsok és világvége falu név nélküli utcájának mézeskalács házikója a cél, mert ha azt megtaláljuk, a nyereményünk a KULCS. Két sávos útra kerültünk, ami Ostrava felé vezetett és csendben imádkoztam, nehogy autópálya legyen ez, vagy ha mégis, ne állítsanak meg. Rekordidő alatt szlalomoztam a lengyel kamionok között, de hiába, mert a mézeskalácsot hó borította, nem leltük. A hatodik érzékem kétszer elindult a helyes irányba, de a telefonon át navigáló fiatalasszony mindig visszatérített. Büntetésből őt is magunkkal vittük. Aki látott már a 156 hátsó ülésén gyerekülést, megtermett anyóst és 180 centis fiatalasszonyt, tudja, miről beszélek. Alacsonyan szálltunk visszafele az úttalan utakon.
A kötelesség letudva, de mit tovább. Jön a betonbiztos tipp: Ostraván van gyerekcentrum a helyi üzletközpontban, ott tölthetünk 1-2 órát, addigra az okosok eldöntik, hogy jönnek velünk haza, vagy maradnak. Az előbb már majdnem Ostraván voltunk, így ismerős volt már az út, toltam is rendesen a kétsávoson. Egész könnyen megtaláltuk az Aviont is, persze a város másik végében volt az Opava felé vezető út mentén.
Ekkor már olyan éhes voltam, hogy rágcsálni kezdtem a bőrkormányt. Az Avion persze messziről reklámozza, milyen szuper szabadidőközpont, erre mi derül ki: a csehek szuper választéka a hülyére szétfőtt IKEI zaba, a Kikas akcios kirantott hus 39 koronáért, ahova nem engednem be, mert telt ház van sic! vagy a jó öreg zsírban hentergetett mekdonaldsz. Micsoda minőségi ételválaszték... Nem reméltem argentin steakhúst, na de... Hagyjuk. Mert a lényeg most jön: a gyerekcentrum csak a reklámokban létezik, úgy igazándiból még elfelejtették megnyitni. De szerencsére a parkolás fél órás aktus volt, így az idő telt rendesen. Az IKEI mellett döntöttünk, hatalmas lélekjelenléttel benyomtam azt az izét, hátha a gyomrom megbékél. Ha rossz volt, legalább nem túl drága, 250 cseh pénz, ami kb. 10 euro.
Hívtunk a parancsnokságra, hogy mehetünk-e haza, vagy mi a téma. Mehetünk. Próbáltam a lehető legrosszabb utat választani haza és sikerült is. Zsolnának irányítottam a lovakat. Az út minőségére nem lehetett panasz, arra annál inkább, hogy az előző éjjeli 20 centi hó nem volt eltakarítva. A végtelenségig nyúlt szerpentin, kanyar, kanyar, kanyar. És még kanyar. Még 20 km. Még 7 km. Kanyar. Hó. -1 fok. Makov - köd, 30 centi hó. Aztán végre Bytca és nemsokára az autópálya: a következő 280 km már gyerekjáték. Szombat este lévén teljesen üres pálya, vénemberes, tempomatos 140 és este 8-ra haza is értünk.
630 km-t tettünk meg (az autó szerint 650-et) 3/4 tank gázolajjal ezen az újabb, gyorsan feledhető napon, amit ismét csak a fiunk volt képes bearanyozni.
A képek:
1 Üdvözöljük Csehországban
2 Havas utakon
3 Havas utakon 2
4 Makov - határátkelő térdig hóban
5 nem, a maximumot nem most futottuk, hanem 3 éve Münchenben.





Remek napnak indult, mégse ért semmit. Ráadásul egy láthatatlan 10 centis padkán odacsaptam az autó alját, szerencsére semmi nem sérült, lépésben mentem és szép lassan zuhantam 10 centit. Nem is nagyon értem, mi ért le. Autópályán mentünk, a matrica most 7,80 €. Az út kb. 200 km volt.
km állás: 93200 új kuplung és teljes szerviz, LMM tisztitva . Nagyon fasza lett nemcsak a kuplung nagyon kellemes puha, hanem az egész motor mintha simábban járna és halkabb lett sokkal. Megtörtént még az új mp3 as gyari cd-.re való update és az új piros varrásos porsche bőr valtó és kézifék zsákok is bekerültek a kocsiba :)..
Nah, szóval a nagy kérdés: mennyi motorolaj megy bele az autóba olajcserekor... Hát volt egy kis matek ésmindenkinek köszönet a hozzászólásáért. Szóval az alábbiakra jutottam:
1. A szervízkönyvben írtak szent és sérthetetlen.
2. Tapasztalati adatok mindenki aki hozzászólt, naggyából megegyeztek, tehát ez is rendben van.
Akkor hova lett az a kérdéses kb.1L olaj, illetve hova NEM lett...
Arra az elhatározásra jutottam, hogy nem jön le a leeresztőcsavarnál..., mert
a.) a leeresztő csavar az olajdekni (azaz a motor) hátsó részénél van, a blokk viszont előre dől.
b.) nem folyik le hengerfejből, szeleptől azaz pangó olaj marad a motorban.
Szóval, figyelembe véve a szarvízkönyv által írt 7.3L-t, első nekifutásra beleöntöttem 7L-t. Ekkor, mint írtam minden fórumon, a felső nívó fölött volt az olajszint 1-1.5cm-vel. Ezután leengedtem belőle 7-8 dl, és pont a felső nívónál van az olajszint. Következő 10.000.Km után az olajcseréhez kell csináltatnom egy-egy mobil rámpát, amire ráálva az autó eleje kb. 15 cm-re megemelkedik. Első feltöltésre pedig csak 6l-t kell beleönteni.
Költségeim:
3 X 4L Castrol motorolaj: 20.000 Ft
olajszűrő (Bosch) 1500 Ft
Lgszűrő: 4000 Ft
A kérdéses oldal a szervízkönyvből a témához:
