Blog

Nagyon bízom benne,hogy már nem lesz olyan idő mikor téligumi kelljen.Így ma délután felkerültek a gépre a nyári kerekek.
Persze le is mostam az autót,csakhogy zavartalanul tudjak gyönyörködni a gépben:-)).
A téikerekek szépen megtisztítva várják az ősz végét.

 

ma vetem aksit ujat Banner unibull az ezelőtti is ilyen volt csak mikor leállitottam a kocsit oda adtam apámnak igy most vettem egye ujat!
továbbá ma beszéltem Erhard cartarsal küldi a vizpumpát az olajat és olajszűrőt !!
és ha minden jó akkor a héten megjön amit Ferke cartarstól rendletem kuplung alsó munkahengert!
viszont még nincs minden kifizetve mert csak ha megjött az olaj olajszűrő vizpumpa akkor lesznek azok is!

 
>> Autóápolásfigura 155 2.5 TD // Alfa 155 2.0TS Super // 2011-03-22

Tegnap kicseréltük (visszacseréltük) Willbour73 kollégával alfám gyári hátsó világító berendezéseit (amit Viking kartárs bocsátott rendelkezésemre a járművel együtt). Amivel megkaparintottam nekem túl sötét volt,mind esztétikai mind balesetmegelőzési szempontból. Így a V6 hátsólámpaszett lett most M-zárolva M esetére, remélem sosem lesz rá szükség !

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-03-22

Tegnap szólt AlLFI156, hogy Csöri kolléga árul gyönyörű felniket, amik dögösen néznének ki az autómon. Ma meg is vettem őket, ez úton is nagy köszönet érte mindkettőjüknek! :)

Egyenlőre csak odapróbáltam, az átszerelés majd később...

>> EseménySporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2011-03-22

Megkaptuk a 3 napos útvonal-engedélyt, tehát hétvégén végre kigurul a vas a garázsból. Egyenesen vihetem is műszakira :)

 
>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2011-03-22

Hát, eljött az idő, úgyhogy olajcsere. Ami kifolyt: Valvoline MaxLife 10W-40 ami befolyt Selénia Racing 10W-60 a szűrő pedig gyári, emellett kicseréltem az ablakmosó fúvókáit is, mert szeretek tisztán látni.
Ezeken kívül még kapott az autó két új nyári gumit mert kettő már a halálán volt (2003-as gyári szerelés). Meglátjuk mit tud maj a Uniroyal Rain Expert.
Ami pedig ezután jön, az a lengőkarok cseréje. Alsó és felső mindkét oldalon. Tehát futóműre fel! Nagyon-nagyon-nagyon rossz hangja lett így, hogy visszatettem a 16-os kerekeket. A téliekkel nem is lehetett hallani/érezni. Úgyhogy a következő hónap nagyjavítással indul!

km 109917

A korábban már szóba került "remek" kis Almerát kell hajtanom. Próbáltam az első hónapokban nem elfogult lenni, és igyekeztem megszeretni az új autómat. Már majdnem sikerült, mikor is elkezdett szólni a kinyomócsapágy. Majd ezek után jött a kellemetlen jelenség, hogy nem mindig emel ki a kuplung. Megbontás után kiderült, hogy mindent cserélhetünk.
Nagyon hiányzott. Viszont egy dolgot sikerült méginkább megerősíteni bennem. Minél előbb szabadulni, és újra Alfába ülni!
Reményeim szerint ezév végén, vagy következő év elején megvehetem az új autót. Pontosat még nem tudok, egy biztos: Alfa 156, remélhetőleg facelift utáni, Guigaro-design-os, és nagyobb mint 1,6.

 
>> AutóápolásFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-03-21

Mai napon még mindig szabin vagyok, és mivel is tölteném, ha nem szeretett járgányom csinosításával :) Van mit... :D

Gyors porszívózás és belső takarítás után egy régi vágyamat szerettem volna teljesíteni: a Youtube oldalán számtalan videót látni, miszerint a kicsit sárgás/ködös első lámpaburát csodák csodájára újjá varázsolják egy hagyományos fogkrém és egy szivacs segítségével. Fellelkesülve rohantam lefelé a fent említett kellékellel a kocsihoz, mondván: Most megkapod te gané lámpabura :D
Utólag bevallom, túl okos akartam lenni. Szerintem a mosogatószivacs rossz oldalával kezdtem el dörzsölni a fogpasztát a műanyagra, ami elöször jó ötletnek tűnt, majd az öblítés után már annyira nem. Most még jobban átláthatatlan lett, magyarul össze lett karcolva mint a fene. A másiknál már ügyesebb voltam, az egész szép lett. A hiba kijavítására autówax-ot javasolnak, amit holnap ki is fogok próbálni.

Továbbá az autógumik le lettek ápolva, ahogy a külső műanyag egységek is egy speciális "Bumper Black" nevű spary segítségével.

Az otthon vásárolt bőr kormányvédő és új váltógomb is beszerelésre került, ugyan nem olyan eredménnyel, mint amilyen elvárható, de későbbi korrigálás során megoldható.

Szerény véleményem szerint a nap sikere a kerekek szép fénye és a nap végén elkövetett autómosás :)
Az összes többi művelet meg lesz ismételve...

>> EseményJazzy // Alfa 147 1.9 JTDm Distinctive // 2011-03-21

felkerültek a nyári flippfloppok,
a gumikért hála G-MANN-nak, a felnikért pedig Bazsinak (L) :)

 
>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-03-21

Kicsit elmaradtam a blog írással. Elég sok mindent történt mostanában.

Ahogy a fórumos társak már értesültek róla eltörött a kormányszervóm, hiába töltöttem újra a folyadékot (ami egyébként az automata váltó folyadék), nagy cicergések közepette kb 10 perc múlva már nem is volt a helyén. Mint utóbb kiderült a belső padlókárpit alá folyt be...a holland szerelő állítása szerint. Ám legyen.
2 hétig parkoltatni kellett az Alfát a szerviz előtt, mire megjött az alkatrész és megtörtént a beszerelés. Azóta szépen forog, bár a jobbra még mindig kevesebbet fordul, mint balra...

Pár hétre rá megint jött egy meglepi: a "hőcserélő" megadta magát (ennek gondolom van valami rendes magyar neve is, talán termosztát). Itt is hiába töltögettem újra a hűtővizet, először csak kicsit kellett, aztán már 5 percenként. Pár napig megint parkolászott a szerviz előtt, csere megtörtént, bár még kicsit levegős a rendszer (annyira nem értem, hogy egy normálisnak tűnő holland szerelő-ember nem levegőtlenít hűtőfolyadék cserénél, na mind1.) Legalább ez is megvan.

Hogy valami jó is történjen, beszereltem egy Sony fejegységet, ami nagyon szépen szól, ill szólna, ha kicseréltetném a gyári hangszórókat is. Ennek nemsokára neki is fogok esni. Sok jót hallottam a Fusion zöld szörnyetegekről, hamarosan be is szerzem őket.

Mivel egy rövid hazaút is tervbe került, átnézettem a vasat 2 szerelőnél is. Igazából nem így akartam, de így sikerült. A második szervizben került bele egy új vezérműszíj a hozzá való alkatrészekkel, valamint egy esedékes olajcserét és egy légszűrő cserét is végrehajtottak.
Mondhatom nagyon érdekes, mivel nem kaptam a motorháztérbe semmiféle cserét jelző matricát, vagy legalább egy alkoholos filccel történő odafirkantást. Marad a számla a bizonyításra... Ezek a holland szerelők tényleg ennyire trehányak, persze a jó kis 49EUR+19% áfa /óra munkadíjat rendesen elteszik... Hol vannak a jó magyar Alfa szerelők!!!!! :)

A haza és visszafelé vezető út nagyon élvezetes volt, nagyon szépen ment a járgány, továbbra is nagyon szeretem :)

Költségeim:

Kormányszervó + szerelés: 750 EUR
Vezérműszíj, olaj, olajszűrő és levegőszűrő csere: 550 EUR
Termosztát csere + szerelés: 220 EUR

A vicces dolog, azért még megemlítem így a végére: mindkét szerelő megállapította, hogy a szilentjeim rossz állapotban vannak és a légkondim megdöglött... Rá sem akarok gondolni, hogy ez majd milyen anyagi költségekkel fog járni...