Blog

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2011-01-27

Elérkezett a lambda szonda cseréjének az ideje. Km: 189.500, ktg.: 30.000

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2010-12-01

- klíma: 2 x töltés, 1db tömítés: 14.000
- j.e. ablakemelő szerkezet bontottan: 8.000
- kipufogó mókolása: 5.000
- generátor felújítása: 20.000
- akkumulátor csere: 15.000
- olaj, szűrők csere: kb. 20.000
- emelő szerkezet pótlása: 5.000
- klíma kijelző csere: 2.000
Szépészeti és állagmegóvó beavatkozások:
- felni felújítása, autó színére fényezése: 50.000
- bontott ködlámpák+első lökhárító fényszórómosósra cserélése fényezéssel: 35.000
- alvázvédelem, szelepfedél tömítés: 25.000

Idáig a költségeimet összeadva sajnos elég nagy összeg jön ki, de:
- a ktg-knek csak egy töredéke a tényleges meghibásodás(a két és fél évre kb.150.000), a többi kötelező szervíz(olaj), vagy elkerülhetetlen kiadás (gumi, fék, akku), vagy a tökéletes autóra való törekvés következménye(felni felújítás, ködlámpák, xenon, alvázvédelem, stb.)
- ennek az autónak az értékvesztése gyakorlatilag közelít a nullához, ha megőrzöm és/vagy javítom az állagát
- más autónak az értékvesztése annyi, mint nekem a szervíz, s még azt is kell szervizelni...
- következtetés: a suzukisok, asztrások, japósok, stb. biztosan érzelmi alapon ülnek azokban a lélekkel teli, szép, jó, izgalmas és egyedi autóikban:-)

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2009-12-01

Km óra állása a megvételkor: 152.000
Az első kb. 1,5 év szervizköltségei:
- elöregedett gumicsövek cseréje: 10.000
- olaj, szűrők cseréje: 20.000
- hátsó futóműben szilent csere: 35.000
- új Good-Year nyári garnitúra(15''), szereléssel: 60.000
- új Debica téli garnitúra(15''), szereléssel: 50.000
- téli gumihoz lemezfelni: 5.000 - köszi alfás testvér
- katalizátor: 10.000
- fűtőradiátor: 20.000
- riasztó: 20.000
- xenon: 20.000
- első fékbetét csere: nem emlékszem

>> EgyébLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2008-06-18

Egy Fehér úti autómosóban láttam meg először élőben. Nagyon megtetszett. Átnézegettem, kipróbáltam, s mondtam az irányárra egy nekem megfelelő árat, mert még Boxi is megvolt. A válasz "nem" volt - nem lepődtem meg - , annyiban is maradt a dolog. Majd hónapok múlva jött a kérdés: áll még az ajánlatom? Állt. A két időpont között volt AC Esztergomban. Bálni mögöttünk jött, s csináltam egy képet a mögöttünk lévő Alfákról. Véletlenek nincsenek :-)

>> EgyébLevi // Alfa 146 1.6 boxer // 2011-02-24

Volt olyan időszak a vásárlása után nem sokkal, amikor legszívesebben megszabadultam volna tőle. Sajnos a vételkor naiv voltam (nagyon jó lecke volt), s egy félig-meddig ismerős szerelőtől vettem. Így kapcsolatunk kezdete után nem sokkal halaszthatatlanul el kellett végezni a motorjavítást (hidrotőkék, vezérműtengely, stb.), illetve egy pár másik apróságot (amiket szintén sikerrel titkolt, pl. kibelezett katalizátor), így 250.000 Ft hátránnyal folytattuk együttlétünket. Viszont való igaz, hogy gyilkolva valszeg sosem volt, így ezeken kívül csak nem meglepő dolgokat költöttem rá a két év alatt: hűtő, gyertyák, vezérlés csere, fék alkatrészek, olajcserék(olajfogyi: 0lit./10.000km). Ezért végül kapcsolatunk helyreállt, s kellemes 40 ezer km-t töltöttünk együtt, azzal a tudattal, hogy egy megkímélt, jó állapotú autóm van. Így is volt. Neki volt a legsportosabb futóműve az Alfáim közül. A várost utálta, nem mertem mérni, de tuti 13 liter volt alaphangon. A legtöbbet viszont városon kívül mentünk, így a város arányától függően 8-10 liter között jártunk. Csak országút: 7,5-8 liter, csak autópálya: 140-ig 8 lit., fölötte nincs határ, érzésre tartós 160-170-nél a városi fogyival vetekszik, nem szereti, gyilkos neki a nagyon rövid 5. miatt, nem szabad erőltetni! Szóval az országút a kedvence, főleg ha szerpentines. Az utat nagyon fogja, a kormány megfelelő visszajelzést ad, a boxer gyönyörűen dorombol, a rövid fokozatok miatt a 103 ló ellenére nyugodt szívvel lehet előzgetni, említésre méltó gyorsulásokat elérni. Egy nagy élménnyel lettem volna szegényebb, ha nem töltjük együtt ezt az időszakot. Kellett egyszer egy boxer. Viszont nem tudtam megbékélni a méretével. Bár nem lehetett panaszom sem a beltér méretére, sem a csomagtartóéra, sőt, kategóriájához képest szerintem nagyon is átlag feletti, magamban éreztem, hogy nagyobbat szeretnék, ráadásul volt egy eladó 164-es, ami nagyon szimpatikus állapotban volt...

>> SzervizBlacky // Alfa 156 2.0 TS // 2011-02-22

Hétfő este átvittem Large Auto szervizbe a verdát, hogy másnap elvigyék műszaki vizsgára, természetesen meg is kapta, 2 évig erről le ment a gond.

A xenont kiszereltettem, vissza állítva a gyári állapotú világítás.

Vizsga után átnézték a verdát, hogy mit sikerült vennem és megbeszéltük a javítandó dolgokat melyre igazán baráti árat adtak, a javítást március első hetében végzik:-)

 
>> Tuning és extraJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2011-03-02

Lefóliáztattam Alfredot, ugyanis nincs benne klíma (nem is kéne) és nyáron nagyon jó tud lenni a gyerekeknek hátul a nem megsülés. Azt hogy jobban néz-e ki, nem tudom. Amikor leszedték a jobb hátsó kárpitot kiderült, hogy az ablakemelő szerkezet OFF. A bowden elszakadva és csupa rozsda. Szerencsére már másnapra megvolt az új emelő mechanika, és a fóliázó srác segített berakni, mert nem kell ugye mindenhez érteni. Most már csak annyi bibi van hogy a hátsó rendszámtáblavilágítás egyik izzója megadta magát úgyhogy az is csere. Egyébként a verda még mindig nagyon COOOOOOL! Csak jönne már a tavasz!

Ma végre megkaptam az új, chip-es forgalmim

 
>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2011-02-23

Megvolt a rendes olajcsere, 10 ezer km után. Olajszűrő, légszűrő csere is.
Féltengelyeket megnézték, mindkettőt cserélni kell. Hamarosan...

>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2011-02-23

Na eljutottunk végre a Bélához, kész is van a gép - majdnem. Kerített olcsóér' két hátsó nyerget, így nem szorul semmi, és mostmár mindkét oldalon egyforma féknyereg van. Ugyanis a jobb oldalon a 147-esé volt... ABS hiba még van, majd egyszer visszaviszem nyomozásra. A lényeg, hogy fékileg minden OK. A kézi is.