Blog
Hát igen ez a hét erről fog szólni...A hőfokmérőmet még mindig nem sikerült működésre bírni,ugyanúgy ahogy a hűtőventillátoromat se....Erről mondjuk tudjuk hogy az olasz elektronika legnagyobb problémája a MAGYAR KÓKÁNYOLÁS! Felbakoltam az autót,a padlólemezen van két rohadás,aminek nem nagyon örülök,szerintem csak akkor orvosolom ha jó idő lesz egy alvázvédelemmel egybekötve...
A hűtő levegősödése elhárítva ez visszatérő hiba volt.
Nem túl nagy örömmel tapasztaltam,hogy a balos féltengely belső csuklójáról leszállt a gumiharang,gondolom előző tulaj időben cserélte.
Megcsináltam a fűtéskonzol világításom ezt csak így ha már ott voltam.Holnap kiszerelem a gátlókat és elvisszük Lindorékhoz őket....
Azon kívül lesz hátsólengőkarban csapágy csere,jobb első toronyszilent csere,olaj-összes szűrő-vezérműszíj csere...meg az elektronika ördögének kiűzése...Egy kis pozitívum,kiszereltem az első gólyalábakat,Eibach rugók feszülnek rajtuk,hátul pedig H&R rugók,legalább ez a része nem kókány...:)Eddig megvásárolt alkatrészek összege: 16500Ft
Ma ismét visszakaptam Martin auto jovoltábol a kuplungomat! Ami meglepö volt ,h utánvéttel,pedig garis dologrol beszékünk!!!!!?:-( ííííííííífelhivtam Szigetvári Ferencet és elmondtam nemtetszésemet. Megigérte visszakapom a lovét! Nos .a mostani tárcsa magáért beszél. az eddigi 8 szegecset leváltotta 16 db szegecs ami min 8 mm es! az agyrész egy anyagbol van és sokkal vastagabb az elözönél,ha ez sem birja akkor semmi!


Hétvégén kicseréltem a pollenszűrőt, gázolajszűrőt és vadiúj fényszórókat is kapott a nagyvad, mivel utángyártott lámpát vettem az állítómotor átszerelésével adódtak problémák, de sikerült és lőn világosság.
Ma sor került végre az első fékek rendbetételére is, kapott új hűtött tárcsákat 257mm méretben, a beszerzésért nagy köszönet Németh Lajos -nak , nagyon jó áron sikerült beszereznie. A beszerelés a szokásos helyen történt.
Km óra állás: 96769 Km
Köszönet érte: ::Watz és Társa:: FIAT, ALFA ROMEO, LANCIA SZERVIZ
ma sikerült befejezni a kábelezést, eléggé szétszedtem hozzá a kocsit, nem piskóta két 35-ös kábelt végigvezetni az autón. a motortérből a vezetőoldalon leltem egy lyukat, ahol átfért a két kábel, így azt tegnap végig is futtattam az autón, ma az RCA és REMOTE kábeleket vezettem végig, amihez felszedtem a szőnyeget, a középkonzolt kiszedtem, a visszapillantók és ködlápmák kapcsolóit, a középső boxot is felszedtem, szóval horror állapotok voltak a kocsiban :)
estére elkészültem a mai teendőkkel, így már csak a tartó konzol elkészítése és a biztosíték beszerzése szükséges.











A lengőkarok iszonyú hangokat adtak ki...a stab. is, de azzal még várok, mert ugye érdemes összekötni a stab. cserét valami nagyobb beavatkozással...ilyen viszont most nincs kilátásban, mert minden jónak tűnik:)
Tehát:
1. felső lengőkarok cseréje, szilentek "beáztatásával"
....így reméljük, hogy legalább annyit elmegy majd mindenféle zörej, és nyekergés nélkül, mint a rosso (közel 120ezer km eddig hibamantesen)
2. Turbo csere:
és akkor essen szó az eddigi legnagyobb gányolásról, amit valaha láttam...sok összetákolt dolgot láttam már, de ez überel mindent.
Jut eszembe: el ne felejtsem felhívni majd az előző tulajt, hogy megkérdezzem, mégis kinél szereltette az autót?! Muszáj lesz beírnom ide a nevét, csupa nagy betűvel.
Itt lesz a név helye:..................
Íme a kép (2. kép), melyet alkotott eme nagy mester...és hozzá a "magyarázat": feltákolt valami germanoid ócskavasról egy turbot...az még hagyján, hogy az egész leömlőt át kellett hegesztenie, de az olajteknőbe is be kellett hegesztenie egy "befolyó" ágat, mivel a germán-turbo visszafolyó ága jóval lejjebb volt, mint a saját, gyári turbo ága...
Most kapott egy gyári turbot (3. kép), a gányolás megszüntetve, kivéve az olajteknőt, megy a következő olajcsere alkalmával fog jó messzire kerülni az autótól...
Hihetetlen, hogy alig több, mint 100e km alatt mennyi kárt tudnak okozni egyes mekkmesterek..:(



Itt kicsit izgultam...a motorról konkrétan semmi extrát nem tudtam, 127ezer alatt is le lehet amortizálni simán egy gépet...(még egy jtd-t is:)
Most cserélünk mindent (olaj,szíjak, szűrők, stb), így viszont ha utána derül ki, hogy r m ivan.:))
Csere:
- vezérlés szett, vízpumpával
- hosszbordás szett
- összes szűrő (pollen, levegő, olaj, gázolaj)
- SEL WRD
- hűtőközeg (tutela, paraflu up)

Most már kellőképp elég idő eltelt ahhoz, hogy - főként magamnak - leírjam, mi is történt a vásárlás óta...merthogy annyi minden történt, hogy már-már követhetetlen..:)
Legelőször is ismét bazinagykupac köszönet Zééééé barátomnak!
Igen, máár megint Neki köszönhetem, hogy OLCSÓN, GYORSAN, TÖKÉLETES autóm lett...máár megint, igen...már megint kihúzott a csávából.:)
Mindezt újév első napján! Mégis ki az aki az év első napján a barátja autója alatt fetreng -15 fokban?!?:)))
2 ponton, párhuzamosan zajlott a beavatkozás:
1. Eleje rendberakás
cserélendők: géptető, lökös, jobb és bal sárvédő (ezek javíthatóak lettek volna, de ha már volt tartalékban hibátlan...), hűtő, zárhíd, alsó kereszttartó
2. Teljes átnézés+rendberakás a 4 év egy helyben állás okán
Eleje már rendben, nagyszerviz kész, indítás...jár a motor...de a generátor olyan túlfeszültséget okoz, hogy beleremegnek a műszerek.
Generátor le, szanaszét forrasztott és gányolt fesz,.szabályzó kukába, új fesz.szabályzóval + csapágyakkal felújít, generátor vissza...
Ha ez nem lett volna elég, furán jár a motor....egy nagynyomású szivattyú nyomáscsökkentő szelep csere, és máris jobb...de nem az igazi...agyalás.
Gépre nem lehet kötni, mert nem olvassa az obd...hajjaj.
Pár utcányira van egy computeres emberke...átvisszük, hátha át van írva az agya. computer kivesz, megnéz...kiderül, hogy le van égve...és ez már a második comp. volt, ami belekerült, valószínűleg az előző tulaj nem tudta, hogy a mókolt genrátor miatt köszönhetett el az előző comp. is, így belerakatott egy másikat, de az is leégett...másik comp. + immo + új kulcs, és hibátlan a gép:)
BUÉK Zoli!!!:)

A vásárolt csavarok hosszúak voltak. M8x40-es kellett. Ma lementem a pincébe. No nem vajat csipegetni, hanem átfúrni a szelepfedelet tartó csavarok menetét M7-ről M8-ra. Szerencsére a kifúrt menet az M8 magmérete. Több zsákfurattal találkoztam, amiket át kellett fúrni teljesen. 3 db-ot nem lehetett átlyukasztani, mert egy másik menet volt keresztben. Lefotóztam a szívószelepeket a kezdeti állapot rögzítésére.










