Blog

>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2011-01-05

már régóta esedékes volt, hogy vegyek új ablaktörlő lapátokat. a régi, vagyis még az, amivel Lia hozzám került nagyon tönkrement, és gyakorlatilag használhatatlanná vált. csak bő vízzel tudtam úgy mosni, hogy rendesen kilássak, és ez persze nem valami biztonságos, meg amúgyis hülyeség.

szóval ma vettem egy pár lapátot. Csere megvolt, és újra láttam :)

nem spoileres, mint a másik volt, kicsit furcsa is, de talán megoldható, hogy átszereljem, úgyhogy még nem dobtam ki a régit.

Járulékos haszonként az is előnse az újnak, hogy nem hangos:) a régi minden végállásnál szinte durrant egyet, ahogy átfordult a gumi egyik pozícióból a másikba. megszoktam, de azért a csend sokkal jobb:)

Valeo cucc, 2500 pénzért, akciósan:) aztán majd kiderül, meddig bírja, de kollégámnak nagyon jó tapasztalatai vannak ezzel a márkával, úgyhogy egy próbát megér :)

>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2011-01-05

Ma a fagy ellenére tovább tevékenykedtünk.Olajcsere volt.
Valamint kicserélük Rolikával az intercoolert is amit az előző tulaj zuzott meg a képek szerint...Valamint kivágtam egy nyílást a cooler alá hogy beáramolhasson a levegő :) Köszi a coolert Jata! :D
KM:187780

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-01-05

Megérkezett a monitor, amit E-Bayről rendeltem. Mikor megláttam a csomagot, kicsit meglepődtem, mert leharcoltnak tűnt, és a dobozok sem voltak tökéletesek, de szerencsére nem sérült semmi, legalábbis külsérelmi nyom nincs. Még ki kell próbálni, remélhetőleg a működéssel sem lesz gond, aztán mehet a beépítés. Már várom. :-)

Update: Letesztelve, hibátlanul működik! :-)

Lássuk az KMW-012 Alfa Romeo 1,9 M-JET SW eddigi életét számokban a leadáskori, 2011.01.26-i időponttal:
Megtett távolság: 183.805 km
Tankolások száma: 220 db
Menetidő: 2.586,23 óra, ami 107,76 nap
Átlagsebesség: 71 km/óra
Tankolt üzemanyag: 11.528,49 liter
Összes átlagfogyasztás: 6,24 liter/100km
Átlagos eltérés a fedélzetin kijelzett és a tényleges fogyasztás között: -0,94 liter/100km (ennyivel mutat kevesebbet a fedélzeti)
Legkisebb eltérés: -0,04 liter/100km (plusszba sose "csalt")
Legnagyobb eltérés: -3 liter/100km
Átlagos üzemanyagköltség: 19,56 Ft/km

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2011-01-04

ma felkerült a karter másodszor is, vezérlés átállítva, szelepfedél fel, nem megy, behúztuk, beindult, bizonytalan alapjárat és kocc.... megállt, semmi baj, nem sült be, szelepet nem ütött meg.....kézzel átforgatva, átállítva a vezérlés, start.... és gyúl.... aztán víz fel 80 fokra és ventillátor.... ahogy bekapcsolt, a motor lelőtte magát.... rossz az akkumulátor, aztán töltő.... feltöltöttük, start, megy... első próbakör és nagyon tetszik amit éreztem!

 

Végre, 42K-ért világít a jobb oldali xenon :DD.
Röviden: tönkrement az alsó, ami a lámpa aljára van felszerelve. Ezt követően 4x volt hajlandó bekapcsolni, utána tönkrement az, ami a lámpatestben van :)).
Thx admirális - nak az infóért, hogy hőlégfúvóval szét kell nyitni a lámpát, és előcsalogatni a trafót.

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2011-01-04

Ma a hideg de napos idő örömére úgy döntöttem nem tétlenkedek és nekiugrok egykis szervíznek...
Az LMM-et féktisztítóval lekezeltem,hogy féktelenül áramolhasson át rajta a szükséges mennyiségű levegő.
Az EGR még nálam nemvolt kitisztítva,ahogy elnéztem az előző tulajnál sem.
Zsíroldó (gumikesztyűben!), víz ,és WD40 után vártam az eredményét a munkámnak...
Megdőbbentő az eredmény..nem gondoltam hogy ennyit ért ez a 2 órás munka...
A vas sokkal egyenletesebben húz,gyorsabb gázreakció...Megérte a munka...Sűrűbben csinálom majd.
Km: 187775

 
>> SzervizJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2011-01-03

Dec 30-án egy sátoraljaújhelyi vasúti átjárónál kigyulladt a légzsák hiba kontroll lámpa. Ma voltam diagnosztikán és az anyósülés alatt volt érintkezési hiba.
A lamda csere után egyébként még egyszer sem köhögött, már csak egy kis alapjárat ingadozás van. A fogyasztás mérséklődött, már amennyire mínusz 10 fokban hidegindításokkal és városi közlekedéssel mérsékeltnek nevezhető a 11l.

>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-01-03

Újra eltelt egy év, ill. egy fél amióta az utolsó terv összefoglalót leírtam.
Mit lehet ilyenkor év elején tenni, összegezni az elmúlt évet, és megtervezni az elkövetkezőt. :)
Elképzelések azok vannak bőven, de jelenleg semmi feleslegesre nem akarok költeni, ez az autó kérdés igencsak másodlagos most. Mármint az „úri huncutságokra” gondolok, mint például a teli fény, amiből egyhamar nem lesz semmi. Őszintén szólva sajnálom rá a pénzt és az időt, hiszen gyakorlatilag magam csinálnám Vittorio barátom segítségével, tehát ugyan töredék áron lenne mintha odaadnám egy fényező műhelynek, hogy akkor itt van, tessék csináljátok, mikor jöhetek érte?,de akkor sem érzem szükségességét. Se kedvem, se időm ezzel foglalkozni.
Viszont műszakilag patentnak kell lennie, minden tekintetben. Szeretnék vele sok helyet bejárni 2011ben, ami eddig elmaradt.
Lássuk mik a legfontosabb dolgok:
1. Km-óra bekötése végre, már megvan a hiba oka is, van új műszeregységem is, csak idő és kedv kellene hogy beüzemeljem, és végre tudjam mennyit megyek pontosan. A sebesség már nem számít, megtanultam a fordulatszámról hogy épp mennyivel megyek.. :)
2. Kuplung munkahenger csere kell.
3. Jelenleg valami baj van autóval, mert sokat eszik (15-18L városban), és 2000 RPM-nél erőtlenné válik. Alatta és fölötte +-200RPM-el már minden rendben. A lambda szondában van kb. 16.000 km, és Bosch, nem univerzális. Kipufogó szaga normális, nem rángat, nem torpan, látszólag minden OK. Tehát egy diagnosztikára mindenképp elviszem hamarosan.
Két dologra tudok gondolni, a benzinszűrőre, ami még nem volt cserélve, illetve a szétesőben lévő kipufogómra. Tehát a diagnosztikát mindenképp meg kell előznie egy szűrő cserének és az 5. pontnak.
4. Hátsó féknyereg csere, mivel szeretnék még az éven állatkodni vele egy keveset, biztos lesz még hó, és ez eddig kimaradt mivel a hátsó fék nincs a topon, a felújítás ellenére. A megoldás GTV hátsó nyergek, amit csak le kellene szerelni Vittorio egyik gépéről, de hát még ehhez is lusta voltam.
5. Kipufogó csere: 2 lépésből áll, egyszer le kell kötni az elejét, és hátsó dobot, majd az ezektől különálló csövön kialakítani további felfüggesztési pontokat és megfelelő magasságba emelni, majd hozzátervezni az első csöveket amik a leömlőtől jönnek, hogy azok mind magasságban, mind irányban jól álljanak, ne húzzam a földön. Ezen kívül beépítésre kell kerüljön egy új közép,- és végdob is. Ez már egy jó ideje az autó leggyengébb pontja egyébként.
6. Tavasszal lakatos munka! Nem várhat tovább, a főbb pontok a küszöbök első sarkai, melyek szerintem nem 100%osan voltak javítva, bár látszólag nincs bajuk, de akkor lennék nyugodt, ha szépen le lenne ott tisztítva lemezig minden, és úgy újra építeni.
A másik része a hátulja amelyhez hozzá kell nyúlni, tipikus 155 betegség. Viszont ehhez már át kellene építeni a hátulját széles kasznisra egyúttal. Csak úgy érdemes belevágni. És pótolni kell azt a néhány doblemezt védő műanyagot amik jelenleg még hiányoznak onnan (ezért is rohadt szét 2 év alatt)
7. Klíma beüzemelése még a nyár előtt. Tavaly már majdnem megvoltam, mikor is összeszereléskor eltört az egyik cső, és már nem volt lelki erőm foglalkozni vele tovább. Viszont találtam egy alumíniumot hegeszteni tudó emberkét, aki nagyon szépen dolgozik, majd ő megcsinálja nekem, új hollanderekkel együtt. És megint kell egy új szárító szűrő is. Remélem ezek után már nem lesz gond vele.
8. Váltórudazat kiszerelése és felújítása. Elsőre nem tűnhet nagy feladatnak, de félek borzasztó nehéz hozzáférni viszont nagyon jó lenne, mert jó feszessé tehetném a váltókar mozgását. Ha kint lenne, egyúttal rövidíteni is lehetne a váltóúton (Short Shifter)
9. Elgondolkodtam hogy lecserélem a 17” kerék garnitúrámat 15”-osra, ez ugyan visszalépés, tehát csak úgy gondolnám hogy valamilyen különleges és viszonylag ritka, klasszikus 15” lenne jó. Zender, BBS, Borbet, stb.. Persze jól ráengedném a kasznit, legalsó állásba az FK-val..!! :)
10. Ha kész lenne a hátuljának lakatolása, biztosan elővenném a 4 éve porosodó, még az előző 155ben szolgált hifi rendszert is.
11. Ősszel műszaki vizsga.

Hát nagyjából ez a 10 pont lenne (emellett persze vannak apróságok is), a vicc az, hogy ez egyben max. 200.000 Ft amit felsoroltam. Tehát nem egy nagy összeg, csak úgy vagyok vele, hogy inkább megveszem a Berik-et, meg elmegyek egy 7végére Ausztriába motorozni belőle.. :)
Új szelek fújnak..
Ezen kívül az év végén szeretnék venni egy 166-ost is..

 
>> EgyébPutyki // Alfa 145 1.4 Ts // 2011-01-03

Megérkezett a Registered Alfa Driver matricám,amit egyből fel is ragasztottam a bal hátsó ablakomra.
Köszönet GT!