Blog

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-02-19

Pár napja lenn a váltó... rávettem magam egy kis pucoválásra is....

Leugrott a csapágy a középső féltengelyről is.

Bónuszkép kuplungékról...

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-02-12

Hát az van, hogy meguntam, hogy kotyog a váltórudazat, meg a kuplung is lassan megunta a pályafutását.... --> nosza szét kell szedni...

A váltórudazatot kellemetlenül szopás kibontani :) többek közt kipuff és az feletti takarólemez levétel...
Szerencsére rozsdával továbbra sem találkoztam.

Kipuff egy helyen kifúj, az is hegesztendő...

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2011-02-19

Hiába nyomkodtam, nem klattyant...két hétig így kulccsal nyitottam, zártam az autót, de hamar kiderült, hogy ez nem passzol a mindíg máshol járó gondolataimhoz. Ugyanis rendszeresen bennehagytam a kulcsot az ajtóban, aztán persze kerestem, hogy hova tettem.
Úgyhogy nekiláttam, hogy kiderítsem a működésképtelenség okát. Mikor szétpattintottam, örömmel láttam, hogy a hiba önmagáért beszél, nem kell keresgélni. Egyszerűen leesett a nyomógomb az áramköri lapról.
Nem is vacakoltam, visszaforrasztottam. Alkohollal jól átpucoltam az egészet, beleértve a nyomógomb gumiburkolatát. Sőt, főleg azt, mert valami rettenetes ragacsos kosz jött belőle. Úgy nézett ki, mintha az a fekete nyúlós koszkeverék ette volna meg a forrasztást. Úgyhogy szépen kitisztítottam, majd mivel az egész gumit is ragacsosnak találtam még szappanos vízzel is átmostam. Ezután már nem ragadt. Összeraktam...ééééés...semmi. Kezdtem aggódni egy kicsit.
Aztán bevillant, hogy ez tuti, hogy szivatás, most röhög rajtam a verda :-) Elmentem, vettem két CR2016-os elemet, és beletettem. Láss csodát, működik!

>> AutóápolásSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-02-19

Eléggé bekoszolódott a kis szépség, úgyhogy délután meló után elvittem lemosni. Csak úgy csillog most a kis ribi. :)

Képek mosás előtt és utána.

 

Szerencsésen sikerült beletolatnom egy fostalicskába, a nagy tudású női sofőrnek hála..

 
>> AutóápolásPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2011-02-19

Ma délelőtt remek idő volt arra hogy kívül belül rendbe tegyük az autót mert amióta nálam van még nem volt ilyen koszos persze ez köszönhető a ködös párás esős időnek.

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-02-18

Még mindig a monitor project. Megtörtént az utolsó előtti lépés. A fejtámla kiszerelése egy kis nehézségekbe ütközött, de végül Hardy útmutatása alapján sikeresen kiemeltük a helyéből őket. A Fanat-X csapatnak köszönhetően pedig beépült a két monitor a támlákba. Elmondás alapján nem volt egyszerű a művelet, de sikeresen prezentálták. Külön kérésem volt, hogy az avatatlan szemek elől legyen eltakarva a monitor, ehhez biztosítottam bőr anyagot is, melyet még Föcköstől kaptam ehhez az akcióhoz. Így használat előtt le lehet hajtani a takarást, mely tépőzárral van rögzítve. Szerintem nagyon igényes munka lett.
Az utolsó lépés is hamarosan bekövetkezik, mikor is a támla visszakerül a helyére, és be lesz kötve a monitor.

>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2011-02-18

Kellenek még csavarok. A szelepfedél gyári csavarjai M7-ek. Nagyon nehéz találni, csak rendelni lehet és nem biztos, hogy van inox kivitel. Akkor belepróbáltam a szelepfedél csavarhelyébe M8-as hatlapfejű csavart. Gond nélkül elfért. Tehát a megoldás az, hogy át kell fúrni a hengerfej meneteit M7-ről M8-ra. Természetesen új csavarok fogják majd le a szelepfedelet új alátétekkel. Nem feledkeztem meg a leömlőről sem. Nagyon randa anyák fogják a hengerfejhez. Most M8-as zárt anyák lesznek rajtuk.
Vettünk tehát M8x45mm inox imuszcsavart és hozzá M8 inox alátétet.

 
>> SzervizAlfás Stifi // Alfa 156 Progresion // 2011-02-18

Ferkétől megjött a csomag!
Tartalma a következő:
-Motor hűtő folyadék (Természetesen (PARAFLU) ó
-Levegő szűrő
Amint a képeken látszik, a motor hűtő folyadék a minimum alatt volt! :( Na most már nem :D
5100FT Postával :)
Ferke felhasználót ajánlóm mindenkinek!

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-02-18

Mivel túl sok a szabadidőm, a munkám meg még nincs kedvem csinálni, ezért nekiláttam egy kicsit kötögetni :) már minden megvan az erősítő és sub bekötéséhez, csak idő kell és még 1 biztosíték..... a legkisebb valami, de nincs, így még nem látok hozzá, két hét múlva lesz egy hét szünetem, szóval majd akkor halad a hifi projekt

amit ma megcsináltam eddig, az pár kábel bekötése az erősítőbe, nagyon kíváncsi voltam, hogy miként fog kinézni a 35 mm2-es tápkábellel a cucc, hát a képeken ti is megnézhetitek :) csak összehasonlításképpen lőttem egy képet a régi tápkábelről és az újról..... hm :)

megérkezett az RCA kábelem is, ami Connection BT2 550 névre hallgat, szép darab az is!