Blog
Megérkezett a Registered Alfa Driver matricám,amit egyből fel is ragasztottam a bal hátsó ablakomra.
Köszönet GT!

Második olajcseréje az autónak, a km messze nem volt benne 15K.. De az 1 év az 1 év.
Persze nem volt ez olyan egyszerű. Bár az olajat már régebben beszereztem, mégis még 1 hetet várni akartam a cserével, viszont az autó úgy döntött neki már az új olaj kell.
Nyugodtan autókáztam be a munkahelyemre, ez Karácsony előtti héten volt még, szabin is voltam, egyszer csak elkezd világítani az olajnyomás lámpám.. Hoppá, ilyen még nem volt.. Gyorsan le is állítottam és befordultam egy mellékutcába. Na ez mi lehetett, ennyire elcsöpögtette az olajat a hűtőnél? Bár már kb. 1,5 éve szivárog belőle, ilyen még nem volt. Vagy csak a jeladóval lenne gond? Na akkor nézzünk egy olajszintet. Kiszálltam, és már egy olajtócsa fogadott a kocsi jobb eleje alatt. Lehajoltam, láttam is hogy vhonnan ömlik ki belőle rendesen.
Rögtön az jutott eszembe, hogy kész az olajhűtő eddig bírta, ahol eddig szivárgott nyilván szétnyílt.
Sebaj nem vagyok már messze a melóhelytől, hívtam a havert, vontasson be. Addig felraktam a vontató kötelet, és próbáltam normálisan alánézni hogy pontosan mi történt, és meg is találtam, hát nem a hűtő nyílt szét, hanem lelőtte magáról az olajcsövet.
Hát ezekben a régi vasakban ilyen a szerviz-intervallum jelző. :)
Mivel szükségem volt az autóra, ez pedig Pénteki napon történt, lemondtam ezúttal a gyári olajszűrőről, mert csak következő Szerdára lett volna.
Így maradt az utángyártott de jó minőségű.
Másnap hozzáláttam idebent a cégnél, persze egyúttal lecseréltem a szivárgó olajhűtőt is egy GTV-jére, ami egy ideje felújítva itt pihent a fiókomban. Így mostmár egy csepp olaj sem megy kárba.
Mivel ehhez a művelethez le kellett szedni a lököst is, így rozsdátlanítottam és Budaprimer-eztem az alsó kereszttartót, a hűtő előtti kereszttartót a nyúlványokat, és függőleges nyúlványt ami a lökös széleit tartja.
Olaj 10w60 Castrol Edge Sport került bele.
Olajszűrő: Mann Filter
Levegőszűrő: Tecneco
Km óra állás: nem tom :)
A régi hűtőt elvittem hogy megpróbálják javítani, de sajnos több helyen vérzett, ezért menthetetlen..










Sikerült vétel előtt kimentenem az Astrából a mélyládámat és az erősítemet,de sajnos az ezekhez szükséges kábeleket nem.Tehát ezeket kellett megvennem.Úgy gondoltam a szaki árát megspórolom,és megpróbálkozom a berakással én.Ez sikerült is kb. 8óra melóval (meg kellett találnom a helyes utat az aksitól a csomagtartóig-az erősítőhöz-a gond csak ezzel volt :-)))))).Most már könnyen menne,sokkal gyorsabban is.



A Szilvesztert otthon szerettük volna tölteni, de ennek nem mondott ellent, hogy december 28-30. között egy kicsit kikapcsolódjunk. Egy hirtelen ötlettől vezérelve a Balaton nyugati partját néztük ki, erre még soha nem jártunk.
Az út annyira rendben volt, hogy jobban már nem is lehetett volna: az utak rendben voltak, nem csúszott, nem volt hó, a 83-as út meglepően jól autózható, Matyi végigaludta a 3 órás utat, mi kell még? Az igazsághoz ugyan hozzátartozik, hogy Pápa es Hévíz között valahol 3 faluban is rettenetesen fel voltak túrva az utak, de át lehetett vészelni. A Garmin nyílegyenesen vezetett a célba.
Hévíz a rengeteg német és orosz ellenére meglepően kellemes nyomokat hagyott bennem, amit az Európa hotelnek és a hangulatos városkának tudható be. Az egyedüli (jó nagy) negatívum az volt, hogy egy "fit" hotelben alapelvárásom volt, hogy nemdohányzó hotelről van szó, a realitás viszont az volt, hogy a nemdohányzó étterembe a dohányzószalonon át vezetett az út, ami nálam felér egy kisebb katasztrófával.
Ami kevésbé jött be, az a rég áhított Keszthely volt. Kastélyát eddig csak képekről ismertem, de mindig vágytam rá, hogy a Festetics örökséget személyesen is megnézzem. Keszthely Hévízről egy köpésre van csak, ráadásul decemberben ingyenes parkolással kedveskedett a látogatóknak. A jókedvünk a kellemes sétálóutca csak fokozta, míg a utcán őgyelgő népség miatt picit óvatosra nem fogtuk a tempót. A baj akkor kezdődött, mikor megéheztünk - a városban 40 perc gyaloglás és 30 perc autós körözés után se találtunk normalisan kinéző éttermet. Próba szerencse alapon benéztem 3 helyre, az egyik akkora volt, mint otthon az éléskamránk, a másik egy falócás pokoltornáca volt Rejtő könyveket idézve a harmadikban meg zsíroskenyér-lekvároskenyér szinten volt az étlap. Utolsó esélyként benéztünk a kastélyba, gondoltam itt méregdrágán, de csak süt egy darab csirkemellet a Matyinak. Egy fenét. Kávézó ugyan akadt, de a bejáratig el se jutottunk, mert a bejárati ajtó előtt egy banda füstölt akkora elánnal, mintha az éves molyirtásra jöttek volna össze. A kicsi ekkor már ordított az éhségtől, így csináltam 5-6 képet és visszamentünk az Európa hotelbe, ahol 14.00 kürül végre teletömtük a bendőnket.
A hazaút ismét gondtalan volt, Matyi ismét végigaludta, mi meg újra megcsodáltuk a kreatív magyar falfestési metódusokat a la Devecser :(
A minitúra 450 km-re sikeredett. Megpróbáltam úgy vezetni, hogy az mindenkinek kedvére legyen (90-100 km/h), ami meg is látszott a fogyasztáson, 900 km után 55 litert sikerült utánatankolni, vagyis simán hoztam volna az 1000 km-t egy tank gázolajjal. Az autó szerint 4.2 volt az átlagfogyasztás, az egyszeregy szerint 6.1 :)
Elvittem az eredeti rossz karburátoromat esztergás ismerőshöz. Mutattam neki, hogy mi a gond. Gyors szétszedés, majd másfél óra múlva már raktuk is össze mert kész is volt :) Sikerült a kikopott tengelyházat felperselyezni. 100ad mm pontossággal dolgozott, és nagyon szépen sikerült megcsinálnia. Én csak lestem :) A karburátor tehát már kész, csak be kell rakni az autóba, és már lehet is menni :) A mostanit meg szerintem, szintén fel perselyeztettem, és elteszem tartalékba, sose lehet tudni, ilyen idős hölgyeknél mindig jól jön, ha van plusz alkatrész :)


Pár hete kicseréltem jobb oldalon a kutyacsontot, most bal oldalon is kellett. Bár most elég volt 2 db kulcs hozzá, ellentétben a múltkorihoz amihez összesen 5. Igaz ez Lemfölder márkájú volt. A motortakaróm ami az autó alatt van szintén cserére szorult, mert elfogyott a vége és így állandóan leért. Bár a hasmagasságom most se valami nagy, 7 cm lett. Nem tudom ez meddig bírja, főleg így télen. Ilyenkor azért elgondolkozom, nem biztos, hogy az év ötlete volt leültetni az autót, vagy télre vissza kéne emelni. Még hátra van a vezérlés csere, meg a jobb hátsó tengelycsonkszilent. Igazából az utóbbin elgondolkodtam, hisz ha a teherautó futóművével, fék, és egyéb alkatrészek cseréjével megbirkózom, akkor ez se lehet akadály, ráadásul ez jóval könnyebb és kisebb, de mivel a vezérlést Csöri cseréli, akivel holnap kell egyeztetnem, akkor ezt is rá fogom bízni. Olyan jó nézni ahogy nem én szerelek, hanem más, és ráadásul ért is hozzá ;-)






Timon kukac vigyáz rá ,hiszen neki is vettük a kisalfit:-)
Nagyon szerettem,és örökké szeretni fogom öket ....
Használd egészséggel Timon kukuc:-)
szervizelni továbbra is én szervizelem ,hiszen ö is az én gyerekem:-)
Az első "nagyobb" beruházásom az egy termosztát volt,mivel akármennyit is mentem a kocsival nem akart normálisan felmelegedni.A gyári adatok szerint az üzemi hőmérséklet olyan 80 fok körül van.Nekem jóval 60 fok alatt volt folyamatosan.Ezzel nem akartam játszani,úgyhogy gyorsan el is vittem szerelőhöz.

Alapból nagyon jó hangja és pörgős motorja van az Alfának.Mióta megvettem az volt a vágyam,hogy kerüljön bele egy direktszűrő.Ez meg is történt.
FASZA LETT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Harmadik alkalommal rendeztünk szilveszteri Alfás bulit.Szerencsére nem kellett messze menni,csak 300 méterre de azért a ződet is be kellett vetni hangfalszállítás céljából.Mások viszont messziről jöttek:Szombathelytől Debrecenig terjedt a skála :)))
A buli a szokásos módon jól sikerült és már most mindenki bejelentkezett a jövő évi Szilveszterre :)))











