Blog
A mai napon van pont egy éve, hogy a birtokomba került a "Ribanc", így gondoltam néhány mondatban összefoglalom a tapasztalataimat.
Az AR iránti vonzalom egyértelmű volt, hiszen egy japán gyártású Corolla G6-ot cseréltem le, és egyáltalán nem bántam meg. A történethez viszont az is hozzátartozik, hogy elég kockázatkerülő módon kerestem Alfát, így a felszereltség és menetteljesítményekkel szemben, a kevés kilométer és a jót állapot kaptak elsődleges prioritást. Így sikerült kiválasztani ezt a példányt, amely korábban egy vidéki hölgytulajdonosé volt, aki 35 ezer kilométert tett bele.
Megvétel után ki lett cserélve a vezérműszíj és görgő valamint a kormánykapcsoló is cserés lett, mivel az ablaktörlő a szakaszosról folyamatosra váltás után rendre megmakacsolta magát.
Ezen felül három apróság érdemes még említésre, ezek:
- Nyiszogó futómű a fekvőrendőrökön történő áthaladáskor.
- A váltó néha szabotálja a gyors hátramenetbe kapcsolást.
- Immobilizer időnként "beint" az önindítónak (legfőképp nagy hidegben).
Ha lesz valami haladás ezekben a kérdésekben, akkor arról tájékoztatlak Benneteket.
Összességében elégedett vagyok vele, nem okozott csalódást a közösen megtett 17 ezer kilométer.
Az idei hidegben nem nyitogatom a hátsó ajtót. Nem szeretnék kilincset vásárolni ismét. :-) Vigyázok rá. De most a B1 ajtaja viccelődik. A hidegben a gomb nem akar kicsúszni. Hiába kenegetem, fújom vagy melegítem. Központi nyitása után a zár nem nyitja az ajtót, belülről sem. Ilyenkor sokáig kell játszani vele...nyomkodom a gombot, hogy csúszkáljon a központit meg ki, be nyitogatom. Nem tudom érthetőbben leírni, mert a csepp agyammal én sem értem. Ma is eljátszotta -12 fokban. Kellemes volt.
Annyi hó volt a kocsin, hogy a hó leseprése előtt beindítottam és ennyi idő alatt be is melegedett a gép. Sokáig tisztogattam, mert a hó alatt jégpáncél feszült.
Imádom ezt az időt. :-) Jobban kell figyelni. Xenon ködlámpa olvasztja a havat.
Már rég óta esedékes volt,a lambda szondák cseréje :
2 első + 2 hátsó aztán hibakód kiütése .
Ismét bebizonyosodott,hogy az autó nem megy benzin nélkül.Azért én megpróbáltam.
Nos ,indultam melóba és két kilóméter múltán elkezdett hörögni a motor és én lehúzódtam az útról.Történetesen egy buszmegálló után álltam meg.És történetesen pont jött a busz.Úgyhogy nem késtem el melóból.Alfa ott éjszakázott és másnap kapott finom üzemanyagot :))
Két nap előtt éreztem először azt a nagy büdöset először,midőn munkába érkeztem,azután meg tegnap is,mikor megérkeztün a festői Leányvárra és újfent megcsapott ama fertelmes bűz.Körbesétálva meg-meg fogdosva az kerekeket világosság lőn annak eredetére,mivel hogyaz jobb hátsó kerék fölforrósodván sejtette ama gubancot,hogy ottan valami nem kerek.Legfeljebba kerék :))
Ma fellebbent a fátyol a sejtésről,ami beigazolódott,hogy a kedves fékbetét nem teszi meg azt a dolgot amit köllene nekije pediglen,hogy húzodjon már vissza a helyire,miután már nem szükséges csiszolni azt a vasat,mely a lassítást kieszközlendé.Magyarra fordítva a szavat,szóval be köll szerezni egy másik fékmunkahengeret(legnagyobb sajnálatomra)


No,ma felkerült a téli gumma,mert már érződik a tél eljövetele.
Felbuzdulván a múlt heti kirándulás élményén,újra a Börzsönyt céloztuk meg,ezúttal Nagymaros városát,honnan is a Julianus kilátóhoz mentünk fel,amelyről fenséges látványban volt részünk,tekintve,hogy a Duna pont alattunk kerüli meg a hegyet.
Amúgy meg tök finom a lángos Nagymaroson :))












Rég készültünk már felülni a szobi kisvasútra.Ez az idő ma érkezett el.
Márianosztráig zötyögtünk a kis csettegővel,egy tízperces megállóval Máriakútnál,ahol kitűnő forrásvizet ittunk.Megérkezvén a végállomáshoz,rögvest nekivágtunk a Kopasz hegy nevűmagaslatnak,ami egy 540 méter magas vulkáni kúp.Gyönyörűséges kilátás nyílik odafentről a Dunakanyarra ésa Börzsöny hegyeire-völgyeire:))
Azután természetesen kisvonattal ereszkedtünk lefelé is :))











