Blog
A szép időre,valamint a mehetnékünkre való tekintettel ma Zebegényben kötöttünk ki, ahol is a szép őszi időben kedves kis sétát tettünk.












Examiner-es átvizsgálás, futómű, teljesen átnézve az autó.
Hibák a motornál: időnként a motor teljesen leáll, nehezen indul újra, leesik a fordulat, alapjárat ingadozik, a következő hibák lettek tárolva:
- fojtószelep rugó
- lambda szonda
- fordulatszám mérő jeladó
A váltónál is volt két hiba, azokra már nem emlékszem. A lényeg, folyik a Selespeed olaj még mindig, nagy valószínűséggel a nagynyomású cső elengedi az olajat, repedezett. Újra kell roppantani, vagy cserélni. Majd Januárban, most az Ünnepek miatt eléggé halott minden. És várok, hogy tisztuljon le, mi a gubanc a motornál is, először a váltót kell lezongorázni, mert igencsak hatással van a motorra is. Bár nem igazán érti senki sem, csökken a Selespeed tartályban az olajszint, leáll a motor, villog a Selespeed egység visszajelzője, a motor nem indul újra. (Vagy ha újraindul, csak 2. fokozatig enged felváltani, és 2000-ig pörög csak a motor, és nincs erő a motorban) . Selespeed tartályban ilyenkor az olajszint nem éri el a minimumot sem - feltöltöm max.-ig, motor azonnal beindul, tökéletesen húz, lehet váltani 5-ig minden ok. Várok, és próbálom megérteni a jelenséget. De bízom benne, ha az olajfolyás ok, utána már a motor sem fog leállni. Csak nem értem, mi az összefüggés a kettő közt.. egyelőre nem érti senki..
Vettem bele egy xenon trafót, azt, ami a lámpa belsejébe való, de kiderült, hogy nekem nem az a rossz. A lámpa alattira van szükség :). Vettem azt is, amikor elhoztam a szervizből, világított, utána már nem volt hajlandó bekapcsolni.. Januárban viszem vissza, nem tudom, most mi lehet a baja, talán most az izzó??? Vagy kontakt hiba?? Picit kezd unalmas lenni..
Ma délelőtt sikerült csináltatnom a gépen egy számítógépes motordiagnosztikát.
A gyanúm beigazolódott.Valóban az EGR-szelep a bűnös.Ami a jó hír,hogy azon kívül semmilyen hibát nem jelzett.Mivel a tisztítása csak ideig-óráig jelent megoldást a szerelő szerint,így gyorsan célbe is vettem autósboltos barátomat és erősen kedvezményes áron vásároltam egy a gyárival megegyező EGR-t.Csütörtökön sort kerítünk a cserére is.Addíg talán nem tellik meg a részecsketároló korommal:S!
Vettem ismét egy flakon gázolajadalékot is,mert már fogyóban volt.




Gumi csere..4db 225/50x17 Good Year UG3-as defekttűrő papucsot kapott a gép 7-8mm es mintával, ismét a baráttól, baráti áron...svájci import:D
7e a gumisnak.
(+ajándékba ott hagytam a 3-4mm es téli Continentalokat)


1db izzítógyertya cseréje. (12.000.-Ft)
Kézifék bowden cseréje. (10.000.-Ft+5.000.-Ft)
Izzítórelé cseréje. (10.000.-Ft+5.000.-Ft)






Ma végre sikerült felraknom az új olajteknőt!(Örök hála érte dundi GOODBOY-nak!Mint mindig,most is a formula 3000-től vásároltam SELENIA GOLD olajat 1750/liter áron!Egy kicsit megjárattam,majd újra garázs fogságra ítéltem az új évig!Rendbe kell rakni az alját,és kap majd egy új alvázvédelmet!


Marklarhoz mentem és Érden nem tudtam leállítani az autót. Kihúzkodtam az üsszes relét és levettem a kormánykapcsolóról a stekkereket. De úgy is gond volt: nevezetesen világított egy-két visszajelző a műszerfalon. Kénytelen voltam levenni az akkusarut és úgy bemenni szerelni. Marklar is megérkezett kb 14.00-ra és kaptam egy biztitáblát és egy kormánykapcsolót. Mindent kicseréltem, most O.K. az autó. Kaptam még egy csomagtartó-kábelköteget, hátha az okozza az anomáliát.

Nem bírtam tovább, és lecseréltem a direktszűrőt a gyári szűrőházra és betétre. Ugye és TSiga vagyok, tehát nálam minden lassan megy. Ezt is megtehettem volna előbb. A hideg levegő miatt több lett a fogyasztás és gyakrabban kell szűrőt mosni a latyakos xar idő miatt. Elhatároztam, hogy visszateszem a gyári dolgokat. Ugye fel van fogatva a légszűrőház alja a kasztnihoz, a teteje meg az LMM-hez. Ennek a csavarjai a szerszámos ládámban vannak. Amit elloptak.... Nosza, új csavarok kellenek. Még szerencse, hogy a barkácsáruházak rendesen vannak nyitva a két ünnep között, így mindent be tudtam szerezni. A légszűrőházhoz kellett 1 db M6x85-ös csavar. Nem volt csak x90-es és az is 10 db-os csomagban. Valamivel le is kellett rögzíteni a légszűrőház alját, amihez szép D-fejű pozdorjacsavart vettem. Meg az új kalaptartómat is le kellett rögzíteni 1 db M5-ös csavarral. Abból is csak 10-es csomag volt...
