Blog
Beszerelésre került egy ZAVOLI Super Kit típusú AutóGáz berendezés. Így próbálom csökkenteni a havi kb. 300 €uros üzemanyag költségeket.


Miután a múltkor visszahozta a szerelő az autót, nagy örömömben úgy huppantam bele, hogy a nem kis termetemmel az egyesben hagyott sebváltóba sikerült úgy belerúgnom, hogy a műanyag mechanikája eltört. Ezt 144.800 km-nél cserélni kellett. Az alkatrész hozzá 5700 Ft volt, de darabokra kellett szedni a gépállatot a cseréjéhez.
144.200 km-nél nagyon hangosan zakatolt már a motor, ezért elvittem szerelőhöz. Kiderült, hogy összefüggésben van a probléma a közel egy éve jelentkező, hideg indítás utáni lassú olajnyomás megérkezésével. Az auto alja fel lett ütve valamikor, és kilyukadt, és az olajpumpa ugyan működött, de a lyukból levegőt is szívott hozzá, ezért volt alacsony az olajnyomás. Végülis VVT-i és 4 gyertya cseréje lett a vége. Plusz akkor már csináltattam egy olajcserét is.
Történt ugyanis, hogy a menyasszonyom anyja eljött meglátogatni minket Laposföldön (Hollandia) a nagy Moszkvából. Ebből következik, hogy igen, a menyasszonyom orosz:) Nagy autós kirándulások lettek azonnal betervezve, gondoltam átnézetem a kocsit mindezek előtt. A holland szerelőtől egy 500 eurós számlával együtt kaptam vissza a kocsit, mivel kicserélte az első féktárcsákat-fékbetéteket, a szilenteket és a munkadíjnál mindig vastagon fog a ceruzája, mivel holland... Majd kérlek írjatok olyan megnyugtató üzeneteket számomra, hogy ez a művelet otthon még 250 euróba sem került volna...
Kínkeservesen kifizettem neki a pénzt, majd azt a tanácsot kaptam, hogy menjek el egy futómű beállításra. Találtam is egy ipsét, azonnal megcsinálta - mondanom sem kell hogy össze-vissza voltak a kerekek - neki már boldogabban csengettem ki a 40 eurót. Kaptam szép számlát és egy nagy papírost, hogy most melyik mértékegység hogy áll mikor és ez miért jó. Ne kérdezzétek, hollandul van.
Majd pár nap múlva vidáman elindultunk az egynapos túrákra a tökéletes futóművel (tényleg király lett), de ma megtörtént az első rémálom. Már az első autómnál is megtörtént, hogy lehúztam az ablakot, de persze visszafelé nem megy. Az persze kézi meghajtású volt, az Alfában már elektromos van, amit nagyon szeretek, de ilyenkor nem. Szerencsére az adott városkában a második szerelő elvállalta azonnal (3 óra várakozás) majd számla és a 19%os adó nélkül ajánlott egy 200 eurós végösszeget, amiben benne van egy kb 2 hónapos mechanika (láttam, tényleg vatta új volt) és a munkadíj. Az ár-arányt ne kérdezzétek, nem akarom tudni. Ennek az otthoni csere díját meg végképp. A lényeg hogy most már fainul megy az ablak, a fék, kormány (bár azt még mindig nem tudom 100%-osan jobbra elfordítani, senki nem tudja miért) és ez mind jó lenne, de most elkezdett köhögni a gyári hangfalszett, az ősrégi philips cd-s rádióban akad a cd (?), és akkor még nem is beszéltem az első/hátsó lökösök és a sideskirts (ez mi magyarul?) újrafényezésének erős kényszeréről, meg egy teljes átvizsgálásról sem. Ilyenkor felmerül a kérdés: Megérte-e nagyon olcsón venni Alfát. Válasz: sok a kiadás, javítanivaló, sokat eszik, DE EZ EGY ALFA ÉS SZERETEM! :)
Műszaki vizsga:
bal első-hátsó kilincsmechanika,
fékcsövek csere,
ablaktörlőlapátok (karokkal együtt) cseréje,
légzsákpanel (utasoldali lzs. visszajelző kiiktatása) jav
Az éjjel tomboló 120km/h-s szélnek köszönhetően leszakadt a hátsó rendszámtáblám, keretestől. Egy idegen viszont a táblát szerencsére megtalálta, s visszaszolgáltatta. Azóta két csavar szolgál rögzítésül.
184.820 km
A 4. szezont kezdik a Bridgestone téli gumik, most kb. 22800 km-t futottak, az állapotuk remek, nincs ok cserére. Ezúttal meg sem éreztem a 17-->16 váltást, ami által bebizonyosodott, hogy a hiba a 225-ös gumikban volt, a 215/45/R17 a helyes méret.
Meghalt az ablaktörlőm de szombaton akartam megcsinálni. A jelenség szerint a kar meghúzására az ablaktörlő hol elindul, hol nem. Tegnap kivettem ls befújtam a csatikat WD40-nel. Ma viszont megint rossz volt. Buksi cartárs blogján volt egy leírás, hogy a fő fogaskerék zsírosodott össze. Ki is vettem ma délután a mechanikát, és hozzáláttam. Volt viszont egy kis rész, ahova az ablaktörlő csatijai mennek. A fedelet lepattintva egy elektronika tárult a szemem elé. Ki kellet forrasztani, ami szerencsére csak 2 forrasztás volt. A panel másik oldalán egy relé volt. A csatlakozói viszont meg voltak égve. Szét lehetett szedni a relét, mert csak egy kis rugó tartja a helyén a lamellát. A lamellán levő 2 érintkezőt le kellett finoman csiszolni és még a relé házában is volt 2, amit meg kellett pucolni. Szerencsére a finom reszelő és a WD40 nagyon hasznosnak bizonyult. Összerakva mindent megtisztogattam és lepucoltam. Mivel most november van, így zseblámpánál kellett visszatennem mindent. Összeraktam és lám, működik! Az ablaktörlő karokra is meg van a megoldás: a P megy a vezetőhöz és a C megy a J1-hez.



Olvastam a fórumon az utóbbi időben, hogy szigorították a xenon használatának szabályait. Ezt a mai napon én is megtapasztaltam, ugyanis Diósdon kifejezetten a xenonosokra álltak rá a rendőrök. Mielőtt megállított, már tudtam, hogy az lesz a problémája, mert a lámpákat nézte. Kinyittatta a motorháztetőt, a kollégának mutogatta, hogy ez meg az nem szabályos "látod?".
No, és kezdte sorolni: nem európai szaványú a lámpabúra, nincs lámpamosó, (és biztos) nincs automata magasságállítás. -> Jogszabálysértés!
Helyszíni bírság 5000, vagy szigorított műszaki vizsga a Mozaik utcában.
Szóval szerelhetem ki, és ismét jön a 'nem látok egy kukkot sem' időszak.
Én megértem, hogy kell a pénz az államnak, és hogy minden lehetőséget megragadnak, hogy lehúzzák az embert, de a "félszemű", füstölő, stb. roncshalmazokat nem állítják meg, nem büntetik meg... (a kocsma előtt áll a legtöbb autó), nincs köztérvilágítás, így esőben alig látni valamit (mert azt azért be kell vallani, hogy egyik izzó sem produkál akkora fényerőt, mint a xenon), pláne, hogy ha még jön szembe valaki, pláne, hogy ha xenonja van a mocsoknak.