Blog
Párszor már jártam Olaszországban, de kizárólag Budapest – Milano - Budapest viszonylatban, autópályán. Az pedig az egyik legunalmasabb elfoglaltság; nyíl egyenes szakaszok, zajosan befogható helyi adókon betelefonálós műsor, amit a „Controllo della Velocita” táblák foglalnak keretbe. Ilyenkor mindig ábrándozva néztem az elsuhanó falukat, a kis templomokkal, a fasorral a domb oldalán és az elszórt várakkal. Csak rántanám el a kormányt az első sorompónál.
Namost, múlt héten úgy alakult, hogy kényszerűen el kellett hagynom a lakást, így lett belőle egy kis olasz kiruccanás. Végre kiélhettem a vonzalmamat, időm volt, mint a tenger és Pirit is hazavihettem. Nehogy hanyagolva érezze magát mostanában.. Így ma cirka 2000 km-el több van benne, mint egy héttel ezelőtt. Ebből csak kb 300 ment bele a Garda tó körül, ami a célpont volt. De azt a 300 kilométert örökre megjegyeztem.
A tó keleti partján tükör sima aszfalt kacskaringózik, a faluk egymásba lógnak. Ha szemfüles vagy, találsz egy kis táblát jobb kéz felől, amire egy falu nevét írták. Tökmindegy hol van, el kell kanyarodni arra. Az út egy darabig a házak között vezet, kőkerítések mentén, majd pár olajfa sorba rendezve egy lankás kertben. Ha balra nézel, már messze belátod a tavat, pár méter alatt nagyon sokat emelkedsz. De ha vezetsz, inkább előre kell figyelned, mert az út hamar megváltozik. Éles visszafordítók, ferde házak közé fogott egysávos folyosók, végül egy elágazás. Mehetsz San Zeno Montagna felé makadám úton vagy a semmi felé bokrokkal benőtt földúton. Válaszd az előbbit. Tudni kell, hogyha célirányosan mész valami felé, legyen az Monte Baldo, akkor tuti, hogy nem oda lyukadsz ki. Így valahol félúton már lefelé csordogálsz, vissza a tóparthoz. Ugyanezt megteheted a nyugati oldalon is, azzal a különbséggel, hogy itt a hegyek nem lankásan, de határozottan emelkednek, hanem egyből benne vagy a hegyben. Még a paleocén korszakban leomlott sziklafalakba vájt utakon jutsz el az Idro tóhoz. Vagy nem. De az sem baj, mert megállhatsz valahol máshol és 1000 méter felett kávézhatsz a sziklaszirten a tó felett.
Pihenésképp mindenképp térj be Garda város északi felén lévő étterembe, amit Luca vezet. Belépve ő maga fogad, és közli hogy étlap az nincs, amit szeretnél, azt kapsz. Mivel olasz gasztronómiai tudásunk kimerül a Mare és a Carne szavakban, egy húsos menüt kértünk. Cserébe lerajzolta, hogy mit fogunk enni. Három adagban jöttek az étkek, mindegyik akkora volt, hogy egyenként is jól laktunk volna, végezetül egy búcsú üveg bort is haza kellett vinnünk. Szóval, miközben itt ücsörögtünk utolsó előtti napon, Andi észrevett egy plakátot a ház falán: Lancia – Alfa Romeo Meeting Citta Garda, vasárnap. Ez pont az indulás napja, de ha már ez a sorsom, meg kell nézni.
Magára a találkozóra nem mentem be autóval, később eszmélve nem is bántam meg. Csak benzines gépek sorakoztak, engem valószínű kinéztek volna.. A tó remek hátteret adott a sor V6-os 75-ösnek, a pár szép Alfetta GTV-nek, egy tucat Bertone GT-nek és az egy-egy szem Montrealnak valamint Zagato Spidernek. Velük szembe Lancia Delta Integralék hada sorakozott, az egyszerű utcai kiviteltől a Martini Racingen át az S4 változatig. Mire végigértünk, elkezdtek felsorakozni a téren, elöl a Lanciák, majd az Alfák és szép lassan elszállingóztak egy örömautózásra. Mint ahogy ez a pár nap nekünk is. Jó volt.








Megérkezett a nagy "gyári" csomag :P a méretpontos Alfa 156 szőnyeggel. Olcsó volt, szép és jó! Köszönet a megbízható Tom19810112 cartársnak! Most már csak azt kellene kitalálnom, mit kezdjek a másik két garnitúrával :D


Eddig a kocsimosásban nálunk csak a Shell jeleskedett, a szombati gyönyörű idő viszont belőlem is kihozta azt a mérhetetlen szorgalmat és tenni akarást, hogy magam pucatoljam ki a kis feketét. Gyönyörű lett!
Apu elmagyarázta miért intenek egymásnak az alfások, miszerint az üdvözlés annyit jelent "jé a tied is megy még?!?" A válasz rövid volt, de velős: hüüüüüülyeeeee! :-)
Tomszos vasárnap félmaratont futott, borzasztóan büszke vagyok rá!



Nemrég megérkeztek GT-től a REGISTERED ALFA DRIVER matricák, amiért ez úton is köszönet!
Felragasztva nem mostanában lesznek, mert jövő hónapban viszem az autót festőhöz, hogy a rengeteg kis hibát javítsa ki!
Ez úton töredelmesen bevallom, hogy az X. Esztergomi tali előtt, a Fehérvári Tesco parkolóban sikeresen megnyomtam a hátulját, aminek szerencsére csak a lökhárító látta kárát! Ez is javítva lesz!

Bekerült végre az új fejegység,egy Pioneer DEH-3200UB-et vettem.Nem volt olcsó de sokat tud és szépen is szól,ja és végre nem kell cd-ket írogatnom az USB bemenet miatt elég a pendrive.Sajnos beszereléskor elég sok volt a költség plusz még az erősítőmet is javítani kellett :S.
Megérkezett (0419) a várva várt aux hangkábel az LCD és a fej közé :) persze nem pont ilyen mint a képen, mert az RCA-s változat lett inkább. Csakis az ésszerűség kedvéért :)

A tökéletességre való törekvés egy újabb állomásaként ma leadtam a gépet féltengelycserére. Sajnos rossz tulajdonságom, hogy egy 10 éves autótól is újautó érzetet várok. Ne nyekkenjen, ne klattyanjon, ne csattogjon semmi benne, működjön, mint az a bizonyos Svájcban gyártott időmérő.
Lehet ezúttal (is) túlzásokba estem, de az alábbi alkatrészek cseréje történik per pillanat:
-féltengelyek komplett mindkét oldalt
-középső-hátsó váltótartó bak
-hőmérséklet jeladó
-gázolajszűrő
a hőfokjeladó hibája teljesen véletlenül jött elő, Imi barátom autóját próbáltuk ráncba szedni, és kontrollként az enyémen is végeztünk egy "on-the-fly" kiolvasást. A comp közölte, hogy rossz a hőmérő. A műszer 90 fokon állt, a motor pedig még alig volt 70 fokos. Hogy ezt hogyan állapította meg, az számomra azóta is misztikum, de hiszek a technikának, ezen ne múljon, kicseréljük. Egyéb jelek is utaltak ilyen hibára, 15 fok alatt hurutosan harákol a verda, nem szeret menni. Fölötte szélvész... :-)

Középkonzolon lévő óra nem világított....persze dirib-darabra kellett szedni h kicseréljem....utálom a hamutálat (azzal szívtam :D)



Régóta szórakozik az autó azzal, hogy időnként kikapcsolnak a műszerek, nulláz a km számláló. Egy darabig megvoltam vele, a telefonomba felírtam a tankoláskori állást, így még a fogyasztást is ki tudtam mindíg számolni. Csakhogy elkezdett durvulni a dolog...először csak néhány kilóméteren keresztül, majd újabban egész napokra kikapcsolja magát, ami ezekben a trafipaxozós időkben nem tuti.
Úgyhogy ma szétszedtem.
Ami biztos, hogy már lehetett hasonló baja, mert be volt jelölve a GND és a két táp beforrasztási pontja a csatlakozóknál. Biztos ami biztos felírtam a csatlakozó jelöléseket és a lábak számozását is, ezt már ne kelljen keresgélni többet.
Műszerrel megpróbáltam nyomonkövetni a tápvonalakat, de sehol semmi gyanúsat nem találtam. Az egyedüli nem gyári forrasztás a csatlakozó lábánál a két táp (direkt és kulcsról) volt, úgyhogy azt kiforrasztottam, leszippantottam az ónt, kicsit megsavaztam és visszaforrasztottam. Egyelőre működik...kitudja meddig. Remélem ennyi baja volt.
Ha már kint volt a műszerfal, be WD-40 -eztem a csatlakozókat, így nem kell csőfogó a csatik lehúzásához, plusz kontaktjavító is, ezzel se legyen gond.
Volt 25mm-es öntapadós csillapítólapom, a műszerek mögött egyúttal kicsit kibéleltem, innen zörgés már nem fog jönni, az tuti.



5
485
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Zenebutik
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- 155
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV