Blog
A teli gumi felrakásakor a kopott fék mellett a jobbos féltengely külső gumiharang ki volt szakadva. Ez is orvosolva lett.



Nagysebességről való fékezés esetén hallottam valami furcsa hangot a fékből. Tudtam, hogy már vékony a tárcsa és a teli gumi felszerelésekor a betéteken is látszott, hogy cserések. Beszereztem a szükséges alkatrészeket, és kicseréltettem a féket.






Néha terhelésnél autópályán éreztem, hogy rángat az autó, és ez egyre gyakoribb lett. Mivel tudtam, hogy a gyűjtáskábeleim közül több szigszalaggal van javítva, úgy gondoltam, hogy veszek új kábeleket.
A gyári kábelek 60e Ft-ba kerülnek, amit drágának találok, ezért a fejújítást fogom választani. Sajnos a pipákat nem tudta a felújító a gyárival teljesen megeggyezővel pótolni, ezért egyenlőre vettem egy bontott kábelszettet. Ez most jól működik, de szerintem a későbbiek során a vezetékeket ki fogom cserélni.
Amikor megvettem az autót megcsináltattam rajta a vezérlés cserét. Minden oké volt vele úgy 5-6 ezer km-ig amikor is felfigyeltem egy kis furcsa zajra... a motortérben vmi elkezdet kerepelni...nem tudtam mi lehet gyorsan bevittem a szervízbe akik hallásra rávágták h ékszíj feszítő gond van vele! Lebontották,levették az ékszíjat de a hang nem szűnt meg. Ekkor hívtak h itt vezérléssel van vmi gond! Feszítőgörgőre gondoltak de mondtam nekik h ne nyúljanak hozzá amíg az alkatrészgyártó cégtől ki nem jön vki leszemézni az autót! 2hét telefonálás és ügyvédi levél segítségével sikerült elérni h a teljes vezérlést a gyártó fizesse vmint a munkadíjat is ! Szerencsém volt h nem esett le a szíj mert akkor nem 70 ezres kár lett volna belőle! :)
Ha már bent volt a kocsi a Large autónál akkor kuplungot is cseréltettem, mert már nagyon kemény volt!--így jöhet egy kis Novitec cucc a vasba! :)
Tudom sokan azt mondják ami nem látszik azzal minek is foglalkozzunk.Én nem így tettem. Nem egy nagy horderejű dolog, csak leszedtem a motort borító műanyagot, finoman felcsiszoltam majd egy egyszerű Króm hatású festékkel lefestettem, amikor teljesen megszáradt piros alkoholos filccel kiemeltem az írásos részeket.
Olyan hatása lett mintha lemezből lenne kisajtolva


bár sokszor gagyinak titulálják az autós kollégák az ilyesféle termékeket, én azon a véleményen vagyok h módjával sikerülhet olyat kihozni ezekből ami kicsit javít az autó színvonalán. Ezért az autó elején a pajzs vízszintes elemeit és a lökhárító méhsejtes részét ilyen díszcsíkkal vérteztem fel.



A gyári 15" tojástartós felni helyett sikerült szereznem GTV felniket gumikkal
A felrakáshoz csak hosszabb csavarokra volt szükség.
Szerencsére gyönyörűen elférnek a 225/45-ös gumik, és a felni se lóg ki a karosszéria vonalából.
Ezekkel a kerekekkel olyan lett az autó mintha sínen menne.




http://www.autoszonyeg.com-ról rendeltem. Plüss szövésű „STYLE”, nagyon jó anyag, úgy néz ki könnyen tisztítható lesz.




Gyárilag zöld szövet belsővel áldották meg a tervezők, de én kicsit mást éreztem jónak ezért egy angol 156-osból transzplantáltam egy vörös bőr belsőt.
Kicsit meg gyűlt a bajom míg az eredetit kiszedtem de legalább jól ki tudtam takarítani az egész autót. Az "új" beltér tisztítása is sok munkájába került a családnak, mert valószínűleg tengerparton használták azt az autót amiből származik mert 8 kg homokot sikerült belőle eltávolítani. De megérte mert sokat dobott az autó megjelenésén.
Természetesen a kisebbek biztonságára adni kell ezért sikerült egy normál szabvány gyerek emelő párnára vörös bőr "huzatot" csináltatni.




Nos, ez az egy nap téli felnivel elég volt, hogy elhatározásra jussak.
Kell egy rendes felni télre is. Szerencsém volt, egészen hamar találtam egy megfelelő példányra. Illetve 4-re. Dobozos, replika felni, igen baráti áron.
Ja, R17 x 7,5" :) Comfort is not my son..
Rávaló gumit is sikerült relatíve jó áron rendelnem. Még nem volt olyan, hogy várjam a téli gumi felkerülését, de most ez van! Hétfő este lecserélődnek a félreválasztott selespeedek :)

