Blog
Tegnap este sikerült egy defektet "beszerezni" a bal hátsó keréken (az amúgy is nemtúljó állapotú gumit -mivel más lehetőség nem volt 1 jó km-tert gyalogoltattam-, uh az már fel nem kerül a gépre,a párjával együtt... :oS ,majd jövőre új gumik ..) .Mivel gumi nincs tartalékban az alukra ,ezért újra felugrottak a randa lemezek..már maradnak is tavaszig (az alacsonyabb fogyasztással együtt :)).
Délelőtt (1221) a helyére került az új aksi. Épphogy befért, de most hogy így a helyén van, elég jól mutat, nagyobb már biztosan nem fér el:) Teszi is a dolgát rendesen. Töltés, bármi nélkül a mínusz nemtudom hány fokban (kb. -7) pöccre indult.

Elkaptam egy fekvőrendőrt esőben, 40-el, 2 darabba szakadt a kipufogórendszer. Hegesztve. A karterből kiálló tőcsavarokat is lezúzta, levágva.
Ettől függetlenül elfolyt az olaj is, a hengerek leálltak, de nem végleg :). Tömítések cseréje, főtengely szimering, szelepfedél pasztázása.
Selenia 20k 10W 40-et kapott.
Üzemanyag szűrő cserélve.
Váltóolaj cserélve (Tutela.)
Ezen felül világított a check lámpa is, rángatott, nem volt ereje -> motordiagnosztika -> légtömegmérő -> direktszűrő miatt? Jó kérdés, lehet. Kitakarították, most jó, meglátjuk, meddig bírja.
Átesett a műszali vizsgán is, + zöldkártya 2 évre.
Mindez egy hét alatt :))).
Szeretjük Alfit :o).
Felkerültek a téli gumik Október végén, szuper. :-).
szóval.... ismét irok, hogy akik úgy járnak mint én tudjanak mit olvasni.... a helyzet az, hogy amióta beindult a motor, azóta kétszer vittük diagnosztikára, PC szerint tökéletesen működik a kocsi, viszont ma megadta magát a hengerfej pakolás, a fogasékszijakat át kellett rakni, ez tegnapelőtt történt, csendesebben ment tőle kicsit, de aztán ismét nem hagy nekünk nyugodni... nem volt elég karácsonyi ajándéknak neki egy új motor, de még + kiadásokat is akar nekünk.... felkerültek a téli papucsok, aminek nagyon örülök, mert amilyenek az utak nálunk, az szörnyű... konkrétan összefüggő hótakaró van az úton, nincs szórva és eltolva... kb ennyi
Eddíg bírta a gyári aksi. Már érett a csere, meg a kapacitása se volt túl huszáros, úgyhogy az egynapi parking a hóban megtette a magáét, reggel már nem indult be. Egy telefon az akkusegélynek, és két órán belül már bent is figyel az új cucc, feltöltve ahogy kell.
Ma fura kopogó hangot adott a gép bal első kerék felől. A jelek alapján féltengelyre illetve gömbcsuklóra gyanakodtunk. Nagyon lassan haladtam egész nap, este pedig visszamentem Zoli barátomhoz aki a rövid mozgókúpos csavarokat kicserélte a gyári hosszúakra. A kopogás megszűnt. Ezek szerint az egyik kerékkel lehetett a gond, nem a gömbcsuklóval. Azért még megnézetem azt is mielőtt elindulok haza. Biztos ami biztos.
Kész lett végre a vas! Szebb, mint új korában! :)
Köszönet érte Ékszíjnak és tsa-nak!
Ez is megvolt. Ráfért szegényre. A vezérlésben 80ezer volt, az olaj+szűrőkben 11ezer, a folyadékokban pedig 2 év.
Mindenből, amiből csak létezik ricambi originale, megkapta. Csak a pollenszűrő nem gyári, mert abból nem volt aktívszenes...megint csak arra jutottam, hogy igen csak jól fog járni a következő tulaj....tehát:
Folyadékok cseréje:
Sel Wrd, olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő, hűtőközeg, fékolaj, szervóolaj
Vezérlés csere:
vízpumpával, hosszbordás szíjjal és annak feszítőjével és vezetőjével
Egyéb:
Első stabilizátor csere, kézifék kötelek cseréje, izzítógyertya (gyári) csere
