Blog
Lassan egy éve hogy használom az autót, elég mozgalmas volt ez az év szervizelés szempontjából :P És még mindig nincs vége.. :)
A fűtéscső csere kapcsán elkezdtem turkálni a motortéri elektromos vezetékek (Motronic) és más csövek között, elég sokminden változott ezek elrendezése között a szervizelések során, és nem a leglogikusabb rend uralkodott itt. Rászántam a napot és sokmindent rendberaktam, így már sokkal jobb! :)
Kicseréltem a lukas fűtéscsövet, és rájöttem hogy fordítva is volt bekötve.. (mármint rossz sorrendben)
Azóta lassabban melegszik be, szerintem így már jó lesz. Azért a fűtésbox csere még hátravan, de ha nem lesz nagyon égető, akkor csak dec.11 után lesz cserélve.
A vízcsövek cseréje közben beiktattam egy általános vezetékelés átnézést és logikusabbá/rendezettebbé tételt, és eközben leszaggattam a generátorról a gerjesztő kábelt (lsd. töltés lámpa vezetékét) Elég gyengécske saru tartotta ott, kicseréltem hát egyúttal egy erősebbre, és jól meg is húztam. Megigazítottam rajta a fő tápkábelt is, bár nem volt lelazulva..
Azóta felkapcsolt lámpával, fűtéssel 14,0 volt a töltésem alapjáraton. Igaz nem ment nagyobb fogyasztó pl. a hűtőventillátor, vagy ablakfűtés, de ez azért biztatóbb mint a 13,5V. Pláne hogy megtudtam hogy 13,6-14,4 közötti töltés a jó. Lehet hogy az a kábel szívatott? Át fogom nézni az önindító kábeleit is, aztán meglátjuk. Mindenesetre most nincsenek indítási problémák egyenlőre. (Igaz nem is megy 10 fok fölé a külső hőmérséklet)
Megvolt az olajcsere,olajszűrő és légszűrőcsere.A 7en viszem vezérléscserére,meg szerzek téligumikat....
Sok minden történt a kocsival az utóbbi pár hónapban az utolsó bejegyzés óta, többek között egy kis motor frissítés: lambda szonda, trafók, szíjak, vezérlésmódosító, vízhőgombák, csövek, kábelek, stb. cseréje, a hátsó sárvédők konzerválása az utókornak, hibátlan hátsó ülés és első ajtókárpitok, delta2 bal első el. ablak szerkezet, 1gen. 156os váltógomb újrabőrözve és millió patent, csavar cserélve/pótolva. A műszerfal "nyiszogás" mentessé tétele folyamatban van.
Mai nap megtörtént az olajcsere, Selénia WRD-t kapott a trakesz! :)
Halogattam a téligumi felrakást aminek ez lett az eredménye! Október 14 délután 4 óra: egész nap esett az eső (meg egy kis havaseső): páromért menet egy kanyarban álló sor utolsó autóját (egy bömöst) sajnos sikerült hátulról eltalálnom.....egyszerűen nem tudtam megállni a nyári gumák megcsúsztak az 5 fokos hidegben az ABS "darált" de hiába meglett a baj! A kár: mocitető+je. sárvédő+je. lámpa+lökhárító minusz két bónusz fokozat! A 2 hete berakott xenonos, ledsoros lámpát sajnáltam a legjobban mivel nem kis munka árán sikerült beleapplikálnom az autóba és csak párban rendelhető így letettem a pótlásáról!
Másnap lázas telefonálás következett alkatrész ügyben, szerencsére rátaláltam Józsira (hirdet az amorén) akitől sikerült jó áron minden bontott elemet beszereznem: mocitető, díszrács, fényszóró-állító motor. Lámpákból újat vettem (Depo) a sárvédőt megmentették ki lett kalapálva+cinelve a lökhárító szintén javítva lett.
A végeredmény tökéletes gyönyörű lett a fényezés semmi színeltérés profi munka!






Hétvégén nagy sokára felkerültek a téli papucsok! A nyári kerekek a bevált Lidl-ös termékekkel lecsutakolva gumiápolóban úszva várják a tavaszt! Bekerültek még a lámpákba (a ködbe is!) az Oram Night-breaker H7-H1 izzók piszok jól világítanak így már nem is hiányzik annyira a xenon!







Jobb oldali féltengelyem át ment kávédarálóba:(Trencsiktől szereztem két jó állapotút,kicseréltük a jobbost és a balost is.Szétszedés közben kiderült,hogy a kb. 6000 km-t futott lengőkarok gömbfejei megadták magukat:(Ezekből újat kapott.Remélem tovább bírják mint az elődeik,pedig azok is újak voltak.Köszönjük Magyar ország a jó utakat ezért még több adót fizethettük januártól:((

Felkerűltek a kocsira a téli gumik lemezfelnin nem szép, de hatásos.