Blog

>> Egyébistvan // Alfa 146 Ti // 2009-11-09

Hát ez most nem lesz egy olyan post amivel közszeretet tárgya leszek, de legalább öszintén láthatja mindenki az érzéseimet. Szal egy kis történelem. 2009. április végén elkezdtem autót keresgélni nézegettem mindent mindenhol majd egy hirtelen döntés alapján bevállaltam, egy felújított motoros alfát ezt május közepén át is vehettem meg van fúrva alapméretes főtengely jó dugattyúk kussba a motor szépen jár... Ezt a csodás felújított motort 6000km-ig élveztem amikor megállt. A képeket az okáról már láthattátok régebben csapágy összeforgott a hajtókarba... Ez akkor megrázó volt számomra. Szétszedtem a motort az összes csavar randomba volt lehúzkodva nyomaték kulcsot akkor látott amikor rátettem és azzal nyitottam meg a csavarokat és nézegettem melyik hány newtonnál nyílik meg. Ekkor az, hogy jó legyen az autóm vagy legalábbis motorikusan müködőképes legyen az 300e forintomba került (430ért vettem ezt azért tudni kell). Közbe a csodás állapotú gumikat cserélni kellett persze azonnal mert olyan állapotú volt és ezért tűzoltás néven felkerült két használt. Ez is szereléssel együtt 10e forintomba volt. Kipuffogó lógott és ki volt lyukadva ezt 5000ért csináltattam meg. Most akkor 745e forintnál tartok. Aztán most itt volt az október lejárt a műszakim egy jelképes összegért 35e-ért átrúgták műszakin akkor úgye tartok 780e forintnál. Cserébe mit kapok ezért az összegért egy csodás autót amibe nem lehet megbízni heti 2-3 ts motornak a szétesését hajtókarosodását hajtókartörését olvasom el csak itt. Nem lehet közlekedni vele a magyar utakon, se Pesten, se vidéken se sehol. Egy tök jó példa audi a4 98as 94 óta gyártják én egyesbe próbálok egy úton átlavirozni ott a német technika 3. 50 és meg se szólal a futómű nem ér le a kipuffogó nem törik össze a jófajta alu olajteknő és a többi. 2003ba lett jogosítványom onnantól kezdve egy opel omega kombit használtam leginkább mentem vele csak én 250e km-ert 2009ig bezárólag. Egy kezemen megszámolom, hogy hányszor volt szerelőnél és mennyit költöttünk rá. Na meg persze hányszor kellett kötélre rakni az autót (1 alkalom). Pedig ennek az autónak van a világ egyik legszarabb dizel motorja vasöntvény a hengerfej max sikolni lehet ha gátasodik akkor onnantól kuka. A motortömb meg minden eredetileg a régi 4 hengeres motortömb alap (manta rekord motor) és pl az adagolót nem szíj vagy lánc hajtja hanem ahol a motortömbből kiáll a gyújtáselosztó na annak a helyére van beszúrva az adagoló ez miatt pl előtöltést állítani horror... De ez a motor ami konkrétan ebbe volt nálunk elment 250e km-ert és előtte már ment németországba és itthon visszatekerték. Tegnap kicseréltem az autómba a két hátsó gátlót. Majd belegondolva az egészbe, hogy mit költöttem az autóra és mit kell még a sírógörcs kerülgetett még Mórról hazaértem Dunaharasztiba. Ez nem autó ez egy katasztrófa és megint én szoptam be. Tegnap pl miért írta más is, hogy a franciák a németek a japánok megtudják oldani, hogy ne szakadjon szét egy hajtókar. Egy olasz miért nem tud minőségellenőrzést csinálni mi az, hogy minden alapméretes főtengely más és más méretű cserébe kereskedelmi forgalomba egy fajta csapágy van. Miért van az, hogy egy felújított alfa féltengely ezt a 170 nyomorult newtonméter nyomatékot nem bírja ki amikor Cinkotán felújított féltengelyt nem 110kw-hoz meg 170nm-hez rakunk hanem slick gumihoz meg 500-550lóerőhöz... Egy olyan 1.4 ts motor ami nincs kihasználva igazából női tulaj nem bántja nem rúgja mindig jó olaj kerül bele vigyáz rá bemelegíti nem volt bontva kevés kilométeres folyik a hengerfej alól a víz ez akkor őőőő mi?!?!?!?!?! Ha sikerül eladni a szaromat soha a büdös életbe, többet olasz autóm nem lesz. Lehet, hogy fiatal vagyok meg amúgyis, de ezt a szopást nem veszi be a gyomrom. Összesen 11000km-ert mentem az autóval 400e forint ráköltéssel 3 napot szerelem, hogy 3 napot menjen mert mindig van vele valami...

 
>> AutóápolásLaller156 // Alfa 156 2.0 jts Selespeed // 2009-11-08

Hát sajna itt van, elérkezett… Az első közös tél… :-(
Sokan lemez felnit, téli gumit szerelnek fel, én mással leptem meg Morcit!
Kapott egy „takaró ponyvát”! :-)
Úgyhogy most tavaszig,nem nagyon találkozhatnak velünk az úton!Azért ígérem, ha száraz lesz az aszfalt és 7°C felett lesz a hőmérséklet kigurulunk még!Alfa Amore!!!

 
>> Tuning és extraWhite Lady // Alfa Spider / GTV 2.0TS LUSSO // 2009-11-08

Először is hálás köszönet Zé Mesternek!!!!
Szuper fehér fényt varázsolt a gépnek és a jel újra gyönyörüen csillog!
De ami CSÚCS, olyan riasztót szerelt....ami tuti nincs senkinek :))))))

 
>> SzervizWhite Lady // Alfa Spider / GTV 2.0TS LUSSO // 2009-10-29

a legutóbbi olajcsere óta újabb 10ezer kilométer került az autóba ezért aktuálissá vált egy olajcsere. Mivel kicsit csipegeti az olajat ezért Selenia Gold került bele. Egyuttal egy új termosztát is beszerelésre került.

 
>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-11-15

km: 93330

Ki lett cserélve a termosztát. Tettünk bele Behrt, mert a gyárit is ők gyártották. Bízom benne, hogy hat évet ez is ki fog bírni. Ami most furcsa, hogy másképpen működik, mint a japán konstrukció. Itt igen nagy a mutató ingadozása, de a téli mínuszokban valószínűleg nem fog bekapcsolni a ventilátor. Szóval 88-nál nyit, és 85 környékén stabilizálódik. Majd meglátjuk mit fog mutatni nyáron.
A szerelőm a víz leengedése után megkérdezte, hogy visszategye-e? Mondtam neki, hogy köszönöm, de inkább keverjünk bele újat. Jobb a békesség. Most legalább tudom, hogy mikor telik le a két éves csereperiódus.

PS.: Maradt egy három pólusú hőfokjeladóm, amivel nem tudok mit kezdeni (nekem 4 pólusú van benne). Akinek kell, viheti...

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-11-07

Ma megejtettem az akksisaruk cseréjét, mert a az egyik régi teljesen megadta magát! Vagyis az a tőcsavar, amelyikre a plussz kábeleket (pl. a hifi tápkábelét) kell csavaraozni egyszerűen kiszakadt a helyéből! A régiek helyére Audison Connection saruk kerültek a Paradox Autóhifi jóvoltából! A beszerzést pedig nagyon köszönöm knoxx kollégának! :-) Előzör is a gyári sarukat le kellett vágnom a kábelekről, aztán blankolás, majd GTVili tanácsára érvéghüvelyek kerültek a csupasz drótokra és így csavarozódtak az új sarukba! Nem volt vészes a folyamat, annak ellenére sem, hogy annyit értek az elektromos dolgokhoz, mint a harangöntéshez! :-D

>> EgyébGergő // Alfa 164 Super V6 TB // 2009-11-07

Vetíteni. Mindig vetíteni. Filmet vagy reklámot, híreket, vagy az eseménytelenség oldására hazugságokat. Talán, 16 év távlatából mindent megtett. Helytállt, amikor csak szükség volt rá, bár a hányattatottság nem igazán kerülte.
Többször hosszú hónapokig csak a csend volt a szobában, csak nézett maga elé, teljesen tehetetlenül. A fáradság. A borzalom.
Persze aztán végül találkozott valakivel. Ereje már nem volt újra fénnyel megtölteni a világot, csak nézte.
Nézte, ahogy szívet rajzolt a falra.
Ami aztán nem jött le

 
>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-11-07

Idejét láttam, hogy felkerüljenek a téli kerekek. Nem örülök a dolognak, mert nem igazán áll jól az autómnak a 15"-os felni... :-(
Szóval téli kerekeken gurulunk, remélem minél előbb eljön a tavasz...! A szerelés GabCsiéknál történt, hatalmas köszönet érte! :-)

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-11-07

Mark145-től jóárasítva megvettem a H1-es xenon szettjét. A ködlámpába fog kerülni, így a helyzetjelző kivételével elöl csak xenonnal szórom majd a fényt. :-)

>> EgyébSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2009-11-07

2009.10.18. 100400Km! Az autó kapott egy új Exide Premium 77Ah akkumlátort,mert ami benne volt már gyengélkedett,és csak kis teljesítményű 55Ah-ás volt!Még szeptemberben karbonfóliáztattam a tükörtartó háromszögeket,mert a festék feltáskásodott, levált róla!