Blog

>> Tuning és extracseko76 // Alfa 156 1.9 JTD // 2009-03-05

Egy praktikus ajándékot kaptam névnapomra :)
így hátha nem lesz annyira kormos a hátulja:)

 
>> EseményThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2009-03-02

Sajnos kiderült, hogy pár nagyobb alkatrészt cserélni kell: pl. vezérlésmódosító, bal oldali (első v hátsó) csapágy, első fékbetétek, stb... És még nincs vége

 
>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2009-02-24

Kapott új flexibilis csövet és visszarakattam a középső dobot, mert nagyon zajos volt a vas. Így most elviselhetőbb a hangja :)

 
>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2009-02-19

Elvittem szervízbe a járgányt, kicseréltük a tömítést, meg beletettük az új gyertyákat (Brisk), de őszintén szólva nem vagyok megelégedve velük. lehet,hogy visszacserélem a régiekre, aztán majd lesz vmi....

 
>> Egyébgaben // Alfa 156 3.2 GTA // 2009-03-05

Hi!

5000 km-t tettem meg a kocsival eddig, ami nem rossz ahhoz képest, hogy tél volt. Felkerült egy-két apróság is a kocsira(fehér index, toronymerevítő, hátsó lámpa), most pedig a felnik átfestésére készülök. Van pár zörej és reakció a kocsiba amik aggasztanak is kicsit, de csöri nyugtatgatott hogy semmi gáz. Még mindíg nagyon az autózás vele és megint kiemelném a fogyasztást(leszámítva versenypályán) amit könnyen 10 alá lehet szorítani és egy kis állatkodással se megy 13 fölé. Március 12 pályanap a Pannónia-ringen, aki megteheti jöjjön el. Most kb. ennyi......

 

...indulunk lassan Maestrohoz, ha Ő is, és az égiek is úgy akarják.:)

Teljes fűtés felújítás, több okból: rengeteg izé-sárral volt tele a fűtőradiátor, így emiatt nem volt fűtésem + nem akartam, hogy az új motorban keringjen ez a sok dzsuva.:)
Szóval a nem szétszedhetős fűtőradiátor szét lett szedve, és ki lett takarítva.
Ez kerül vissza, így remélhetőleg lesz fűtés, és szép tiszta hűtőközeg.:)

>> EseményFater (Norbi) // Alfa 155 1.7 TS // 2009-03-05

November végén meghirdettem az autót eladásra itt az amorén és a használtautón is.
Az eladás okai:
- szelepek és a motor rendbetétele (kb. 350 ezer km volt már benne)
- hátsó lengéscsillapító csere
- fékek cseréje
- kellett egy olyan autó, amivel a szüleim telkére fel tudunk menni és ki is tudunk menni vele Oroszországba a rokonokat meglátogatni.
- kisgyermek miatti nagyobb csomagtér (kutyaháló beszerelése után kb. 1 m3-es hely áll rendelkezésre) .
A hirdetésre két hétig semmi, majd 3-an is bejelentkeztek és 1 illető el is jött Dunaújvárosból megnézni a kocsit. Utánuk 2 órával Pécsről is jöttek, hogy azonnal vinnék a kocsit.
December 13-án délután kettőkor könnyes búcsút vettünk a járműtől és roham léptekben keresni kezdtük az utódod - sajnos nem alfát, mert nincs nagy csomagterű kombijuk..., illetve nekem még drága a 159 SW :((
Még karácsony előtt meg is lett a családi mobil egy Peugeot 307 break személyében. Kissé szokatlan még (jóval gyengébb, és kicsvel keveset fogyaszt) az egész, főként az elektronikus gázpedál zavar - nagyon lassú! Már mentünk vele 2000 km-t, tréningezünk az oroszországi nagy útra.

>> Eseményslideshow // Alfa 75 2.0 TD // 2009-03-05

Aukcion vettem, latatlanba, mindossze egy feluletes (es mint utobb kiderult elegge hianyos) leiras alapjan. Nyilvan az ara is ennek megfelelo volt :)
Tegnap szepen elautoztunk erte, kisse korbejartuk, gyorsan lepapirzotuk (olyan gyorsan, hogy szinte az volt az erzesem, hogy epp a szomszed kocsijat adja el a ficko :))
Aztan kezdodott a kuzdelem. Eloszor is kelllett venni egy akut, mer az nem volt benne, viszont anelkul meg se lehetett probalni beinditani - sem vonatatni. Jo, vettunk, ez nagyjabol megharomszorozta a kocsi erteket :D
Visszeszereltuk a kibontott izzitogyertyat, legtelenitettunk, inditoztunk - es semmi...
Hat akkor vontatas gondolta Sterlitz. Es lon. 300+ km, mindenfele rangu es rendu utakon (tobbek kozt vagy 8 km autopalya :)) Csak 2x szakadt el a kotel (nem is, mert egyszer csak kikotodott), kimerult az uj aksi, szarra fagytam es kifolyt a szemem mier hazaertunk. De hazaertunk egyben es buntetes mentesen (pedig kb. feluttol mar nem vilagitott semmi - csak a hatso ablakba kirakott haromszoget megvilagito biciklilampa :D
folyt. kov.

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2009-03-04

Szerencsémre nem hibásodott meg az EGR szelep, csak kikellett tisztítani. A téli lustított üzemmódban, eltömődött korommal az EGR, attól nem ment a gép. Két munkaóra volt a javítása.Tanulság :Nem szabad nagyon vánszorogni még télen sem, mert az el nem égetett üzemanyag, és az égéstermék gondot okozhat. Egyébként az új termosztát cseréje óta 7.0 L/100 km az átlagom. Persze a computernek nem szabad hinni. Az csal, méghozzá sokat. Szerinte 5.1 L/100km. Mindenestre, 0.5 literrel kevesebbet eszik a termosztát csere óta. Nagyon-Nagyon szeretem vezetni!!!