Blog

>> SzervizSomaa // Alfa 156 Sw 1,8 Ts // 2008-03-03

2008 márciusának első napján Erhard cartárstól megrendeltem az olajcseréhez szükséges dolgokat. A műtét kezdetét veszi ha minden jól megy még a héten Tibor cartárs közreműködésével. Lesz egy szelepfedél tömítés, olaj olajszűrő levegőszűrő és pollenszűrő csere.
De hamarosan jön a vezérlésmódosító csere+ vezműszíj szett csere+ első fékek tárcsáinak és betétjeinek cseréje. Itt a tavasz.....

 

Végre megjött március erre ma leesett a hó. 10 cm havat söpörtem le az alfáról:(
De már sűt a nap és szépen olvad.

 
>> SzervizFerke // Alfa Alfasud Sprint narancssárga :) // 2008-03-03

Sajnos nem csak az akksi volt a ludas az előző körben...valszeg kevés töltést kapott, így néha alig akarta megforgatni a mocit...de lehet, hogy az önindító is hisztizett, mert gyakran jelentkezett a probléma úgy, hogy nem forgatta meg első körben, majd hirtelen forgatta a mocit...biztosra mentem, és kicseréltük a generátort, és az önindítót is...még nem tudom, hogy vége-e a megbízhatósági problémáknak, mert azóta nem használtam az autót..a héten kiderül..
Mindenesetre a sebességünk megvan, a megbízhatósággal még van egy kis problémánk..:))))

>> SzervizFerke // Alfa Alfasud Sprint narancssárga :) // 2008-03-03

Megadta magát az akksi. Persze nem otthon, és nem is a munkahelyen, hanem a belvárosban, messze minden ismerőstől...:((
2 órát vártam, míg valaki ráért és segített kitolni egy lejtős parkolóból, majd betoltuk...valszeg cellazárlat lehetett, mert időnként indult, időnként nem...

2008 02 29.-én Megvettem. 580 km-t utaztunk érte Skóciából London mellé egy haverommal.
A családi kölcsön Fiat Punto 1.1 Van-nal mentünk:). Végig esett. Egy kereskedésben vettem.
Reggel 8kor indultunk és éjjel 1re értünk haza. DE MEGÉRTE!!!!

 
>> Egyébimi156 // Alfa 156 SW 1,9 JTD // 2008-03-02

Ma felkerültek a nyári kerekek és szépen megtisztítva nyári álomra tértek a csúnya fekete téli felnik.
Remélem ne kapkodtam el a dolgot.Nem lenne jó hóban csúszkálni nyári gumikkal.

 
>> Egyébcipesz // Alfa GT 1.9 MJET // 2008-03-02

Megvolt az első közös 1000 kilométerünk :) "Kemény" 6 literes átlagfogyasztás jött ki, úgy, hogy kb. úgy közlekedek ezzel is, mint a TI-vel :)
A zöldkártya is megvan, a műszer nem tudott kormolást mérni ;-)
Kedvesemtől ajándékba megkaptam az Alfa-logós szőnyegeket :)

 
>> Szerviz.:Medve:. // Alfa 156 1.6TS Progress // 2008-03-02

Eljött az ideje kicseréltetni az alsó lengőkarokat...a bal már nagyon nyüszögött....de most frisset kapott mindegyik fele...
Kézifékbowden is nagyon repedezett volt, és nehezen lehetett behuzni féket, meg szerelő azt mondta nem is teljesen engedett ki....fogta kicsit kereket...
Olajcsere is meglet...
50e /lengőkar/ + 12e /olaj+szűrő/ + 12e /bowden/ + 10e /munkadij/

 

Előzmény: 2 éve már egyszer megesett, hogy az indexreléből kattogás helyett csak zümmögés jött és természetesen villogás sem volt. Fújkáltam szerencsétlent mindenfélével , valamelyik akár használhatott is, mivel egy hét múlva visszaállt a rend...

Ez év elején - gyakorlatilag a műszaki vizsga után rögtön :-) - megint előállt a probléma, csak ezúttal igen rövid zümmögő periódus után már rögtön nem volt irányjelzőm, csak a vészvillogó működött... :-( Jöttek megint a csodaszerek, de semmi eredmény, mindössze egyszer egy órácskára sikerült valamiért visszanyernie a régi állapotát. Miután lassan egy hónapja irányjelző nélkül közlekedtem és mivel többen is állították, hogy bizony mehet tönkre ilyen felemásan a relé, elhatároztam egy új (vagy legalábbis működöképes) villogtató beszerzését.
Boltban nem kaptam, a FIAT-nál sem volt rendelhető, és sajna az itteni cartársaknak sem volt fölösleges :-( Elmentem hát Cs. Józsihoz (előző tulaj és szerelő), hátha van neki... ... Nem volt természetesen, ellenben ajánlott egy miskolci bontót, ahol biztosan szedtek szét nuova 33-ast.
Emellett megjegyezte - ezt akkor totál baromságnak tartottam - hogy esetleg a vészvillogó kapcsoló is okozhatja a hibajelenséget.

Pár nap múlva eljutottam a bontóba, és - bár előzőleg telefonban gyors sikert ígértek -közel egy órás keresgéléssel sikerült csak nagy nehezen rálelnünk egy teljesen megegyező relére.
Próba: - és ugyanaz! :-( 'zisten az 'zanyjába : lehet hogy tényleg nem is a relé???
Egy éppen arra turkáló szerelő is ebben erősített meg: a ritkán használt vészvillogó-kapcsoló oxidációja miatt akadozhat az "indexellátás" - ami hihetően hangzott, feltéve ha az ember felhagy a józan ész diktálta "miközeavészvillogókapcsolónakazindexhez" értetlenkedéssel... :-)
Még gyorsan megvitattuk, hogy könnyen orvosolható a probléma - már ha sikerül kiszedni a kapcsolót egyben a műszarfalból - aztán rohantam is, mert ugyancsak késésben voltam.

A bontóból kihajtás után egy hirtelen ötlettől vezérelve gyors egymásutánban vagy tizenöt-húszszor ki -és bekapcsoltam a vészvillogót és láss csodát : visszanyertem az indexem!!!. (Volt ugyan még 1-2 alkalom, hogy megint eltűnt, de a fenti módszer mindig segített.) Tegnapelőtt pedig végre sikerült gyorsan és épségben kiszednem a vészvillogó-kapcsolót - ebben kapóra jött, hogy 6 éve a rádió helyén egy lyuk tátong :-D - majd egy kis kezelés után (érintkezők csiszolása + WD40 "für alle falle") már alkalmilag sem felejti el az irányjelző a kötelességét !

(a fentieken analógiájára várom is a tippeket, vajon milyen - látszólag "semmiköze" - alkatrész okozhatja az ablaktörlő-fokozataim lassú, de fokozatos pusztulását... )

>> Egyébsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2008-03-01

a volt gépem újra tulajt keres magának, s erre Bálesz kolléga hívta fel a figyelmemet
http://www.hasznaltauto.hu/1859055_alfa_romeo_155_1997