Blog

>> EgyébChEff // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2008-02-22

Tőmondatokban: 1300 km oda-vissza. Az autó 8,5 liter fogyasztott. Nagyon meg vagyok vele elégedve :) Még a reggeli -12,5 fokban is nagyon könnyen indult. Ezzel túlléptük a 12000 együtt tölött kilómert. Hamarosan viszem olajcserére amiből eddig kb 2 deci fogyott, yuppee :)

 
>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-02-22

Eljött az idő, hogy a kopott első Alfa emblémát lecseréljem egy újra. Ebben nagy segítség volt Pápai János, akitől sikerült vásárolnom egy eredeti emblémát, valamivel olcsóbban, mint a hivatalos.
Olvastam már itt megoldásként, hogy kifúrták a régit és úgy megrántva távolították el, de nekem ez a megoldás nem volt szimpatikus. Így szétszedtem elemeire a scudettot, hogy úgy távolítsam el a régi emblémát. A gyári öntapadós ragasztó annyira tartotta, hogy fúrtam 3 lukat a scudetto műanyagjába az embléma mögött, majd kalapács meg egy nyolcas csavar segítségével leütöttem a helyéről. Utána megtakarítottam a ragacstól az elejét, és helyére tettem az újat. Végül összepattintottam az egészet. Kb. negyed óra alatt megszépült a kocsi eleje...

>> EgyébG-MANN🍀 // Alfa GT Q2 1.9 JTDm 16V // 2008-02-22

Két nyárigumimat garanciában kicserélték, mert a gyárilag rossz hátsó futómű beállítás miatt elkoptak. Most új beállítással és új gumival kezdem a tavaszt:)

 
>> Tuning és extra.:Medve:. // Alfa 156 1.6TS Progress // 2008-02-22

Xenon szettet is raktam bele tavaly ősszel, de elfelejtettem beirni ide:D 6000k, jeges fehér....őőő a márkáját nemtom most:D De valami ócsó noname féle:)

 
>> AutóápolásGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2008-02-22

Tervezem, hogy a közeljövőben megadom az autónak, amire a karosszéria még a waxolásnál is jobban vágyik: az üregvédelmet.

Ez egy olyan pont, véleményem szerint, aminek a jelentőssége a legtöbbek számára nem ismert. Egy régebbi autónál inkább magától értetődő, de sajnos az újabb, galvanizált karosszériás autóknak is szüksége van erre. Német nyelvű kereséseim azt a meglepő eredményt adták, hogy pár éves autóknál is megjelennek buborékok az ajtók belső szegélyeinél. (Mercedes, BMW, Mazda, Honda, stb.) Ez pedig egyértelműen az üregvédelem hiányát jelenti. (A gyártóknak persze nem érdeke örökéletű autókat gyártani. De azért ezen a ponton nem kéne spórolni.)

A lényeg tehát, hogy mihamarabb igényes üregvédelmet kapjon az autó. Ez egy időigényes és komplikált művelet, semmiképpen sem lehet egy délután letudni. (A kárpitelemek leszerelése önmagában ennyi idő.)

Egy igényes üregvédelem a következő lépésekből áll:

- rozsdapassziválás (bizony, a "hajtásokban" megáll a nedvesség és megindul az oxidációs folyamat)

- passziváló kimosása bő vízzel egyes szerek esetén (Ez nem káros, sőt, szükséges! Persze arról gondoskodni kell, hogy legyen megfelelő szellőzés a száradáshoz.)

- üregvédő felvitele


Passziváló anyagnak valószínüleg a Fertan nevű szert fogom használni. (Németországban ez a legelterjedtebb.) Általános rozsdapassziválásra egyébként a Korant nevű _hazai_ szert ajánlom (Ferrokémia szövetkezet, Bp.!). Utóbbi nem csodaszer, de pl. egy tisztességes kezelés (csiszolás, festés) előtt mindenképpen jó átmeneti megoldás bármilyen rozsdásodó ponton. (Ez a pont opcionális. Tehát nincs mindig szükség rá.)

Az üregvédő anyagok között az európai irodalom és a tapasztalatok szerint a legjobb, legtartósabb hatású egy minőségi üregvédő-zsír. A különböző waxok csak látszólagos védelmet nyújtanak, ugyanis az oldószer elpárolgásával repedések keletkeznek. (Motip és társai kerülendőek.) Jó védelmet nyújtanak a speciális olajok is, de ezek nem olyan tartósak, rendszeres ellenőrzés/utánkezelés szükséges.
A zsír hátránya, hogy felvitel előtt minimum 80 fokra kell melegíteni.

A jó üregvédő szereket egyébként a kedvező kúszási tulajdonság teszi jóvá. Ez a nagy különbség egy waxxal szemben... Nagyon kevés olyan üregvédő wax létezik, ami ér is valamit!!!

A zsír felvitelhez leginkább kompresszor, nyomás alatt lévő tégelyes pisztoly és speciális szonda szükséges. Körülményes, de állítólag ez a nonplusultra e téren.

Az üregvédelmet magam szeretném csinálni, ha sikerült beszereznem a szüks. anyagokat és eszközöket. Az eredményről írni fogok...


A másik fontos művelet az alvázvédelem. Erre is vannak ma már 1000x jobb szerek, mint az ősrégi bitumen alapú és az elterjedt PVC alapú (rücsi) anyagok.
Itt jegyezném meg, hogy pl. a 156-nál alkalmazott alvázvédő nem túl jó minőségű. Lásd köv. pont...

Mindkettő nagy hátránya, hogy sérülés esetén bemegy mögé a víz és ott háborítatlanul dolgozik. Az előbbi szer "aktiválható" és feljavítható Fluid Film Liquid-del. Ez kiegészíti és valóban hermetikusan záróvá teszi. Még jobb eredményt ígér a Perma Film. Ez - sós víznek ellenálló - szer, ecseteléssel vihető fel az alvázra (akár régi alvázvédőre is), illetve a kerékjáratokba. Jómagam is ezt fogom használni mindkét autómon. (Gyárilag PVC van az Alfán is, és tapasztalatból tudom, hogy csak látszatmegoldás...)

(Leszögezném, hogy semmilyen kapcsolatban nem állok az itt említett szerek gyártóival, kizárólag az interneten* talált véleményeket osztom meg ilyenmódoni Veletek.
*: Nagyon sok témábavágó német fórum létezik. És ebben tényleg maximalisták és precízek... És oldtimerből is jócskán akad odaát.)


Legközelebb ejtek pár szót a korszerű alapozókról...


Update: Csikósék is rákaptak a MS zsírra!! B)

>> Tuning és extraBeczA // Alfa 166 // 2008-02-22

 
>> Tuning és extraCsabi-146 // Alfa 146 1.9 TD // 2008-02-21

Garmin navigáció

 
>> EgyébCsabi-146 // Alfa 146 1.9 TD // 2008-02-21

MPK-s matrica!!!! :)))

 
>> Tuning és extraFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2008-02-21

Kicsit karcosak + 1-2 járdaszegély nyoma látszik...de nem volt szívem kihagyni....talán ez lesz télre...?! Á, de mégse...erre túl drága a téligumi+bőven elég, ha nyáron szétrázza a a vesémet a vas.:)))

>> Tuning és extraCsabi-146 // Alfa 146 1.9 TD // 2008-02-21

Sony fejegység
4*120W az ajtokban (magnat-blaupunkt)
2*180W a kalaptarton (DLS)
4 csatornás erősítő
1200W zárt mélyláda (Pioneer)
10-es Sony cd tár