Blog
Február elején a paksi körforgalomban megállt az autó és el sem akart indulni! Behúzott a parkolóba egy jó lelkű peugeotos srác, majd délután Csocsi felvontatott a Pirihez - izgalmas móka volt szervofék és kormány meg lemerülő aksival az esőben nagy sebességgel menni!
Két nap múlva jött a diagnózis: vezérműlánc szakadás! Szinte megállt bennem az ütő, de megnyugtattak nem sok kár van a motorban (lánc, fogaskerekek cserére kerülnek és egy szelepet kell majd rendbe tenni) és kiderült a vízpumpa is a végét járta :((
A motor ki- és szétszedése után fény derült az okra: egy csavar volt az olajteknőben! Miután az enyémben mindegyik megvolt, így ez extrának számított!
Majd egy hónap kényszerszünet után végre autóba ültem!
Végre volt egy kis időm ma ezért el is mentem a szerelőhöz két új fékbetéttel és tárcsával (Ferodo) mivel rohadtul idegesített, hogy nyikorognak a szar Textárok plusz a jobb hátsóm menet közben is nyikorgott néha napján...kerékcsapágy nem lóghat és a munkahenger sem lehet szar 5 évesen...S láss csodát megszünt a nyikorgás, határozottan jobban fog a fék csak nem nagy biznisz félévente cserélni a betétet..
Reggel megyek le az autóhoz, indítom, de semmi. Mozgatta ugyan az akku az önindítót, de elég haloványan. Telefon Zottyának, aki jött is hozzám, mint egy Sárga Angyal. :-) Bikázással indult, nem volt gond. Töltés van, ott sincs gond. Hát, akkor csak akku lehet a saras. Semmi gond, még garanciális (kb. másfél éve vettem), irány a bolt. A boltban közli az ember, hogy egyedül van, szereljem ki. Jó. Adott szerszámot, kivettem. Keddre kiderül, hogy rossz, mert most feltöltik. Kaptam egy csere akkut addig, remélem ez nem szarik be...
tegnap megvolt a probaut : )))
jol megy a kicsike,de még van mit csinálni rajt.....
ma bekötöttem az ablakmosot,és az elöregedett benzincsöveket cseréltem le........
Fehér poweledek a helyzetjelzőkbe, valamint Szamosinál ködlámpa, hátsó ablaktörlő javítása, 2 liter olaj vétele, árajánlat kérése vezérlés cserére.
a mai napon megérkezett a legújabb szerzeményem, élőben sokkal jobb mint a fotókon.
sajna csak a teloval tudtam képeket készíteni
Nemrég beszéltem egy szerelő sráccal,aki nagyon régóta szereli az olasz autókat,főleg Alfákat!(nyolc évig dolgozott szerelőként a szhelyi Fiat-Alfa szervízben)
Azt tanácsolta,hogy bizonyos időközönként tisztítsam ki a tankot (két-három évente)és csak jó minőségű gázolajszűrőt rakjak fel(Ufi,Mann,vagy Bosch)!
Azok képesek tökéletesen megszűrni az egyébként sem túl jó minőségű magyar gázolajat!
Így sokkal kisebb az esély rá,hogy tönkremennek a porlasztók,illetve a magasnyomású szivattyú!
Megfogadtam a tanácsát és kitisztítottuk a tankot és tettünk fel Bosch szűrőt!A jelek szerint érdemes volt ezt megcsinálni!A hét év alatt elég sok trutyi gyűlt össze a tank alján!
Most legalább nyugodt a lekiismeretem:)))!
Közben kiderült,hogy lóg egy szilent a hátsó futóműben ,meg a kézifék-kötél is be van rohadva kicsit!A következő művelet,azok cseréje lesz!
Most már van vettem.... bontottan....., majd beszereltem. A keret kék volt de lefestettük. Szép lett.... :))