Blog
Fehér felni...nagyon látszik rajta a köferverődés. A 4-ből 2 kicsit javítva is volt festékügyileg.
Tél van, most úgyis a tojástartós gyári felniken vannak a téli gumik, így gondoltam, felújíttatom őket.
Kerestem is a környéken (Tatabánya), homokfújással, és szinterezéssel foglalkozó céget. Mindenképpen szintereztetni szerettem volna, mert fehérben szebb, és sokkal tartósabb, mint a festés. Szal' találtam is rá megfelelő helyet. 2-3 napot mondtak mindkét munkafázisra.
Kis kenőpénz a homkfújást végző srácnak, és nagyon alaposan, és nagyon aprószemű homokkal dolgozott, hogy szép sima legyen a felni. (Azt mondják, ez nagyon fontos a szinterezésnél, mert jobban látszódnak a hibák, mint mikor festve van.
Szép is lett.
Majd ment, hogy megkapja a fehér színt újra. Két réteg fehér, és egy réteg lakk lett rajta, hogy szép sima legyen, és bírja a kőfelverődést is.
Homokfújás: 10.000
Szinterezés: 10.000
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012940t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012941t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012942t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012943t.jpg)
Két első kutyacsont szilent, első stabilizátor rudak, kormányporvédő, Beru Ultra X gyertyasor
Olajcsere (Castrol Magnatech), főtengely szimering csere, ékszíjcsere, generátor felújítás.
Végre kifogyasztottam a benzint a tankból.Mindig kiváncsi voltam mennyit lehet elmenni egy tankolással.Nos,ma kiderült.Az óra 920 km-t mutatott.Arra már korábban rájöttem,hogy többet mér az óra:minden km-re 1100 métert.Így hát 10 %-ot levonva 830 km-t sikerült megtenni 63 lityi benzinnel,7.5-ös átlagot eredményezve,ami szerintem nem rossz neredmény.
Amúgy Komárom és Dunaszerdahely között fogyott ki az üzemanyag,azt hittem Esztergomig sem jutunk el.Örömteli esemény történt Dunaszerdahelyen:a barátunk vásárolt egy csodálatos GTV-t.
Fekete színben pompázik és gyönyörű.Hazafelé jó volt nézni a tükörben.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012928t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012929t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012930t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012931t.jpg)
13e km volt benne, de inkább lecseréltem. Selenia 20K (183e km)
Voltam Tata felé, és gondoltam beugrok a bontóba, úgyis kell egy két apróság. Vettem egy jobb első ködlámpát, mivel kaptam egy követ, egy belső lámpát ami a tükör mellett van, mivel az előző tulaj szétolvasztotta az egyik kapcsolót. Aztán régóta kerestem karbon mintás középkonzolt, de azt mondták az nincs. Akkor legyen fa, csak ne az utólag lefestett szürke konzolt keljen nézegetnem, mert nagyon csúnya. Mikor jön vissza Roland látom, hogy egy karbon van a kezébe, azt mondta nem tudott róla, csak mikor megemelt valamit, hogy átrakja, akkor vette észre, hogy van még ilyen.Aztán vettem egy Angol autóból származó vezetőülést, és miután hazaértem összeházasítottam az én jobb egyes ülésemmel. A kettőjük frigyéből született egy hibátlan kárpitú, nem kiült, magasság és háttámla keménység állítású ülés.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012920t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012921t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012922t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012923t.jpg)
ma nem sokra jutottam az ajtohatárolokkal küzdöttem meg az elsö hátso szélvédöt mostam le elvileg holnap berakjuk.....
ja meg a jobb elsö ajtot kezdtem el összerakni, aztán rájöttem hogy a 4 kis oszlopot ami elöl tartja az elefántfület hátul meg kettéosztja az üveget szinrefujt és elfelejtettem lefestetni : (.....
az ajtok összerakása igy jövö hét közepére tolodik,
de nem baj van rajt munka ezen kivül is böven : ).....
egyre jobban idegesített, illetve majd a szívem szakadt meg mikor a jó magyar útjainkon meg-megszólalt a jobb első futómű, olyan volt, mintha a gumi beleérne a sárvédőbe.
illetve vészesen közel van a műszaki vizsga, február 19.
így a ma estét rászántam, s durván1,5 óra alatt megejtettem a cserét.
s végre újra teljes csend van, ha nem szól BOSE
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012908t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012909t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012910t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012911t.jpg)
Ma szétesett a váltó-kuplung. De nagyon. Alig értem be dolgozni....hétvégén váltó le, aztán majd meglátjuk...
Valószínű, hogy a katasztrofális szinkrongyűrűk állapota hatványozottan romlott a szétszakadó kuplung miatt...
Eddig sem volt bíztató, úgyhogy semmi meglepő nincs abban, hogy hirtelen lehetetlen lett váltani...1-es sebességet nagyon nehezen veszi, kettest egyáltalán nem. Hármasban talán eljutok a műhelyig...:((
Tetézi a bajt a féltengelyek állapota...nagyon durván szólnak, remélem legalább azok kibírnak még 1-2 napot...:(
No, a szervíz megvolt.
Elment egy jó húzós nap, mire járóképes lett a vas megint.
Kiderült, hogy:
- a kuplung szett úgy, ahogy van kukás (tárcsa, szerkezet, és a csapágy is)
- az összes kuplung munkahenger kukás;
- a kipufogó rendszer a leömlőtől hátrafelé kukás;
- mindkét oldalon a külső, és a belső féltengelyek is kukásak;
Amik cserélve lettek:
- komplett kuplung szett;
- komplett váltó;
- komplett kipufogó rendszer;
- kuplung alsó munkahenger (felsőt is lassan cserélni kell);
- komplett jobb- és bal féltengely (külsők-belsők)
+ kapott a vas egy Sebring króm hátsó dobot + véget...gyönyörű hangja lett, és most nagyon szééép!!:)))
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012892t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012893t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012894t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000012/0000012895t.jpg)