Blog
2008.02.01-én végre lekerült a műhelybe. Addig vontattuk de a beálláshoz kíváncsiságból beindítottuk. 3 hét után ismét elsőre beindult, nem füstölt. :) A váltót sikerült kitenni üresbe, de kicsit még fura a váltóút, valami még nem stimmel..
A kopogást az első hengerfejtől hallani.. Az alapjáratot nem tartja.
Délután kicsit még járatta a szerelő barátom, de egyre rosszabb hangja lett, mostmár a hátsó hengerfej felől.
Kicsit kopog, kicsit nyüsszög, kicsit felújításra szorul... Ez van, ilyenek a Magyar utak.
Készen van végre. Nagyon csendes lett megint a futómű, és a motortérben is elhallgatott végre a hosszbordás szíjam. Minden a régi...
1. lépés: Alkatrészbeszezés Erhardtól
2. lépés: Csere Csöri közreműködésével
2 db hátsó stabilizátor rúd, kerék előtti: 21.000
2 db hátsó stabilizátor rúd, kerék utáni: 23.000
2 db első felső lengőkar: 26.300
1 db kézifékkötél szett: 7.400
1 db hosszbordás szíj: 6.000
1 db vezetőgörgő: 9.000
1 db feszítőgörgő: 9.000
2 db első fékcső: 5.000
2 db kipufogó tartó gumi: 1.000
1 db elsó stabilizátor rúd: 25.000
1 db index relé: 7.400
1 db bal-jobb alaktörlő lapát: 7.000
1 db pollenszűrő (aktív szenes): 3.600
1 db levegőszűrő: 2.600
2 db 2l Seléni 20K for Alfa Romeo: 7.800
1 db olajszűrő: 1.890
A szerelés (majdnem egész napos mutatvány): 20.000
Na ma szereztem uj patenteket, hangszigetelo anyagot meg viaszos uregvedot, nagy a boldogsag. Szerdan bekerulnek a szelvedok. Egy valag penz megint, de remelem meghalalja. :)
Mivel elakadásjelzőm csak bal oldalt villogott és a középkonzolban is elment a villany,meglátogattam egy helyi szakit.
Megcsinálta még a hátsóablak fűtést is.Relé csere és már alles ok...kivéve a elakadásjelzőt mert 14k+áfáért hozták volna....Bontó.....
Hát még nyáron, amikor elkezdtem árulni a téligumi garnitúrát, Hosszú jelezte, hogy szerinte meg lehet repedve a coolerhez vezető cső, mert szerinte nagyon kormol a kicsike. Gondoltam magamban, amíg nem érzek komolyabb problémát, pl fogyasztás, teljesítmény csökkenés, ilyesni, addig hagyom a túróba az egészet!
Hát most januárban megtörtént a baj! Fújó hangot hallottam a motortérből. Először a turbóra gyanakodtam. Miután megnéztük a kollégával a motorteret, rájöttünk, hogy nem a turbó, bár ez a nyamvadt cső eszembe se jutott. Aztán elvittük szervíbe, ahol közölték, hogy ez biza gumicső öregedés! A k.va! Gondoltam is magamban, hogy ez a Hosszú gyerek már egy fél éve megmondta, csak figyelnem kellett volna rá! :(
Hát a vége az lett, hogy gyári gumicső került a kis Sárkányba röpke 33.000 Ft-ért.
Tények:
- A hengerek szuper állapotban vannak, még látszik a gyári honolás.
- A motormelegedés oka a HF tömítés vízjáratainak eltömődése.
- A HF tömítés semmit sem tömített, simán leesett a csavarok kiszedése után.
- Mindenhol szivárog az olaj.
Eddig tartott a türelmem, az apró próbálkozásokkal, visszanyerni autóm eredeti erejét. Mivel a teljesítmény hiányát nem sikerült orvosolni, éz az egyéb apróbb problémák is felgyülemlettek, tegnap végleg betelt a pohár... Elkeztük barátnőmmel, és egy barátommal bontani a kocsit... :D
De ne tessék megijedni, nem negatív szándékkal. Csupán felújítás céljából. Hát a többiről beszéljenek a képek.
Kábé 2005 nyarán volt a benzincsűrő cserélve. Akkor egy sima átlátszó műanyag párszáz forintos szűrő lett a benzinpumpa elé rakva. Most egy kicsit komolyabb aluminium házas szűrő került a helyére. A VW és Audikon is ilyen van, a tank mellé bilincselve. Várható élettartam 150000km...
Hosszas vívódás után a férjem úgy döntött,hogy "megválik" második számú szerelmétől és megkaptam tőle Hófehérkét. :-)))