Blog

>> Tuning és extraTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2008-03-15

Ma xenon izokat szereltem a kocsiba szerintem nagyon jó lett :-) a trafonak sokáig kerestem helyet

 
>> AutóápolásCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-03-15

Bizony, bizony, nekitolattam egy alattomos bokornak... Meglátjuk, mit lehet vele kezdeni, remélem rendbe lehet hozni nagyobb beavatkozás nélkül...

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-03-15

110.062 km, 2008. március 22.
Lehetetlen volt szabad gumis találni, már kezdtem dühös lenni, mikor a Mikona (www.mikona.sk) egyik pozsonyi kisebb szervize azt mondta, hogy vállalnak.

Picit majdnem megjártam az odaúton, rosszul kattintottam vissza a hátsó üléstámlát és egy nagyobb fékezésnél az egyik gumi a nyakamba repült. Szerencsére semmi baj nem történt.

A cserét egy seggfej végezte el, nem is érdemes rá szót pazarolni, vagdosta a kerekeket jobbra-balra. Főleg akkor volt ideges, mikor harmadszorra is azt írta ki a centrírozó, hogy kevés a súly. Végül vagy 2 kiló súlyt rárakott és hatalmas örömmel húztam el onnan.

A 3. képen az első és hátsó felnik különböző mérete látható.

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-03-15

2008. március 5.
A két Alfa büszkén vágtatott Pozsonyba, bár az ok nem volt ilyen szép - az ember nem tud örülni, ha bazárba viszi az Alfát. Mivel összevissza rohangáltunk megfelelő vevőt keresve a 146-ra, nem nagyon figyeltem oda azokra a jelekre, melyekre általában odafigyel az ember. Picit gyanús volt ugyan, hogy reggel óta 263 km-t mutat a fedélzeti számítógép és nem bír csökkenni az hátralévő kilométerek száma, de az üzemanyagszint még nem érte el a nullát, így azt gondoltam ki, hogy majd visszafele a Shell kúton tankolok.

Mivel Éva mögöttem jött a 146-al, szép lassan döcögtem, ezért gondoltam, hogy ilyen jó a fogyasztás. Felmásztunk az autópályára és éppen a Duna felett hajtottunk át, mikor egyetlen rángatás, bármi nélkül fogta magát az autó és leállt a motor. A kijelzőn megjelent a Sistem avaria (rendszerhiba) felirat és a figyelmeztetés, hogy azonnal forduljak a márkaszervizhez. Én inkább a Szamosit hívtam. Közben persze sikerült a leállósávba navigálnom az autót és senki nem durrantott seggbe (ha nem Éva jön mögöttem, bármi lehetett volna a vége...). Háromszög ki, 146-ba be és mentünk gázolajat keresni. Kénytelen voltam venni egy 5literes kannát is, majd egy hatalmas kerülővel vissza a hídra. Közben persze a 146 is tiltakozni kellett, így kénytelen voltam abba is tankolni... Alig fél óra alatt visszaértünk, szerencsére mindent úgy találtam, ahogy ott hagytam.

Megtankoltam a kannából, majd Szamosiék tanácsa szerint párszor megdolgoztattam az üzemanyagpumpát, majd megpróbáltam beindítani. Semmi. Másodszorra semmi. Harmadszorra röff röff beröffent. Viszont továbbra is hibát jelzett, de János megnyugtatott, hogy ez okos gép, nemsokára felfogja, hogy minden ok és nullázza a hibát. Így is történt, úgy tűnik a hülyeségem megúsztam egy tapasztalattal és semmi nem károsodott.

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-03-15

egy kis kirándulás

 
>> EgyébBrezó // Alfa 166 2,4 JTD (151 LE) // 2008-03-14

Full extra kivéve autómata, de az kinek kell :)

 
>> EgyébB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2008-03-14

A téli gumikat lecseréltettem nyárira. A gumikat megfordítottuk, mivel a belsőfele a futómű gyári beállításai miatt jobban kopott.
+
Ide tartozik még az is, hogy a gumi az Wanli és elég silány minőség...

>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2008-03-14

110722km 08.03.14. olajcsere,olajszürö, levegöszürö,gázolajszürö,polenszürö,

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-13

2008. március 13-án beszéltem Bánfalvi Kolossal a www.rendszámtábla.hu-ról, aki segít majd elintézni a motorrendszámot az autóra, mivel az "A" tipusú elég bénán néz ki rajta és ha már ennyit költök rá, - végülis megmentette az életünket -, ennyit igazán megérdemel. Még ha alfacityre nem is készül el.. De legalább lesz. Ha előbb nem, utóbb. :)

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-14

A sportos szív remélhetőleg egy hét múlva újra dobogni fog. A költség a motor ki-be szerelés díja. A műszerfal és a középkonzolja egyáltalán nem mindennapos az alfákban, de az ív, amelyet a sebességváltó és a kézifék felé produkáltak az valami fantasztikusan jól néz ki. Amíg bent voltak az ülések, ezt észre sem vettem. Pedig érdemes vetni rá egy pillantást. Remélem nemsokára, már szebb képekkel tudom díszíteni a blogot.