Blog
Csak kommentár nélkül, lefényképeztem pár előzőleg elkövetet gányolást az autón.. :( Hogy törne le a keze..
Végül eljutottunk a főtérre,ahol hatalmas tömeg alakult ki és pompás hangulat.Szólt a talpalávaló, legszívesebben maradtam volna bulizni.De el kellett indulni,mert várt még ránk 240 km. Fehérvár felé mentünk vissza,mert a 6-os út állapota kivánnivalót hagy maga után.Legnagyobb meglepetésemre az 500 kilóméter megtétele után még több,mint félig volt a tank.Először arra gondoltam,hogy benzint termel a kocsi.Mindenesetre tettem egy kanna benzint a csomiba és megvárom,míg kifogy,így legalább tudom mennyit fogyaszt.
Megvolt az idei első találkozó.Bár ez nem a szokásos volt.Mohácsra mentünk,ahol is tízegynéhány cartárssal találkozván íziben a Duna partra hajtottunk,ahol nem sokára szétszéledtünk,mert kezdődött a busójárás,ahol mindenki elvegyült a tömegben,ami nem volt kicsi.Mondhatnám,még sose voltam ekkora tömegben.Mindenfelé busók mászkáltak,időnként inzultálták a járókelőket,különösen a nőket.Némelyik fából faragott méteres farokkal mászkált.Amúgy jól fel voltak szerelkezve fröccsökkel is,ami javította a hangulatukat :-)
Ma megrendeltem a hengerfejtömítéseket, pollenszűrőt, üzemanyagszűrőt, olajszűrőt és 4db kerékcsapágyat, mert rettentően csörgöttek már..
2008.02.02-én Vasárnap elkezdtem bontani az elejét az autónak hogy kiférjen a hengerfej. Ezt vehetjük alapkőletételnek is.. :)
A hűtők kiszerelésével már nem bírtam mert az alja hozzáférhetetlen volt, a vízcsöveken pedig buzi gyári(!) bilincsek voltak, amiket nem könnyű leszedni alulról akna nélkül.
A klímahűtőből is jön 2db cső, az egyiket sikerült lekötni (gáz szinte semmi nem jött belőle), de a másik nem adta magát, úgyhogy még a csövet is sikerült megcsavarnom.:(
Átnéztem a klíma reléit, biztosítékait is, minden ok, de egy kis gányolást azért találtam a klímapanelnél(a panel E1 hibakódot ír, és nem engedi állítani a venti erősségét):
Azt vettem észre itt a nagy bontogatás közpette hogy a panel hátulján lévő csatlakozók közül a bal oldalin vagdosva vannak a vezetékek. Mégpedig a jobb oldalán a piros és a feket-lila.
Utána megkerestem hova vezet és az utas oldalon a kesztyűtartó alatt lógó vezetékekre lettem figyelmes, ill. hogy van ott egy csatlakozó és azokba van ez bekötve. De a cstalkozón található 3. vezetékre nincs kötve semmi. Plusz van 2 lógó vezeték, azok is utólagosak. Ha azokat összeteszem akkor megy a venti folyamatosan legerősebb fokozatban.. De állítani úgy sem tudom a panelről.. Rakok egy képet a csatlakozóról is.
A lábterekben áll a víz. Valószínű hogy tényleg a fűtőradiátor cserés..
2008.02.01-én felrobogtam Érdre Marklar kollégához, hogy kibontsam az angolból azokat a cuccokat amik hiányoznak/sérültek az enyémből. Találtam nála egy kipufogódobot is, azt is elhoztam. Kíváncsi leszek rá..
A lista amiket hoztam:
- 4 db 16V-s sportcsomagos ajtókárpit+hátsó ülés
- ajtó kéderek
- kalaptartó rolóval
- "C" oszlop takarókárpitok
- biztonsági övek feszítővel
- kipofogódob
- biztonsági öv takaró műanyagok
- kapaszkodó takaró műanyag
- fűtőradiátor (hekkelt)
- ködlámpa
- 1.4 felirat
- a többi nem jut eszembe :)
Amik hiányoznak:
- tetőablak kapcsoló
- csomagtérnyitó kapcsoló
- bal alsó műszerfal takaró műanyag
- 16V-s sport műszeregység
2008.02.01-én végre lekerült a műhelybe. Addig vontattuk de a beálláshoz kíváncsiságból beindítottuk. 3 hét után ismét elsőre beindult, nem füstölt. :) A váltót sikerült kitenni üresbe, de kicsit még fura a váltóút, valami még nem stimmel..
A kopogást az első hengerfejtől hallani.. Az alapjáratot nem tartja.
Délután kicsit még járatta a szerelő barátom, de egyre rosszabb hangja lett, mostmár a hátsó hengerfej felől.
Kicsit kopog, kicsit nyüsszög, kicsit felújításra szorul... Ez van, ilyenek a Magyar utak.
Készen van végre. Nagyon csendes lett megint a futómű, és a motortérben is elhallgatott végre a hosszbordás szíjam. Minden a régi...
1. lépés: Alkatrészbeszezés Erhardtól
2. lépés: Csere Csöri közreműködésével
2 db hátsó stabilizátor rúd, kerék előtti: 21.000
2 db hátsó stabilizátor rúd, kerék utáni: 23.000
2 db első felső lengőkar: 26.300
1 db kézifékkötél szett: 7.400
1 db hosszbordás szíj: 6.000
1 db vezetőgörgő: 9.000
1 db feszítőgörgő: 9.000
2 db első fékcső: 5.000
2 db kipufogó tartó gumi: 1.000
1 db elsó stabilizátor rúd: 25.000
1 db index relé: 7.400
1 db bal-jobb alaktörlő lapát: 7.000
1 db pollenszűrő (aktív szenes): 3.600
1 db levegőszűrő: 2.600
2 db 2l Seléni 20K for Alfa Romeo: 7.800
1 db olajszűrő: 1.890
A szerelés (majdnem egész napos mutatvány): 20.000
Na ma szereztem uj patenteket, hangszigetelo anyagot meg viaszos uregvedot, nagy a boldogsag. Szerdan bekerulnek a szelvedok. Egy valag penz megint, de remelem meghalalja. :)