Blog
Hát még nyáron, amikor elkezdtem árulni a téligumi garnitúrát, Hosszú jelezte, hogy szerinte meg lehet repedve a coolerhez vezető cső, mert szerinte nagyon kormol a kicsike. Gondoltam magamban, amíg nem érzek komolyabb problémát, pl fogyasztás, teljesítmény csökkenés, ilyesni, addig hagyom a túróba az egészet!
Hát most januárban megtörtént a baj! Fújó hangot hallottam a motortérből. Először a turbóra gyanakodtam. Miután megnéztük a kollégával a motorteret, rájöttünk, hogy nem a turbó, bár ez a nyamvadt cső eszembe se jutott. Aztán elvittük szervíbe, ahol közölték, hogy ez biza gumicső öregedés! A k.va! Gondoltam is magamban, hogy ez a Hosszú gyerek már egy fél éve megmondta, csak figyelnem kellett volna rá! :(
Hát a vége az lett, hogy gyári gumicső került a kis Sárkányba röpke 33.000 Ft-ért.
Tények:
- A hengerek szuper állapotban vannak, még látszik a gyári honolás.
- A motormelegedés oka a HF tömítés vízjáratainak eltömődése.
- A HF tömítés semmit sem tömített, simán leesett a csavarok kiszedése után.
- Mindenhol szivárog az olaj.
Eddig tartott a türelmem, az apró próbálkozásokkal, visszanyerni autóm eredeti erejét. Mivel a teljesítmény hiányát nem sikerült orvosolni, éz az egyéb apróbb problémák is felgyülemlettek, tegnap végleg betelt a pohár... Elkeztük barátnőmmel, és egy barátommal bontani a kocsit... :D
De ne tessék megijedni, nem negatív szándékkal. Csupán felújítás céljából. Hát a többiről beszéljenek a képek.
Kábé 2005 nyarán volt a benzincsűrő cserélve. Akkor egy sima átlátszó műanyag párszáz forintos szűrő lett a benzinpumpa elé rakva. Most egy kicsit komolyabb aluminium házas szűrő került a helyére. A VW és Audikon is ilyen van, a tank mellé bilincselve. Várható élettartam 150000km...
Hosszas vívódás után a férjem úgy döntött,hogy "megválik" második számú szerelmétől és megkaptam tőle Hófehérkét. :-)))
Ez már unalmasan hosszúra nyúlik...és a lehető legundorítóbb meló. Csúnyán megvisel.:)
És még mindig tart, holnap még egy fél nap rá fog menni, hogy megnyugtassam magam: alvázvédelem minden apró szegmensét is maradéktalanul sikerült eltávolítani, így nem érhet később meglepetés...
Ez nem volt egyszerű, ráment másfél hétvége, de kész. Minden lemezig tisztítva, készen a homokfújásra.
A jobb első sárvédő elég gáz volt már egy ideje, vettem Yoyotól egy bontott sárvédőt és az alá való kerékjárati ívet is.