Blog
2008.01.13-án végre sikerült elhozni. Most alaposan felkészültünk, meg korán is indultunk. A lábam elzsibbadt mert ugye végig nyomni kellett a kuplungot. Előtte felvettük Mosonmagyaróváron a kicsike kis felnieit. Remélem gond nélkül alámennek majd..
Miután 4 órán keresztül ültem végre világosban is az autóban, felfedeztem néhány hibát is. Hiába na, mégiscsak 16 éves.. Az első lököst cserélni kell (valószínüleg utángyártott szilikonos és nem tapad majd rá a festék) + kell bele ködlámpa. A küszöbök nem minden helyen vannak rendesen rögzítve. Az első pajzsot fújni kell. A csomagtérfedélen megmaradtak az utólagos aluszárny furatai. Az autó tele volt ragasztgatva krómhatású díszlecekkel, ezeket el kell tüntetni. Belül az első ajtók tömítései szakadtak, a műszerfalon vannak repedések (hála az égnek nem nagyon látszik) és kopások (azok is letüntethetők). Vannak belül UV-k bekötve a belső világításra, ezeket ki kell hajítani és visszakötni az eredetieket. Bal oldalon a biztosítéktábla alatt lógnak vezetékek, át kell nézni. A műszeregység nem tetszik, sokkal szebb az MKII-é a 16V-osé. Na olyan kell!
A szélvédők viszont egyformák, az illesztések szépek, úgyhogy alapvetően szép az autó!
A felnik szerintem nagyon jó vételek voltak 7Jx18 -asok Toora márkájúak!
2007. október 27-én leállt az autó, amint ezt a "Se kép, se hang" blogban megírtam. Mivel az akku saruját levettem, a rádió is nullázta magát és a 4 jegyű kódot követelte. Ezt azonban nem tudtam, így kénytelen voltam felkeresni a márkaszervizt (www.dunauto.sk), kérjék le nekem a gyári kódot. Mivel a navi beszerelésekor kinn volt a rádió és csináltam róla pár képet, nem kellett mást tennem, mint a fényképről leírni a kódot és elküldeni. A márkaszerviz nagyon rendes volt, vakon megrendelték a kódot és mailben elküldték a számlát - nem kellett bevinni az autót.
2007. november 17.
A márkaszerviz nagy rendessége számomra rosszat hozott - gyártottam drótból rádiókiszedő szerszámot és rájöttem, hogy a Dunauto-ban rossz gyártási számot diktáltam le :( Elküldtem a jó számot, remélem nemsokára leküldik a kódot, ha már ennyibe került (1400 Sk = 10360 Ft).
2007. november 26.
A kódot az eredeti fénykép szerint rendelték meg :(( Mivel a képet oldalról csináltam, a végén lévő 666 számhármas 555-nek látszott, így csak magam hibáztathatom (lásd az első képet). Elhatároztam, hogy megpróbálom házilag kikódoltatni, de sem az ismerőseim, se Csöriék nem boldogultak a kóddal.
2007. december 8.
Rettenetes az autó rádió nélkül. Ma megrendeltem a Dunautóban a kódot, újabb 1474 Sk. Okulva az előzőkből ezúttal bevittem az autót és velük irattam le a serial numbert. Le is fényképezték, így már nem lehet baj.
2007. december 28.
Megjött a kód!!! Csak éppen a rádió szerint nem jó.... A guta ütöget, nehezen lélegzek és tartósan 185/125 a vérnyomásom. Ráadásul már 3-4 nap kell, hogy a rádió új tippelési lehetőséget adjon. A márkaszerviz ígéri, hogy hív, de valahogy nem jön nekik össze.
2008. január 7.
Sürgetem a márkaszervizt, de fogalmuk sincs, mit kell ilyenkor tenni.
2008. január 9.
Megint sürgetem a márkaszervizt, megígérik, hogy felhívják Prágát, mert ilyennel még nem találkoztak. Udvariasak, de sokra nem megyek vele. Közben persze én is keresek, a gsmhosting.com fórumjától az ukrán BP coder programokig mindent végigpróbálok, de nincs esélyem. Közben a rádió már 7. napja van WAIT módban, így újabb kódot nem is tudok próbálni.
2008. január 13.
Interneten keresgélek és egy egész szimpatikus oldalt találtam - http://www.mkservis.sk. Nem árulom el, miért volt szimpatikus, erre megvan az orrom :) Az egyetlen gond az volt, hogy a srác Zlaté Moravce-n lakik, tehát 225,3 km... Próba cseresznye alapon azonban felkerekedtünk és éves matrica vásárlás után már úton is voltunk. A srácot egy kis faluban, a világ végén, egy öreg házban találtuk meg. Kivette a rádiót és elküldött bennünket egy kávéra. Ekkor kb. harminc százalék esélyt adtam, hogy még látom őt az életben... 29 perccel később csengett a telefonom - kész a rádió.
Hihetetlen volt a nagy öröm, ami persze rögtön átváltott hihetetlen dühbe, ugyanis a srác nullázta a számlálót, így a WAIT feliratot felváltotta a ---- felirat. Mikor mondtam, hogy a gyári kód ez és ez, csak mosolygott - beadta azt a kódot, amit ő olvasott ki a rádióból - ami még csak nem is hasonlít a márkaszerviz által küldött kódra. És lássunk csodát - rögtön beugrott a Viva rádió!!!!
Hazafele akkora örömmel vezettem, mint már nagyon régen. Legszívesebben visszaperelném a pénzt a márkaszerviztől és odaadnám ennek a srácnak. A műveletért 500 koronát (3750 Ft) kért, ami 3x kevesebb, mint a márkaszerviz ára...
UI: 13 perccel azután, hogy elindultunk a rádiót kikódoltatni, az egyik fórumon visszaírtak és a válaszban ott a helyes kód...
UI2: 2008. március 5-én a márkaszerviz visszafizette az 1474 Sk-t.
Ma sort kerítettem a karácsonyra kapott Blaupunkt GTO Series hangszórók kalaptartóba beépítésére. Mivel itt eddig egy 165-ös SAL volt ezért kénytelen voltam 20 mm-es bútorlapból egy spéci távtartót kreálni, mert nem volt szívem a kalptartóba egy 20 cm-es lyukat vágni. Így pedig pontosan beleül a kosárrész is a helyére. Fotózni elfelejtettem a faragás közben, de a hangszórókról annyi infót: 4 sávos 180W-os és 20 cm átmérővel rendelkezik. Ja és Hatalmasat szól!!:)))))
Fehér ledes izzót és ellenállást vettem a helyzetjelzőbe, hogy passzoljon a xenonhoz, valamint a csomagtartóba vettem rögzító hálót, és javító stiftet biztosamibiztos a Homasitában. Barátnőm ajándékaként kaptam 2 piros kegyót, és alfaamores szélvédő matricát, ja és haveromtól alfaromeós bort! :)
Ez nem alfa ugyan, de jópofa :) Meglátogattam WhiteSkull-t és megfosztottam 3. számú féltett kincsétől. Mostantól nálam üzemel a Fiat Tempra. Elsősorban pótolni az Alfa felújítása okozta űrt, de emellett a legfőbb ndok, hogy a gépparkból hiányzott még a Red az RGB skálához. Igaz mindegyik másra jó, de szépen mutatnak így együtt. Hát még ha a 33 is köztük virítana. (A Blue sajnos nem látszik, mert az Alfa helyén pihen a garázsban. Aztán rögtön indíthattam téligumi szettel, meg is tankoltam okosan.
120633km-nél megtörtént! Sokak szerint nem volt rizikómentes eddig húzni, de mit ér az élet izgalmak nélkül. :-) Lecseréltük a vezérműszíjat és a feszítőgörgőt gyárira, a vezetőgörgőt egy apró malőr miatt nem a gyári szettből tettük be, hiányzott hozzá a megfelelő csavar. MIvel az autó kell holnap, összeraktuk Ruville görgővel, amit terveim szerint 30ezer futás után szíjastól átcserélek a gyárira. Így a biztos... Az új vízpumpát (Ruville), hosszbordás szíjat és annak görgőit is megkapta friss Selénia WRD és gyári olajszűrő kíséretében. Kicsit most azért nyugodtabb vagyok. A kikerült görgők már azért tényleg csereérettek voltak rendesen. A vízpumpa meg alig jött ki, két rögzítőfüle le is tört szegénynek. No mindegy, 2-3 évre most ez rendben van, gurulhat tovább a traktor!
Antenna és antennaerősítő beszerelése.
Elérkezett a következő olajcsere ideje 110103km - Selénia 20K, Olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő... A szokásos...