Blog
ma végre rászántam magam a rendszám megvilágító izzó cseréjére, a rendszámot is le kellett vennem, hogy a foglalatot ki tudjam venni. valamit elronthattam. mert visszarakás után nem marad a helyén a lápa, de nem volt időm elmélkedni, hogy mi az oka, mert sietnem kellett.
Csak 1 kis beszámoló, mert lehet most mégse leszek alfa tulaj vagy csak szünetelni fog 1 kicsit: Mivel (tudom én voltam hülye) amikor másodszor mentünk vissza az autóhoz már vételi szándékkal, és már bent ültünk hogy aláírjuk a papirokat akkor mondta a "tulaj", hogy nincs nála a törzskönyv, gyors telefonálásba kezdtem hogy most mi van ill mi lehet, akivel beszéltem azt mondta hogy most álljak fel és menjek el, de nem tettem mivel a "tulaj" azt mondta bent van az okmányirodában, mondom akkor ok csak írjuk rá a papírra hogy amenyiben nem tom átírni akkor kérem vissza a vételárat.
De közbe még kiderült nem is az ő nevén van az autó, mivel nem iratta át. na mondom fasza mi jöhet még, de már nagyon elszánt voltam és bátor belementem mondom csak nem lesz gond mert ha nem sikerül akkor vissza a pénz.
Mostanra már nagyon megszerettem nem nagyon akarnám vissza addni, de már át is kéne írni. Felhívtam a tényleges tulajt és mondom kéne nekem a törzskönyv, erre Ő "szarok rá nem érdekel nem foglalkozom vele volt már nekem torturám más autóval is nem foglakozom vele".
Nos ott tartok hogy 1 esélyt lehet adon neki és be megyek az okmányirodába és megprobálom átírni mert ha ténylegesen az OI be van akkor át tudom írni gond nélkül, ha nem akkor van szopas.
byez
A hétvégén esett ónos eső ma reggelre sikeresen ráfagyott az autóra. Ez még nem is lett volna baj, de ahogy nyitottam a bal első ajtót reggel, a kilincs a kezemben maradt. Hurrá... Úgyhogy az autóba bejutni most körülményes, de megoldható. Viszont ismét van mire költenem... De jó...! :-/
Viszont ma meglett a műszaki vizsgám is. :-)
Sikeresen megérkeztek az alkatrészek a "Nagy" beavatkozáshoz.... a kulung napról-napra egyre szarabb... folyamatossá vált a remegése a kaszninak és darabosabb a kuplung kinyomási útja is... :(((
Kuplung (Valeo) :Gyertyák (gyári NGK ):
Termosztát (gyári )
Főtengely szimering (kuplung felöli, gyári)
Fagyálló folyadék 8L (Paraflu / gyári / )
Most már egyértelműen látszik, hogy minden olajcsere alkalmával szükséges!!! Ezt minden dízelesnek nagyon ajánlom!!!
Egy olajcserével ezelőtt tisztítottam ki, patyolattisztára...most, 12e km múlva egyszerűen nem funkcionált a szelep, teljesen be volt gyógyulva...:((
1. kép: EGR szelep egyben
2. kép: EGR szelep darabokban
3. kép: a szelep mechanikája, harmadszor tisztítva, de még mindig nagyon gyászos állapotban..
4. kép: Kapott brigeciolt és hideg zsírldót is. Ez utóbbi az igazi, csak ez szedi le normálisan a masszív retket.
Sajnos sikerült túllépni a 10ezer km-t, így 12ezernél került sor a szervízre.
Mindenből gyári:
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- gázolaj (üzemanyag) szűrő,
- Sel WRD olaj
Ami nem gyári:
- teszkógazdaságos olaj átmosás céljából, Wynn's motortisztító akármicsodával...
A motor mindig átmosást kap, de a mosóolajba most kivételesen beleöntöttem egy ilyen lila izét...nem nagyon hiszek az ilyen adalékokban, de ugye annyian mondják...és úgy voltam vele, hogy 15-20 perc járatás során ártani nem tud, max használ. Egyértelműen látszott, hogy sokat higított a mosóolajon.
2008 első munkanapján kicseréltettem a termosztátot a kicsikében, mert nem akart melegedni a víz. Azóta van fűtés, és kb 2km alatt bemelegszik még ebben a hidegben is :)) Vettem légszűrőt is ,de azt majd később cserélem, ha legalább elérjük a 0 (+1) fokot :P
Ma kicseréltem a Doctor Sound-nál vett beépített hangváltós két csipogóra a gyáriakat, javult a zenei élmény, de a középmélyek is sorra kell, hogy kerüljenek. Ezenkívül megvettem a ködlámpát, a betört üvegű helyére, meg két ablaktörlőt az Elaforgnál.