Blog

>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2008-01-14

Megvan a zöldkártya, minden érték jó. Valamikor visszamegyek hibakód kiolvasásra, hátha dob valamit, amiből kiderülne, hogy miért csörög be 95-ös benyával.
A gépezet tovább konvergál a tökéletes felé, kezdek megbarátkozni vele. (kop-kop) Azért itt a hangsúly nem a tökéletesen van, hanem a konvergálon.

 
>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2008-01-14

Az anyós ülés ajtaját kivülről nem lehetett kinyitni.
A kárpitot az alábiak szerint lehet leszedni:

1 - a magas hangszórónál van egy kis csavar. Ha ezt kicsavarozzuk, akkor az egész rész lejön, a hangszóróval együtt. A csavar oldalra, a belső részre esik, ezért is nem látható a képen. Ha ezt eltávolítottuk - nekem leszedni nem sikerült, csak ott lógott - akkor van egy imbuszkulcsos csavar, amit ki kell szedni.
2 - az ajtónyitónál van egy csavar. Ehhez könynen hozzá lehet férni, ha eltávolítjuk a kis műanyag bizbazt (0,5 cm X 1cm). Fontos, hogy le kell húzni a műanyag burkolatot, amiben benne fekszik az egész nyitókilincs, azt el kell távolítani. Ez könnyen kipattintható, és a nyitókilincs ide oda mozgatásával megtalálhatjuk az ideális helyzetet, aminél lehúzható a műanyag rész.
3 - Az ajtóbehúzó felső részénél, alul van egy imbuszkulcsos csavar, ami szintén könnyedén eltávolítható.
4 - eltávolítva a műanyag kerekded részt ismér egy imbuszkulcsos csavarral találkozhatunk. Ki kell szedni ezt is.
5 - A hangfal burkolatot le kell pattintani. Ki kell csvarni a hangfalat tartó négy csavart. Ha ez megvan, akkor a hangfal leszedhető, csak ki kell csatolni a vezetéket. Ez könnyen megtehatő, és így nem zavar ott a továbbiakban.

Ha mind a hat csavart (1-es pontnál kettő van - egy kívül egy belül!!!), akkor a kárpit könnyedén kipattintható, és leszedhető.


A hibát könnyen lehetett orvosolni. Maga a szerkezet működött, csak szerintem koszos lehetett. Egy kis szilikon spray megoldotta a gondot. Egy kis fújkálás ide oda mozgatással fűszerezve, és úgy működik, mint új korában. :-))))

>> SzervizBeczA // Alfa 166 // 2008-01-13

A minap (01.11) megtörtént a kocsi szétszedése, hogy a kuplungot és afőtengelyszimeringet kicseréljük... Több órás bocolás eredméne az lett ,hogy a kettőstömegű lendkerekemből egy fém takarólemez leesett és beszórúlt a kuplung és a lendkerék közé :S ...ezt kiszedtük és minden ment vissza az eredeti állapotában ,mert új lendkerék nélkűl nem érdemes folytatni a dolgot... folyt köv ha kapok lendkereket ami kb 88e. és 95e. között lesz valahogy ... HURRÁ!!!

De azért a termosztátot és a gyertyákat sikeresen kicseréltük.
A gyertya csere már rá fért... most mintha picit szebbe járna ,és a fogyasztás is 0.5 litert csökkent volna...

 
>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2008-01-13

Tegnap végre jó idő volt, úgyhogy pár perc alatt délután napsütésben kicseréltem a légszűrőt...

 
>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-01-13

2008.01.13-án végre sikerült elhozni. Most alaposan felkészültünk, meg korán is indultunk. A lábam elzsibbadt mert ugye végig nyomni kellett a kuplungot. Előtte felvettük Mosonmagyaróváron a kicsike kis felnieit. Remélem gond nélkül alámennek majd..
Miután 4 órán keresztül ültem végre világosban is az autóban, felfedeztem néhány hibát is. Hiába na, mégiscsak 16 éves.. Az első lököst cserélni kell (valószínüleg utángyártott szilikonos és nem tapad majd rá a festék) + kell bele ködlámpa. A küszöbök nem minden helyen vannak rendesen rögzítve. Az első pajzsot fújni kell. A csomagtérfedélen megmaradtak az utólagos aluszárny furatai. Az autó tele volt ragasztgatva krómhatású díszlecekkel, ezeket el kell tüntetni. Belül az első ajtók tömítései szakadtak, a műszerfalon vannak repedések (hála az égnek nem nagyon látszik) és kopások (azok is letüntethetők). Vannak belül UV-k bekötve a belső világításra, ezeket ki kell hajítani és visszakötni az eredetieket. Bal oldalon a biztosítéktábla alatt lógnak vezetékek, át kell nézni. A műszeregység nem tetszik, sokkal szebb az MKII-é a 16V-osé. Na olyan kell!
A szélvédők viszont egyformák, az illesztések szépek, úgyhogy alapvetően szép az autó!

A felnik szerintem nagyon jó vételek voltak 7Jx18 -asok Toora márkájúak!

 
>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-01-13

Vásárlás

>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-01-13

2007. október 27-én leállt az autó, amint ezt a "Se kép, se hang" blogban megírtam. Mivel az akku saruját levettem, a rádió is nullázta magát és a 4 jegyű kódot követelte. Ezt azonban nem tudtam, így kénytelen voltam felkeresni a márkaszervizt (www.dunauto.sk), kérjék le nekem a gyári kódot. Mivel a navi beszerelésekor kinn volt a rádió és csináltam róla pár képet, nem kellett mást tennem, mint a fényképről leírni a kódot és elküldeni. A márkaszerviz nagyon rendes volt, vakon megrendelték a kódot és mailben elküldték a számlát - nem kellett bevinni az autót.

2007. november 17.
A márkaszerviz nagy rendessége számomra rosszat hozott - gyártottam drótból rádiókiszedő szerszámot és rájöttem, hogy a Dunauto-ban rossz gyártási számot diktáltam le :( Elküldtem a jó számot, remélem nemsokára leküldik a kódot, ha már ennyibe került (1400 Sk = 10360 Ft).

2007. november 26.
A kódot az eredeti fénykép szerint rendelték meg :(( Mivel a képet oldalról csináltam, a végén lévő 666 számhármas 555-nek látszott, így csak magam hibáztathatom (lásd az első képet). Elhatároztam, hogy megpróbálom házilag kikódoltatni, de sem az ismerőseim, se Csöriék nem boldogultak a kóddal.

2007. december 8.
Rettenetes az autó rádió nélkül. Ma megrendeltem a Dunautóban a kódot, újabb 1474 Sk. Okulva az előzőkből ezúttal bevittem az autót és velük irattam le a serial numbert. Le is fényképezték, így már nem lehet baj.

2007. december 28.
Megjött a kód!!! Csak éppen a rádió szerint nem jó.... A guta ütöget, nehezen lélegzek és tartósan 185/125 a vérnyomásom. Ráadásul már 3-4 nap kell, hogy a rádió új tippelési lehetőséget adjon. A márkaszerviz ígéri, hogy hív, de valahogy nem jön nekik össze.

2008. január 7.
Sürgetem a márkaszervizt, de fogalmuk sincs, mit kell ilyenkor tenni.

2008. január 9.
Megint sürgetem a márkaszervizt, megígérik, hogy felhívják Prágát, mert ilyennel még nem találkoztak. Udvariasak, de sokra nem megyek vele. Közben persze én is keresek, a gsmhosting.com fórumjától az ukrán BP coder programokig mindent végigpróbálok, de nincs esélyem. Közben a rádió már 7. napja van WAIT módban, így újabb kódot nem is tudok próbálni.

2008. január 13.
Interneten keresgélek és egy egész szimpatikus oldalt találtam - http://www.mkservis.sk. Nem árulom el, miért volt szimpatikus, erre megvan az orrom :) Az egyetlen gond az volt, hogy a srác Zlaté Moravce-n lakik, tehát 225,3 km... Próba cseresznye alapon azonban felkerekedtünk és éves matrica vásárlás után már úton is voltunk. A srácot egy kis faluban, a világ végén, egy öreg házban találtuk meg. Kivette a rádiót és elküldött bennünket egy kávéra. Ekkor kb. harminc százalék esélyt adtam, hogy még látom őt az életben... 29 perccel később csengett a telefonom - kész a rádió.

Hihetetlen volt a nagy öröm, ami persze rögtön átváltott hihetetlen dühbe, ugyanis a srác nullázta a számlálót, így a WAIT feliratot felváltotta a ---- felirat. Mikor mondtam, hogy a gyári kód ez és ez, csak mosolygott - beadta azt a kódot, amit ő olvasott ki a rádióból - ami még csak nem is hasonlít a márkaszerviz által küldött kódra. És lássunk csodát - rögtön beugrott a Viva rádió!!!!

Hazafele akkora örömmel vezettem, mint már nagyon régen. Legszívesebben visszaperelném a pénzt a márkaszerviztől és odaadnám ennek a srácnak. A műveletért 500 koronát (3750 Ft) kért, ami 3x kevesebb, mint a márkaszerviz ára...

UI: 13 perccel azután, hogy elindultunk a rádiót kikódoltatni, az egyik fórumon visszaírtak és a válaszban ott a helyes kód...

UI2: 2008. március 5-én a márkaszerviz visszafizette az 1474 Sk-t.

 

Ma sort kerítettem a karácsonyra kapott Blaupunkt GTO Series hangszórók kalaptartóba beépítésére. Mivel itt eddig egy 165-ös SAL volt ezért kénytelen voltam 20 mm-es bútorlapból egy spéci távtartót kreálni, mert nem volt szívem a kalptartóba egy 20 cm-es lyukat vágni. Így pedig pontosan beleül a kosárrész is a helyére. Fotózni elfelejtettem a faragás közben, de a hangszórókról annyi infót: 4 sávos 180W-os és 20 cm átmérővel rendelkezik. Ja és Hatalmasat szól!!:)))))

 
>> Tuning és extramano // Alfa 146 1.6 TS SE // 2008-01-12

Fehér ledes izzót és ellenállást vettem a helyzetjelzőbe, hogy passzoljon a xenonhoz, valamint a csomagtartóba vettem rögzító hálót, és javító stiftet biztosamibiztos a Homasitában. Barátnőm ajándékaként kaptam 2 piros kegyót, és alfaamores szélvédő matricát, ja és haveromtól alfaromeós bort! :)

 
>> EgyébHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2008-01-12

Ez nem alfa ugyan, de jópofa :) Meglátogattam WhiteSkull-t és megfosztottam 3. számú féltett kincsétől. Mostantól nálam üzemel a Fiat Tempra. Elsősorban pótolni az Alfa felújítása okozta űrt, de emellett a legfőbb ndok, hogy a gépparkból hiányzott még a Red az RGB skálához. Igaz mindegyik másra jó, de szépen mutatnak így együtt. Hát még ha a 33 is köztük virítana. (A Blue sajnos nem látszik, mert az Alfa helyén pihen a garázsban. Aztán rögtön indíthattam téligumi szettel, meg is tankoltam okosan.