Blog

Na végre elkészült tegnap a lökhárítóm, csilli-villi. Szebb, mint újkorában. Nagyon szép munkát végzett a fényező, árnyalatnyi különbség sincs közte (ami azért különleges, mert nem lett összepolírozva).

 
>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2007-09-08

Reggel megbontottuk a vezetőoldali küszöböt is. Aztán 5 perc múlva le. Helyenként rosszabb volt mint a túloldal, ami eléggé meglepő. Tettenértem a nagy cégek (bocskay) "drágademegériazárátminőségbiztosított" típusú karosszériajavítási technologiáját. A bal hátsó emelőbak alá be volt heggesztve, feltételezem egy lyuk helyére egy fémtiszta!!! lemez, ami a belső küszöb függőleges éle felől fémtiszta is maradt, pedig már 3 éve történt az emelőbak "javítás" és alvázvédelem típusú 80ezres munka. De az alsó lapja a behegesztett lemeznek már rozsdás volt (nem tudom hogy kezelhették le, de mivel festve sem volt, nyilván sehogy) A régi lemez pedig, amihez a foltot rakták szét volt rohadva. A megoldás tehát teljesen ugyanaz lett, mint a jobb oldalon, Az emelőbak fölé 30 centis zártszelvény a szélesebbik lapján fekve, erre keresztben a a tartópillér a keskenyebb oldalán.
A képeken már csak a külső küszöb elem, tehát az eredmény látszik, mert a masinát otthon hagytam. De teljesen ugyanaz lett, mint a túloldal, csak pár centiben tér el a zártszelvények hossza. Az emelőbak pedig szintén két egymásbatolt vascső összeheggesztve. Mondtam már, hogy a tankok jópofa járművek?:)

>> SzervizWickey // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2007-09-08

Időszakos szervíz volt ma. Pár apróság ki lett cserélve ami nem várhatott további 6-7 ezer km-et a 120ezres szervízig.
A legfontosabb, hogy beszólt a géperejű jármű, hogy "replace brake pads, go to dealer". Na, ilyen apróságért nem megyünk a dealerhez, de mindenképp javítandó. Továbbá elszállt a hűtőventillátor előtétellenállata, így a hűtővizem a mostanában gyakori dugóban ücsörgéseim alatt simán verdeste a 100 fokot, amit nem tartottam egészségesnek. (TIPP: Ilyen esetben bekapcsolt klíma segít kordában tartani a hűtővizet is!)

* Bal első helyzetjelző izzó, Hella: 684 Ft
* Előtétellenállás a hűtőventillátorhoz, gyári: 5764 Ft
* Hátsó ablaktörlő lapát, Valeo 380mm: 1393 Ft.
* Első féktárcsa, AP, párban: 20516 Ft.
* Első fékbetét, gyári: 12200 Ft.

A fék érezhetően gyengébb, mint a régi, vállas, és huplis tárcsa + kopott betét volt. Ez remélhetőleg csak átmeneti amíg be nem kopik valamelyest.
A helyzetjelző meg menjen a kurva anyjába. Kicseréltem a bal elsőt, erre szinte azonnal kiégett a jobb első is. Ilyen a mesében sincs.

Egyik esős nap ülök be reggel az autómba, és az A-oszlop vizes volt. Az még nem baj , de belülről. Örülök, neki, csinálhatom meg. Megyek Dunakeszi felé dolgozni, közben folyamatosan törölgettem egy ronggyal az oszlopot. Az még nem lett volna baj de a Megyeri Csárda magasságában bedöglött az ablaktörlő. A J1 előtti még elkezdett visszejönni, az emyém meg megállt. Ettől végleg betelt a pohár. A maradék kilométereket beázó tetővel, rossz ablaktörlővel és fűtés nélkül tettem meg.
Munka után beálltam a főnököm garázsába és szétszedtem a mechanikát. Szerencsére csak leesett az ablaktörlő tengelyéről a mozgatókar. Sikerűlt egy kis hefteléssel összegyógyítani.
A tetőablak viszont rendesen el volt tömődve. Lentről egy darab erős kábellel és tüdőkapacítással sikerűlt kipiszkálni egy rakás sarat, egy műagyag golyót (kéket) és egy kicsi fém tengelyt.
Most minden működik rendesen. Persze fűtésem még nincs.

 
>> Szervizsomeday // Alfa 156 1.6 TS // 2007-09-08

Megvolt. Vettem a bátorságot meg a szűrőt és megcsináltam. Facelift előtti verzió. Jobb oldali műanyag kicsavaroz "felhajlít", cucc ki, majd új be. ennyi.

Szerencsém volt mert az auóoboltos egy könyvből nézte, hogy ez milyen fajta és ott lépésről lépésre meg volt rajzolva, hogy hogyan kell cserélni. :)

 

Kuplung csere,24000.-km-nél! Valeora cseréltem,anyagár 47000.-ft

>> SzervizBadAzz // Alfa 145 1.6 TS EdizioneLimitata // 2007-09-08

Eljött az ideje az elsö fékek felujításának. Érezhetöen kezdett csökkenni a fékhatás aminek a jelei a müszerfalon is mutatkoztak. Megvettem hozzá az elsöbetéteket (Textar) majd kiderült hogy tárcsát is kell cserélni ami Brembo lett.

 
>> Egyébpityke // Alfa Alfetta 1.6 // 2007-09-08

Talán ha minden igaz a festö neki áll a vasnak a napokban,mondtam neki hogy ráér, de azt nem hogy ennyire.......

 
>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2007-09-07

Nyitott ajtóval, és vakuval is látható az eredmény. Nem mondom hogy a világ legszebbje, de tartós lesz remélem, ha megfelelően lekezelem. Sajnos van viszont egy baloldali küszöb is. :) Az utolsó kép alapján nem tudom eldönteni ezt az oldalt is cseréljem -e, holnap megnézzük közelebbről, elég lesz -e csak egy folt vagy belevágunk. A jobboldali százszor rosszabb állapotban volt. Itt ez a rozsdás fekete lyuk, nem biztos hogy elég indok egy akkora melóra, mint a jobb oldal volt. Lássuk csak, költségek:
Perforált lemezek: 2400 HUF (eddig fele beépítve)
Pótküszöbök: 8600 HUF (eddig fele beépítve)
Zárszelvény: 1480 HUF (fele beépítve)
A megmaradt dolgokkal megvárom, amíg szükségeltetnek majd a vezetőoldalra.
Munkadíj baráti áron: 8000 HUF (még duplázódhat)
Ami megvolt már: alapozó, lemezek a sárvédőfoltozáshoz
Így összességében véve a jobb oldal 1200+4300+740+8000 = 14240 HUF-ba került.
Alapozva lesz hamarosan, fényezést halogatom majd, mert gyanítom nem lesz olcsó.
A fenti összeg kb. egyezik az átlagos havi ráköltésemmel az eddigiek folyamán, tehát nem rontja, nem is javítja az átlagot. De a küszöb remélem több évnek szól majd.
Tanulságok: Legjobb, ha magam csinálom a kényes részeket. Hegeszteni nem is nehéz, csak drága a szerkó. Ha mégsem magam csinálom, csak olyan autót szabad csináltatni amit az ember nem sajnál (az alfa nem tartozik ebbe a körbe). Egy javítás után sosem lesz olyan egy autó mint a gyári. Az elfogadható állapotot is véres verítékkel lehet megközelíteni. A kasztnisok hülyének nézik a megrendelőt, pedig ez fordítva lenne jogos. Aki korrekt munkavégzésről papol hülyeséggel támasztja alá és felesleges munkákat is kiszámlázna, függetlenül attól megcsinálná -e valójában. A részeges szakember olcsón, elfogadhatóan, de lassan dolgozik.
Dohányosok a munkaidejük felét nem munkával töltik. A karosszérialakatosok nem autószerelők, és általában nem is közelítik meg a szintjüket, ha mégis, ennek tudatában drágán dolgoznak. "Nagy" cég, mint pl. a bocskay veszprémben, nagy összegért (80e Ft) semmivel nem végez korrektebb munkát, mint bárki a feléért, csak azért magasabbak az árai, mert minőséget biztosít, környezetet véd, speciális szerszámokat használ. A szakemberek szerint az nem is szakember, akire nem kell egy hetet várni. Csak én vagyok akkora barom, hogy egy javítást azonnal elvégzek, ha lehetséges (igaz ez számítógépes terület). Magyarországon kevés a karosszérialakatos, vagy ügyesen rejtőznek.

>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2007-09-07

Ezután lecsiszoltuk a pontokat, és az első sárvédőt is kénytelenek voltunk megfoltozni. Erre nem fordítottunk túlzott gondot, előbb utőbb úgyis le fogom cserélni, de pár évig ez is örökös lesz szerintem. Pótlásra került az emelőbak is, zártszelvény után stílusosan két egymásba tolt vascső darab 3 cm-es szeletben összeheggesztve. Azt hiszem tartósabb a gyárinál, és a víz sem áll meg benne :)