Blog
Hol is hagytam abba? Ja igen, itt:
Ma felkerült végre a perforált lemez (sajnos ezt elfelejtettem fotózni), és az új küszöb, legalábbis az alsó része. Ponthegesztésekkel fúr lyukakon át az alsó élnél, illetve lyukak nélkül a csatlakozási pontnál. Így nézett ki mikor készen lett a hegesztés.
A hátsó után most következik az első futómű, ami egy kissé macerásabb meló. A jobb oldalon el volt törve a rugó legalsó része amiről nem is tudtam, ez egy jó meglepi volt. De a lényeg az hogy a verda futőműve 100%-os lesz. Az eleje kapott :2db.belső kormányösszekötő rudat
2db.külső gombfejet
2db.stabilizátor kart
6db.alsó lengőkar szilentet
4db.felső lengőkar szilentet
4db.porvédőt
a lengéscsillapítók fel lettek újítva + kaptak új porvédőt és ütközőt
az alsó és a felső lengőkar gömbfejek szintén fel lettek újítva
ja és egy új rugó.
Nem is tudom pontosan ez szervíz-e vagy tuning, de tekintve, hogy teljesítményfokozó célzattal került beszerzésre, ezért tuning címszóval kerül be a blogba.
Múlt héten tettem szert egy 3.0 V6-os motorra egy törött 164-ből.
Azaz nem csak a motora, hanem a komplett elejére segédkerettel, váltóval, futóművel. A bontós úriember olyan baráti összeget kért érte, hogy nem hagyhattam ki.:-)
A szállítás múlt hét pénteken történt Ráckevéről Gödöllőre egy Citroen Jumperrel.
A bontoban a monstrumot targonca rakta be a dobozba, de a leszedésnék már csak izomerő volt kéznél. :-O Öten ráncigáltuk le és állítotuk sikeresen a garázsba. Ma pedig lebontottam a motort a váltóról.
Első blikkre gyönyörű, olajfolyásmentes darabról van szó, amit nem is értek...
141430 km-nél megejtettem a gyertyacserét. 2 kicsi, és 1 nagy már nem mindíg adott szikrát, és egy nagy nem az autóhoz előírt típus volt. Hatásos volt az akció, legalább 40-50 lóval több dübörög most a motorháztető alatt, és végre megint pörgős motorú autóm van. :D
Kicseréltettem a légemnnyiségmérőt, a rángatás miatt. Ekkor behalt az alapjárati motor. Másnap vihettem vissza....
De most tökéletes, megy ezerrrel...
Kapott tőlem ajiba egy új fejegységet. Valami Panasonic cucc, nekem az volt a lényeg, hogy fekete legyen, mert az illik a fekete középkonzolhoz :)
Hát igen. Engem is utolért. Vásárlás óta számítva 7000 kilóméter. Olajcsere és egyebek. ezeket nem is számolom. Amit lehet én csinálok rajta. eljött az alkalom, hogy dokibácsihoz menjek. Egy hideg esős szeptemberi napon történt. Egy ideje már hallottam, hogy valami nincs rendben az autó futóművével. Beálltam vele a műhelybe és 5 percnyi vallatás után meg is volt a diagnózis. Gyanúm beigazolódott. Mindkét oldalon cserére szorult a kormányösszekötő gömbfej. Ezeken kívül a jobb oldali első lengőkar első szilentje is betegeskedett. Egy lendülettel megrendeltem hozzá az alkatrészeket, és egy szorgos úriember profi módon ki is cserélt mindent amit kellett. Ezekután megvolt a futómű állítás is és ezzel egyelőre be is fejeződött a gyógyítás. A szervíz gyors és prcíz volt, azt hiszem legközelebb is ezt a helyet választom.
Gömbfejek darabja:.......4400
szilent:......................... 2900
munkadíj:.......................4000
Futómű mérés/állítás:....5000
(6000km garancia)
880 km a felújítás óta. Lassan kezd megfogalmazódni bennem, de még félve írom le, hogy úgy néz ki, jó az autó. A csörgés elmúlt mióta Carrera100-t tankoltam bele, sőt azóta omv-s 95-tel is szépen jár. A tegnapi napig maximum 3000-ig pörgettem (95 km/h, kíííííínszenvedés), aztán Jászberényből hazafelé a Pentele-hídon elengedtem 4000-ig (125 km/h), jól viselte, szépen muzsikált. Egye fene, nem lököm az árokba...:)
Tervek a közeljövőre:
3000 km után valami frankó olaj
szélvédőragasztás
ülés - újratömés
hátsó teló csere
féknyereg besárgítás
váltógomb, kézifékkar tunying, króm váltókeret
km óra tunying (NEM fehér lesz, de kafa lesz!!!)
ajtóhatároló zsírzás (ez ám a komoly feladat, mondhatni tuning, muhaha)
valami mélynyomó is kéne
Ha mindezeken túlleszek, az nagy királyság lesz!
Ma végre megkaptam a rádió kódját, s az elmúlt csendes egy hónap után élvezhetem a Bose rendszer hangját.
A gyári mélynyomó már az első megszólalást követően elvarázsolt a hangjával.
megkezdődhet az ismerkedés a rendszerrel, a beállításokkal.
127400km....Lakatos Gyuri,és kis csapata ismét hozta a rájuk jellemző színvonalat.A lehető leggyorasabban,kiváló minőségben rakták rendbe az autó összes szíjját...hosszbordás ill. vezérműszíjjak...összes feszítő.Kipufogó-csonk hegesztése...és a rakoncátlankodó termosztát cseréje.
A hazafele út nagyon fucsa volt...az összes eddig jól megszokott zaj megszünt,a motor mint egy újszerű,úgy zümmögött és dorombolt.Komolyan mondom ,élmény volt!